tam konijn gezien "in het wild" wat te doen??

27-07-2010 22:30 132 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij mij in de buurt op een stukje groen langs een weg zit al dagen een tam konijn. Hij blijft daar maar zitten en gaat niet weg. Ik begin het nu toch wel zielig te vinden. Ik heb de dierenambulance gebeld, maar die doen niks met dit soort meldingen. Ik wil hem ook niet zelf hebben, ik heb niks met knaagdieren. Wat moet ik nou? Ik blijf ook maar aan dat arme beest denken...
Zou je hem zelf kunnen vangen? Misschien lokken met wat lekkers. Jeetje wat naar zeg. En balen dat de dierenambulance niets doet.
De wonderen zijn de wereld nog niet uit en ik geloof ik wonderen.
Wat stom dat de DA daar niets mee doet. Daar zijn ze toch voor? Kan je 'm niet vangen en naar de Amivedi brengen?
Proberen op te pakken en vragen bij een kinderboerderij of ze hem willen hebben of een briefje ophangen in de AH.
.
Ik heb zo weinig met konijnen. Ik vind ze zelfs een beetje eng. Neemt Amivedi die zeker aan?? Anders zit ik straks met een konijn.
quote:dolfje schreef op 27 juli 2010 @ 22:32:

Proberen op te pakken en vragen bij een kinderboerderij of ze hem willen hebben of een briefje ophangen in de AH.Ik zou het dan omdraaien en eerst een briefje ophangen bij de supermarkt. En een melding doen bij Amivedi.
Het stikt bij mij in de omgeving van tamme konijntjes in het wild dus ik kan me wel voorstellen dat de dierenambulance niets doet.

Het is inderdaad wel heel zielig, de mensen die dat veroorzaken zijn geen knip voor de neus waard vind ik.

Toch maar zelf opvangen dan? Misschien krijg je iets met knagers?
in een vakantiepark in de weerribben zag ik ook een tam konijn, en even daarna een stuk of 8, zijn zich gaan vermengen, hoeft niet altijd een tam konijn te zijn.
Ik heb op de site van de dierenbescherming gekeken maar ik wordt er niet echt wijs uit welk nummer ik nu moet bellen.
Ik weet niet waar je woont.. En waarschijnlijk is het heel erg uit de richting, maar als je hem gevangen hebt kun je hem naar asiel goofy brengen in oldenzaal.. Wel te vinden op google..

Nu het beestje nog vangen.. Lokken met iets lekkers lijkt me, en veel geduld hebben..
quote:papua schreef op 27 juli 2010 @ 22:33:

Ik heb zo weinig met konijnen. Ik vind ze zelfs een beetje eng. Neemt Amivedi die zeker aan?? Anders zit ik straks met een konijn.Anders bel je ze eerst even, maar ik weet bijna wel zeker dat ze hem aannemen, zij kijken namelijk of er een melding is gedaan van een vermist konijn.
Honingvogel hier komt de dierenambulance ook om huisdieren te vangen.

Maar ik zou proberen hem zelf te vangen. Als hij al een tijdje op dezelfde plaats zit heb je kans dat het je lukt. Zorg in ieder geval dat je iets hebt waar je hem in kan doen.

En misschien dat iemand van de kinderboerderij je kan helpen?

Verder idd amevedi bellen want misschien dat iemand een konijn mist.
quote:papua schreef op 27 juli 2010 @ 22:34:

Ik heb op de site van de dierenbescherming gekeken maar ik wordt er niet echt wijs uit welk nummer ik nu moet bellen.http://www.amivedi.nl/
Misschien durf je prijs te geven in welke stad/ plaats je woont en is er dan een forumster die wel iets met knagers heeft en even te hulp kan schieten met vangen en opvang.
Redden tamme konijnen het niet?

Schildpadden, uitgezette kippen ( voornamelijk hanen ) redden het toch ook?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Papua waar woon je ergens?
Deze is echt tam. Ik heb er zelfs al mensen die voorbij fietsen erbij zien stoppen en ernaast zien zitten. Hij zit ook op een heel raar stukje. Het stikt even verderop van de konijnen, maar dit is toch anders.
Waar woon je ongeveer? Kijk eens naar een knaagdier-asiel in de buurt, daar kan je zo'n konijntje zeker brengen/
quote:blijfgewoonbianca schreef op 27 juli 2010 @ 22:36:

Schildpadden, uitgezette kippen ( voornamelijk hanen ) redden het toch ook?Ja hoor, die redden het wel, als roofdierenvoer.
Mocht u op de lijst met Posten van Amivedi uw plaats of regio niet tegenkomen kunt u ons centraal informatienummer bellen 0900-2648334 (iedere dag bereikbaar van 9.00-21.00) Zij kunnen voor u nazoeken met welke post u contact kunt opnemen.
http://www.google.nl/#hl=nl&source=hp&q ... 9bb2a57367
quote:blijfgewoonbianca schreef op 27 juli 2010 @ 22:36:

Schildpadden, uitgezette kippen ( voornamelijk hanen ) redden het toch ook?Tamme konijnen zijn ook niet gewend om hun eigen voedsel te zoeken.. en aangezien een konijn eigenlijk continue moet eten..
quote:LovelyRebel schreef op 27 juli 2010 @ 22:37:

[...]

Ja hoor, die redden het wel, als roofdierenvoer.Roofdieren moeten nou ook eenmaal eten.
Heb je geen buurman/vrouw die even wil helpen met vangen?

Anders willen ze bij Amivedi soms ook wel langskomen, maar vaak niet meer laat in de avond, dus dan moet je hopen dat het k'nien er morgen nog zit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven