Stalker???

22-07-2010 11:15 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iedereen hartstikke bedankt voor alle reactie's ik voel me helemaal gesterkt !!!
anoniem_93440 wijzigde dit bericht op 23-07-2010 09:43
Reden: probleem opgelost......
% gewijzigd
Weet die man ook dat je bij hem in de buurt op vakantie gaat?
It's not you, it's me. No wait. It's you. It's totally you...
Kun je zijn nummer op de een of andere manier blokkeren?
He wat ontzettend vervelend!

Kan me voorstellen dat je hier van baalt.

Ik heb een tip of tips:

Ik kan in mijn telefoon nummers blokkeren. Je ontvangt dan geen sms of telefoontjes meer van degene. Weet niet of dat met jou telefoon ook kan?

Of neem contact op met je provider en zij kunnen dan des betreffend telefoonnummer voor je blokkeren. Toen ik nog een andere telefoon had en geen nummers kon blokkeren heb ik het via mijn provider aangevraagd. De smsjes en telefoontjes stopten toen.

Succes en ik hoop dat het werkt
Het gras aan de overkant is niet groen.
Negeren , negeren, negeren. Hij houdt vanzelf op.
If you want to tell people the truth, make them laugh, otherwise they`ll kill you
Negeren. Niet reageren op mails of smsjes. Een stalker houdt pas op als hij helemaal geen reacties meer krijgt. Als je na een poosje roch reageert, dan zeg je eigenlijk "ik geef uiteindelijk wel toe, als je maar lang genoeg aandringt".
Smsje na binnenkomst direct verwijderen. Zijn telefoonnummer ook.

Dan kun je ook niet in de verleiding komen om terug te smsen..
Nee, smsjes niet verwijderen maar bewaren! Als het door blijft gaan, wil je wellicht aangifte doen en dan heb je bewijs nodig.
Eens nummerzoveel! Voor eventuele aangifte zou ik het ook bewaren!
Smsjes bewaren maar nergens op reageren. Niet boos, niet afwijzend, maar gewoon: helemaal niet meer. Enige manier om dit te stoppen.
Ja, maar niet antwoorden.

Wetje van Pavlov, zolang hij een reactie krijgt wordt hij aangemoedigd om door te gaan.
Hij heeft een gekwetst ego, vandaar dat hij enerzijds net doet alsof het ok is, maar anderzijds je toch blijft lastigvallen.

Heb ook al geruime tijd een stalker, met het enige verschil dat ik niet honderd procent zeker weet wie het is, heb wel een vermoeden.

Ben naar de politie geweest, maar omdat hij prepaid kaarten gebruikt, kunnen ze hem niet traceren. Als ze wel weten wie het is, geven ze hem normaal een verwittiging dat hij jou met rust moet laten.

Nummer veranderen is mij afgeraden, zolang en omdat ik niet zeker weet wie hier achter zit. Zou voor jou ook wel een optie kunnen zijn als het echt té erg wordt.

Negeren lijkt mij de beste optie, doe ik ook, maar hier blijft hij volhardend.

Verder zou ik zijn nummer blokkeren, doe ik ook, maar hij heeft telkens daarna weer een nieuw nummer.

En helemaal niet laten weten dat je binnenkort zijn kant op gaat natuurlijk!

Oja, en zoals ik hierboven lees, hou alles bij!! Ik heb vorig jaar uiteindelijk alles gewist, omdat het enkele maanden stil was en ik dacht dat ik er van af was, maar helaas. Heb daarna alles bijgehouden en ben daarmee naar de politie geweest, hou bewijzen dus goed bij!
Iemand die om de paar weken smst is geen stalker. Zowel de politie als de provider zal dus helemaal niets doen met een eventuele aangifte.

Weet die man dat jij in dezelfde omgeving op vakantie gaat? Zo niet, dan zou ik me er ook niet druk om maken.
quote:Waldorf114 schreef op 22 juli 2010 @ 11:37:

Iemand die om de paar weken smst is geen stalker. Zowel de politie als de provider zal dus helemaal niets doen met een eventuele aangifte.

Weet die man dat jij in dezelfde omgeving op vakantie gaat? Zo niet, dan zou ik me er ook niet druk om maken.Een stalker is iemand die je ongewenst lastig valt. Nu minimaliseer je mijn inziens het nare gevoel dat je hierbij krijgt. Bij mij is het tussendoor ook soms 2 maanden stil en dan begint het allemaal opnieuw. Mij hebben ze trouwens direct serieus genomen.
@waldorf

Dat is niet helemaal waar, hoor. Ook iemand die om de paar weken wat uithaalt kan wel degelijk een stalker zijn en dat wordt ook serieus genomen door de politie (spreek ik uit ervaring). Het kan natuurlijk wel verschillen afhankelijk van de ernst van de bedreiging.
stalken

Uitspraak: ˈstɑlkə(n) (stalkte, heeft gestalkt) Werkwoord (iemand) op allerlei manieren hinderlijk achtervolgen en ernstig lastig vallen

Maar goed, niet meer lezen dan er staat.

Wat ik wilde zeggen is dat aangifte doen of een beroep doen op je provider geen enkele zin hebben, omdat 'om de paar weken een smsje' niet onder stalking valt. Het advies voor TO is dus gewoon niet meer reageren.

Note: Bij een provider nemen ze maatregelen indien je per dag méér dan 12 keer gebeld wordt door hetzelfde nummer.
quote:nummerzoveel schreef op 22 juli 2010 @ 11:41:

@waldorf

Dat is niet helemaal waar, hoor. Ook iemand die om de paar weken wat uithaalt kan wel degelijk een stalker zijn en dat wordt ook serieus genomen door de politie (spreek ik uit ervaring). Het kan natuurlijk wel verschillen afhankelijk van de ernst van de bedreiging.

Dan hebben we het over een bedreiging. Misschien dat jullie in een ander land wonen, maar als ik hier zou aankomen met de mededeling dat ik zo nu en dan een smsje krijg met "Kanjer, hoe is het?" dat de politie daar écht niets aan doet.

En ik zeg niet dat het daarom niet erg is, maar het is een kwestie van negeren.
simpel;

Nummer veranderen, niet meer reageren, niet meer voeden met informatie of reacties.

En je vakantie niet omgooien.

Je vooral niet zo bang laten maken.

Hij is vervelend, dat wel. Maar niet iets dat jij niet zou kunnen oplossen.

Als je hem inhet echt ziet, waar dan ook negeren, en als hij rot doet de poltie bellen of hem heel erg hard uitschelden, nog grover worden dan hij.

Dat verwacht hij niet. Hij denkt dat je makkelijk te duwen bent.
..popcorn?
quote:nummerzoveel schreef op 22 juli 2010 @ 11:41:

@waldorf

Dat is niet helemaal waar, hoor. Ook iemand die om de paar weken wat uithaalt kan wel degelijk een stalker zijn en dat wordt ook serieus genomen door de politie (spreek ik uit ervaring). Het kan natuurlijk wel verschillen afhankelijk van de ernst van de bedreiging.Klopt gedeeltelijk. Er moet een duidelijke "lijn"/ continuiteit" zitten in het stalkgedrag.
quote:nola schreef op 22 juli 2010 @ 11:48:

simpel;

Nummer veranderen, niet meer reageren, niet meer voeden met informatie of reacties.

En je vakantie niet omgooien.

Je vooral niet zo bang laten maken.

precies.
@waldorf

Idd, een 'kanjer, hoe is het?' sms is geen bedreiging. TO schrijft echter ook dat hij fel en gemeen reageert en dan kan er wel sprake zijn van stalking.

Nummer veranderen wordt niet aangeraden. Je bereikt daar enkel mee dat hij zich nog meer op je gaat focussen om je nieuwe nr te achterhalen.
Ik reageer ook nog even:

Ik kreeg op een dag of paar dagen smsjes en belletjes dan was het soms twee weken stil en dan begon het weer.

Mijn provider begreep dat het hinderlijk was en ook de toon van sms was soms om u tegen te zeggen.

Mijn provider heeft alle medewerking gegeven.

Je kan het proberen dus het wil niet zeggen dat ze geen kans heeft bij haar provider.
Hem negeren en dit topic sluiten. Ze moeten hij moet niet weten dat je ermee zit.
Er kan dan sprake zijn van een bedreiging.

Het meest nuttige advies dat we kunnen geven is dus negeren. Als je op hem reageert wordt hij gemeen, dat wil je niet, dus negeer je hem.
Okay, het is geen stalken, maar wel erg vervelend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven