Uitslag 'Webstrijd'

27-07-2010 09:09 73 berichten
Nou, ze zijn bekend hoor: één van de kandidaten van de 'longlist' zal dé nieuwe blogger worden. De uitslag is (mijn inziens) vreselijk teleurstellend, er zit niet één echt leuke blogger bij. (Maar dat is mijn mening en ik ben maar gewoon een héle slechte verliezer.)

Ik hoop in ieder geval wel dat het niveau van bijvoorbeeld Patricia van L. behoorlijk overstegen zal worden. Ja, ik weet dat dit 'maar' een gastblogger was (Godzijdank), maar toch. En dat beste mens wilde nog een boek uit gaan brengen ook. Bewaar me!!

De overige bloggers vind ik wél gaan hoor.

(Nu zie ik dat er al een topic over is geopend, maar zet deze er toch maar op.)

Maar: wat vinden jullie?

Totaal aantal stemmen: 30

Er zitten best leuke deelnemers bij de nieuwe kandidaten hoo Geen stemmen
Ik lees die blogs nooit, ik kom alleen maar voor het gewéldi (17%)
Ik moet alleen maar hard lachen om de blogs. (Om wat voor re Geen stemmen
Ik vind de reakties op de blogs het interessantst (en leukst Geen stemmen
Mens, wat zit jij toch te zeiken, triest hoor! (83%)
Alle reacties Link kopieren
zeurblogs
Het is niet boeiend (voor mij dan he!). Na 1 alinea heb ik al scrollend, half lezend gekeken maar niet mijn stijl wat ik leuk vind.

Ik hou van humor. Mijn website is even offline maar ik had daar leuke bloggers zoals Zwieber, Eleanora en Boro en nog wat andere. Bij de eerste zin al boeiend en benieuwd naar het einde en halsreikend uitkijkend naar de volgende blogs.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Ik ben het met mamasaar eens.

Ik hoopte op een complete verrassing, maar ik vind het niet boeiend genoeg.
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
eigenlijk wel grappig al dat zeuren.
quote:hanZie schreef op 27 juli 2010 @ 10:05:

zeurblogsJe hebt gelijk.
Ja, dat vind ik echt.
Ok dan, bedankt voor de reacties!

Maar wat verwachten jullie dan van een goede blogger?

Geef eens voorbeelden of aanwijzingen?
.
quote:mylenevalerie schreef op 27 juli 2010 @ 10:05:

Het is niet boeiend (voor mij dan he!). Na 1 alinea heb ik al scrollend, half lezend gekeken maar niet mijn stijl wat ik leuk vind.

Ik hou van humor. Mijn website is even offline maar ik had daar leuke bloggers zoals Zwieber en Eleanora. Bij de eerste zin al boeiend en benieuwd naar het einde en halsreikend uitkijkend naar de volgende blogs.Dit wil ik lezen in een blog. In welke vorm je het giet maakt me niet uit, onderwerpen ook niet. Maar niet lopen zeiken, zeuren en op anderen afgeven. Op welke manier dan ook.
Ja, dat vind ik echt.
quote:cychick schreef op 27 juli 2010 @ 10:09:

Ok dan, bedankt voor de reacties!

Maar wat verwachten jullie dan van een goede blogger?

Geef eens voorbeelden of aanwijzingen?Dat je blog lastig te lezen is als je niet weet waar het om gaat en dat ik dan iedere keer een artikel van de Telegraaf moet lezen waar ik geen zin in heb.
Je springt soms zo van de hak op de tak, en de zinnen lopen niet helemaal 'lees-lekker'.

Waarschijnlijk schrijf jij de zinnen op zodra ze in je hoofd komen, beter is het om te beginnen ( off line ! ) met een ruwe blog. Je idee, en hoe de tekst ongeveer moet lopen.

Na een tijdje ga je je ruwe blog bewerken, je maakt een begin en een eind, en je gaat je zinnen lezen en herlezen. Hier en daar onnodige zinnen wegschrappen, heel veel zinnen ( niet alleen bij jou ) zijn totaal nutteloos in een blog. Soms is het beter om zinnen anders te verwoorden enz.

Dan laat je het weer even rusten en op het laatst ga je je blog helemaal passend klaar en af maken.

Probeer een blog kort en bondig te houden. Gelijk to the point, niet te veel omwegen naar jouw punt toe, maar er gelijk naar toe werken.

En niet al te veel links in je blog, de gemiddelde lezer gaat echt niet 4x heen en weer klikken
Soms kan je beter 3 dagen over 1 blog doen, dan 3 bloggen in 1 dag Zeker voor beginnende bloggers is het beter om het wat rustiger aan te doen dan gelijk heel veel willen.
quote:Mamasaar schreef op 27 juli 2010 @ 10:11:

[...]

Dit wil ik lezen in een blog. In welke vorm je het giet maakt me niet uit, onderwerpen ook niet. Maar niet lopen zeiken, zeuren en op anderen afgeven. Op welke manier dan ook.Ja ik had meer bloggers, maar allemaal hadden ze leuke onderwerpen, met andere insteken, dosis humor, relativerend, ja zo kan ik nog wel doorgaan. Uitnodigend om al uit te zien naar hun volgende blog. Kort en bondig maar geheel duidelijk. Bloggen is echt een kunst heb ik gezien. Op mijn site ging het wel over eten en drinken maar wat zij van die blogs wisten te maken, tranen van het lachen of herkenning. Enig.
quote:borodini schreef op 27 juli 2010 @ 10:15:

Soms kan je beter 3 dagen over 1 blog doen, dan 3 bloggen in 1 dag Zeker voor beginnende bloggers is het beter om het wat rustiger aan te doen dan gelijk heel veel willen.Lieve Boro moet ik nog even aan het lijstje toevoegen die voor prik een vorkje blogde .
"Het schijnt dan ook gevaarlijk te zijn om veel tijd in de zonneschijn door te brengen, het schijnt ook gevaarlijk te zijn om zonnebrandcrèmes te gebruiken en tot slot schijnt het ook gevaarlijk te zijn om binnen te blijven (vitamine-D tekort). "

Sorry, maar na zo'n zin haak ik al af... Succes met verder schrijven! (positief bedoeld!)
MV, ik gewoon jouw hele site gemist! Wanneer kom je (hopenlijk) weer on-line?
Ja, dat vind ik echt.
Je gebruikt te vaak "klaarblijkelijk" en "blijkbaar", ik vind dat storende woorden in een blog/verhaal als ze te vaak voorkomen. Verder vind ik je blogs storend door de links van de telegraaf die er steeds tussendoor worden geplaatst, en het oogt ook rommelig. Ik kan heel goed begrijpen dat Viva niet voor dit soort blogs heeft gekozen want ze zijn saai (niet origineel of vernieuwend) en vervelen, vind ik, te snel.
En probeer idd niet te veel af te zeiken. Jouw blog over obesitas bijv. Waarbij je de verantwoordelijkheid voor dikke kinderen op de ouders afschuift.

Mijn zoon van 9 is 1.34 en weegt 45 kg. ( Lengte maat broek is dus 134, in de breedte heeft hij zeker maat 158\164 nodig ! )

Mijn vriend heeft overgewicht, en ik ook.

Als wij langs jouw lopen heb jij je oordeel al klaar... Toch ?

Reden overgewicht Zoon : Medicijn gebruik en een aan zijn stoornis gerelateerde eet-obsessie

Reden overgewicht Vriend: Jarenlang AD gebruik.

Reden overgewicht mezelf: Jarenlang lekker eten

Van ons 3-en ben ik dus de enige die het overgewicht er helemaal zelf aangegeten heeft, en het er ook weer helemaal zelf af zal moeten werken.

Vergis je niet, zoals mijn zoon en vriend zijn er veel meer mensen in NL.
quote:Lantaarnpaal schreef op 27 juli 2010 @ 10:19:

"Het schijnt dan ook gevaarlijk te zijn om veel tijd in de zonneschijn door te brengen, het schijnt ook gevaarlijk te zijn om zonnebrandcrèmes te gebruiken en tot slot schijnt het ook gevaarlijk te zijn om binnen te blijven (vitamine-D tekort). "

Sorry, maar na zo'n zin haak ik al af... Succes met verder schrijven! (positief bedoeld!)Nou, al dat schijnen is toch wel positief
Ja, dat vind ik echt.
quote:mylenevalerie schreef op 27 juli 2010 @ 10:18:

[...]

Lieve Boro moet ik nog even aan het lijstje toevoegen die voor prik een vorkje blogde .

Ik was al helemaal beledigd ..

Nee hoor lieverd, ik vind Leo e.a. veel beter bloggen dan dat ik doen

ik zie dat je er toch nog bent ! Dat vind ik erg leuk om te zien !
quote:Mamasaar schreef op 27 juli 2010 @ 10:19:

MV, ik gewoon jouw hele site gemist! Wanneer kom je (hopenlijk) weer on-line?Mijn laptop was gesneuveld. Dus even alles regelen op een nieuwe laptop en wat dingen regelen en kijken om wat dingen te veranderen. Maar als die weer online gaat zal ik er iets in vermelden in mijn motto.
Lieve Bor, ja stom, dat ik het terug las dacht ik, he dat is niet zo aardig dat ik er maar 2 noem, sorry lieverd .
quote:mylenevalerie schreef op 27 juli 2010 @ 10:22:

[...]

Mijn laptop was gesneuveld. Dus even alles regelen op een nieuwe laptop en wat dingen regelen en kijken om wat dingen te veranderen. Maar als die weer online gaat zal ik er iets in vermelden in mijn motto. Ja leuk!
Ja, dat vind ik echt.
Goed schrijven is nog niet zo makkelijk.

De meeste blogs op Viva vind ik van bijzonder laag niveau, niet alleen inhoudelijk maar ook puur taaltechnisch.

In deze blog staat bijvoorbeeld "verschuild" in plaats van "verscholen" en het doet me gewoon pijn aan mijn ogen.

Maar zulke blunders daargelaten, een blogger moet aan nogal wat eisen voldoen:

- een leuk onderwerp verzinnen

- daar pakkend over schrijven

- zonder al te veel in het oog springende fouten

- in een eigen stijl (van Nynke kun je zeggen wat je wilt, haar blogs zijn wel erg herkenbaar als "Nynke-blogs").

En momenteel vind ik dat alleen Nynke aan bovenstaande eisen voldoet.

Van de shortlist kan werkelijk niet één persoon me boeien.
Wat jammer dat dit opruiende topic nu mijn eerder geopende topic over de Webstrijd ondersneeuwt :(

Webstrijd 2010
quote:HartenVrouw schreef op 27 juli 2010 @ 10:39:

Wat jammer dat dit opruiende topic nu mijn eerder geopende topic over de Webstrijd ondersneeuwt :(

Webstrijd 2010Ja maar dit topic is leuker
Ja, dat vind ik echt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven