Ja! Mag ik even klagen?

22-07-2010 16:19 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Want ik word er nu wel een beetje scheitschijtziek van.

Ik heb van al die warme dagen nog niet 1 keer op mijn loungebed kunnen liggen zonder geboor, getimmer, gehak en gezaag.

Recht tegenover mijn tuin, aan de andere kant van de brandpoort is iemand zijn huis aan het opknappen.

Natuurlijk mag iedereen zijn vrije tijd besteden zoals hij wil, en ik geloof best wel dat het nodig zal zijn, en ik gun mijn overburen echt wel dat ze er netjes bijzitten.

Leven en laten leven is een principe dat ik verder doortrek dan ik meestal om me heen zie, maar zolangzamerhand voel ik ergens binnenin mij dat er een draadje irritatie door mijn tolerantienetwerkje wordt geweven...

Ondertussen is de zon helemaal weg en het licht is onheilspellend geworden. Parasol weggezet, kussen de schuur in en eenmaal binnen verbaasd het me hoe donker het is.

Waxinelichtjes aangezet.

Water gekookt, theeglas gevuld, koekje meegenomen, zo'n lekkere roomboterkoekjes rand met in het midden van dat harde kletskopachtige met amandelen, ik ga zitten, ik ga ervoor zitten, en hoor ineens de schuurmachine van de buurman van het huis schuin aan de overkant van mijn straat.

...Gódverdegódver.Wel verdraaid..

Wát ben ik dat kutgeklus zat.

anoniem_8669 wijzigde dit bericht op 22-07-2010 16:22
Reden: Het is ook nog een aanslag op mijn schrijfvaardigheid
% gewijzigd
Je moet niet zo zeuren.
En de scheids was partijdig!!
quote:driewieler schreef op 22 juli 2010 @ 16:21:

Je moet niet zo zeuren.Dan moet jij maar eens een dagje komen luisteren.
Ik ben het zat dat ik moet werken en de rest van collega's lekker vakantie aan het vieren zijn.

Maar ja, nou en? Ik neem nog een stuk chocolade.
Lijkt me ook wel vervelend hoor. Misschien staan ze open voor een tijdsafspraak? Dus zeg maar tussen 1 en 2 geen lawaai zodat jij ff kan liggen.

Snap verder wat het erri is maar ze doen zo te lezen niets dat niet mag.
Frustrerend he. Wij hebben nieuwe onderburen, en die klussen 's ochtends van ongeveer half 8 tot 11, dan doen ze de hele dag niks (behalve dan luidruchtig zijn) en 's avonds om een uur of 8 tot 12 begint het weer...

Maar ja, zij hebben ook het recht om hun appartement op te knappen. Vind alleen de tijdsindeling wat... ongunstig.
Tsssk schandalig dat mensen lawaai maken.

Jij hebt recht op rust bij mooi weer, toch?

Denk je niet dat die mensen nog meer balen dan jij als ze bezweet staan te klussen en jou op je loungebed zien liggen?

Dat ze dan denken: "Waarom heeft die buuf nou zo'n ontevreden kop terwijl ze lekker languit kan liggen?"
Ik heb vorig jaar de zomer van de buren "verpest" met mijn verbouwing.

En nu doen de andere buren dat ook. So be it.

Wat wil je dan? Dat mensen niet meer klussen? POf dat ze eerst de buurt toestemming moeten vragen?
Tot 12 in de nacht mag dan weer niet van de wet dus als je wil kun je ze daar gerust op aanspreken.
quote:driewieler schreef op 22 juli 2010 @ 16:23:

Ik ben het zat dat ik moet werken en de rest van collega's lekker vakantie aan het vieren zijn.

Maar ja, nou en? Ik neem nog een stuk chocolade.Ja, dan reageer ik me toch liever hier af.
quote:Morisson schreef op 22 juli 2010 @ 16:24:

Frustrerend he. Wij hebben nieuwe onderburen, en die klussen 's ochtends van ongeveer half 8 tot 11, dan doen ze de hele dag niks (behalve dan luidruchtig zijn) en 's avonds om een uur of 8 tot 12 begint het weer...

Maar ja, zij hebben ook het recht om hun appartement op te knappen. Vind alleen de tijdsindeling wat... ongunstig.Ik vind het juist verstandig met dit hete weer.
Ik leef met je mee..Hier hetzelfde geval. Zijn het niet de onderburen die gaan verhuizen, dan zijn het wel de bovenburen, of de overburen, of wordt de straat opengebroken, of opnieuw gelegd, of gaan ze de randen van het kanaal verstevigen ofzo, bij voorkeur zo vroeg mogelijk op de ochtend..99% van de tijd waardeer ik iedereens inspanningen om de buurt mooier te maken ontzettend, maar heel, heel af en toe, zou wat minder herrie wel heel lekker zijn. Maar goed, praktischer tip: mij helpen die roze oordopjes uit het gele doosje heel erg (Oroprax ofzo)
Je kunt er ook voor kiezen om er GEEN probleem van te maken.
Ow Perel, kan me dat zooooow goed voorstellen. HIer ook iedere dag wat, zijn ze niet aan het maaien, dan zijn buurmannen aan het zagen of schuren. En als dat eindelijk opgehouden is komt de meneer van het ik blaas het gemaaide gras weg, langs. Of ....whatever. Kan je zwaar geirriteerd van raken, dus uuuh, sterkte

En inderdaad verbouwingen, die houden ook niet op
Je schrijft het wél leuk
Peas on earth!
Woon je bij mij in de straat?? Hier hetzelfde bij een van de huizen die aangrenzend zijn...en een gezin precies in het midden van de straat dat erg luidruchtig is,kinderen lopen tot 23 uur te gillen op straat en ik hoor de ouders in mn slaapkamer die aan de voorkant van het huis is in de tuin praten met elkaar,op harde toon,elke avond.

Ik hoop dat het vanavond regent,dan kom ik misschien eens op tijd in slaap.

Voor ieder in dezelfde situatie>>>
Buren zijn vreselijk. Zodra ik rijjk ben verkas ik naar een mega villa met de dichtstbijzijnde buren op een km of 3.

De onze houden een bbq in onze tuin.

Als wij er niet zijn.

Zonder dat wij op de hoogte zijn.

En nee, ik woon niet in een tokkiebuurt, integendeel zelfs, dus daarom ben ik er ook ietwat verbouwereerd over.
quote:Waldorf114 schreef op 22 juli 2010 @ 16:32:

Buren zijn vreselijk. Zodra ik rijjk ben verkas ik naar een mega villa met de dichtstbijzijnde buren op een km of 3.

Als wij er niet zijn.

En nee, ik woon niet in een tokkiebuurt, integendeel zelfs, dus daarom ben ik er ook ietwat verbouwereerd over. He?? Met recht dat je daar verbouwereerd over bent. Woest zou ik zijn. Heb je ze er op aangesproken?
quote:PrinsesOpDeErwt schreef op 22 juli 2010 @ 16:28:

Je schrijft het wél leuk

Ik weet overal wel iets leuks van te maken...

Valt me wel tegen dat ik hier als zeur gezien wordt door sommige forummers.

Ik ben echt niet het type dat snel ergens een probleem van maakt.

Zo zit ik niet in elkaar (wie mij vaker leest, kan dat denk ik wel beamen), maar dit is gewoon voortdurend, en dat put me uit.

@ driewieler:

Kijk, ik zit nu ook al twee weken alleen op mijn werk, waar het bloedheet is, waar door mij gedaan moet worden wat ik anders met een andere collega samen doe, en ik heb geen aanspraak.

Maar daar ga ik dan weer niet extra chocola door eten.

Ik bedoel maar, iedereen praat in zijn eigen straatje.

En als je zelf een vakantieklusser bent, wil je dat wat ik hier te zeggen heb natuurlijk niet horen.
Ik heb ze nog niet gezien. Vriend wil de lieve vrede bewaren en is bang dat ik een "verzuurde" buur ga worden. Nou ja zeg, ik wil alleen zeggen: goh, ik hoorde dat jullie gister in onze tuin hebben gezeten, voortaan zou ik het wel op prijs stellen als dit eerst gevraagd wordt.

Ja ik bedoel, ruzie hoef ik ook niet, want ik woon hier nog wel ff. Het is ook gewoon lullig, want we moesten gistermiddag plotseling weg en dat wisten zij, maar als wij gewoon thuis waren geweest hadden ze het nooit gedaan. De buurman was jarig en ze zaten allemaal buiten, dus als ie onze tuin niet had kunnen "lenen", vraag ik me af hoe ie dat had gedaan als wij niet weg waren.
quote:Kabouter23 schreef op 22 juli 2010 @ 16:22:

En de scheids was partijdig!!

Als wij er niet zijn.

En nee, ik woon niet in een tokkiebuurt, integendeel zelfs, dus daarom ben ik er ook ietwat verbouwereerd over. He!? Ik denk altijd dat het niet gekker kan worden, maar dat kan dan toch altijd wel... Ontkennen ze het nu ook nog of hebben ze het nog ff gemeld? had je tweede bericht niet gelezen. Wat een onzin dat jij zit te zeuren volgens vriend. Is heel normaal dat je niet ongevraagd ff de tuin van je buren bij je terrein erbij telt. Heb jij niet wat extra compost nodig voor in de tuin, je hebt al opslag?

Als wij er niet zijn.

En nee, ik woon niet in een tokkiebuurt, integendeel zelfs, dus daarom ben ik er ook ietwat verbouwereerd over.

Wááát???

Hier wordt ook flink geklust, laatst al heel de middag het irritante gezoem van een schuurmachine, en stratenmakers vinden het ook nodig om om half 8 's ochtends alle stenen een keer aan te slaan onder het genot van de teringherrie van radio hollandio. Normaal ben ik al een zeikerd wat dat betreft, maar nu ik ruim 40 weken zwanger ben kan ik er helemáál niet meer tegen
quote:Waldorf114 schreef op 22 juli 2010 @ 16:38:

Ik heb ze nog niet gezien. Vriend wil de lieve vrede bewaren en is bang dat ik een "verzuurde" buur ga worden. Nou ja zeg, ik wil alleen zeggen: goh, ik hoorde dat jullie gister in onze tuin hebben gezeten, voortaan zou ik het wel op prijs stellen als dit eerst gevraagd wordt.

Ja ik bedoel, ruzie hoef ik ook niet, want ik woon hier nog wel ff. Het is ook gewoon lullig, want we moesten gistermiddag plotseling weg en dat wisten zij, maar als wij gewoon thuis waren geweest hadden ze het nooit gedaan. De buurman was jarig en ze zaten allemaal buiten, dus als ie onze tuin niet had kunnen "lenen", vraag ik me af hoe ie dat had gedaan als wij niet weg waren.Snap ik allemaal best wel ja, maar toch, vind het behoorlijk onbehoorlijk. Ze hadden ook een briefje door de bus kunnen doen toch..? Ik geloof dat ik het subtiel wel zou noemen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven