Wazzup met dat takje?

27-07-2010 23:38 48 berichten
Wie weet er waarom er altijd van die plastic takjes/stokjes bij een pakje dadels zitten?
Die kun je na het eten gebruiken als tandenstoker.
Alle reacties Link kopieren
quote:misschicken schreef op 27 juli 2010 @ 23:38:

Wie weet er waarom er altijd van die plastic takjes/stokjes bij een pakje dadels zitten?Heb ik me ook wel eens afgevraagd. Heb ook geen idee.
klik

Je bent niet de enige die zich dit afvraagt!
Af en toe een huppeltje op de plaats is ook ok
Hey Vil en Friez, zitten jullie hier?
Af en toe een huppeltje op de plaats is ook ok
He Bloem, jij zou op bed! Kssttt
Da's volgens mij omdat die dadels zo plakken en als je ze met het stokje uit de verpakking vist en in je mond stopt heb je geen plakvingers.
Nu heb ik honger.
Volgens mij is het om beschaafd te eten wanneer je gezelschap hebt.

Een chique variant van een sateprikker, zeg maar.
Om dezelfde reden waarom mensen neptieten hebben Kip. Om het toch nog wat te doen lijken.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Beetje de natuur nabootsen, zeg maar.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Ik gebruik 'm altijd om de pit eruit te halen.... Ging er ook eigenlijk vanuit dat ie daarvoor bedoeld was... Heb nooit bedacht dat dat wel eens niet zo zou kunnen zijn...
Je kunt -zelfs met die tak- die dadels toch niet netjes eten? Eerst moet die pit er uit, dan moet er nog een dot roomkaas tussen...walnootje erop...en dan die tak?

Ik vind het echt quatsch, die plastic tak!
quote:MissFiled schreef op 28 juli 2010 @ 06:44:

Ik gebruik 'm altijd om de pit eruit te halen.... Ging er ook eigenlijk vanuit dat ie daarvoor bedoeld was... Heb nooit bedacht dat dat wel eens niet zo zou kunnen zijn...

Stomme vraag maar hoe doe je dat?

Het takje wat ik er wel eens in heb gezien was een slap plastic stokje.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Ik had gisteren in mijn pakje dadels 2 takken van hard plastic. Kun je gezellig samen prikken?
Goede vraag!!

Je hebt bij Q music toch vaak vrijdag goede vraag-dag? Dan bellen de de kenner. De dadels-verpakkingen-kennis... ik ben benieuwd!!
Die tak is een stekje. Het is de bedoeling dat je deze in de volle grond zet zodat je zelf dadels kunt kweken.
quote:dangeensuus schreef op 28 juli 2010 @ 08:35:

Die tak is een stekje. Het is de bedoeling dat je deze in de volle grond zet zodat je zelf dadels kunt kweken.

hahahahah

Kippie, staat er een website op vermeld? Dan wil ik vanavond wel even kijken of ik ze een email kan sturen, ik moet echt zeggen dat ik nieuwsgierig ben geworden waar het nou echt voor dient.
Volgens mij is het echt puur ter aankleding. Net als bij de slager, dat er nep sinaasappels en stukken plastic peterselie tussen het vlees liggen.
Ja maar Suus, dat maakt een product onnodig duur dus dat geloof ik niet. En ja een slager moet zijn zaak een beetje aantrekkelijk maken. Nou moet ik zeggen dat die grote konijnendrollen in dat pakje er ook niet smakelijk uitzien, het is dat ik weet dat ze lekker smaken, maar jaren heb ik ze nooit gekocht omdat ik dat toen nog niet wist .

Is het educatie dat we weten dat ze ooit aan een takje hebben gehangen?
Geweldig topic dit!!

Maarre... dat takje bestaat toch uit één stuk? Dus echt handig om (samen) te prikken of je tanden schoon te maken is het ook niet!

De Viva heeft trouwens ook altijd een 'domme vraag' in het blad staan...
maar er zit niet in alle verpakkingen zo'n stokje.Hangt van het merk af. Dus ik denk dat het puur ter decoratie is.

Anders zou er in elke verpakking wel zo'n stokje zitten, toch?
@mv

In mijn dadelpakje zit altijd een hard plastic stokje met een uiteinde als van een tornmesje.... Ik steek het lange puntje in de kop of kont van de dadel, tot aan de pit. Vervolgens torn ik de dadel open aan de lange kant en dan knijp ik de pit eruit.......

Nooit instructie voor gehad, maar leek mij gewoon logisch......
quote:MissFiled schreef op 28 juli 2010 @ 09:16:

@mv

In mijn dadelpakje zit altijd een hard plastic stokje met een uiteinde als van een tornmesje.... Ik steek het lange puntje in de kop of kont van de dadel, tot aan de pit. Vervolgens torn ik de dadel open aan de lange kant en dan knijp ik de pit eruit.......

Nooit instructie voor gehad, maar leek mij gewoon logisch......

Als het daarvoor is, dan hadden ze toch ook aan het "klootjesvolk" zoals ik een handleiding erbij kunnen geven?

Nou ik ga de volgende keer kijken of het mij ook lukt. Het lijkt mij gewoon handiger om dadels zonder pit op de markt te brengen. Druiven weten ze ook al te kweken zonder pit. Of haal ze er voor ons al uit zoals bij olijven .
Tja.... Misschien heb ik zelf wel gewoon een bestemming voor het intrigerende stokje bedacht......

Misschien maar een instructefilmpje op youtube zetten :D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven