Gezondheid alle pijlers

Kutrups!!

28-07-2010 16:51 32 berichten
En hier zit ik dan, met dikke rode dopogen.....

Volgens de huisarts heb ik processierups haartjes in mijn ogen gehad en daarom doen ze zo pijn en jeuken ze enorm.

Ik heb druppeltjes gekregen, maar die lijken niet supergoed te helpen.

Iemand nog tips tegen de jeuk? Ik wil echt niet meer krabben, want dan veranderd de jeuk in pijn

Kutrups?

Totaal aantal stemmen: 24

Ja, die rups is kut! (38%)
Waar zit die rups? (4%)
Geef de rups aan Brummetje ( zie overige pijlert ) (58%)
Hé Pruttel!

Handschoenen aan doen zodat je niet kunt krabben?

Ijsmasker op je ogen (of een zak diepvrieserwtjes) zodat het wat kalmeert?
Haai lieve MM

Ik heb inderdaad s'avonds een zak doperwten op mijn ogen, anders ga ik krabben. T is echt ongeloveloos hoe erg het jeukt, bijna niet te negeren....

Had mijn huid al helemaal stuk gekrabt, calendulanzalf op mijn ogen heltp in ieder geval tegen de zere kapotte huid.

Ik zie eruit joh, net een albino-panda
Alle reacties Link kopieren
Sjee Prut, da's vervelend, een rups in je kut

Maar serieus; Moooooi kut. Zijn het alleen je ogen die jeuken? Voor jeukende huid zweert mijn collega bij tea tree olie (en ik kan zeggen; het werkt), maar dat zou ik niet in mijn ogen smeren.

Anders weet ik het niet...
668, the neighbour of the Beast
Ik dacht even: 'dat moet een topic van brummetje zijn!', maar nee..
Jep, alleen mijn ogen. Al langer dan een week.

Ik moest al mijn kleding en beddegoed wassen om die stomme haren eruit te krijgen. Maar ik denk dat ze in de airco van mijn auto zitten of zo, want zodra ik in de auto ben geweest, krijg ik een uur later weer jeuk....
wat moet je dan ook onder een eikenboom!!!

( de eiken-processierups, niet te verwarren met de eiken-progressierups )
quote:Cherise1981 schreef op 28 juli 2010 @ 16:58:

Ik dacht even: 'dat moet een topic van brummetje zijn!', maar nee..Haha, nee, daar werd de processierups wel genoemd, maar dan als progressierups, moest er erg om lachen
Misschien anti-histaminepilletjes?

Vervelend die jeuk, ik zou het verder ook niet weten,heel veel sterkte in ieder geval

Waar zat die rups?
quote:pruttel schreef op 28 juli 2010 @ 16:56:

Haai lieve MM

Ik heb inderdaad s'avonds een zak doperwten op mijn ogen, anders ga ik krabben. T is echt ongeloveloos hoe erg het jeukt, bijna niet te negeren....

Had mijn huid al helemaal stuk gekrabt, calendulanzalf op mijn ogen heltp in ieder geval tegen de zere kapotte huid.

Ik zie eruit joh, net een albino-panda

Balen zeg...
Peas on earth!
Die rups zit in een boom, in eikenbomen... En ze schieten dus haartjes af, met fijne weerhaakjes en zo, die gruwelijk jeuken. Kan op je huid terechtkomen, maar ook in je ogen. Niet iedereen reageerd er op, maar ik helaas wel.

Ik kan me alleen niet echt herrinneren of ik bij een eikeboom in de buurt ben geweest.
Ocuheel oogdruppels, serieus.

Het zijn homeopatische druppels, vrij verkrijgbaar bij de apotheek.

Uit ervaring weet ik te vertellen dat ze erg goed werken.

http://spinelife.stores.yahoo.net/ocuheelpureeye.html

Mocht je ook last van je huid hebben: Bioforce creme van A.Vogel.

Vervelend voor je zelf, helaas weet ik hoe erg het jeukt.
Gezellig toch PODE, een hele zak vol en allemaal met mij mee naar bed. Was net een slaapfeestje
Hoi Noahtc, die heb ik in eerste instantie geprobeerd, voor ik naar de huisarts ging. Hielp ook niet heel erg goed. Niet beter, maar ook niet slechter dan de druppels die ik nu van de huisarts heb. Ik durf ze niet allebei door elkaar te gaan gebruiken. Volgens google kan dit nog een paar weken gaan duren. Pffff, rotrupsen. En ze worden niet eens mooie vlinders
een slaapfeestje
Dan zou ik toch eens een antihistamine gaan denken Pruttel, zoals Aerius.

Je kunt niet nog weken zo rondlopen.
[quote]pruttel schreef op 28 juli 2010 @ 17:03:

Die rups zit in een boom, in eikenbomen... En ze schieten dus haartjes af, met fijne weerhaakjes en zo, die gruwelijk jeuken. Kan op je huid terechtkomen, maar ook in je ogen. Niet iedereen reageerd er op, maar ik helaas wel.

Ik kan me alleen niet echt herrinneren of ik bij een eikeboom in de buurt ben geweest.[/quote]

...dan zou het ook hooikoorts kunnen zijn, tenzij deze rupsen enorm ver die haartjes kunnen wegschieten
Haha, nou, dan zal ik mijn complottheorie eens onthullen:

Mijn auto heeft volgens mijn vriend wel onder een eikeboom gestaan, toen hij hem meehad. En dan misschien rupsenharen in de airco? Verder kunnen we niets bedenken hoe ik aan die rupsedingen in mijn ogen kom.

Ik dacht zelf eerst ook hooikoorts, vandaar die ocuheeldruppels. Daarna anti-hooikoorts druppeltjes van de homeophaat. Maar na een week dus toch maar naar de dokter, t zijn wel mijn ogen, vind ik te waardevol om mee te gaan gokken.

De dokter zei, dat ik geen ontstekingen of infecties heb in mijn ogen, kon hij zien, en dat alleen hij al 15 mensen in de week krijgt met processierups ogen. Die beesten zitten hier int dorp overal.

Ik ga mijn zak erwten maar weer invriezen voor vannacht,
Wow, Pruttel, weet jij tot wanneer die rupsen "werkzaam" zijn?

Tot die tijd met een duikbril op een boswandeling maken dan maar...

Inderdaad kutrupsen!
Mijn zonnebril is inderdaad mijn nieuwe beste vriend, haha. Gelukkig is het een hele hippe mooie zonnebril, zo een met enorme glazen. Verbergt mijn albino-panda look, dus 2 vliegen in 1 klap.

De haartjes kunnen nog maanden in de buurt van oude nesten hangen ( zegt google ) Ik blijf uit de buurt van bomen.

Ik ga maar een handtekeningen actie beginnen: Vervang alle eikenbomen, voor tamme kastanjes ( daar heb je tenminste wat aan ook, wie lust er nou eikels? )
Dacht ik toch even dat de rups van Brum evil was geworden...hahahaha

Sterkte Prut!
Vraag een slaapmiddel aan je arts en ga naar bed. Dan heb je je ogen dicht en kan het traanvocht het verder verwerken. (of zoiets).

Wat vreselijk voor je! Sterkte. (ik hoop voor die rups dat het een mooie vlinder wordt, en niet zo'n dikke zwarte nachtmot)
Wat ontzettend vervelend! Ik hoop dat er snel progressie zit in het beterschapsproces!

quote:misschicken wrote on 28 July 2010 @ 17:38:

Dacht ik toch even dat de rups van Brum evil was geworden...hahahaha

Sterkte Prut!Hahaha! Ik dacht ook dat de liefde over was...
Stomen met kamille? Niet dat ik ervaring met een rups heb, maar het helpt bij mij tegen jeukende of ontstoken ogen. Verse kamille of kamille theezakje in kokend water en " lekker" erboven met een handdoek uitzweten .

Sterkte.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven