tam konijn gezien "in het wild" wat te doen??

27-07-2010 22:30 132 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij mij in de buurt op een stukje groen langs een weg zit al dagen een tam konijn. Hij blijft daar maar zitten en gaat niet weg. Ik begin het nu toch wel zielig te vinden. Ik heb de dierenambulance gebeld, maar die doen niks met dit soort meldingen. Ik wil hem ook niet zelf hebben, ik heb niks met knaagdieren. Wat moet ik nou? Ik blijf ook maar aan dat arme beest denken...
Als het in Delft is dan heet ie Nicky, en wil de eigenaar graag weten waar ie zit. Stuur maar een pb-tje als het inderdaad in Delft is.
Vorig jaar liep er een tam konijntje tussen de wilde konijntjes in een tuin van een hotel waar ik de krant altijd breng. Mijn bezorgwijk ligt soms een beetje buitenaf en dan kom je allerlei diertjes tegen 's morgens rond zessen.

Ik nam altijd groenvoer en worteltjes mee voor de nijntjes en legde dat op een vaste plek. Alleen het tamme konijntje at uit mijn hand maar de wilde nijntjes wisten precies wanneer ik ongeveer arriveerde en de hele meut, soms wel een stuk of 10 zaten op een veilige afstand te kijken wanneer de maaltijdsalade geserveerd werd..

Als ik een bepaald geluidje maakte kwam het tamme konijntje gelijk aan gehuppeld en at de wortel uit mijn hand. Volgens mij heeft dat tamme nijntje een heel goed leven daar......
ja maar dat maakt het nog niet acceptabel!
het is niet in delft.
..
Maar is het nijntje nu nog steeds niet (op)gevangen?????
quote:meds schreef op 28 juli 2010 @ 20:17:

ja maar dat maakt het nog niet acceptabel!

Het nijntje van Papua zit ook niet acceptabel en daar moet zo snel mogelijk een oplossing voor gevonden worden.

Het nijntje waar ik het over had zag er gezond uit plus dat er naast het hotel nog een kleine kinderboerderij zat dus volgens mij at dit nijntje van 2 walletjes....................slimmerik!!!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven