hoe verder?

29-07-2010 11:57 140 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Dit is de eerste keer dat ik post, lees al wat maandjes mee maar voelde nu de behoefte jullie mening te horen..

Heb een relatie met geweldige lieve kerel, wonen samen en hebben alles wat ons hartje begeert zou je zeggen; het ontbreekt ons aan niets..

We begrijpen elkaar alleen de laatste tijd totaal niet en dat doet vreselijk zeer en creeert absoluut geen gezellige sfeer in huis..

Ik heb behoefte aan tijd doorbrengen met elkaar, hoeft echt niet elke avond of elk weekend maar hier komt het eerste probleem al..

Mijn schat werkt veel en hard, is gek op zijn werk en heeft nog een aantal jaren om dit zo te kunnen doen, aldus hij..

Dus als er geen heftige verandering zijn, hebben we af&toe 1 of 2 avonden in de week samen en soms een dagje samen vrij maar niet frequent..

Gisteren hebben we een goed gesprek gehad en we komen er gewoon niet uit, we weten niet of we nog verder kunnen want ik heb andere behoeftes dan hij en andersom..

Dit doet vreselijk veel pijn, ik ben er sinds kort achter dat ik misschien wel zou willen trouwen en kinderen krijgen, hij wil dit niet..

Ik heb behoefte aan verdieping en verrijken van onze relatie dus tijd doorbrengen samen, hij heeft deze ruimte niet...

Ik wil dat hij gelukkig is en hij wil ook dat ik gelukkig ben maar ik weet niet of ik dit kan op deze manier..

Hij vraagt van mij of ik dit leven kan leiden met hem, dus weinig tijd samen en geen toekomstperspectief met trouwen en kinderen...

Trouwen doet me nu ook niet zoveel en kinderen zijn nog geen belangrijk issue maar ik weet dat ik dat uiteindelijk wel graag zou willen!

Ben zo bang om hem kwijt te raken, wil bij hem blijven want ik hou zo verschrikkelijk veel van hem maar verlies ik dan mezelf?

Kan iemand zijn/haar eigen behoeftes opzij zette om bij degene te zijn waar je zoveel van houdt?
Ik vind het echt niet als een volwaardige relatie klinken. Het komt over alsof jij maar naar zijn pijpen moet gaan dansen. Je klinkt echt niet gelukkig in deze relatie. Alsjeblieft, kies voor jezelf....
quote:meamore schreef op 29 juli 2010 @ 12:15:

[...]

Daar zegt hij het zelf al!

Hoelang zijn jullie al samen?

En waarom is de gedachte om zonder hem verder te moeten bijna niet te verdragen, als hij jou behoeftes niet kan vervullen, weinig tijd voor je heb en niet op dezelfde lijn zit wat betreft toekomstplannen en prioriteiten in de relatie? Wat maakt dat je zoveel van hem houd?

Wat maakt dat ik zoveel van hem houd? Hij zit in mijn gevoel en hart, mijn behoefte is bij hem te zijn en dat is gewoon een feit..

We zijn 2,5 jaar samen en ik wil gewoon niet zonder hem!

Maar ddat betekent wel dat ik mijn behoeftes opzij zal moeten zetten.. En dat voelt weer klote..
Fantastische vent? Goed hart? Niet voor jou!

Hij zorgt voornamelijk goed voor zichzelf en komt geen centimeter tegemoet aan jouw behoeften. Een relatie hebben met iemand is elkaar tegemoet komen, elkaar gelukkig maken.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Je reageert jouw frustraties niet op hem af, je uit je frustraties over jullie relatie. Hij wil er kennelijk niet aan dat hij iets kan doen aan die frustraties, als hij dat zou willen...

Zo lang hij er eigenlijk niet eens over wil praten en blijft zeggen dat het nou eenmaal is zoals het is, sta jij eigenlijk alleen in het vinden van een oplossing. But it takes two to tango....
quote:Ruby-Ann schreef op 29 juli 2010 @ 12:22:

[...]

Wat maakt dat ik zoveel van hem houd? Hij zit in mijn gevoel en hart, mijn behoefte is bij hem te zijn en dat is gewoon een feit..

Maar ddat betekent wel dat ik mijn behoeftes opzij zal moeten zetten.. En dat voelt weer klote..En je dus wel ongelukkiger gaat worden.
quote:Ruby-Ann schreef op 29 juli 2010 @ 12:18:

We hebben de laatste tijd vaak ruzies gehad doordat ik me steeds ellendiger ben gaan voelen..

Hij snapt niet dat ik dan mijn frustraties op hem botvier, is ook niet leuk maar zo gaat het dan inderdaad wel..

Daarnaast verwacht hij dat ik achter hem sta en hem steun, niet ga zeuren als hij weer later thuis komt en dat vind ik best een groot eisenpakket..

En echt, het is een fantastische vent met een goed hart, maar hij ziet gewoon niet dat het op deze manier erg moeilijk is om een relatie te onderhouden..

Hij buigt niet..

In plaats van ruzie te maken, zou ik nog één keer een goed gesprek voeren op een moment dat je daar allebei de tijd en de rust voor hebt. Bereid dat goed voor, schrijf eventueel de punten op waar je het over wilt hebben en samen kijk je welke mogelijkheden er zijn om tot elkaar te komen op een manier waarmee beide partijen gelukkig zijn. Lukt dat niet, dan stop je ermee.

Misschien gaan op dat moment zijn ogen open en snapt hij dat er echt iets gebeuren moet. Misschien ook niet. Maar dan ben je in ieder geval klaar met piekeren en modderen en kun je vooruit gaan kijken naar de rest van je leven.

PS als jij echt zeker weet dat je kinderen wil en hij weet zeker van niet, dan ben je NU al klaar. Maar iets in jouw posts geeft me het idee dat jullie hier ook nog geen serieus, volwassen gesprek over gehad hebben.

[...] Hij zit in mijn gevoel en hart, mijn behoefte is bij hem te zijn

en hij? wat wil hij? waar wil hij het liefste zijn?
Heb gisteravond meerdere keren gezegd dat als hij het niet meer vindt werken (dat zei hij ook), wat hij dan verder wil...

Hij blijft zeggen dat hij niet meer tegen de ruzies kan en er een oplossing moet komen..

Elke oplossing die ik probeerde aan te dragen was niet goed genoeg dus uit frustratie riep ik dat hij geen oplossing wilde maar dus eigenlijk gewoon wilde kappen..

Maar hij zegt dat hij me niet kwijt wil maar aan de andere kant weet dat het zo niet ver kan.....

En ik sterf zowat van deze onzekerheid....
Ruby ann, hier is een boek over geschreven. "Als hij maar gelukkig is". Misschien moet je dat eens lezen.

[...]

Maar ddat betekent wel dat ik mijn behoeftes opzij zal moeten zetten.. En dat voelt weer klote..

Meid dan heb je zelf al antwoord gegeven op jou vraag: Hoe verder.

Misschien hard, maar als je zo over nadenkt ipv compromie proberen te sluiten en je vriend ook in de relatie laten investeren, dan moet je niet zeuren en verder gaan met je huidige leventje.
.

[...]

Maar ddat betekent wel dat ik mijn behoeftes opzij zal moeten zetten.. En dat voelt weer klote..Jij wilt graag bij hem zijn. Maar andersom dan? Hoe graag wil hij bij JOU zijn?? Hoeveel moeite doet hij eigenlijk voor jou en de relatie??? En je zegt het zelf, je voelt je klote omdat je je eigen behoeftes opzij moet zetten. Dat gaat toch niet werken??!!!!
quote:Phoebexx schreef op 29 juli 2010 @ 12:25:

[...]

en hij? wat wil hij? waar wil hij het liefste zijn?De laatste tijd niet meer bij mij........
quote:Ruby-Ann schreef op 29 juli 2010 @ 12:27:

[...]

De laatste tijd niet meer bij mij........Het is hard maar je weet zelf heel goed hoe de vork in de steel zit. Je wil meer dan dat hij je wil geven. Meer dan er van hem ooit zal gaan komen. Don´t sell yourself short!
quote:Evidenza schreef op 29 juli 2010 @ 12:26:

Wat is er zo belangrijk of leuk aan houden van als de relatie niet deugt?

Ik snap dat gewoon niet. Die twee dingen moeten toch echt samen gaan.

Houdt hij ook van jou?

Net zo veel als van zijn werk?

Hij houdt zielsveel van me, dat vertelt hij regelmatig en dat voel ik ook zeker wel, dat is het probleem niet..

Hij denkt en voelt nu eenmaal anders, we zijn 2 verschillende individuen en iedereen is natuurlijk anders, dat verander je niet zomaar! Hij vindt de ruzies nu erger dan het feit dat onze toekomstverwachtingen uit elkaar liggen..

Ik explodeer soms nogal en hij kan daar niet mee omgaan..

Maar hij vraagt zich ook niet af waar dat vandaan komt...
quote:Ruby-Ann schreef op 29 juli 2010 @ 12:27:

[...]

De laatste tijd niet meer bij mij........tssss, als hij maar gelukkig is, toch?.
Volgens mij heeft je vriend zijn prioriteiten niet helemaal op een rijtje... Hij vind de ruzies (nota bene óver die toekomstverwachtingen!) belangrijker dan het feit dat die toekomstverwachtingen zo ver uit elkaar liggen? Hmmmmm, dat klinkt niet als een weldenkend individu...
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Ruby Ann, een man die niets voor je over heeft, houdt niet van je. Hij houdt misschien van het hebben van een (comfortabele) relatie, hij houdt van jouw opoffering, maar hij houd niet van jou, van wie jij bent. Hij houdt alleen van je als je doet wat hij wil.
Hij doet wel moetie voor ons maar op zijn manier, dus geen vaste afspraken maar gewoon spontaan..

Hij wil gewoon ruimte en vrijheid in zijn doen en laten..

En eigenlijk sta ik hem daarbij gewoon in zijn weg..
quote:Ruby-Ann schreef op 29 juli 2010 @ 12:30:

[...]

Hij houdt zielsveel van me, dat vertelt hij regelmatig en dat voel ik ook zeker wel, dat is het probleem niet..

Hij denkt en voelt nu eenmaal anders, we zijn 2 verschillende individuen en iedereen is natuurlijk anders, dat verander je niet zomaar! Hij vindt de ruzies nu erger dan het feit dat onze toekomstverwachtingen uit elkaar liggen..

Maar hij vraagt zich ook niet af waar dat vandaan komt...Hij kan het dagelijks honderd keer zeggen, maar als hij zijn werk als zijn passie beschouwd en jou behoefte niet wilt kan vervullen, dan zeggen zijn actie toch wat anders, denk je niet??
.

[...]

Maar hij vraagt zich ook niet af waar dat vandaan komt...Gek he dat je explodeerd, besef je wel dat dat komt doordat jij je continu aan je partner aanpast, je zelf niet meer bent, voor iemand die zegt zielsveel van je te houden maar er ondertussen niks voor over heeft, zal wel aan mij liggen maar zielsveel van iemand houden is in mijn ogen toch iets heel anders.
quote:Ruby-Ann schreef op 29 juli 2010 @ 12:33:

Hij doet wel moetie voor ons maar op zijn manier, dus geen vaste afspraken maar gewoon spontaan..

Hij wil gewoon ruimte en vrijheid in zijn doen en laten..

En eigenlijk sta ik hem daarbij gewoon in zijn weg..Nou dan lijkt het me duidelijk: geef hem zijn oh, zo belangrijke vrijheid en spontaniteit terug. Als je toch alleen maar een sta-in-de-weg bent....
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor

[...]Hij houdt zielsveel van me, dat vertelt hij regelmatig en dat voel ik ook zeker wel, dat is het probleem niet..

Maar hij vraagt zich ook niet af waar dat vandaan komt...

Het past gewoon niet. En jij bent nog aan het nadenken hoe je nader tot elkaar zou kunnen komen. Hij doet dat niet. Jij wilt tot hem doordringen en omdat hij geen enkele respons geeft worden het ruzies (vermoed ik). Tja en hij zit niet zo met die verschillen in toekomstverwachtingen want hij wil het nou eenmaal zoals hij het wil en jij hebt daar niks over te zeggen. Zijn gevoelens voor jou veranderen daar niets aan. Zijn prioriteiten liggen ergens anders. En zolang jij toch wel blijft hoeft hij er ook niks aan te veranderen. Alleen vervelende ruzies soms, als Ruby Ann even lastig is.. die zijn wat minder.

Ruby Ann, je kunt echt wel zonder hem. En na het verwerken komt er dan ook echt wel weer iemand anders, iemand die jou wél wil geven wat jij wilt. Waarmee het wel past!
quote:Poezewoes schreef op 29 juli 2010 @ 12:33:

Ruby Ann, een man die niets voor je over heeft, houdt niet van je. Hij houdt misschien van het hebben van een (comfortabele) relatie, hij houdt van jouw opoffering, maar hij houd niet van jou, van wie jij bent. Hij houdt alleen van je als je doet wat hij wil.Auw... dat heb ik ook al eens gezegd, dat ik vooral moet doen zoals hij het wil...

Maar hij draait om dat ik het wil zoals ik het wil...

Maar ik ben de egoist omdat ik geen begrip heb voor het feit dat hij zo gepassioneerd is voor zijn werk maar niet voor mij..

Jezus voel me best een zielige sukkel!! Maar wil absoluut geen zelfmedelijden kweken, ik doe dit zelf..

We zitten in een vicieuze cirkel...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven