Postcrossing 5

04-05-2010 22:53 3011 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier doen we verder aan postcrossing!

Voor uitleg en kaartenwinkels, zie eerste post!
Grrrrrrrr , heb net een bak lasagne uit mijn handen laten vallen. Ik en de keukenmuur helemaal onder de tomaten- en bechamelsaus! Wat een rotzooi om schoon te maken. Ach ja, zoons kamer zou toch geschilderd worden, kan nu ook een keukenmuur bij...

On topic: Kreeg een kleurrijke kaart uit India (mijn 1e) in de bus, met allerlei Hindoegoden erop en een verklarend verhaal erbij, leuk!

@Stereogram > mijn ogen zijn inmiddels aan jouw avatar gewend

Ik heb ook een grote doos vol kaarten om nog te verzenden, in de loop der jaren her en der verzameld. Voordat ik PC-er werd vond ik het al een sport om originele kaarten te versturen naar vrienden en bekenden. Heb er nu ook een doosje bij om de ontvangen kaarten in te stoppen, maar ik weet nog niet precies wat ik daarmee wil gaan doen.

@Beachlover > Tom C. en Cameron D. doken dit weekend overal op. Ik zag ze bij de finish van de Tour in Parijs en op diverse kanalen van de BBC. Misschien is de film nog iets om met dochter naar toe te gaan op een saaie vakantiedag/avond.

@Looklikemerel > zoon heeft de e-mail naar jouw vriend verzonden. Hij is vanavond naar zijn grote passie: wielrennen. Met manlief kijken bij de ronde van Stiphout. Hij moet en zal een handtekening van Andy Schleck.

@Anita > nog enige postcrossbeweging in Zeeland?

@Tine > wat leuk, zoveel exoten!

@JJ > inderdaad zag ik bij haar "jouw" vissen zwemmen En, ik heb al een kaart uit Kroatië mogen ontvangen, een heel lelijke. Heb ook al een keer een kaart die kant uit mogen sturen, natuurlijk een heel mooie.

@Noa > hier zijn vanavond de mannen afwezig, dus dochter en ik gaan samen ook een DVD kijken, maar dan zonder de kaas erbij. Ik moet over een paar weken nog in een tankini.

@Chayuz > mijn remedie tegen de chaos is truttig, maar wel effectief: lijstjes die ik afvink! Liggen bij mijn werkplek en hangen aan mijn memobord in de keuken.

@Juuf > wat een geinige figuurtjes om schilderijen van te maken. Aan welke groep geef je les?

En, vertalen.nu is een handige site om een buitenlands verhaaltje te creëren.

Soms stuur ik een gedichtje mee als er om gevraagd wordt. Heb een schriftje waarin ik gedichten en gedachten die ik ergens tegenkom en die mij aanspreken opschrijf. Komen altijd weer een keer van pas.

Kroki > hallo en welkom hier! Tja, wat schrijf ik zoal op een kaart: iets over de afbeelding, een reactie op het profiel of de favoriete kaarten van de PC-er, of over een actualiteit in het nieuws (bijv. vulkaanuitbarsting, WK voetbal). En ik zou gewoon met 5 kaarten beginnen, je gaat al snel genoeg op hete kolen zitten wachten op de postbode.
Kroki, welkom hier.

Ik zet ook meestal iets over de kaart erop. Ook dat ik samenwoon en welke dieren ik heb.

Gedichten erop? word iid weleens gevraagd maar dan verontschuldig ik me omdat ik dat niet kan.

Stereogram, goed gedaan om een kaart van de idrukker te sturen.

Juuf, leuke schilderijen zeg.

Hier nog een hurray uit Rusland.
@ juuf: Ik ben er via een ander forum op gekomen, waar ik verder niet veel meer kom vanwege doelgroep > ik ben toch algauw een jaar of 15 jonger als de gemiddelde daar

Maar het enthousiasme daar en hier is even groot, ik word er helemaal springerig van!

Ik heb nu adressen uit Italie, US en Duitsland klaarliggen. Ik begrijp dat het ene land leuker is om te krijgen/sturen als het andere land? En wat is een 'hurray'?

Oh en ik ga geloof ik ook maar meteen voor alle 5, kannie wachten!
Neferisis, dat is flink balen. Kun je van de grond eten bij je? Is wel handig dan.
Kroki, als je kaart wordt geregistreerd dan krijg je een 'hurray'in je mailbox. Hoera je kaart (nummer) is gearriveerd, maar dan in het engels. Met vaak een bedankje erbij.
quote:neferisis schreef op 27 juli 2010 @ 19:57:

Grrrrrrrr , heb net een bak lasagne uit mijn handen laten vallen. Ik en de keukenmuur helemaal onder de tomaten- en bechamelsaus! Wat een rotzooi om schoon te maken. Ach ja, zoons kamer zou toch geschilderd worden, kan nu ook een keukenmuur bij...

@Noa > hier zijn vanavond de mannen afwezig, dus dochter en ik gaan samen ook een DVD kijken, maar dan zonder de kaas erbij. Ik moet over een paar weken nog in een tankini.

Owww wat zal je nu balen van die lasagne, en het is nog wel zo heel lekker vind ik.

De filmavond was eigenlijk gisteren al de bedoeling maar ik was kapot van mn halve dagje werken dus lag tot half10 op de bank te slapen.

Nu dus in de herhaling...

Ik kan nog wel een beetje erbij gebruiken, heb de afgelopen 2 weken meer niet dan wel gegeten.

Verders ben ik al niet zo stevig .

Weet alleen nog niet welke film het wordt, ga zo eens kijken.

Geniet van de film samen met je dochter!
Zo met alle nieuwe postcrossers zit het tempo dr weer goed in .

Vergeet nu zelfs mn net ontvangen kaarten te registreren...

Zal ik maar snel even gaan doen voor ik op de bank kruip .
quote:steph schreef op 27 juli 2010 @ 20:00:

Neferisis, dat is flink balen. Kun je van de grond eten bij je? Is wel handig dan.Inmiddels wel weer Ik zag net dat er ook tomatenspatten zitten op mijn nieuwe witte schoenen, dat is dus minder
Hoi meiden wat een gezelligheid hier! Welkom aan alweer de nieuwe meiden!! Wat leuk dat jullie erzijn!

Zo word ons cluppie steeds groter, gezellig hoor!

Wat jammer zeg van die Lasagna, ben der gek op! Had graag bij je komen eten, maar liever niet van de muur hahaha!

Noa wat is dat nou vergeten je kaart te registreren.. Ga dat eens snel doen:)
Was dr zelfs 3 vergeten... .

Nu schop ik mezelf de bank op, lees morgen weer bij.

Fijne avond!
quote:noa_lynn schreef op 27 juli 2010 @ 20:24:

Was dr zelfs 3 vergeten... .

Nu schop ik mezelf de bank op, lees morgen weer bij.

Fijne avond!

Foei, heb je ook gegeten inmiddels?

Hier ook een dvd-avond nu vriendlief aan het werken is. What woman want oid.
quote:steph schreef op 27 juli 2010 @ 20:30:

[...]

Foei, heb je ook gegeten inmiddels?

Hier ook een dvd-avond nu vriendlief aan het werken is. What woman want oid.

Eten doe ik nu ondertussen...

Hier staat/stond The Holiday op de planning, maar blijf haken op msn.
Hmm, jammer, bedenk me net dat ik geen scanner meer heb.... kan dan mijn ontvangen kaartjes niet showen
Zo, mijn kaartjes zijn geschreven, gelijk nog maar 2 bijgevraagd dus hier liggen de kaarten klaar voor: Oekraïne, Litouwen, USA en Australië. Nu niet vergeten ze te posten morgen!

Kroki -- > ook welkom, wat gezellig al die nieuwe mensen hier (tenminste ik ga er vanuit dat je in het ware leven geen krokodil bent!) tjah wat betreft het versturen van kaarten, daar kom je vanzelf wel achter, zelf was ik in het begin enorm actief en momenteel doe ik het iets rustiger aan.. Maar ben vanaf januari lid 67 verstuurd 66 ontvangen en heb er 8 onderweg (waarvan er hier 4 nog op tafel liggen)

Juuf -- > echt leuk, zo maak je je klaslokaal wel een stuk persoonlijker! Ik heb als “opdracht” op mijn werk het atelier meer “reggio” te maken, maar kan nog niet zo goed bedenken hoe en wat. Wil eigenlijk graag mooie “kunstzinnige” posters aan de muur maar tjah, wat voor posters zouden de kinderen prikkelen en stimuleren lekker te gaan knutselen. Wel een leuke opdracht trouwens!

Neferisis -- > owwwww dat had een actie van mij kunnen zijn met die lasagne! Maar jah, lasagnerood kan de muur ook mooi kleuren! Alleen jammer dat het zo snel gaat stinken! Die lijstjes zijn wel heel wijs trouwens! Ik denk dat het bij mij werkelijk zou helpen, misschien gewoon maar eens proberen!

Oeh oeh oeh en wat ik heb bedacht wat betreft Laurent (voor de nieuwelingen, ik hoop dat het nog lang duurt voordat je Laurent "ontmoet" die vent stuurt kaarten om het sturen, heeft 7 profielen en je krijgt nog net geen reclamefolder meegestuurd)...

Als we hem een kaart moeten sturen moeten we eigenlijk gewoon iets neerschrijven in een onbestaande taal. soort chinees maar dan met zelfverzonnen tekens :D kijken wat hij dan stuurt!
Wooow! Wat gaat het snel hier. Gezellig!

Dankje Stereogram! Ik ben helaas nog geen échte juf, ben over 4 weken een LIO.. maar hoop snel een echte juf te 'worden'. Heb jij wel een eigen klas?

Ooooh Neferisis! Wat balen! Zoiets zou mij ook kunnen overkomen. Dat wordt schilderen inderdaad. Ik krijg komend jaar groep 0/1. Zal wel even wennen worden, dat zijn écht nog mini's! Ik heb in m'n agenda ook van die gedichtjes / gedachten staan inderdaad, maar heb altijd het gevoel dat het z'n "kracht" verliest als ik het vertaal naar een andere taal.

Dankje Steph!

Hahaha Kroki, je bent verslaafd. Jammer dat je geen scanner hebt inderdaad. Ik heb vanmiddag maar eens even mijn achterstallige ontvangen ingescand. Waren er 35.

Noa-Lynn, The Holiday is leeeeuk! Die heb ik al zoo vaak gezien. Zelfs m'n vriend vondt het een leuke film.
quote:chayuz schreef op 27 juli 2010 @ 21:14:

Juuf -- > echt leuk, zo maak je je klaslokaal wel een stuk persoonlijker! Ik heb als “opdracht” op mijn werk het atelier meer “reggio” te maken, maar kan nog niet zo goed bedenken hoe en wat. Wil eigenlijk graag mooie “kunstzinnige” posters aan de muur maar tjah, wat voor posters zouden de kinderen prikkelen en stimuleren lekker te gaan knutselen. Wel een leuke opdracht trouwens!

Dankje! Ik ben nog niet echt tevreden over het resultaat.. maar ik moet niet zo nauwkeurig zijn volgens m'n vriend. Hoop dat de kinderen het ook leuk vinden!

Oh die opdracht klinkt ook leuk zeg! Reggio als in Reggio Emilia??
Inderdaad Reggio Emilia,echt leuk om te doen maar ook wel erg lastig, al moet ik zeggen dat ik het mij waarschijnlijk te moeilijk maak! maar mocht je nog leuke interessante tips hebben dan hoor ik het natuurlijk graag!
quote:juuf schreef op 27 juli 2010 @ 21:15:

Noa-Lynn, The Holiday is leeeeuk! Die heb ik al zoo vaak gezien. Zelfs m'n vriend vondt het een leuke film.

Een vriend van me die wil wel film komen kijken hier maar niet The Holiday , want is een vrouwenfilm...

Gggrrrr mannen!

Nu komt ie morgen film kijken!

Heb gezegd dat ie ook mag kiezen welke film, zeer waarschijnlijk is hij aanwezig en staat The Holiday aan want die wil ik kijken.

Die vriend en ik lijken soms wel een getrouwd stel maar dr is niets tussen hem en mij, niets meer dan een hele goede vriendschap.
maar hele goede vriendschappen zijn minstens zo belangrijk Noa_lynn!
Ik heb nog wel goedkope kaarten in de aanbieding

Heb laatst een serie gekocht waarvan ook een aantal die ik dubbel kreeg! Het zijn hele mooie kinderkaarten met van alles en nogwat erop

Welkom trouwens voor iedereen die ik nog niet verwelkomt had
Inderdaad leuke schilderijtjes Juuf.

Hier net wel een hurray binnen gekregen uit Duitsland. Ze was blij met de kaart.

Neferisis: wat een *%!&@ actie zeg. Eerst schoonmaken, daarna nog schilderen en bovendien niet eens te eten....
Snjókorn falla, á allt og alla
Eerst even een snelle reactie op juuf: en eentje van het meisje in het gras met een bij. Dat is zoooooooooooooooooooooooooo'n lief tekeningetje!!! Echt geweldig, werk op een kinderdagverblijf en werk ook veel met lola en froggie. Geweldig, met elk thema kan je die gebruiken.

Zo ... Ik ga naar je zwaaien JJ .. Dochter is weer helemaal opgeknapt en we gaan morgen dus.. Jippieeeeeee.

Had gisteren nog een adres aangevraagd, deze mag naar Frankrijk, die ga ik nu even schrijven. ( anders vergeet ik het helemaal). Morgen kan ik weer zien wat ik ontvangen heb, maandag waren het er 54 er zat een reclame kaartje van de gamma bij.

Aan de newbies WELKOM. bij deze enorme leuke verslaving.

Ook ik heb net als velen hier een grote bak vol met allerlei kaarten, er zit er vaak wel 1 in die past bij het profiel. Ik schrijf iets tav het profiel, of iets over de kaart.

Reggio?? was dat?

Veel plezier met de dvd avondjes.

Ooooeeeh lasagne op de muur ( hopelijk voor jou een gladde muur)... en ook nog op je nieuwe witte schoenen, kan je ze poetsen//wassen of geheel niet...

Zo nu mijn kaartje schrijven!!
quote:chayuz schreef op 27 juli 2010 @ 21:14:

Oeh oeh oeh en wat ik heb bedacht wat betreft Laurent (voor de nieuwelingen, ik hoop dat het nog lang duurt voordat je Laurent "ontmoet" die vent stuurt kaarten om het sturen, heeft 7 profielen en je krijgt nog net geen reclamefolder meegestuurd)...

Als we hem een kaart moeten sturen moeten we eigenlijk gewoon iets neerschrijven in een onbestaande taal. soort chinees maar dan met zelfverzonnen tekens :D kijken wat hij dan stuurt!

Volgens mij scheelt het maar heel heel heel weinig, als ik zijn hurray zag poos terug...

Maar gelukkig is Steph weer blij met Laurent, want hij is weer blij met unesco foto's.

Je hebt het vast gelezen .
quote:kroki schreef op 27 juli 2010 @ 20:53:

Hmm, jammer, bedenk me net dat ik geen scanner meer heb.... kan dan mijn ontvangen kaartjes niet showen

Kroki, ik heb ook geen scanner. Ter vervanging maak ik digitale foto's. Dat werkt ook prima!

@ Juuf: ja, ik heb mijn eigen klas. T is alweer 6 jaar geleden dat ik ben afgestudeerd aan de Pabo . Spannend, je Lio-stage! Alvast veel plezier en succes! Eerst nog even genieten van de vakantie met alvast een beetje 'voorpret' door de schilderijen te maken en zo!
Chayuz, jij bent goed bezig met Laurent. Ik vind hem alleen leuk als ik Unescokaarten kan krijgen! Verder is het idd een wandelend reclamebord, zelfs in hurray's.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven