hoe verder?

29-07-2010 11:57 140 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Dit is de eerste keer dat ik post, lees al wat maandjes mee maar voelde nu de behoefte jullie mening te horen..

Heb een relatie met geweldige lieve kerel, wonen samen en hebben alles wat ons hartje begeert zou je zeggen; het ontbreekt ons aan niets..

We begrijpen elkaar alleen de laatste tijd totaal niet en dat doet vreselijk zeer en creeert absoluut geen gezellige sfeer in huis..

Ik heb behoefte aan tijd doorbrengen met elkaar, hoeft echt niet elke avond of elk weekend maar hier komt het eerste probleem al..

Mijn schat werkt veel en hard, is gek op zijn werk en heeft nog een aantal jaren om dit zo te kunnen doen, aldus hij..

Dus als er geen heftige verandering zijn, hebben we af&toe 1 of 2 avonden in de week samen en soms een dagje samen vrij maar niet frequent..

Gisteren hebben we een goed gesprek gehad en we komen er gewoon niet uit, we weten niet of we nog verder kunnen want ik heb andere behoeftes dan hij en andersom..

Dit doet vreselijk veel pijn, ik ben er sinds kort achter dat ik misschien wel zou willen trouwen en kinderen krijgen, hij wil dit niet..

Ik heb behoefte aan verdieping en verrijken van onze relatie dus tijd doorbrengen samen, hij heeft deze ruimte niet...

Ik wil dat hij gelukkig is en hij wil ook dat ik gelukkig ben maar ik weet niet of ik dit kan op deze manier..

Hij vraagt van mij of ik dit leven kan leiden met hem, dus weinig tijd samen en geen toekomstperspectief met trouwen en kinderen...

Trouwen doet me nu ook niet zoveel en kinderen zijn nog geen belangrijk issue maar ik weet dat ik dat uiteindelijk wel graag zou willen!

Ben zo bang om hem kwijt te raken, wil bij hem blijven want ik hou zo verschrikkelijk veel van hem maar verlies ik dan mezelf?

Kan iemand zijn/haar eigen behoeftes opzij zette om bij degene te zijn waar je zoveel van houdt?
quote:Ruby-Ann schreef op 29 juli 2010 @ 13:52:

[...]

Als ik bij hem blijf, inderdaad geen huisje boompje beestje maar wel de man waar ik zoveel van hou..

Als ik wegga heb ik wellicht kans op huisje, boompje beestje maar wie zegt dat ik dat met een ander wil..?

Besluiteloosheid en vertwijfeling is killing..

Je kunt jezelf eens afvragen waar dat houden van nu eigenlijk echt op gebaseerd is. Is dat 'houden van' vanuit een gevoel van vrijheid(dat is liefde) of 'houden van' vanuit een gevoel van afhankelijkheid(dat is dus geen liefde).

Nu wil je natuurlijk(heel logisch) nog geen huisje, boompje, beestje met een ander maar dat komt echt wel weer. Ik wilde dat ook niet, maar nu....als mijn ex voor me zou staan, ik zou hem letterlijk de deur wijzen. En geloof me, ik hield ZOVEEL van die man. Had echt nooit gedacht dat ik ooit nog over hem heen zou komen. Je kunt zo nog jaaaaaaren blijven twijfelen en dat is inderdaad 'killing'. Voor je het weet ben je 10 jaar verder en denk je; 'had ik toen maar.....' Het wordt steeds moeilijker namelijk.

Maar ik hoor mezelf(van toen) spreken in jouw verhaal en proef dus ook heel duidelijk dat je nog niet toe bent aan een keuze. Geeft niks, dat komt vanzelf. Misschien moet het zo nog even langer doorgaan. Totdat je het echt goed spuugzat bent.
Vergeet er nog even bij te vermelden dat mijn ex ook 13 jaar ouder was dan ik en dat het bij ons ook stuk liep op het huisje, boompje, beestje verhaal. Daar had hij ook niet veel oren naar. Helemaal niet eigenlijk. Hij wilde liever carriére maken en veel geld verdienen. Ik heb me daar 2 jaar lang in aangepast tot ik het niet meer kon want waar blijf 'jij' in dit verhaal. Nergens dus! Kun je daarmee leven? Vooral doorgaan. Kun je dat niet? Stoppen nu het nog kan.
quote:Ruby-Ann schreef op 29 juli 2010 @ 13:41:

[...]

Nee niets van dat alles, alleen korte relaties gehad..Ik weet wel waarom. Ik heb ook zo'n vriend gehad. Zodra een vrouw serieus werd en meer wilde, haakte hij af en zij na wat trekken en duwen uiteindelijk ook.
@dufti: dat gevoel van: Waar blijf ik in zijn toekomstverhaal komt me idd erg bekend voor..

Las ooit es ergens dat voor sommige mensen een relatie iets extra's is, dus niet het belangrijkste maar de kers op de taart..

En voor anderen, ik dus bijv, is een relatie het middelpunt van het leven waar ik alles omheen bouw..

Ik kan dat hem niet kwalijk nemen want hij voelt dit nu eenmaal niet zo..

Vraag blijft of ik daarmee kan leven idd..

Mag ik vragen of je inmiddels gelukkig bent geworden met of zonder iemand anders?
Ik ben op dit moment alleen. Het is voor mij een hele moeilijke stap geweest om uit die relatie te stappen en dat heeft gewoon tijd nodig en in mijn geval misschien wel veel tijd. Ik was er net als jij ZO van overtuigd dat hij het voor me was. Maar wat hier al eerder gezegd is, houden van is echt niet alles in een relatie. Ik deed mezelf zo gigantisch tekort en ik kon hem daar niet langer de schuld van geven. Ik koos zelf voor een relatie met hem en ik kon hem niet veranderen dus restte mij niets anders dan te vertrekken. Ik ben er nog steeds niet helemaal hoor, zoiets hakt er gewoon enorm in maar het gaat steeds beter met me en ik merk dat er echt genoeg hele leuke mannen zijn die mij wel op de 1e plaats zouden zetten en die wél huisje, boompje, beestje met mij zouden willen maar ik kies nu even heel bewust voor mezelf. Voordat ik weer open sta voor een nieuwe relatie wil ik eerst weer helemaal mezelf zijn en zover ben ik nog even niet maar dat komt vanzelf wel weer. Daar ben ik van overtuigd.
quote:dufti schreef op 29 juli 2010 @ 15:42:

Ik ben op dit moment alleen. Het is voor mij een hele moeilijke stap geweest om uit die relatie te stappen en dat heeft gewoon tijd nodig en in mijn geval misschien wel veel tijd. Ik was er net als jij ZO van overtuigd dat hij het voor me was. Maar wat hier al eerder gezegd is, houden van is echt niet alles in een relatie. Ik deed mezelf zo gigantisch tekort en ik kon hem daar niet langer de schuld van geven. Ik koos zelf voor een relatie met hem en ik kon hem niet veranderen dus restte mij niets anders dan te vertrekken. Ik ben er nog steeds niet helemaal hoor, zoiets hakt er gewoon enorm in maar het gaat steeds beter met me en ik merk dat er echt genoeg hele leuke mannen zijn die mij wel op de 1e plaats zouden zetten en die wél huisje, boompje, beestje met mij zouden willen maar ik kies nu even heel bewust voor mezelf. Voordat ik weer open sta voor een nieuwe relatie wil ik eerst weer helemaal mezelf zijn en zover ben ik nog even niet maar dat komt vanzelf wel weer. Daar ben ik van overtuigd.Tuurlijk komt het goed, heel erg sterk van je en dikke voor jou!!
quote:Ruby-Ann schreef op 29 juli 2010 @ 16:21:

[...]

Tuurlijk komt het goed,Zelfde voor jou!
Je bent aan de ene kant pas 28 maar als je toch een kinderwens hebt zou ik als ik jou was maar eens heel goed informeren hoelang de vruchtbaarheid bij de vrouw nog goed is, ik wil je niet bang maken, maar als je een kinderwens hebt dan heb je niet zoveel tijd om te blijven aangezien vanaf je 30e je vruchtbaarheid drastisch terug loopt............
quote:ronniemitchel schreef op 29 juli 2010 @ 17:25:

Je bent aan de ene kant pas 28 maar als je toch een kinderwens hebt zou ik als ik jou was maar eens heel goed informeren hoelang de vruchtbaarheid bij de vrouw nog goed is, ik wil je niet bang maken, maar als je een kinderwens hebt dan heb je niet zoveel tijd om te blijven aangezien vanaf je 30e je vruchtbaarheid drastisch terug loopt............Dat is niet hetgene waar ik nu het meest mee zit dus ik word niet bang...
quote:Sunny81 schreef op 29 juli 2010 @ 17:16:

[...]

Zelfde voor jou!Tuurlijk, als ik wegga komt het met mij ook heus wel goed maar ik wil de juiste beslissing maken, we zijn er overduidelijk nog niet aan toe want na vandaag( weer een dag verder...) is er nog niets opgelost...
Dat valt best wel een beetje mee volgens mij hoor! Ik ben ook al dik 30 en ik zie genoeg vriendinnen om me heen die al ruim tegen de 35 lopen en nog met gemak zwanger worden. Haast heb je dus niet, maar je moet geen kostbare jaren meer verspelen. Dat is wat anders.
Ruby-Ann,

Heb jij een nieuwe nick aangemaakt en ben je eigenlijk Fashionchicky? Jullie schrijfwijze en verhaal (incl. leeftijden) lijken nl wel heel erg op elkaar!

Is de "passie" (exact zoals FC het noemde) zijn eigen horecabedrijf?
[quote]loisnvt schreef op 29 juli 2010 @ 18:15:

Ruby-Ann,

Heb jij een nieuwe nick aangemaakt en ben je eigenlijk Fashionchicky? Jullie schrijfwijze en verhaal (incl. leeftijden) lijken nl wel heel erg op elkaar!

Is de "passie" (exact zoals FC het noemde) zijn eigen horecabedrijf?[/quote

Huh, als ik haar was waarom zou ik dan een nieuwe nickname aanmaken?

Ik heb nog nooit eerder gepost zoals je hebt kunnen lezen..

En welke post schreef zij dan?

PS. Je kunt zien op mijn profiel dat ik al 2 jaar en 361 dagen lid ben.....
En nee mijn vriend heeft geen horecabedrijf, kun je alleen hard werken in de horeca ofzo?
quote:Ruby-Ann schreef op 29 juli 2010 @ 18:20:

En nee mijn vriend heeft geen horecabedrijf, kun je alleen hard werken in de horeca ofzo?

En je schreef dat je vriend er niet goed tegen kan dat je soms explodeert?!

Ik schrijf toch nergens dat het alleen in de horeca hard werken is?
lois, ik heb het vanmiddag ook even gedacht maar ik vind de schrijfwijze helemaal niet overeenkomen. fc klonk onzeker, onvolwassen en egoïstisch, ruby-ann klinkt verstandig en weloverwogen. En dat zie je dan weer terug aan het verschil in reacties op beide topics.
quote:Haley schreef op 29 juli 2010 @ 18:45:

lois, ik heb het vanmiddag ook even gedacht maar ik vind de schrijfwijze helemaal niet overeenkomen. fc klonk onzeker, onvolwassen en egoïstisch, ruby-ann klinkt verstandig en weloverwogen. En dat zie je dan weer terug aan het verschil in reacties op beide topics.hmm, toch ben ik nog niet overtuigd
quote:loisnvt schreef op 29 juli 2010 @ 19:26:

[...]

hmm, toch ben ik nog niet overtuigd

Of ik heb misschien wel 2 of meerdere persoonlijkheden...

Wat zeg ik, misschien ben ik wel vluchtgevaarlijk of zwaar gestoord.... wie zal het zeggen, we zitten toch op een forum?!

En ik zou het fijn vinden als we on-topic kunnen blijven?

Dan kunnen jullie mss een topic openen met: Wie is Ruby-Ann echt? of zoiets?? hahahha
Een relatie met een hard werkende oudere man. Is zeker geen makkelijke en ook niet altijd een verstandige keuze.

Maar liefde is niet makkelijk of rationeel te verklaren. Als dat gevoel goed is. Voelt het haast onmogelijk afscheid van iemand te nemen. En als je te overhaast bij iemand weg gaat vanwege praktische bezwaren kan je daar zeker je leven lang spijt van krijgen.

Andersom echter ook.

Waar je naar mijn idee over na moet denken. Is of je nog steeds achter je keuze staat. Want een bewuste keuze moet het wel zijn. Om te gaan voor die grote liefde. Ongeacht de moeilijkheden die het met zich meebrengt. Ga je die accepteren en proberen jullie relatie daarbij zo gelukkig mogelijk te maken? Of heb je niet het gevoel dat jij die energie daar in hoeft te steken. En dat je op een anderen manier gelukkiger zou zijn.

Mannen denken en voelen anders dan vrouwen dus communicatieproblemen zullen zeker met een man als de jouwe altijd blijven bestaan. De vraag is, kan je dat accepteren en proberen daar samen een weg in te vinden?

En wat betreft je kinderwens. Als dit echt is wat je wil moet je het niet ter discussie stellen. Jij wil kinderen. Hoe gaan jij partner en jij dat aanpakken. Kan hij niet met dat idee leven? Dat betwijfel ik. Vrouwen houden van hun kind al voordat het geboren is. Mannen hebben iets tastbaars nodig. En jij moet ergens genoeg overtuigingskracht zien te vinden. Om die vent van jou te overtuigen dat jullie een geweldig gezin kunnen gaan vormen(als dat echt is wat je met HEM wil).

Kom je daar niet uit? Geloof me dan ben je de relatie vanzelf een keer zat en vind je de kracht wel om de juiste beslissing te nemen.

Succes.
Ik begrijp niet dat jij zijn denkwijze 'mijn werk is nou eenmaal mijn passie' zo klakkeloos lijkt over te nemen. Mijn werk is ook mijn passie, en in het verleden kon ik me daar ook vaak erg in verliezen. Toen mijn vriend daarover ging klagen (terecht) had ik dat net als jouw vriend weg kunnen wimpelen met een 'dat is nou eenmaal mijn passie en wat ik wil in het leven' maar ik schrok er juist van dat mijn vriend niet gelukkig was in onze relatie. Ik wil niet dat mijn vriend lijdt onder mijn passie!

Ik heb me dus aangepast, want als ik dit niet had gedaan had ik een ongelukkig vriend of (waarschijnlijker) GEEN vriend.

Wat jouw vriend wil; extreem veel werken EN een relatie, is gewoon niet mogelijk. Nouja, alleen als zijn partner ongelukkig aan zijn zijde blijft staan. En ik vind het zorgwekkend dat hij dat blijkbaar een prima oplossing vindt. Dat getuigt helemaal niet van echte liefde voor jou.
Overigens ben ik zelf helemaal niet ongelukkiger geworden van dat mijn werk niet meer (als enige) op 1 stond, eigenlijk is het toch niet zo gezond als je je zo door je werk laat opslokken, een beetje balans moet er blijven.

Wat ik bedoel; Het is dus niet zo dat jij automatisch je vriend ongelukkig aan het maken bent als je wilt dat hij meer tijd/aandacht aan jullie relatie besteedt.
Ok snap ik.. Bij hem werkt dat blijkbaar helaas niet zo alhoewel hij echt veel om me geeft en van me houdt..

Het is alleen gewoon erg jammer dat hij niet inziet dat als we allebei water bij de wijn doen, we toch een hele fijne relatie zouden kunnen blijven hebben...
[quote]Mylu schreef op 29 juli 2010 @ 20:27:

Een relatie met een hard werkende oudere man. Is zeker geen makkelijke en ook niet altijd een verstandige keuze.

Maar liefde is niet makkelijk of rationeel te verklaren. Als dat gevoel goed is. Voelt het haast onmogelijk afscheid van iemand te nemen. En als je te overhaast bij iemand weg gaat vanwege praktische bezwaren kan je daar zeker je leven lang spijt van krijgen.

Andersom echter ook.

Waar je naar mijn idee over na moet denken. Is of je nog steeds achter je keuze staat. Want een bewuste keuze moet het wel zijn. Om te gaan voor die grote liefde. Ongeacht de moeilijkheden die het met zich meebrengt. Ga je die accepteren en proberen jullie relatie daarbij zo gelukkig mogelijk te maken? Of heb je niet het gevoel dat jij die energie daar in hoeft te steken. En dat je op een anderen manier gelukkiger zou zijn.

Mannen denken en voelen anders dan vrouwen dus communicatieproblemen zullen zeker met een man als de jouwe altijd blijven bestaan. De vraag is, kan je dat accepteren en proberen daar samen een weg in te vinden?

En wat betreft je kinderwens. Als dit echt is wat je wil moet je het niet ter discussie stellen. Jij wil kinderen. Hoe gaan jij partner en jij dat aanpakken. Kan hij niet met dat idee leven? Dat betwijfel ik. Vrouwen houden van hun kind al voordat het geboren is. Mannen hebben iets tastbaars nodig. En jij moet ergens genoeg overtuigingskracht zien te vinden. Om die vent van jou te overtuigen dat jullie een geweldig gezin kunnen gaan vormen(als dat echt is wat je met HEM wil).

Kom je daar niet uit? Geloof me dan ben je de relatie vanzelf een keer zat en vind je de kracht wel om de juiste beslissing te nemen.

Succes.[/quote\]

Bedankt voor je wijze woorden, ik ben het alleen niet eens met de kinderwens... Hij wil dat (nu) gewoon niet, hij voelt geen behoefte om een gezin te vormen.. Daar kan ik niks aan doen, dat voelt hij nu eenmaal zo.. En het is ook niet zomaar een beslissing!
Heeft jouw vriend een leidinggevende functie, omdat hij zich zo betrokken voelt? Een functie waarop hij dus afgerekend kan worden als bijv. een deadline niet wordt behaald?

Ik neem nl aan dat het geen kantoorbaan is, gezien je dan 's avonds niet werkt.

Kan jij een voorbeeld noemen hoe jouw vriend ook water bij de wijn zou kunnen doen om jou tegemoet te komen?

En je hebt gelijk vwb die kinderwens. Als hij het gevoel heeft om op dit moment geen gezin te stichten, dan is dat gewoon zo en zou je hem inderdaad ook niet moeten willen overtuigen. Het valt me nl op dat mensen vaak roepen, "maar wat is dan de reden waarom hij nu geen kind wil", alsof hij zich moet verantwoorden voor zijn gevoel. Iemand hoeft zich toch ook niet te verantwoorden voor zijn/haar gevoel als er wel een kinderwens is?

Ik hoop alleen wel voor jou dat hij hierin eerlijk is en blijft en je niet "aan het lijntje" houdt, snap je wat ik bedoel?
Wat betrefd kinderwens zou het niet eerlijk zijn om hem te pushen, als iemand niet wil, wil die niet klaar, maar laat je niet aan het lijntje houden met "nog "niet want voor je het weet is het voor jou te laat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven