Paspoort nog geldig?

23-07-2010 15:37 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vorig jaar ben ik getrouwd, ik heb de naam van mijn man aangenomen, maar aangezien ik na de bruiloft nogal arm was heb ik mijn legitimatie nooit laten aanpassen. Volgende week ga ik naar de Antillen, moet ik mijn paspoort voor die tijd aanpassen, of is mijn paspoort met meisjesnaam gewoon geldig tot de verloopdatum?
Gewoon geldig natuurlijk. Die naam aanneemtoestand kan je dat überhaupt nog in paspoort laten zetten?!
Als de naam op je ticket maar exact overeenkomt met de naam in je paspoort.
Je paspoort is gewoon geldig tot de verloopdatum. Op je paspoort blijft altijd je meisjesnaam staan, je kunt bij het aanvragen van een nieuwe eventueel wel ev [naam man] laten toevoegen.

Ik heb dat wel gedaan omdat ik mijn mans naam ook voer en er wel eens tickets worden geboekt op die naam dus, en dan zou alleen mijn meisjesnaam op mijn paspoort niet genoeg zijn.

Het is overigens het handigst als je vliegtickets altijd op je meisjesnaam koopt.
Volgens mij is jouw eigen meisjesnaam altijd primair op 'n paspoort. De naam van je man wordt enkel toegevoegd. Maar ze zien aan jouw paspoort toch niet dat je getrouwd bent, dus lijkt me niet echt nodig om 'm te vervangen. Bovendien zou je daar nu rijkelijk laat mee zijn, aangezien er toch iets van 'n week overheen gaat voor je 'n nieuw paspoort hebt en je volgende week al reist. Let er wel op dat je paspoort 6 maanden na je terugreisdatum nog geldig dient te zijn.
Ik zou maar als de wiedeweerga gaan bellen met het gemeentehuis en heel hard duimen dat dit niet hoeft.
Op een paspoort staat altijd je `meisjesnaam'.

Ik kon toen kiezen of ik er wel of geen ev bij wilde laten zetten...
quote:elninjoo schreef op 23 juli 2010 @ 15:40:

Let er wel op dat je paspoort 6 maanden na je terugreisdatum nog geldig dient te zijn.Dit ligt aan het land waar je heenreist. Sommige landen is dit zo, sommige landen kun je gewoon met een paspoort heen dat verloopt op de dag van terugkomst.
Oh Antillen..... ik lees het nu.

Daar zou het idd wel eens 6 mnd kunnen zijn, sorry EN!!
Je paspoort is gewoon geldig hoor, je meisjesnaam blijft de naam.

Je kan man's naam wel toevoegen maar hoeft niet.

Als je op je ticket maar precies dezelfde benaming hebt staan als in je paspoort!
Dankjewel! De ticket staat op mijn naam en paspoortnummer van mijn huidige paspoort.
M'n paspoort is nog tot 2012 geldig. Op de Antillen moet ie idd nog 6 maanden geldig zijn
quote:elleinspe schreef op 23 juli 2010 @ 15:44:

Als je op je ticket maar precies dezelfde benaming hebt staan als in je paspoort!Als je een frequent flyer bent en met een bij dat systeem aangesloten maatschappij vliegt dan hoeft dat niet eens, dan is je ff-nummer genoeg. Wat ze van mijn naam al niet hebben gebrouwen is ongelooflijk namelijk.
Is geen probleem, wij zijn op de antillen getrouwd en hoefden ook geen nieuw paspoort voor de terug reis.
Ik ben in 2005 getrouwd en heb pas sinds een paar maanden een nieuw paspoort. Geen probleem hoor, gewoon geboekt op mijn eigen naam. In mijn nieuwe paspoort staat nu de toevoeging echtgenote van ...
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Stom toevallig heb ik vorige week met precies dezelfde vraag naar mijn gemeente gebeld. Hun antwoord was: maakt helemaal niets uit. je paspoort blijft gewoon geldig tot de vervaldatum. Pas als je een nieuw paspoort moet hebben / aanvraagt worden de gegevens over het huwelijk "ververst" en aangepast aan de naamkeuze die je bij het huwelijk hebt doorgegeven. Tot die tijd beschik je gewoon over een geldig paspoort. Geen zorgen dus en lekker op vakantie gaan!
quote:Vl43inder schreef op 23 juli 2010 @ 15:47:

[...]

Als je een frequent flyer bent en met een bij dat systeem aangesloten maatschappij vliegt dan hoeft dat niet eens, dan is je ff-nummer genoeg. Wat ze van mijn naam al niet hebben gebrouwen is ongelooflijk namelijk.

Klopt.

Ik heb ook wel eens gevlogen met een nieuwe variant op mijn achternaam.
Hoi,

Beetje boel mosterd!

Werk zelf op de luchthaven. Inderdaad moeten ticket en paspoort overeenkomen, dus hoop wel dat je op je meisjesnaam geboekt heb.

Veel plezier.
Hoelang moet je paspoort nog geldig zijn als je binnen de EU reist?

Ik heb hier wel eens gelezen dat het paspoort zelfs verlopen mag zijn, maar daar geloof ik eerlijk gezegd niet zo in.

Maar mag je binnen de EU gewoon reizen tot de echte verloop datum?
@vivagirl: Je paspoort mag natuurlijk nooit verlopen zijn als je op reis gaat.
@viva1973. Nee, dat geloof ik ook niet, maar werd hier ooit eens op het forum beweerd.

Ik woon in Engeland en ga op 'vakantie' naar Nederland in september. Pasoort verloopt in Novemberr.

Is dit oke? Binnen de EU is dat toch geen probleem?

Dan hoeft je paspoort toch niet nog 3 maanden na het reizen geldig te zijn?

Ik zit al op de website van NL ambassade, maar dat staat er niet op..
Als je een ticket boekt, mag je helemaal niet op je mansnaam reizen!!! ALTIJD je meisjesnaam gebruiken.
@vivagirl: Je kunt beter kijken op Paspoortinformatie.nl

Of heb je een Engels paspoort?
Bedankt voor de tip.

Ik heb gewoon een Nederlands paspoort.

Op de site kan ik de informatie ook niet vinder, maar er staat wel een emailadres bij, waar ik de vraag kan stellen, dus dik ga dat maar eens doen.
quote:leveline1 schreef op 23 juli 2010 @ 16:54:

Als je een ticket boekt, mag je helemaal niet op je mansnaam reizen!!! ALTIJD je meisjesnaam gebruiken.

Onzin.

Je mag ook op je mans naam reizen als je mans naam ook in je paspoort staat en je mag op iedere willekeurige naam reizen met maatschappijen die bij het frequent flyers systeem horen als je eigen frequent flyers nummer op je ticket staat. Ik weet niet hoe dat is bij andere systemen, zoals die van oa Lufthansa.

Ik heb zelf meerdere malen op mijn mans naam gereisd en op een brouwsel van voornaam-eigen naam-mans naam

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven