Gezondheid alle pijlers

Diabetes-topic

14-03-2007 15:30 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Zijn er mensen hier die diabetes hebben of waarbij het vermoedt wordt dat ze het hebben en daarmee in onderzoek zijn?

Om bij mezelf te beginnen: ik heb momenteel last van lichamelijke klachten die kúnnen wijzen op diabetes. In overleg met de arts heb ik me vandaag laten testen daarop en krijg daar morgen de uitslag van.

De reden dat ik dit topic open is dat ik hier geen topic hierover kan vinden, terwijl diabetes toch een ziekte is waar je veel over hoort en ik informatie/ervaringsverhalen zocht van mensen met (een vermoeden van) diabetes.

Misschien zijn er mensen hier die iets willen en kunnen vertellen over diabetes in algemene zin en/of hoe ze het zelf ervaren. Wellicht kunnen we elkaar daarmee ondersteunen.

Alvast bedankt!

Groetjes Luciel.
Beide Ris. Eerst even dakpannen slepen, daarna samen met buurman (hij op de ladder, ik hem dakpannen aangeven en hij ze weer doorgeven aan manlief) hebben we er in drie kwartier 9 rijen pannen op gelegd. Ik kon dus fijn op de grond blijven en de (gebruikte) pannen schoonvegen en op volgorde aangeven. Om 8 uur zijn we gestopt, heb ik me lekker gedoucht en me daarna voor de tv geïnstalleerd voor House. Héérlijk!

Hoe is het met Gijs nu?
Laat het los, heb vertrouwen, het komt goed.....
Een operatie zou in principe wel kunnen maar werd door de podotherapeut en revalidatie-arts vooralsnog niet aangeraden, vanwege het feit dat:

- het een lange revalidatieperiode met zich meebrengt

- ze geen garantie kunnen geven dat de knobbel wegblijft, die kan dus zo weer teruggroeien

- ze liever niet opereren aan voeten van mensen met diabetes...

Maar, ik wil het toch in januari ook nog een keer met mijn internist overleggen en eerst maar eens afwachten hoe het mij bevalt met de schoenen en dan maar verder zien.
@Setter, wat een werk, nieuwe dakpannen leggen. Schiet het voor de rest een beetje op?

@Ris, hoe gaat het met Gijs zijn been?
Ik hoop dat je een beetje baat gaat hebben bij je afzichtelijk lelijke schoenen . En ja, er zijn inderdaad ergere dingen, maar dit is ook niks niet leuk voor jou. En daar mag je je best eventjes piediepiedie om voelen hoor. Hier, een hele dikke van mij, met een dikke erbij! Tjakka.

Piediepiedie, zo voel ik mij af en toe ook hoor. Geeft niks.
Oh, de verbouwing, ja die schiet op zich redelijk op. Al die regen die hier gevallen is de laatste weken heeft niet echt geholpen, maar mijn man gaat onverzettelijk door. De kanjer.

Binnenkort komt de voeger langs, en dan kunnen we daarna eindelijk ons nieuwe terras -het eerste deel althans, de rest kan volgend jaar pas als de vijvers aangepast zijn- aanleggen. Lijkt het hier eindelijk niet meer op de Sahara
Huh, klopt 't nou dat mijn laatste bijdrage van enkele weken geleden is? Ik zou zweren dat ik van de week ook nog gereageerd had... Beetje oververmoeid geloof ik. Dat wordt leuk als ik maandag voor het eerst in bijna veertien maanden weer ga beginnen...

Ris, wat en naar verhaal van Gijs' been! Hoe gaat 't nu met hem?

Teddeke, heb je al eens gegoogled voor leuke schoenen? Of misschien hier een topic openen met die vraag? Ik kan me niet voorstellen dat er toch niet stiekem wat leukere exemplaren te vinden zijn (hoewel je wel al twee paar aardige hebt toch?).

Hier gaat 't qua waardes redelijk, op vakantie ging het wonder boven wonder en in tegenstelling tot vorig jaar heel goed. De vorige pomp deugde duidelijk niet.

Baal nu alleen stevig. Ik wil naar bed, maar zoons pomp moet eerst gekalibreerd worden, anders krijg ik een kalibratiealarm om half een vannacht. Kalibratie is alleen vrij betrouwbaar als de bls tussen de 4 en de 12 zit. Zoon zit al uuuuren hoog, en net ging ik kijken... 18,4 en hard stijgende.

Grrrrr, wil ik een keer vroeg naar bed, kan ik gaan zitten wachten tot de bls weer acceptabel is.
Hoop dat jullie me niet asociaal vinden dat ik daarover klaag, ik weet: er zijn ergere dingen
Er zijn altijd ergere dingen, maar dit is voor jou nu even erg omdat je moe bent. Heb ik geen moeite mee hoor. Als we alleen maar over hele erge zaken mogen praten dan kunnen we dit forum wel sluiten. En als ik het over de rampen elders in de wereld wil hebben dan kijk ik wel op de actueel-pijler.

Oftewel: voel je niet schuldig!

Sterkte morgen met je eerste werkdag. Ben je ook zenuwachtig? Wat ben je er trouwens lang uit geweest, hoe komt dat zo?
Hai!

Met Gijs zijn been gaat het goed, tenminste... dat denk ik!

Hij kruipt ermee, eerst voorzichtig en dicht bij zijn speelkleed, maar gisteren kroop hij naar de andere kant van de tuin om bij Ella in de tent te gaan spelen. Ik heb 'm er wel weggehaald, want het was vlak bij de zandbak en dat leek met niet zo fijn; zand in gips.

Verder blijf ik me erover verbazen hoe flexibel kinderen zijn en hoe gemakkelijk ze zich neerleggen bij de situatie. We gingen donderdag naar de dierentuin en Gijs vond het helemaal prima om de hele dag in de wandelwagen te zitten (oké, hij kon er uit als we koffie gingen drinken of eten, maar niet om te spelen). Dat vond ik zo goed van 'm!

Mijn suikers dansen nog steeds van hoog naar laag. Ik had gehoopt dat het in de vakantie wwat stabieler zou worden, maar ja... met deze situatie mag ik al blij zijn dat ik niet steeds gruwelijk hoog zit.

Hebben jullie ook problemen met het zetten van de infusen? Ik moet 'm vandaag weer veranderen, maar ik zie er altijd als een berg tegenop. Aan de rechterkant van mijn buik doet het altijd zeer. Ik leg er nu eerst een koelelement op en dan ga ik 'm pas zetten. Links heb ik dat probleem nauwelijks. Ach ja...

Nelladella; zo hee... 14 maanden niet gewerkt? Dat komt vast door de zwnagerschap enzo, maar dat is toch wel heel lang.

Succes in elk geval!

Ga ff koffie zetten mjammmmm
Ris, ik gebruik Emlazalf, omdat ik geen zin heb in die pijn elke keer. Laat mij maar een mietje zijn, maar zo denk ik er nou eenmaal over.

Mijn dvk zei in het begin 'jaaaa, maar je moet het op termijn toch wel zonder zalf kunnen hoor', waarop ik haar vroeg 'waarom MOET dat? Wat een onzin!', dus ik gebruik het nog steeds. Geeft een stuk minder stress!

Je zou kunnen overwegen om om een receptje te vragen, maar dat moet je zelf natuurlijk even bepalen, of je dat überhaupt wilt.
Dames, even over het zetten van het naaldje; mijn zoon heeft sinds kort het stalen naaldje dat achterblijft. Dat schiet je niet, maar zet je zelf. Het is heel klein en heel dun. Het is ook nog eens veel sneller en veel minder omslachtig. Sindsdien ziet zoon nauwelijks nog op tegen pompverwisselen (zoals wij dat noemen), hij zegt ook zelf dat 't 'veel minder' pijn doet, en soms voelt hij er zelfs helemaal niets van. Enig nadeel bij zoon is, dat hij er vaak wel blauwe plekken van overhoudt. Misschien een idee voor jullie? Hij heet de Sure-T (van Medtronic). Zoon heeft 'em ook bij mij gezet, en ik vond 't echt helemaal niets voorstellen (maar ik heb sowieso geen naaldenangst).

Ja, bijna veertien maanden vrij... Eerst zomervakantie, toen zwangerschaps- en bevallingsverlof, toen ouderschapsverlof, en vervolgens nog onbetaald ouderschapsverlof (omdat ik de borstvoeding koste wat 't kost wilde doorzetten o.a. om de kans op diabetes zo klein mogelijk te maken).
Quote (van Setter, maar ik weet nog steeds niet hoe ik moet quoten):

"Mijn dvk zei in het begin 'jaaaa, maar je moet het op termijn toch wel zonder zalf kunnen hoor', waarop ik haar vroeg 'waarom MOET dat? Wat een onzin!', dus ik gebruik het nog steeds. Geeft een stuk minder stress!"

Dat bedoel ik nou! Waar halen die artsen/verpleegkundigen het toch vandaan? Van de mariniers soms? 'Pijn is fijn, jeuk is leuk, bloed is goed?' Ik heb mijn hele jeugd 'geleden' onder een tandarts die categorisch weigerde me te verdoven bij het boren. Van de energie die mijn tandarts-angst kostte, kon je een klein dorp van stroom voorzien!

Een oom van mij kreeg in de laatste fase van zijn terminale kanker geen morfine meer omdat het verslavend was (okee, tien jaar geleden, maar toch...).

Ik kan me voorstellen dat je geen medicatie krijgt die slecht voor je is, maar dit soort non-redeneringen (flink zijn maar) vind ik nergens op slaan. We schijnen dus nog mondiger te moeten worden. Dus Ris: mondje open en ZEUREN!!! Erg genoeg dat het nodig is.
O jee... wij zetten ook al die naalden (sensor en pomp) zonder Emla. Ik vind het te veel gedoe. Eerst een uur van tevoren smeren, en soms moet er meteen geschoten worden, dat zou dan misschien niet geaccepteerd worden! Ik heb ook begrepen dat 't helemaal niet zo goed is voor je huid.
Overigens was de allereerste pomp wel met Emla, en zoon was behoorlijk hysterisch. Het ging toch vooral om de angst.
Ik heb nog nooit van die zalf gehoord. Ik ga het vragen als ik de volgende keer bij de dvk/internist kom. Ik ga het in elk geval aankaarten, ook van die prikpijn.

Ik had eerst de hele lange Tenderlink naalden (17mm) en die moesten handmatig in mijn buik gezet worden. Dat ging altijd goed, tot ik bevallen was van Gijs. Toen was mijn buik zo'n rampgebied (striae) dat ik er tegenop zag om al die millimeters in mijn buik te moeten duwen (haha; 17 mm, waar hébben we het over?!). Dus ben ik toen overgestapt op de Cleo. Dat ging eigenlijk heel goed, tot een paar maanden geleden, toen is het geëmmer begonnen. Ivm nikkelallergie, wil ik geen naalden waarvan het ijzer (is geen ijzer) in mijnbuik blijft zitten. Hoe hypo-allergeen het ook is. Ik ben ook allergisch voor hypo-allergene pleisters.

Sri; je hebt helemaal gelijk! Ik had ook enorme tandarst angst; hij wilde niet verdoven bij het boren met als gevolg dat tegen de tijd mijn eerste verstandskies eruit moest, ik dat niet wilde. Want hij had altijd gezegd dat verdoven erger was dan boren! Eikels zijn het soms!

Morgen heb ik oogcontrole; moet weer een gezichtsveldmeting. Was vorige keer een drama. Maar dat kwam omdat ze toen de afdeling oogheelkunde gingen verhuizen. En omdat er een meneer was die 3 uur deed over die meting, waardoor mijn afspraak steeds later werd.... ik had al een appel en een evergreen op en toen kreeg ik alsnog een hypo (het was inmiddels al half 1!!!!) en toen had ik wat gehaald in het restaurant en toen moest ik ineens die meting komen doen..... Als ik eraan terugdenk kan ik nog woest worden... Gelukkig is het na de verhuizing wel beter georganiseerd, dus daar gaan we dan maar van uit!
Ris, heel veel sterkte dan maar morgen! Je moet blijkbaar tegenwoordig op de gekste dingen voorbereid zijn... tot de plotseloze landing van marsmannetjes toe, as a matter of speech .
Succes vandaag Ris! Hopelijk zijn ze deze keer beter op tijd. Neem je genoeg eten mee? Ik mag -hoe toevallig- morgen naar mijn oogarts. De tweede controle sinds de laserbeurt. Ik ben benieuwd wat ze ervan vindt.

Sri, quoten is heel makkelijk: boven elk bericht staat een balk. Rechts in die balk staan drie icoontjes. De meest linkse klik je aan, dan kun je quoten. Als je je muis erop zet en een halve seconde wacht zie je ook de melding 'citeer dit bericht in een reactie'. Probeer het maar eens.
Nelladella, hoe was je eerste werkdag?
Het ging allemaal goed hoor! Ik was keurig op tijd en de gezichtsveldmeetmevrouw ook. Daarna nog druppelen en wachten op de afspraak bij de oogarts. Alles was in orde. Ik moet wel over 6 maanden al terug ivm de verhoogde oogdruk (daarom moest ik vandaag terug voor die gezichtsveldmeting) en als het dan goed is, hoef ik pas een jaar later weer.

Nu heb ik eigenlijk last van mijn ogen omdat ik zulke grote pupillen heb.... dus ik ga maar ff liggen. Gijs slaapt, Ella is bij oma, dus ik moet het ervan nemen!
Gelukkig dat het allemaal goed ging. Geen bloedingen in je ogen verder?
quote:setter schreef op 24 augustus 2010 @ 08:31:

Sri, quoten is heel makkelijk: boven elk bericht staat een balk. Rechts in die balk staan drie icoontjes. De meest linkse klik je aan, dan kun je quoten. Als je je muis erop zet en een halve seconde wacht zie je ook de melding 'citeer dit bericht in een reactie'. Probeer het maar eens.

Yeaaaahhh!!! Wat ben ik knap!! Oh meiden, wat erg hè, zo'n debiel in jullie midden... Het idiote is dat ik het wel eens vaker heb gedaan (quoten bedoel ik ), maar natuurlijk nooit meer weten hoe. Thanks a million Setter!

Fijn dat het goed gegaan is, Ris! Wel naar van die verhoogde oogdruk, kunnen ze daar eigenlijk wat aan doen?

Nelladella, je bent vast gesloopt na je eerste werkdag, of viel het mee? Zou me kunnen voorstellen dat het ook wel weer leuk was, maar ik ken jouw werksituatie natuurlijk niet.
Even ons topic maar weer onderuit de grot opgehesen

Graag gedaan Sri, ik ben blij dat het gelukt is.

Ik ben gister bij de oogarts geweest en ze was zéér tevreden. Mijn ogen waren rustig, geen nieuwe bloedingen en ik hoef pas over 7 maanden weer terug te komen. Gelukkig! Dan worden er wel weer foto's gemaakt maar zonder contrastvloeistof. Pfieuw!

Over twee weken weer even bloedprikken en daarna weer naar de dvk, voor het eerst sinds maart. Ik had eigenlijk al eerder zullen langskomen, maar omdat mijn moeder zo ziek was en daarna overleed heb ik dat maar even uitgesteld. Net als de internist, die heb ik ook weer fijn afgebeld.
Wat fijn Setter, dat de oogarts zo tevreden was! Voorlopig weer een zorg minder. Ik heb laatst een fundusfoto laten maken (wil altijd fungus zeggen ) en was vreselijk blij dat die goed was. Ik ben leesmaf en als de dood dat er wat met m'n ogen gebeurt.

Het is idd bar rustig hier de laatste tijd. Iedereen nog met vakantie, of vreselijk druk na het thuiskomen?
Ik was vooral erg druk met het vieren van mijn verjaardag. Zéér tegen mijn zin. Dit was dan ook echt echt echt de aller- aller- allerlaatste keer dat ik het 'gevierd' heb. Bah wat heb ik toch een spuughekel aan mijn eigen verjaardag.

Hebben jullie daar ook last van, of heeft dat dan weer niks met diabetes te maken en ga ik schromelijk offtopic?
Och sorry, vergeet ik helemaal te reageren op jouw berichtje Sri

Fijn dat jouw fungdusfoto helemaal goed was, dat is inderdaad een zorg minder als je een boekenwurm bent. Ik herken het!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven