relatie ten einde? break

26-07-2010 14:27 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
hi,

na een relatie van 10 jaar geeft mijn man geheel onverwacht aan dat hij geen toekomst meer ziet. tuurlijk hebben we wel eens een mindere periode maar ik ben echt heel gelukkig met hem. voor mij is hij de liefste man.

hij zegt dat het gevoel weg is (of in ieder geval deels), dat er geen spanning meer is en dat we te weinig onze eigen dingen hebben. wat hij zegt klopt misschien wel, althans die laatste 2 maar dat zijn dingen waar we aan kunnen werken maar hij wilde eigenlijk de handdoek al in de ring gooien.

na aandringen heb ik hem ervan kunnen overtuigen om dan een break in te lassen, tijdelijk. om even tot ons zelf te komen en bij ons zelf te raden gaan. daar heeft hij mee ingestemd. daarbij had ik aangegeven dat ik dit alleen wildde als hij het nog als kans ziet, want anders is het niet goed voor mij.

hij woont nu tijdelijk ergens anders en de afspraak is dat hij contact opneemt als het eruit denkt te zijn.

we hebben totaal geen ruzie. konden nog steeds goed met elkaar praten en hoop echt op het beste. maar weet dat ik mezelf misschien in bescherming moet nemen.

in de afgelopen 10 jaar is er nooit een dag voorbij gegaan dat ik hem niet gesproken heb dus heb hier echt hele grote moeite mee. weet niet wat ik moet doen. wachten. me er bij neerleggen dat het over is, vechten. ik weet het niet meer.

Mijn eerste gedachte: hij is verliefd op een ander.
Een mannn weet pas wat ie mist.....
Is dat dé oplossing denk je? Zo op afstand en zonder of weinig contact beseffen of hij verder wilt of niet?

Als hij jullie relatie nog een kans wilt geven zou hij dan alles op alles moeten geven om meer spanning in de relatie te brenge en dingen verzinnen zodat jullie beide "eigen ding" kunnen hebben.

Waar heeft hijbe hoefte aan dan? Wat zijn die "eigen dingen"wat hij bedoeld? En wat voor spanning zoek hij?
dubbel
Hij wilde dat het over is, maar op jouw aandringen hebben jullie nu een break.

Denk je niet dat hij daar zelf mee kwam als hij dat serieus als optie nam? Nu lijkt het mij dat hij de pijn uitstelt, jou rustig laat wennen aan het idee.
Maar aan een relatie werk je toch juist op het moment dat je bij elkaar bent?

Hoe kan je er nou aan werken als er afstand tussen zit?

met andere woorden...ik geloof persoonlijk zelf niet zo in het hebben van een break binnen een relatie

Maar misschien dat het voor jullie werkt

Want als ik het goed begrijp....zit jij nu thuis te wachten tot hij een besluit heeft genomen?

Knap dat je dat kan!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
*dubbel*
hij zegt mij de onzekerheid te willen sparen, dat zou ik niet verdienen. daarom had hij een break niet als optie genomen.

wat die onzekerheid betreft heeft hij gelijk, dat is om gek van te worden.

ik heb geen reden hem niet te vertrouwen, nooit 1 reden voor geweest.

ik heb hem laten inzien dat je 10 jaar niet zomaar kunt opgeven en dat we daarvoor moeten vechten, in zijn beleving heeft hij al gevochten; alleen weliswaar. dus hij zegt niet meer te kunnen vechten.

maar idd na aandringen gaat hij uitzoeken of hij het toch niet nog een kans wilt geven

wel heb ik duidelijk aangegeven dat als hij dit niet als kans zou zien het niet te willen.

als hij weg had willen zijn, was hij toch al weggeweest???
[quote]sandra28 schreef op 26 juli 2010 @ 14:47:

hij zegt mij de onzekerheid te willen sparen, dat zou ik niet verdienen. daarom had hij een break niet als optie genomen.

wat die onzekerheid betreft heeft hij gelijk, dat is om gek van te worden.

ik heb geen reden hem niet te vertrouwen, nooit 1 reden voor geweest.

ik heb hem laten inzien dat je 10 jaar niet zomaar kunt opgeven en dat we daarvoor moeten vechten, in zijn beleving heeft hij al gevochten; alleen weliswaar. dus hij zegt niet meer te kunnen vechten.

maar idd na aandringen gaat hij uitzoeken of hij het toch niet nog een kans wilt geven

wel heb ik duidelijk aangegeven dat als hij dit niet als kans zou zien het niet te willen.

als hij weg had willen zijn, was hij toch al weggeweest???[/[quote]

Pas op met juist dat zinnetje denken hoor...

Mensen zijn er bijzonder goed in om slecht nieuws zo lang mogelijk voor zich uit te schuiven....

Dit is geen garantie voor zijn twijfel zeg maar.

Ik zou namelijk zijn mededeling dat hij er eigenlijk klaar mee is veel en veel serieuzer nemen

Dat is namelijk niet iets wat je zomaar zegt, daar is vaak al lang en goed over nagedacht!
Eens met Madhe en Summerdance. Na een lange relatie hebben wel meer mensen moeite met doodgewoon zeggen "Het is over".

Het klinkt alsof de eerste stap naar een definitieve breuk is gemaakt. En een break moet echt heel tijdelijk zijn om een relatie toch te redden. Ik snap trouwens niet dat het helemaal van hem afhangt wanneer er weer contact is tussen jullie. Na een tijdje geen contact zou ik vragen wat hij mist en wat hij wil van de relatie/ verwacht. Daarnaast kijken wat je zelf verwacht en wilt in je relatie en dan samen een plan maken hoe verder te gaan. Opp dit moment bepaalt hij en laat jou flabberguested achter. Na een week of 2 zal ik zeker willen weten waar ik sta voor de ander.
Only dead fish go with the flow
Tja, het klinkt alsof hij het nu niet durft door te zetten en dit nog doet. Later kan hij dan zeggen dat hij er alles aan gedaan heeft. Op zich vind ik het niet slecht om even een break in te lassen, zodat beiden even afstand kunnen nemen. Hij zegt echter dat zijn gevoel geheel of gedeeltelijk weg is Kan me niet voorstellen dat dat binnen 2 weken terug is.

Misschien bedoelt hij dat je te veel op hem leunt. Te weinig je eigen persoon bent, geen eigen interesses (meer) hebt.

In ieder geval veel sterkte toegewenst!
snap wat jullie zeggen. we hebben wel afgesproken dat hij binnen 2 weken aan de bel trekt.

rationeel gezien begrijp ik het, echt. en weet dat ik me moet voorbereiden op het ergste.

maar kan alleen maar hopen dat hij mij heel erg mist.

moet afwachten, de bal ligt echt bij hem, hij weet heel goed hoe ik erover denk dus kan op dit moment niks doen. moet hem even de ruimte geven om echt en goed na te denken.

thuis lukte dat ook niet, te veel emoties aan beide zijden.
Dat zeg je nou wel San, dat de bal bij hem ligt...

Maar misschien moet jij jezelf ook eens gaan afvragen of jij wel samen wilt zijn met iemand die blijkbaar zonder met jou te overleggen tot de conclusie komt niet meer verder te willen....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven