De wekker van buurtgenoot blijft afgaan
donderdag 22 juli 2010 om 10:47
Laatst was er hier al iemand van wie bij de buren de brandmelder maar bleef loeien. Hier vandaag iets soortgelijks: sinds 10 uur gaat iemands elektrische wekker permanent af (piep piep piep piep, je kent het wel). Ik heb buiten even 'gehoord' of ik de woning kan localiseren maar dat is heel moeilijk want de tuinen staan in een soort blokvorm dus het geluid weerkaatst, en het kan ook nog komen van een nabijgelegen appartementengebouw. Het geluid is heel irritant. Ik vermoed van iemand die niet thuis was toen de wekker afging. Hopelijk niet iemand zonder planten/dieren/kinderen die net voor een maand op vakantie is vertrokken vanmorgen. Iemand nog nuttige tip? Lijkt me dat je niet de politie kan inschakelen als het pas zo kort duurt en ik bovendien niet precies weet waar het vandaan komt. Hoe lang is dit soort geluid acceptabel (maw wat als niemand het gaat uitzetten vandaag, morgen etc).

donderdag 22 juli 2010 om 10:57
Oh, mijn moeder had dat ook een keer, die had per ongeluk de radiowekker zo ingesteld dat die om 7 uur afging toen ze op vakantie ging, ze was 14 dagen weg. Toen ze terugkwam, hoorde ze van buren dat een bovenbuurvrouw aan het verzuchten was dat ze steeds werd gewekt op haar vrije dagen door een wekker die pas na een paar uur stil was. Van deze bovenbuurvrouw had mijn moeder weer last omdat die een nogal luidruchtig sexleven had en dat was ook meteen over omdat die bovenbuurvrouw waarschijnlijk doorhad hoe gehorig die appartementen waren.
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss

donderdag 22 juli 2010 om 10:59
ik mag toch idd aannemen dat zo'n wekker na een tijdje vanzelf uitgaat..en als je niet eens kunt horen waar het vandaan komt, heeft het bellen van de politie oid echt geen zin...lijkt mij...
offtopic: ik had dat laatst ook...hoorde de hele dag door 'de wekker van de buren piepen' bleek het mijn eigen telefoon te zijn die niet goed op de haak lag :S
offtopic: ik had dat laatst ook...hoorde de hele dag door 'de wekker van de buren piepen' bleek het mijn eigen telefoon te zijn die niet goed op de haak lag :S
donderdag 22 juli 2010 om 11:01
als het vanavond nog zo is kan je wel de politie inschakelen hoor.
het is lastig dat je niet weet vanuit welk huis het komt.misschien dat je daar nog achter kan komen.
en als het een huurhuis is dan kan je ook de woningbouw bellen,zij hebben telefoonnummers van de mensen in hun woningen en zo kunnen hun diegene bellen en het waarschijnlijk oplossen.maar dan moet je wel weten vanuit welk huis het komt...
succes ermee!!
het is lastig dat je niet weet vanuit welk huis het komt.misschien dat je daar nog achter kan komen.
en als het een huurhuis is dan kan je ook de woningbouw bellen,zij hebben telefoonnummers van de mensen in hun woningen en zo kunnen hun diegene bellen en het waarschijnlijk oplossen.maar dan moet je wel weten vanuit welk huis het komt...
succes ermee!!
anoniem_109367 wijzigde dit bericht op 22-07-2010 11:02
Reden: iets vergeten toe te voegen...
Reden: iets vergeten toe te voegen...
% gewijzigd
donderdag 22 juli 2010 om 11:14
Update: het komt uit de flat hiertegenover (hemelsbreed misschien 30 meter hiervandaan). Ik zag iemand lopen op hun parkeerterrein en vroeg of die wekker ergens bij hun vandaan kwam. Die vrouw zuchtte en zei dat het een appartement op de begane grond is ((waar de luiken dicht zijn enzo). Volgens mij gebeurt het dan wel vaker. Het geluid is niet zozeer hard maar wel irritant en constant aanwezig (net als van die geluiden als een vrachtwagen achteruit rijdt, dat hoor je ook nog heel ver weg).
Als er verkeersgeluiden zijn hoor ik die piep ook niet maar als het stil is wel (werkt thuis, raam stukje open). Hopelijk gaat die wekker snel uit...
Als er verkeersgeluiden zijn hoor ik die piep ook niet maar als het stil is wel (werkt thuis, raam stukje open). Hopelijk gaat die wekker snel uit...
donderdag 22 juli 2010 om 11:30

donderdag 22 juli 2010 om 12:20
Heb ik ook een keer gehad. Mijn onderbuurman ging op vakantie en had zijn wekker om 3.00 uur 's nachts gezet om het vliegtuig te halen... :-/....
Ik werd elke nacht om 3.00 uur wakker en dat ding piepte dan ook echt een uur (na een uur gaat die uit).
Ik ben na twee dagen in de woonkamer gaan slapen.
MAAR:
Ik heb ook een briefje op de deur gehangen en in de brievenbus gedaan met de vriendelijke vraag of degene die de post/planten/dieren doet ook de wekker even wil uitzetten.
Na een dag of vier werd ik er niet meer wakker van dus diegene had de wekker uit gezet.
Ik werd elke nacht om 3.00 uur wakker en dat ding piepte dan ook echt een uur (na een uur gaat die uit).
Ik ben na twee dagen in de woonkamer gaan slapen.
MAAR:
Ik heb ook een briefje op de deur gehangen en in de brievenbus gedaan met de vriendelijke vraag of degene die de post/planten/dieren doet ook de wekker even wil uitzetten.
Na een dag of vier werd ik er niet meer wakker van dus diegene had de wekker uit gezet.
donderdag 22 juli 2010 om 12:22
Ik kan echt niet begrijpen dat iemand door zo'n vreselijk geluid heen kan slapen! Bij mij gaat de wekker nooit langer dan 3 seconden af, ik word meteen wakker van die herrie. Als ik dat geluid hoor word ik gewoon nerveus.
Er is ook zo'n reclame met zo'n wekker geluid, als ik dat hoor: arghhh word ik meteen zenuwachtig
Er is ook zo'n reclame met zo'n wekker geluid, als ik dat hoor: arghhh word ik meteen zenuwachtig
donderdag 22 juli 2010 om 20:08
Wij hebben ook zo'n buurman die eens in de zoveel tijd zijn wekker de hele ochtend laat loeien. En dat terwijl hij gewoon thuis is! Hij drukt hem op snooze, staat wel op maar zet dat ding vervolgens nooit echt uit. Al meerdere malen aangekaart, maar hij speelt de onschuld zelve en beweert dat hij niet weet hoe hij de wekker uit kan zetten (ik wilde toen een hamer voorstellen maar durfde dat toch niet )
Deze buurman vindt het eens in de zoveel tijd (afwisselend met zijn wekker-wek-periode) ook erg prettig om een paar keer per week luidruchtige dance/hoempapa feestjes te geven die ongeveer om 23.00 u beginnen en tot 04.30 u duren. Of om op zijn mega-surround-sound-system met dure bass-boxen schietspelletjes te spelen tot in het holst van de nacht... Wij zijn de enige buren die klagen (in het hele apparatementencomplex) en hij heeft al meerdere malen een boete gekregen van de politie, maar het blijft niet hangen blijkbaar...
Dus: ik leef met je mee!
Deze buurman vindt het eens in de zoveel tijd (afwisselend met zijn wekker-wek-periode) ook erg prettig om een paar keer per week luidruchtige dance/hoempapa feestjes te geven die ongeveer om 23.00 u beginnen en tot 04.30 u duren. Of om op zijn mega-surround-sound-system met dure bass-boxen schietspelletjes te spelen tot in het holst van de nacht... Wij zijn de enige buren die klagen (in het hele apparatementencomplex) en hij heeft al meerdere malen een boete gekregen van de politie, maar het blijft niet hangen blijkbaar...
Dus: ik leef met je mee!