
Trouwschoen-probleem, advies gevraagd
woensdag 21 juli 2010 om 21:34
Lieve forummers!
Ik heb wat advies nodig. Lang verhaal in 't kort:
Paar maanden geleden ben ik getrouwd. Tijdens mijn huwelijksdag (nog voor het trouwen) brak de hak van mijn schoen zomaar af . Drama natuurlijk, want de jurk was er qua lengte op afgestemd. Ik moest nog een fotoshoot doen, lopen, lopen, lopen. Maar natuurlijk ook trouwen, openingsdans en feesten. We moesten op zoek naar een oplossing en die is gevonden doordat iemand nieuwe schoenen heeft gekocht (na het trouwen, vlak voor het diner).
Nu heb ik de (bekende) leverancier van de schoenen benaderd en gevraagd om een oplossing. Er zijn kosten gemaakt en die wilde ik graag vergoed hebben. En dan heb ik het niet eens over de mislukte fotoshoot en m'n zorgen op dat moment. Ik had een brief geschreven en het praktische en emotionele deel uitgelegd. Ook aangegeven dat ik geen nieuwe schoenen hoefde, want tenslotte was ik al getrouwd. Ik wilde graag vergoeding van de gemaakte kosten.
Vandaag krijg ik een pakketje met een brief: nieuwe trouwschoenen en een kort bericht in de trant van: het is spijtig dat... Eigenlijk niet eens een echt excuses en wat moet ik nou met trouwschoenen?!?!?
Ik heb ze gebeld en om een heel lang (en vervelend) gesprek samen te vatten: dit is hoe ze standaard het probleem oplossen bij reclamatie. Ik moest blij zijn dat ik gratis de schoenen mocht laten verven. De medewerker wilde ook nog graag haar privé-mening geven zoals ze zei en had nog nooit meegemaakt dat iemand de kosten bij hen neerlegde. Ik moest blij zijn met de schoenen en zij zou zoiets nooit gevraagd hebben Wat ik nou met die wijsheid moest, ik weet het nog niet...
Ik ben zo teleurgesteld en kwaad en eigenlijk sprakeloos hoe ze dit aanpakken. Ik vraag me af wat mijn rechten hierin zijn als "gedupeerde klant". Kan ik iets van hen eisen/verlangen?
Ik heb wat advies nodig. Lang verhaal in 't kort:
Paar maanden geleden ben ik getrouwd. Tijdens mijn huwelijksdag (nog voor het trouwen) brak de hak van mijn schoen zomaar af . Drama natuurlijk, want de jurk was er qua lengte op afgestemd. Ik moest nog een fotoshoot doen, lopen, lopen, lopen. Maar natuurlijk ook trouwen, openingsdans en feesten. We moesten op zoek naar een oplossing en die is gevonden doordat iemand nieuwe schoenen heeft gekocht (na het trouwen, vlak voor het diner).
Nu heb ik de (bekende) leverancier van de schoenen benaderd en gevraagd om een oplossing. Er zijn kosten gemaakt en die wilde ik graag vergoed hebben. En dan heb ik het niet eens over de mislukte fotoshoot en m'n zorgen op dat moment. Ik had een brief geschreven en het praktische en emotionele deel uitgelegd. Ook aangegeven dat ik geen nieuwe schoenen hoefde, want tenslotte was ik al getrouwd. Ik wilde graag vergoeding van de gemaakte kosten.
Vandaag krijg ik een pakketje met een brief: nieuwe trouwschoenen en een kort bericht in de trant van: het is spijtig dat... Eigenlijk niet eens een echt excuses en wat moet ik nou met trouwschoenen?!?!?
Ik heb ze gebeld en om een heel lang (en vervelend) gesprek samen te vatten: dit is hoe ze standaard het probleem oplossen bij reclamatie. Ik moest blij zijn dat ik gratis de schoenen mocht laten verven. De medewerker wilde ook nog graag haar privé-mening geven zoals ze zei en had nog nooit meegemaakt dat iemand de kosten bij hen neerlegde. Ik moest blij zijn met de schoenen en zij zou zoiets nooit gevraagd hebben Wat ik nou met die wijsheid moest, ik weet het nog niet...
Ik ben zo teleurgesteld en kwaad en eigenlijk sprakeloos hoe ze dit aanpakken. Ik vraag me af wat mijn rechten hierin zijn als "gedupeerde klant". Kan ik iets van hen eisen/verlangen?


donderdag 22 juli 2010 om 14:48
quote:tante Klaas schreef op 22 juli 2010 @ 14:46:
Kun je niet met de oude bon de nieuwe schoenen terugbrengen? Dan heb je je geld in ieder geval terug. Niet helemaal netjes, maar soit.Nee, dat kan niet. Koop=koop. Wel kan de winkelier een tegoedbon geven voor hetzelfde bedrag of dezelfde schoenen als deze niet goed zijn, maar dan nog is het een service van de winkel en geen recht.
Kun je niet met de oude bon de nieuwe schoenen terugbrengen? Dan heb je je geld in ieder geval terug. Niet helemaal netjes, maar soit.Nee, dat kan niet. Koop=koop. Wel kan de winkelier een tegoedbon geven voor hetzelfde bedrag of dezelfde schoenen als deze niet goed zijn, maar dan nog is het een service van de winkel en geen recht.

donderdag 22 juli 2010 om 14:57
Schrijf eens naar de koude douche van tros radar.
ik vind de manier waarop ze met jouw klacht zijn omgegaan echt heel koud en onaardig. Misschien staan ze wel in hun recht, maar klantvriendelijk is het niet.
http://www.trosradar.nl/douche-inzenden/
ik vind de manier waarop ze met jouw klacht zijn omgegaan echt heel koud en onaardig. Misschien staan ze wel in hun recht, maar klantvriendelijk is het niet.
http://www.trosradar.nl/douche-inzenden/
donderdag 22 juli 2010 om 17:02
quote:Elisaatchi schreef op 21 juli 2010 @ 22:56:
[...] Als een bruid een 8 cm hoge hak aan heeft en de andere schoen 0 cm hoge hak, dan heb je gewoon een praktisch probleem terwijl je net halverwege het zeiknatte bos bent. Ik kan me zelf persoonlijk niet voorstellen waarom je op de foto chagrijnig kijkt omdat je een hak mist (schop je andere schoen uit en lach vooral), maar meid, wie gaat er nu halverwege een bos in klauteren met een hak van 8 centimeter???
[...] Als een bruid een 8 cm hoge hak aan heeft en de andere schoen 0 cm hoge hak, dan heb je gewoon een praktisch probleem terwijl je net halverwege het zeiknatte bos bent. Ik kan me zelf persoonlijk niet voorstellen waarom je op de foto chagrijnig kijkt omdat je een hak mist (schop je andere schoen uit en lach vooral), maar meid, wie gaat er nu halverwege een bos in klauteren met een hak van 8 centimeter???