Gezondheid alle pijlers

Diabetes-topic

14-03-2007 15:30 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Zijn er mensen hier die diabetes hebben of waarbij het vermoedt wordt dat ze het hebben en daarmee in onderzoek zijn?

Om bij mezelf te beginnen: ik heb momenteel last van lichamelijke klachten die kúnnen wijzen op diabetes. In overleg met de arts heb ik me vandaag laten testen daarop en krijg daar morgen de uitslag van.

De reden dat ik dit topic open is dat ik hier geen topic hierover kan vinden, terwijl diabetes toch een ziekte is waar je veel over hoort en ik informatie/ervaringsverhalen zocht van mensen met (een vermoeden van) diabetes.

Misschien zijn er mensen hier die iets willen en kunnen vertellen over diabetes in algemene zin en/of hoe ze het zelf ervaren. Wellicht kunnen we elkaar daarmee ondersteunen.

Alvast bedankt!

Groetjes Luciel.
Graag gedaan hoor! Fijn dat het nu een stuk beter gaat, voortdurende pijn is verschrikkelijk.

En die verbouwing die al 10 jaar duurt, dat is met periodes van rust er tussendoor hoor. We doen alles in etappes omdat we ook geen geldboom in de tuin hebben staan. Maar daardoor duurt het dus wel al 10 jaar. Maar we zijn in de eindfase hoor, de allergrootste klussen zijn al gedaan. Niet dat deze klus een kleine klus is, maar wel de laatste grote(re) klus (bijkeuken ommuren en badkamer verbouwen, die zit in die bijkeuken).

Daarna alleen nog de tuin (vijver vernieuwen en terrassen aanleggen) en de hobbyruimte op de bovenverdieping maken, inclusief een nieuwe dakkapel in die ruimte. Maar hee, die klussen zijn peanuts vergeleken bij wat we al gedaan hebben, dus ik maak me niet druk.

Ons huis is gebouwd in 1906, en voordat ik het kocht in 1997 was het enorm uitgewoond en vervuild. En tja, dan krijg je het goedkoop in handen maar moet je er daarna nog wel wat geld in stoppen om het mooi te krijgen. En dat is inmiddels aardig gelukt
Laat het los, heb vertrouwen, het komt goed.....
Ook ik vind het knap hoor. Ik zou er echt niet tegen kunnen. Toen wij dit huis kochten hoefde er niet eens zo heel veel aan gedaan te worden (nieuwe keuken + badkamer, gedeeltelijk nieuwe tegelvloer + wat schilderen) maar ik werd al helemaal gek van de rommel. Ook wij hebben geen geldboom dus we hebben gespaard voor een nieuw plafond en dat hebben we onlangs aangeschaft en ook toen werd ik weer helemaal stressig van de rommel. Dus ik ben daar helemaal niet goed in en heb bewondering voor mensen die dat wel kunnen.
Ik kan me dat ook wel voorstellen hoor, dat je stressig wordt van de rommel. Maar ik ben opgegroeid met een moeder die altijd wel bezig was met één of ander project wat rommel gaf, bijvoorbeeld een zitbank helemaal uit elkaar halen en hem van de grond af opnieuw opbouwen, balen schapewol halen en gaan spinnen, vervolgens die knotten wol gaan wassen en verven om daar dan weer truien en vesten van te breien. Kleden knopen, een zitkuil in de tuin maken (mens wat een pleurisbende), de tuininrichting ombouwen, verzin het maar.....

Tja, en dan raak je toch wel gewend aan rommel om je heen. Ik moet wel zeggen dat het bij ons thuis, ondanks de eeuwige projecten van mijn moeder, wèl altijd schoon was. En er werd wel normaal gekookt en gewassen, want dat was prioriteit nummer 1 voor haar.

Op zich ben ik wel blij met dit stukje achtergrond, want ik heb dus géén stress van verbouwingsrommel en -stof, en dat is dan weer fijn voor mijn suikers!
Poeh, ik ga ook binnenkort verhuizen, naar een huurhuis. En ik ben nu al overspannen van alle klussen die geklaard moeten worden. Al met al zal 't een maand gaan duren... Maar ik ben niet zo stressbestendig.
Heb niet bijgelezen. Wou alleen even melden dat onze Gijs afgelopen zaterdag zijn bovenbeen gebroken heeft. Hij heeft 3 dagen in het zkh gelegen en kreeg gisteren een gipsbroek aangemeten, toen mocht hij mee naar huis. Gelukkig!

Suikers zijn dus echt kut, maar ja... hoort erbij!
Achgossie, die arme arme Gijs

Wat moet hij een pijn gehad hebben.....zieltje toch....

Heeeeel veel beterschap met hem!

Hoe is het eigenlijk gebeurd? Of wil je dat liever niet vertellen? Hoeft uiteraard niet, maar dat weet je he?

sterkte meissie!
Oh wat sneu! Sterkte!
Hij is in de speeltuin van de trap bij een glijbaan gevallen. Gelukkig recht naar beneden (maar wel bijna 1,5 meter de diepte in). Hij had verder helemaal niks! Geen blauwe plekken, schaafwonden, bloed, builen ofzo, echt niks....

Hij is thuis en hij moet echt wennen aan hoe hij kan bewegen. Is nog voorzichtig en ontwikkelt ferme buikspieren gok ik. Ik weet niet hoe ik plaatjes moet plakken, anders zou ik een foto plaatsen, kun je zien hoe het eruit ziet. Wel een beetje zielig....
Jeetje wat ontzettend vervelend zeg, heel veel sterkte ermee.
Je kunt via MijnAlbum.nl een foto proberen te plakken. Er zijn er wel meer die dat doen hier.

Nogmaals sterkte ermee!
We hebben ook een website; daar staan ook foto's op.

www.ellaengijs.dreumessite.nl
Leuke foto's Ris! Mooie kinderen heb je hoor, wat een schattige snuitjes

Inderdaad wel een beetje zielig om hem zo te zien, arm kind....

Nou ja, in ieder geval beterschap met Gijs!
Agossie, Ris! Had je meteen door dat het mis was? Fijn dat hij in ieder geval thuis is! En ja, jouw suikers volledig op hol! Balen! Sterkte voor jullie en Gijs!
Ah wat sneu.....
Ik vind vooral die foto's in het ziekenhuis erg, met zijn beentjes in de lucht. Maar hij had er na één dag al geen last meer van... ging gewoon door met spelen en eten (en tv kijken; dat wordt zijn nieuwe grote hobby!)

Nu met zijn gipsbroek moet hij soms nog wel even wennen en aanpassen. Zit hij op schoot, roept hij "af... lopen".. Tja.. dat gaat voorlopig niet lukken. Maar ook hier zie je hoe flexibel kinderen zijn. Hij kan op zijn buik liggen en draait terug naar zijn rug (en andersom ook; net een baby'tje wat het net geleerd heeft). Hij zegt heel duidelijk wat hij wil. Bank, bed, kleed (oké hij zegt bant, bed en pleed). Maar ik kan 'm zo wel steeds verhuizen. Wel heel schatiig hoor, zegt 'ie "boet, hoot" moet ik het grote leesboek gaan pakken (reuzenleesboek van de bieb; vindt 'ie fantastisch!).

Eten doet hij aan tafel en dan zit hij in zijn wandelwagen, kan ie toch zelf eten. Enige nadeel is; ik ben als de dood dat zijn gips nat wordt, dus hij moet van mij elke keer een schort aan (kookschort van ons) en dat wil hij niet... en hij is bijna twee en dan zeggen ze nee... (en hard ook!)

Maar goed, we komen er wel...

Vandaag absoluut dieptepunt in mijn suiker-historie.... Gisterenavond gaan slapen met 12,8 (bolus van 2 eh volgens afspraak). 's Nachts; 15,4 (weer bolus, nu 3 eh). Voor 't ontbijt.... 19.4!!!! Heel de boel vervangen; ampul (was toch leeg) slang en naald (moest ook weer). Na het ontbijt.... 30,4!!!! Toen heb ik het ziekenhuis maar gebeld. Ik moest bijspuiten met de pen, pomp op 200% zetten en na een uur weer meten en bellen. Gelukkig was 'ie toen gezakt. Ik was op bed gaan liggen want ik was echt keiziek! Draaierig, ik zag dubbel of sterretjes. Zelfs liggend met mijn ogen dicht... Gelukkig is het helemaal goed gekomen en zijn we vanmiddag ook nog even naar de stad geweest, maar man o man wat voelde ik me kut.

De internist heeft me vanavond nog gebeld om te vragen hoe het nu ging. Ik heb nu wel duidelijk dat ik de overstap ga maken naar het Radboud. Ik ben vandaag echt heel goed geholpen.
En dan morgen nog de hele dag watten in je hoofd, of heb je daar nooit last van?

30,4...pffff...dat is wel heel erg hoog! De pest is dat je dan schrikt en daardoor je suikers nog meer de hoogte in jaagt, is mijn ervaring. Gatsiedarrie, arme jij.

Sterkte ermee!
Sodeju, Ris! 30,4! Niet raar dat je

ziek was! Gaat het inmiddels al wat beter met je?

Fijn dat t Radboud je zo goed geholpen heeft, logisch dat je de overstao gaat maken!!

Hier kleine discussie met vriend, hij stijgt langzaam aan steeds meer (voor jullie is het nog peanuts, bij hem duidelijk verschil) en is nog lekker ontkennend. Anyway, het is ons nog niet duidelijk wanneer hij ook kortwerkende insuline moet gaan spuiten.. Want van een banaan bijvoorbeeld gaat hij best omhoog (van 5-zoveel naar 12-zoveel) maar een uur of wat later zit hij op 5 of 4. Zijn dvk nam vd week niet op, dus nog geen mogelijkheid om t daar te vragen. Jullie ideeen?

Hoop dat t verder oke gaat met iedereen!

Nella, nog pompproblemen gehad?
Jakkes Ris, wat zal je een rotweekend hebben! En dan ook nog met een draaierig hoofd voor Gijs zorgen. Ik wens je heel veel sterkte!
Hoi Ris,

Wat een narigheid zeg, hopelijk zijn je suikers nu stabieler en ben je de ellende te boven. En wat knap dat Gijs het zo goed doet. Ik heb natuurlijk ook even op je site gegluurd en het ziet er nogal indrukwekkend uit allemaal.
Gelukkig heb ik me alleen zaterdag heel beroerd gevoeld. Gisteren ging het weer goed.

Ik heb wel veel problemen met het zetten van een nieuwe naald. Elke keer (nou ja... bijna elke keer) als ik rechts een naald moet zetten, doet het pijn. Al meteen als het naaldje mijn vel raakt. Ik prik dan al niet meer door; dat is vragen om problemen. Maar ja.. ik moet wel mijn naald wisselen anders krijg ik problemen met de huidige naald (verstopt, loslaten, hoge waardes...)

Met Gijs gaat het goed. Hoewel hij zich wel gaat vervelen. Het liefst speelt hij de hele dag met mij of met Ella. Maar wij hebben daar niet altijd zin in natuurlijk... en dat levert frustratie op. Het is ook best zielig. Hij kan wel wat vooruit schuiven, maar dat is toch welwat anders dan zelf de gang in wandelen. Of naar buiten rennen om daar te steppen of te voetballen.

Hij leert wel veel beter praten nu, hij moet alles vragen. Nieuwe hobby's zijn lezen, tv kijken (dat zou hij het liefst de hele dag doen) en kleuren. Want dat kan je zittend doen. Verder speelt hijook met de auto's, maar hij kan er niet lekker mee scheuren. Hij stopt ze nu ín de doos en haalt ze er dan weer uit... eindeloos speelt hij er zo mee!

Dank jullie wel voor de lieve woorden allemaal! Doet me goed!

XXx
Hallo mensen

Ben hier weer heel lang niet geweest,maar wel af en toe meegelezen.

@ Ris 30,4 dat is toch veel en veel te hoog! ,met 12/15 voel ik me al doodziek..jeetje dat is wel erg schrikken.

sinds een tijd spuit ik vier keer op een dag

Drie keer korte en 1 keer langwerkende insuline

ik vind het vreselijk om steeds te denken aan prikken en hoe hoog ik zit.

vooral als ik ergens anders bv uiteten en feestjes.

En ik word steeds dikker ben weer 5 kilo aangekomen,probeer gezond te eten en meer te bewegen.

Maar dat is zo moeilijk,als ik meer beweeg,hypo's en en weinig eet ook hyp'os k word er echt gek van..

en dan ook nog de moeheid..
Prisillia,

Herkenbaar hoor, ook ik vond het in het begin heel moeilijk om buiten de deur te meten en te spuiten. En ook vooral om dan nog "uit te rekenen" hoeveel ik moet spuiten (dat gaat trouwens nog wel eens mis bij mij) voor eten in een restaurant (thuis weet ik precies wat er in mijn eten zit). Maar dat wordt beter, echt......

En ook ik ben een aantal kilo's aangekomen na het beginnen met spuiten, ik denk dat je daar niet aan ontkomt. Maar als je strakjes goed ingesteld bent, krijg je die met behulp van een diëtiste er wel weer af. Het belangrijkst is om nu eerst er voor te zorgen dat je goed ingesteld raakt en de rest komt dan later wel.
Prisilia, herkenbaar hier hoor, wat je schrijft. Ik hoop dat je je gauw weer wat beter voelt, maar dat heeft even tijd nodig, vrees ik. Sterkte meissie

Ik kreeg afgelopen week een mailtje van Mediq Direct over een nieuw infuussysteem: de Paradigm Mio. Een infuussysteem en inserter ineen. De aansluitstukjes op je buik zijn er in transparant, blauw en roze. En ik en roze....

Ik uiteraard meteen van alledrie een doos besteld, maar het bevalt me niet. De slangetjes van de roze en de blauwe zijn mij te kort: 45 cm, plus dat de canule maar 6 mm is. Ik gebruik altijd 9 mm canules omdat die beter blijven zitten en minder kans geven op onderhuids knikken. Nu heb ik maar een slangetje van de transparante aangesloten, die is 80 cm lang. De keuze is nog beperkt, de roze en blauwe alléén in 6 mm canules, de transparante is er in 6 en 9 mm. Volgende keer toch maar weer een 9 mm inbrengen. Dan maar geen bling aansluitstukje op mijn buik. Wat toch niemand ziet behalve mijn man.

En die houdt niet van roze

Flink om zeuren bij de fabrikant, Setter, net zoals destijds de klanten deden om platte peterselie bij appie, die is er ten slotte ook gekomen. Zeurenden hebben de halve wereld! Persoonlijk griezel ik van roze, maar ik wil Medic Direct best lastig vallen om roze 9 mm canules en lange slangetjes hoor. Als ik je er mee kan helpen... Laat maar horen!
Ik zou 'm dan gewoon met een watervaste roze stift inkleuren......

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven