Geld & Recht alle pijlers

schade aan auto door bus

22-07-2010 21:19 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanochtend ben ik in de auto geschampt door een stadsbus.

Hij kwam mij tegemoet op een smaller stuk weg, en kwam net iets te veel aan mijn kant. Gevolg; een harde dreun en de hele linkerbuitenspiegel breekt af. De buschauffeur zelf merkt kennelijk niks en de bus rijdt nietsvermoedend door...

Eenmaal op mijn bestemming aangekomen (zonder linkerbuitenspiegel) bel ik gelijk naar de busmaatschappij en leg het geval uit. "Oh... dat gebeurt wel vaker, stel ons maar aansprakelijk middels een brief..." is het antwoord dat ik krijg.

Verzekering kan niks doen vanwege beperkte verzekering maar adviseert wel om mijn Rechtsbijstand verzekering in te schakelen voor de aansprakelijkheidsstelling, Goede tip, maar eerst maar eens navraag doen bij de garage naar de kosten. Die blijken een kleine 300 euro te zijn.. (daar gaat mijn laatste restje vakantiegeld...) Dan toch nog maar eens een rondje nabellen bij de Rechtsbijstand, er worden vragen gesteld en beloofd dat ik binnenkort meer hoor. Mijn man hoort s'middags het hele verhaal en besluit toch nog even naar de Rechtsbijstand te bellen of we niets meer hoeven te doen (fotos van de schade of formulieren invullen) Tot zijn grote verbazing krijgt hij te horen dat alles al geregeld is en dat de Rechtsbijstand op korte termijn het schadebedrag gaat overmaken aan ons en dat zij vervolgens e.e.a. gaan verhalen bij de busmaatschappij ! Hij heeft voor de zekerheid gevraagd of dat echt wel klopte ! Fantastisch nieuws natuurlijk maar ik ben meer van het soort "Eerst zien en dan pas geloven".

Of komt dit vaker voor dat er gelijk tot uitbetalen wordt overgegaan ? Ik wist niet eens dat Rechtsbijstandverzekeringen uberhaupt geld kunnen uitkeren !!
Da's wel een geluk bij een ongeluk zeg! Ik heb geen rechtsbijstandverzekering meer (stom stom stom, moest dit nog gaan regelen) en heb in korte tijd tweemaal een aanrijding gehad buiten mijn schuld.

Totale kosten tot op heden om en nabij de ¤ 4000,=, tot op heden nog geen cent gezien....
Ik heb geen flauw idee maar vraag mij af waarom je autoverzekering niks doet onder het mom te laag verzekerd. Zij dienen jou te betalen en dat te verhalen op de busmaatschappij, ongeacht wat voor verzekering je hebt. Heb je (voor de zekerheid!) de straatnaam, tijdstip en busnummer genoteerd?

Als je gewoon je geld krijgt niks aan de hand maar mocht het anders lopen sta je wel sterker.
Mijn autoverzekering zegt dat zij niets hoeven te doen, die zeiden meteen: Bel je rechtsbijstand maar (als je die hebt).

Volgens hen hoeven zij alleen iets te doen als jij de schuldige zou zijn óf als je casco verzekerd bent.
Ik heb een beperkt casco verzekering en dit soort ongelukjes vallen niet onder de autoverzekering, Wel de schade die ik eventueel aan de bus heb veroorzaakt, Maar goed, die zal niet zoveel geleden hebben van mijn autootje,,

Volgens mijn man haden ze bij de rechtsbijstand gezegd dat ze de schade vergoeden omdat ze geen twijfels hebben over de schade en omdat het een schade is beneden de 300 euro.

Ik had inderdaad ook het busnummer, tijd en locatie genoemd bij de telefonische intake, Maar het gaat mij er om dat ik niet verwacht had dat mijn rechtsbijstand de schade zou vergoeden. Ik dacht meer aan hulp bij een brief of zo

Ik moet natuurlijk niet zeuren want het is positief nieuws maar ik geloof het pas als het geld op de rekening staat.
quote:zakdoekjeopviva schreef op 22 juli 2010 @ 21:27:

Ik heb geen flauw idee maar vraag mij af waarom je autoverzekering niks doet onder het mom te laag verzekerd. Zij dienen jou te betalen en dat te verhalen op de busmaatschappij, ongeacht wat voor verzekering je hebt.

Nee hoor, als je een WA-autoverzekering hebt ben je verzekerd tegen schade die je veroorzaakt bij een ander, door jouw schuld.

Niet tegen schade aan je eigen auto, of die nou door jouw schuld of die van een ander is.
hallo,

Ik heb dit ook al eens meegemaakt.

De busmaatschappij doet kleine ongevallen zelf afhandelen.

Je moet ze dan inderdaad per brief aansprakelijk stellen.

Bij mij is het allemaal snel en netjes afgewikkeld daarna.

Maar ik weet hoe je je voelt. Ik had ook veel stress en dacht eerst zien dan geloven.. Viel gelukkig mee. Ik hoop voor jou ook!
Toen ik is een ongeluk kreeg waar de ander schuldig was, heeft idd ook de rechtsbijstand alles geregeld. Ik moest daar alles naartoe sturen. Ik dacht dat hun het zo geregeld hadden dat de verzekering uitkeerde. Ik weet eigenlijk niet of ze zelf hebben uitgekeerd of niet.. Bij mij duurde het ook wel 2 of 3 maanden, maar het ging ook om een bedrag van 1000 euro.

Verder misschien een andere tip. Als het alleen de zijspiegel is die kapot is, Ik weet niet of jij of je man een beetje handig is, maar een spiegel los is niet zo duur. (bij mijn auto 18 euro, is dan wel geen elektrische) Als je hem er dan zelf op kan zetten, hou je toch iets van 250 euro over. (dan moet je de spiegel bij een algemene autozaak kopen en niet bij de dealer)
Helaas... het is echt een electrische spiegel en die kost echt 280 euro incl. zelfde kleur en zo...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven