Hoe laat je je vriend denken dat hij katten wil?

donderdag 22 juli 2010 om 14:17
Nee, mijn vriend wil geen katten. Ik wel
Hoe koen we daar uit?
Ik dacht: we hebben nu al 10 jaar dat we samenwonen geen katten, de komende 20 jaar nemen we wel katten en dan 10 jaar niet enz enz.
Maar dit was niet overtuigend genoeg
Tips?
(Nee het is niet zo'n serieus topic, maar ik zou serieus wel graag katten willen, erg graag. En hij niet, hij vindt ze niet leuk, tenzij ze altijd buiten zouden zijn en dat gaat nu net niet lukken in een normaal rijtjeshuis.....)
Hoe koen we daar uit?
Ik dacht: we hebben nu al 10 jaar dat we samenwonen geen katten, de komende 20 jaar nemen we wel katten en dan 10 jaar niet enz enz.
Maar dit was niet overtuigend genoeg
Tips?
(Nee het is niet zo'n serieus topic, maar ik zou serieus wel graag katten willen, erg graag. En hij niet, hij vindt ze niet leuk, tenzij ze altijd buiten zouden zijn en dat gaat nu net niet lukken in een normaal rijtjeshuis.....)
donderdag 22 juli 2010 om 14:22
Haha, mijn vriend wil ook liever geen kat. Maar ik heb gewoon gezegd: Wil je met mij samenwonen dan is dat inclusief kat. Geen kat, dan ook niet met mij in 1 huis. Werkte prima! En hij is inmiddels gewend aan onze katten thuis. Aangezien ik één uit dat nest krijg weten we dat ie in ieder geval goed opgevoed en zindelijk is.
Edit: ik zie dat je al samenwoont. Dus dannehh.. dreigen met ergens anders wonen?
Edit: ik zie dat je al samenwoont. Dus dannehh.. dreigen met ergens anders wonen?
donderdag 22 juli 2010 om 14:26
Wat bij mijn vriend werkte: vrienden van ons namen twee kittens. We gingen langs toen deze een week of 10 waren en ze kwamen gelijk op mijn vriend afgestormd. Hij was meteen verkocht. Hoe ze speelden, knuffelden, etc. Eigenlijk was het een beetje walgelijk om hem inene te zien veranderen in een koetsiekoetsie, maar het heeft me wel twee poesjes opgeleverd
donderdag 22 juli 2010 om 14:27
Lees eens een " goed boek " : http://www.mt.nl/99/17065 ... reen-kan-manipuleren.html
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

donderdag 22 juli 2010 om 14:27
We hadden een tijd geleden een aanloopkat... en die vond ie best leuk..... Dus die tactiek kan werken. maar wat doe ik nou met die kat?
Een asiel-"aanlooppkat" die buiten loopt moet wel al goed aan je huis gebonden zijn, anders loopt ie bij een ander naar binnen
Dat muizenprobleem klinkt makkelijker te creëren...
Wat een snode plannen toch allemaal
Een asiel-"aanlooppkat" die buiten loopt moet wel al goed aan je huis gebonden zijn, anders loopt ie bij een ander naar binnen
Dat muizenprobleem klinkt makkelijker te creëren...
Wat een snode plannen toch allemaal
donderdag 22 juli 2010 om 14:28
Geweldige titel. Hypnose? Als hij slaapt op hem inpraten ('Als je wakker wordt...')? Nepartikelen in jullie krant plakken dat onderzoek heeft uitgewezen dat mannen met katten aantrekkelijker, succesvoller en gelukkiger zijn? Hoop dat het je lukt. Het zijn vreselijke haarballen maar oh wat zijn ze lief.
donderdag 22 juli 2010 om 14:28
Koop er gewoon één, en verzin er een zielig verhaal bij.
Hier op het forum meldde zich een terminale kankerpatient aan, die helemaal geen vrienden en familie had, alleen 10 katten. Haar laatste wens was dat de katten een goed huis kregen. Ze lag nu al in het ziekenhuis, het moest zo snel mogelijk gebeuren want ze kon niet meer naar huis. Nu waren er al 9 katten geadopteerd door forummers, maar voor die laatste was maar geen baasje te vinden. En aangezien het in jouw stad was, voelde je je gewoon verplicht om die laatste kat op te halen voordat die van de honger zou sterven.
Zal ik de nick 'ziekekattenvrouw' alvast aanmaken?
Liever elitair dan een pauper!
donderdag 22 juli 2010 om 14:30
Zeg dat je helaas een zeer treurige mededeling voor hem hebt, iets waar hij enorm van gaat schrikken, maar helaas, je loopt er al een hele tijd mee en je kan het niet langer vóór je houden...
En als 'ie dan op de toppen van ongerustheid zit, dan stamel je dat je... een kat wil.
Grote kans dat 'ie zo opgelucht is ("Is dat alles?") dat 'ie er per direct eentje voor je haalt
En als 'ie dan op de toppen van ongerustheid zit, dan stamel je dat je... een kat wil.
Grote kans dat 'ie zo opgelucht is ("Is dat alles?") dat 'ie er per direct eentje voor je haalt

donderdag 22 juli 2010 om 14:31
quote:Francisca_ schreef op 22 juli 2010 @ 14:25:
2 Kittens halen?
Hij doet ze heus niet weg en als hij lelijk doet, ga je huilen. Werkt. Of je tieten laten zien
Ik wil volwassen katten uit het asiel.
Serieus: als ik dit omdraai en mijn vriend komt aanzetten met 2 puppies, dan zou ie ze, hoe schattig ook, terug mogen brengen. Ik hou niet van honden en uitlaten ed... Maar hij is allergisch voor honden, dus zal dat niet in zijn hoofd halen.
Tieten werken wel goed, maar ik heb ze de afgelopen jaren denk ik te vaak gebruikt. Als ik hem tietenbezichtingen onthou, dan kan ie ze nog uittekenen van zijn geheugen en namaken in 3d met klei ofzo.....
2 Kittens halen?
Hij doet ze heus niet weg en als hij lelijk doet, ga je huilen. Werkt. Of je tieten laten zien
Serieus: als ik dit omdraai en mijn vriend komt aanzetten met 2 puppies, dan zou ie ze, hoe schattig ook, terug mogen brengen. Ik hou niet van honden en uitlaten ed... Maar hij is allergisch voor honden, dus zal dat niet in zijn hoofd halen.
Tieten werken wel goed, maar ik heb ze de afgelopen jaren denk ik te vaak gebruikt. Als ik hem tietenbezichtingen onthou, dan kan ie ze nog uittekenen van zijn geheugen en namaken in 3d met klei ofzo.....
donderdag 22 juli 2010 om 14:33
quote:Wintermuts schreef op 22 juli 2010 @ 14:31:
[...]
Serieus: als ik dit omdraai en mijn vriend komt aanzetten met 2 puppies, dan zou ie ze, hoe schattig ook, terug mogen brengen. Ik hou niet van honden en uitlaten ed....
Tja, dat is een beetje hypocriet dan hè. Stel nou dat je vriend hier op het forum vraagt "hoe laat ik mijn vriendin denken dat ze een puppie wil". De beste man krijgt advies van ons om er gewoon één te halen, maar vriendin stuurt pup zonder pardon weer terug.
Dus ja, dat is wel een beetje lastig allemaal.
[...]
Serieus: als ik dit omdraai en mijn vriend komt aanzetten met 2 puppies, dan zou ie ze, hoe schattig ook, terug mogen brengen. Ik hou niet van honden en uitlaten ed....
Tja, dat is een beetje hypocriet dan hè. Stel nou dat je vriend hier op het forum vraagt "hoe laat ik mijn vriendin denken dat ze een puppie wil". De beste man krijgt advies van ons om er gewoon één te halen, maar vriendin stuurt pup zonder pardon weer terug.
Dus ja, dat is wel een beetje lastig allemaal.