tam konijn gezien "in het wild" wat te doen??

27-07-2010 22:30 132 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij mij in de buurt op een stukje groen langs een weg zit al dagen een tam konijn. Hij blijft daar maar zitten en gaat niet weg. Ik begin het nu toch wel zielig te vinden. Ik heb de dierenambulance gebeld, maar die doen niks met dit soort meldingen. Ik wil hem ook niet zelf hebben, ik heb niks met knaagdieren. Wat moet ik nou? Ik blijf ook maar aan dat arme beest denken...
Ik ga slapen maar wilde je nog even succes wensen papua en ik vind het goed dat je zo veel moeite doet voor dat konijn!
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=73&t=917752

Sommigen lukt het wel om nog wat hun leven te maken, na het gedumpt te zijn.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
.
Ik heb toen ik nog een klein Moiske was ooit eens een konijn gehad, maar omdat het beest niet bepaald tam te krijgen was heeft mijn vader hem 's-nachts over het hek van de kinderboerderij gezet. No questions asked. Een paar weken later wezen kijken, en "Francientje" had het enorm naar d'r zin daar....
Dat arme beest is zo arm nog niet. Het leeft in het wild, al dagen.

Weinig stress dus.
Het arme beest leeft inderdaad al dagen in het wild..... Op 1m2. Niet echt wild dus.
Leuk en aardig hoe sommigen hier zichzelf en anderen wijs proberen te maken dat een tam konijn heus wel overleeft in het wild, maar zo'n feest is het dus niet. Dat beest zit daar niet voor niks zo te zitten in die berm, die is een hok gewend, een kant en klare bak water, een idem dito bak voer, en die weet niet wat ie moet doen als ie ineens op onbekend terrein wordt gedumpt. En nu in de zeikende regen zit. Ja, een grassprietje of blaadje dat zal nog wel lukken, maar dan is het klaar, het is algemeen bekend dat tamme dieren niet overleven in de natuur. Wilde konijnen gaan hem nooit accepteren, en bovendien loopt ie bijv. grote kans gegrepen te worden door een hond die daar toevallig uitgelaten wordt.

Ja duh, geen wonder dat Francientje het op de kinderboerderij beter naar haar zin had dan in dat huis waar ze niet welkom was.

Jeezes zeg.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Konijnen horen in het gras en niet in een hok, dus ik denk dat dat konijn daar prima zit. En als het ergens anders naar toe wil, dan hupst het wel die kant op.
Very Cherry, ik leef met je mee, ons konijn ging, als oude dame, vorige maand hemelen.

En niet te filmen wat we zgn. allemaal fout deden/beter konden doen. Al jaren lieten we ze (zij en haar zus) los in de tuin lopen/graven terwijl we er niet waren. FOUT. Want dit, want dat, want er zijn katten roofvogels etc etc. Stressgevoelig zijn ze nooit geweest.
Echt tam waren de zusjes ook al niet.

Waar bemoei ik me eigenlijk mee?
quote:Very Cherry schreef op 27 juli 2010 @ 23:11:

Ja duh, geen wonder dat Francientje het op de kinderboerderij beter naar haar zin had dan in dat huis waar ze niet welkom was.

Jeezes zeg.

Waar maak je dat uit op? Uit het feit dat ze drie kinderen bijna de vingers had afgebeten? Zelf zeker geen kinderen?

-edit- Voor ik een heel forum over me heen krijg met de vraag 'waarom breng je 'm dan bij een KINDERboerderij?' Het was niet echt een kinderboerderij, het was mee een soort -wat was het eigenlijk?- openbare tuin waar gepensioneerden dieren hielden. Niet dat je zo'n konijn in je armen gedrukt krijgt als kind :-)
anoniem_109099 wijzigde dit bericht op 27-07-2010 23:28
Reden: edit
% gewijzigd
quote:milo schreef op 27 juli 2010 @ 23:24:

Waar bemoei ik me eigenlijk mee?Geen idee. Vertel jij het me maar.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Een konijn bijt niet zomaar...
quote:Kuzu schreef op 27 juli 2010 @ 23:26:

Een konijn bijt niet zomaar...Eens. Daarom zit het beestje dan beter waar ie niet hoeft te bijten. Toch?
Zielig voor het beest.

Als er voor hij werd aangeschaft was nagedacht over het hoe en wat van een konijn, was er waarschijnlijk anders met hem omgegaan.

Ik ben van mening dat mensen een dier snel vals of vervelend vinden, terwijl het in veel gevallen gewoon aan hun eigen gedrag ligt.

Niet genoeg kennis over het dier, waardoor die zich in het nauw gedreven voelt en daarop reageert.

Als je gewoon nadenkt en je inleest in de beleving van zo'n dier zijn heel veel acties overbodig.
Ik snap niet dat iemand het over zn hart kan verkrijgen het arme diertje in de zeikende regen te laten zitten. Papua, je moet hem echt gaan halen hoor
Heb je al eens gekeken op bunnybunch.nl?

Als je daar een topic opent is er vast wel iemand die je kan helpen.

Ik woon niet in Utrecht of omgeving anders had ik je wel even willen helpen.

Konijnen hoeven niet áltijd gedumpt te zijn. Ik zou heel erg blij zijn als iemand mijn konijn gevangen zou hebben als er op de een of andere manier eentje ontsnapt zou zijn.
Feeks.

Nog steeds geen idee wie je bent. Maar ik zwaai maar even.
quote:Kletsmajoor schreef op 27 juli 2010 @ 23:44:

Feeks.

Nog steeds geen idee wie je bent. Maar ik zwaai maar even. kletsmajoor
Honingvogel noemde de site van de DB Utrecht ook al, hier is nog een pagina die specifiek over gevonden dieren gaat.

Bij tamme konijnen zeggen ze dat je het dier kan oppakken of insluiten en het nr. bellen dat op die pagina staat. Als je het konijn zelf niet wil vangen zou ik ze bellen om te vragen of zij kunnen helpen.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 27 juli 2010 @ 23:25:

[...]

Geen idee. Vertel jij het me maar.Ik bemoei me.
quote:moiske2108 schreef op 27 juli 2010 @ 23:25:

[...]Waar maak je dat uit op? Uit het feit dat ze drie kinderen bijna de vingers had afgebeten? Zelf zeker geen kinderen?

Je praat wartaal Mois.

Afgezien daarvan; als een beest 's nachts over een hek gezet wordt, is ie niet welkom, uitgemaakte zaak. En hoezo is je vader hem niet gewoon gaan brengen via de normale weg, bij daglicht? Lekker voorbeeld voor zijn kroost; Zo ga je dus met levende wezens om, goed opletten, kijk, die zet je 's nachts over een hek en je hoopt er het beste van. Zo, nu gaan we gezellie pim pam petten met limonade :puke:
Een konijn is nou eenmaal een typisch prooidier. Het enige wat je kan doen is hopen dat de vos of hond die hem te pakken krijgt, in één houw zijn nek breekt, dan hoeft hij niet lang te lijden.
de natuur is toch ver weg voor veel mensen
quote:moiske2108 schreef op 27 juli 2010 @ 23:25:

[...]Zelf zeker geen kinderen?Daar heb jij niet zoveel mee te maken, hoe dat zit. En voor het geval jij ze hebt; geef ze in vredesnaam zelf een beter voorbeeld. Al heb ik een donkerbruin vermoeden dat de appel bij jullie niet ver van de boom valt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven