Konijn is ziek

22-06-2010 15:52 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet dat er hier veel mensen zitten die zelf ook konijnen hebben, vandaar dat ik toch maar een topic open, wellicht kan ik iets gerustgesteld worden.

Ons konijn is ziek. Afgelopen zondagavond zat hij stilletjes in de tuin, ogen strak dicht, wilde niets eten, behalve 2 hapjes vers gras. Verder had hij moeite zijn evenwicht te bewaren. Maandagochtend met hem bij de dierenarts geweest. De DA heeft zijn buik bevoeld en geluisterd. Volgens de DA waren zijn darmen muisstil. Er kon sprake zijn van gasvorming. Hij heeft een injectie met een pijnstillend middel, pijnstillers voor thuis, druppeltjes om zijn darmen weer goed op gang te krijgen en dwangvoeding voor het geval hij zelf niet wil eten.

Vanmorgen medicijnen gegeven plus een spuitje dwangvoeding. Later op de ochtend weer dwangvoeding gegeven en water, vanmiddag heeft hij 4 takjes wortelloof gegeten en zelf gedronken. Verder wil hij niets eten. Hij blijft af en toe een beetje wankel op zijn pootjes staan. Hij graaft ook kuilen in het zand waar hij vervolgens in gaat liggen, lijkt mij dat hij toch nog pijn heeft.

Is er iemand die dit herkent? De vorige 2 keer dat hij gasvorming had, was hij eigenlijk heel snel weer de oude. Inmiddels is hij al 10, dat zal ook wel meespelen.
hehehe VC Bunneh!
IOnes even voor de duidelijkheid. Niemand, nee, ik veroordeel jou echt niet als je je konijnen dingen geeft die ze lekker vinden, maar niet het ideale voedsel zijn. De konijnen die ik gehad heb, hebben de Verkade-aandelen flink doen stijgen heus wel tussendoor dingen van mij gehad die op zn zachtst gezegd geen konijnenvoer waren. En ze zijn stuk voor stuk kerngezond gebleven en allemaal 7 of ouder geworden.

Maar ik weet heus wel dat dat niet goed is, en dat geef ik ook meteen toe, en ik weet ook waarom. Op een of andere manier blijf jij zo vasthouden aan je stellingen en je gewoontes, sta nou toch eens open voor informatie, voor inzichten, voor misschien eens iets herzien. Of in ieder geval voor een O, dat wist ik niet, of een ik ga het eens proberen.

Nogmaals, niet om die crackers, want ik heb het nog veel bonter gemaakt. Maar wees nou niet zo rigide steeds.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
quote:iones schreef op 25 juli 2010 @ 09:30:

Het is mij verteld door dierenartsen die van konijnen heel wat meer af weten dan de gemiddelde dierenarts.was je soms op dat congres?
quote:twompie schreef op 26 juli 2010 @ 00:50:

[...]

Waarom sta jij niet open voor nieuwe inzichten, ontwikkelingen, nieuwe info die onderbouwd is? En waarom is die dierenarts zo verheven boven alle andere adviezen? Heb je niet het idee dat we misschien zelf gewoon heel goed voor onze dieren willen zorgen en daarom andere dieren (en dus hun baasjes) graag alle "nieuwe" en belangrijke bekende info willen geven? Why the hell zou je dan blijven vasthouden aan 1 volgens hem/haar konijnkundige DA? Er zijn zat DA's die dat van zichzelf vinden.

Aaaah why do I care, het beste voor je konijntje in ieder geval.

Hallo, ik ben degene die aangevallen wordt, niet jullie! Ik wordt afgezeken op iets wat ik zeg, en vervolgens vertel ik waar ik dat op baseer en dan gaan jullie daar weer over zitten zeiken!

IK heb zat vergelijkingsmateriaal van dierenartsen, en degenen die mijn konijnen hebben kunnen helpen, (en waar ik helaas pas later terecht kwam, nadat een paar dood waren gegaan door onbenullen van dierenartsen), die hebben zich in mijn ogen bewezen als iemand die verstand van konijnen heeft.

Dan neem ik dus heus wel iets aan als die personen een bewering doen. Ik laat me niet de oren wassen door een stelletje arrogante forummutsjes! Kom op zeg!

En waar is jullie zogenaamde "onderbouwde info etc"????

Ik lees alleen maar zeikreacties.
quote:iones schreef op 26 juli 2010 @ 11:36:

[...]

Hallo, ik ben degene die aangevallen wordt, niet jullie! Ik wordt afgezeken op iets wat ik zeg, en vervolgens vertel ik waar ik dat op baseer en dan gaan jullie daar weer over zitten zeiken!

IK heb zat vergelijkingsmateriaal van dierenartsen, en degenen die mijn konijnen hebben kunnen helpen, (en waar ik helaas pas later terecht kwam, nadat een paar dood waren gegaan door onbenullen van dierenartsen), die hebben zich in mijn ogen bewezen als iemand die verstand van konijnen heeft.

Dan neem ik dus heus wel iets aan als die personen een bewering doen. Ik laat me niet de oren wassen door een stelletje arrogante forummutsjes! Kom op zeg!

En waar is jullie zogenaamde "onderbouwde info etc"????

Ik lees alleen maar zeikreacties.Tja dat zeg ik, het beste sterkte voor je konijntjes dan maar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven