Goede dag, slechte dag

24-09-2009 13:13 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik in Stap voor Stap alleen maar positief mag wil schrijven, open ik dit topic. Soms heb ik goede dagen, vaak heb ik kutdagen. En dat moet ik kwijt. En dat wil ik hier kwijt. En zo zijn er vast nog meer mede forummers. Iedereen is welkom! Lees wat je wil lezen!

Ik ben Choco, was ben depressief en gediagnosticeerd met een angststoornis met depressieve gedachten en gevoelens.

Ik zit aan de AD en oxazepam en ik kom niet veel buiten ik ben weer bezig mijn leven op te pakken. Ik hoop dat ik hier mijn verhaal kwijt mag doe gewoon elke dag hier mijn verhaal en nodig anderen ook uit dit hier te doen. Want dit forum helpt me.
anoniem_77625 wijzigde dit bericht op 04-11-2009 13:32
Reden: OP aangepast
% gewijzigd
Wat naar dat je je zo voelt Eviltje! Hopelijk helpt de afspraak je weer wat op weg. Sterkte inderdaad vandaag, dikke knuffel. Die drukte in je hoofd is killing hè? Pfff.... En die angsten zijn zo naar.
*
Heftig trouwens van die ziekte van je moeder en de mogelijke gevolgen voor jou G_E. Lijkt me een moeilijke beslissing of je dat wilt weten..
Hallo allen,

Ik heb besloten weer aan de medicatie te gaan.

Ik neem morgen contact op met mijn huisarts.

Tot zover even, kom later wel terug.

Greetz.
Goedemorgen allen,

Zoals beloofd zou ik terug komen op mijn post van gisteravond.

Dit is dan ook mijn laatste berichtje zonder meds.

Het gaat niet meer, en het wordt tijd dat ik het ga inzien.

Ik weet dat het niet gaat. Er lijken zoveel bergen hier in NL dat het lijkt of wonen we in het Alpen gebied.

Telkens weer die spanning van tevoren, de ene keer kan ik er mee omgaan de andere keer niet. Ik ben constant aan een gevecht wat ik telkens en drie keer zo hard op nieuw krijg, som verlies en soms win.

De ene kant van mij wil zooooooooo graag zonder de meds.

Maar ik moet wel realistisch blijven, het gaat niet. Het dagelijks functioneren wordt echt belemmerd en als het zo door zou gaan kost het mij mijn opleiding en werk e.d.

En dat wil ik absoluut niet.

In overleg met therapeute gister (sessie gehad, die deels niet goed ging) toch besloten om contact op te nemen met huisarts. Dus dat ga ik straks doen. Ik heb de medicatie in huis, hoef hem alleen maar paar vragen te stellen en zal zo een remmer nemen om de nu rottige gevoelens te dempen (waarschijnlijk zegt hij dat ik die zo ie zo moet nemen om de eerste 3 wk. de bijwerkingen te dempen, was vorig jaar ook zo).

Aan de ene kant voelt het als falen. Dat ik het niet alleen kan.

Aan de andere kant weet ik dat het spul hielp, het hielp mij goed te functioneren in de maatschappij. Ik had plezier, en maakte me niet zo druk om dingen waar ik me niet druk om hoef te maken (wat nu vaak wel het geval is). Dus in die zin geloof ik wel in de werking van het middel.

Ik hoop dat het middel wel weer aan gaat slaan en hopelijk vrij snel. Ik weet wel dat wanneer ik mij weer goed voel, hulp van een psych. ga inschakelen.

De vogeltjes fluiten, ik hoop ook ik straks weer zoals het ik graag zou zien......
Lieve eviltje,

wat een dappere beslissing. Ik heb er respect voor.

Er is echt moed nodig om die keuze te maken.

Succes straks bij de huisarts.

@ LA: Het voelt nu niet heel dapper en moedig hoor, wellicht zul je dat begrijpen. Toch vind ik jouw reactie erg lief ! Dank je wel daarvoor !
Tuurlijk snap ik dat eviltje.

Ik ben ook weleens gestopt met de AD, een paar jaar zelfs. Maar gebruik het nu ook alweer een jaar en ben er blij mee.

Heb me erbij neergelegd.

Maar toen ik weer aan de AD ging had ik wel een gevoel van falen, terwijl het eigenlijk niet iets is waar je zelf veel aan kan doen.

Ik weet niet of je een kinderwens had, maar daarom was ik gestopt *nu wetend dat er zoveel meer kan dan ik had gedacht*.

Tsja aan de ene kant geef ik je gelijk dat je er niet veel aan kunt doen, maar zal toch niet zo zijn dat je dit de rest van je leven blijft houden en aan de medicijnen moet blijven. Misschien ben ik wel eigenwijs, heb in ieder geval moeite om dat te accepteren.

Ik zal ook niet zeggen dat ik nooit weer een stoppoging ga doen.

Maar heb het NU nodig blijkbaar.
Nee ik heb geen kinderwens.

Heb me er dus ook niet in verdiept of dat kan, zwanger zijn en de AD slikken.

Brengt dat risico's met zich mee voor je kindje?

En ja misschien stop ik ooit weer, ik ben in elk geval bezig met therapie bij een psychiater om naar het 'onderliggende' probleem te kijken.

Ik slik ook andere mediciatie, AP en daar heb ik wel een hekel aan. Ga ik ook weer mee stoppen. Maar daar heb ik echt last van bijwerkingen.

Heb je de huisarts al gebeld?
Eviltje, ik heb nu even geen nuttige bijdrage,

maar in ieder geval:

Ik hoop dat je kunt gaan inzien dat je niet faalt!
Dikke knuffel Eviltje! Natuurlijk faal je niet. Als je het nu nodig hebt dan is dat nu eenmaal zo. Ik heb zelf ook nu meds nodig voor het slapen, het zij zo. Nogmaals een knuffel!
Ik heb contact gehad met de huisarts en gezegd dat ik nog paroxetine is huis heb. Situatie uitgelegd en hij zegt: "middel helpt ook goed tegen angsten dus vind het een goede oplossing".

Neem de eerste 2 wk. zo nodig een oxazepam erbij (heb nu 1 hele gehad, hij raadde aan vandaag nog 2 keer een halve te nemen. Dus eigenlijk 3 halve op een dag (i.p.v. hele).

Nu alleen nog even met de apotheek bellen, want ik heb de verkeerde (zijn meerdere soorten en over de ene kan ik beter dan de andere).
Ik hoop dat je je snel weer wat beter voelt. Ga je jezelf lekker verwennen vandaag en rustig aan doen?

Hier wel een goeie dag! Nog één dagje werken en dan een week vrij. Gisteren een héél gezellige avond gehad met een goede vriend, goede gesprekken.
Violetje,

Wat goed dat je niet op ex en scharrel hebt gereageerd!

Hier ook een goede dag. Ik vertelde laatst een beetje over werk en nu heb ik opeens onverwacht zicht op misschien een betaalde opdracht!

Eviltje: ik wil het eigenlijk gewoon nog een keer schrijven: ik hoop echt dat je inziet dat je niet faalt. Wees lief voor jezelf!
Hoi allemaal,

Gister voor de rest van de dag wel genoten van dingen !

Dingen waar ik eerst (zonder medicijnen) tegenop zag werden nu weer gewoon leuk (zoals ik ze normaal vindt).

Heb wel lol gehad.

Heb hier en daar wat bijwerkingen maar niet heel veel : ben alleen beetje dizzy soms en wat hoofdpijn en soms loops (lichtflitsjes in oog).

En heb afgelopen nacht nauwelijks geslapen. Dat was wel lastig omdat je zo moe bent en wilt slapen maar niet kunt slapen, heb ik al paar dagen maar was gister wel heftigste.

Och zal ook wel weer overgaan.

@ LA: Bij zwangerschappen wordt het afgeraden, maar er is tegenwoordig in A'dam een speciale pop-poli. Op hun site heb ik al veel informatie gevonden. En huisarts zegt ook: het mag wel, maar ik moet het eerst afraden en als je het wilt moet je je bewust zijn van de MOGELIJKE risico's. Ik weet het nog niet, wil eerst mijzelf weer goed hebben. Ga nu even niet nadenken over kinderen en hoe e.d.

Ik weet niet precies wat de werking van de A.P. pillen zijn, nooit gehad. En je zegt dat je er af wilt, kan dat?

@ Violet: Goed dat je tijd voor jezelf neemt en je niet in laat met mannen, hoe moeilijk dat ook is. En super dat je een fijne dag hebt gehad.

@ GE: Leuk een betaalde opdracht !!!!!!

Voor iedereen een dikke

en bedankt voor jullie steun en begrip
.
.
pff... ik durfde het eigenlijk niet zo goed te versturen, al die negativiteit...
GE

Ik had laatst ook zo'n gevoel van volledig alleen voelen. Omdat ik tegen een boel mensen niet eerlijk of niet volledig ben geweest, me anders heb gedragen dan ik ben... had ik ook het idee dat er niemand meer was die me echt kende / kent.

Op het forum ben ik overigens wel eerlijk (tenzij ik de feiten even moet verdraaien ivm herkenning) en ik ben op dit moment zo ontzettend blij dat ik de forummers 'heb'.

Maar ik baal wel dat die niet om de hoek wonen.

Ik heb me wel gerealiseerd dat ik iets moet veranderen. Ik heb sommige mensen van mezelf verwijderd (door het contact bewust of onbewust te laten verwateren) en anderen op afstand gehouden door niet eerlijk te zijn.

Ik heb me al een paar keer afgevraagd waar jij woont, GE. Jij lijkt me iemand die me wel zou begrijpen als ik op een kutdag bel of je mee gaat thee drinken. Maar ik heb zo'n vermoeden dat we niet bij elkaar in de buurt wonen.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Dat van die brandwonden is wel heel erg idd. Was er dan 2 dagen lang niemand die je kon brengen?

Of heb je misschien niet genoeg geprobeerd?

In zulke situaties is het ook geoorloofd om een wildvreemde buurman aan te schieten. Okay je kon zelf niet lopen maar als een vriendin even een buurman met auto had gezocht had het ook gekund.

Of was die vriendin het probleem?

Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
@eviltje: Ik ben blij dat je je zo veel beter voelt met de AD pillen. Wat een verschil in je berichten.

Paroxetine (seroxat) heb ik ook een aantal jaren geslikt. Hielpen bij mij ook goed.

AP gebruik ik eigenlijk alleen bij een crisis, als het goed gaat bouw ik het weer af (mijn psychiater is nu met vakantie dus ik bouw nu heeeel snel af en wil eigenlijk morgen stoppen)

Ik dacht ook dat paroxetine en kinderen krijgen wel kon maar wist het niet zeker. Tuurlijk zijn er risico's, maar die zijn er toch altijd? Hoe dan ook, niet iets om je nu druk over te maken.

Ga je nog wat leuks doen vanavond of morgen?
Lieve GE

Allereerst sluit ik me aan bij de woorden van Moon.

Ik ken je alleen via het forum en via de mail maar vind je een tof wijf. Als je op het forum bent zoals je in het echt ook bent zou ik je graag in mijn vriendengroep opnemen.

Ik vind je grappig, lief, creatief, eerlijk en open. Ook dat je open bent over de dingen die je moeilijk vindt kan ik erg waarderen. Dat maakt je 'echt' en maakt dat ik me, ook al worstel ik soms met andere dingen, met jou kan identificeren.

Oh en je houd van dieren, dat vind ik ook een dikke pré

Merk je zelf verschil in de manier waarop je hier reageert op mensen en in RL?

Want hier maak je heel gemakkelijk vrienden, je hoort er nu ook bij op taboe en tijd. Volgens mij ging dat vlekkeloos en binnen no time.
Eens met LA dat je er meteen bij past op de topics.

Maar... wat ik zelf ook ervaar... deze 'groepjes' op het forum zijn zoveel anders dan de gemiddelde mens uit het echte leven.

De manier waarop we met elkaar om gaan op de topics maakt het makkelijk om eerlijk te zijn over zware onderwerpen. In het echte leven is dat soms best moeilijk. Dat is hoe ik het ervaar, GE mag zelf antwoord geven
Moon wat zijn wij het vandaag met elkaar eens

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven