Januari 2011

30-04-2010 19:13 2484 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Vanmorgen heb ik getest, ik ben zwanger! :-) In januari 2009 gestopt met de pil en een hele onregelmatige cyclus. Ik ben zo blij! Hopen dat het allemaal goed blijft gaan.

Volgens mijn eigen berekening zou het in januari de bevaldatum zijn, vandaar dat ik dit topic open. Volgens mij was 'januari 2011' er nog niet, als het wel zo is, sorry dat ik deze aanmaak.

Jeetje, volgende week maar eens langs de huisarts enz.

Groetjes,

Streepjescode

Het is gelukt om de tabel toe te voegen! Als jullie de gegevens voor erin onderaan in jullie bericht dikgedrukt neer willen zetten, kan ik het gemakkelijker vinden en in de tabel plakken.

Je kan iets dikgedrukt typen door op het B-teken te klikken bij het schrijven van een nieuw bericht en tussen die ][ je bericht te typen, dus ....]typen[.....

Ik hoop dat het lukt!

NaamLftKindjeDatumProvOverigNollekex1exxSam

01-09-2010 14:20 uurMirre102291e30-12xZoon

04-12-2010Zoplotseling301e31-12xj/m is bekendStreepjescode301e3-1ZHDochter

25-12-2010 18:31 uurSofiaLaLa301e7-1ZHj/m is verrassing

verlof m.i.v. 29-11

zwangerschapsyoga

gestart 25-8Little Green281e9-1GRverlof m.i.v. 10-12Sinojo373e11-1NBverlof m.i.v. 1-12Mojitolise291e13-1UTverlof m.i.v. 15-12

zwangerschapsgym

start 23-10Mickey79311e15-1NBverlof m.i.v. 20-12,

zwangerschapsyoga

gestart 8-9Rituals_addict261e15-1NHxHelena281e15-1NHschildklierafwijking,

j/m is verrassingTeepje291e17-1ZHverlof m.i.v. 17-12

zwangerschapsgym

start 25-10Lichtelijk271e20-1DRzwangerschapsyoga

al gestartFloortje_7302e22-1OVzoon (08-02-2009)

verlof m.i.v. 11-12Mamamuis302e25-1DRxMoontje86242e26-1DRxMaliboo241e29-1UTverlof m.i.v. 27-12

zwangerschapscursus

start 4-10
Leuk Sofie! Fijn hè?

Zo, ik weet niet hie het bij jullie zit, maar ik krijg soms echt rare reacties op m'n zwangerschap! Vanmorgen vroeg iemand of ik er blij mee was? Excuse me?!?!?

Laatst ook iemand die zei dat ik dan wel snel in een walrus zal veranderen :-s

gelukkig zegt dat meer over degene die het zegt dan over mij
Wat fijn zeg Sofialala dat alles goed was, die controles zijn dan wel heel leuk natuurlijk! Ik hoop te volgen!!!!! Waren ook alle waardes van je bloed en bloeddruk enzo goed? Krijg je de 23ste ook je 20 weken echo of nog niet? Jij bent dan toch ca 20 weken?

@rituals: wat een rare vragen. Ik krijg vooral opmerkingen van mannen dat ik 'voller' ben geworden, terwijl ze hun ogen op mijn borsten hebben gericht. Bedoelen ze dan mijn groeiende buik of toch echt mijn borsten, die inmiddels bijna 2 cups groter zijn........

hoe is dat bij jullie eigenlijk met je borsten? ook zo enorm?
Even een happy egoberichtje! Ik heb vanavond tijd om alles door te lezen en de tabel aan te passen.

Ik werk op een afdeling voor gezondheidszorg voor jongeren en vlak daarbij zit een afdeling voor volwassenen. Ik ben net even bij een arts/gynaecoloog van daar geweest.

Ze heeft mijn baarmoeder gevoeld (dat ging heel goed ondanks mijn spekkie hihi), mijn bloeddruk opgemeten (was prima) en ze kon het hartje horen met haar stethoscoop. :-)

Volgens haar is het nu 18 weken. Mijn baarmoeder zit nu tot aan mijn navel. Ze wil me iedere maand wel even zien en controleren tot het einde van de zwangerschap. Is een heel lief mens. Ben gelijk een beetje meer gerustgesteld. Ook omdat ik de kleine nog niet voel.

Ik kreeg ook nog tips met platte schoenen, goed eten en drinken enzo. Zo leuk!

Fijne dag allemaal!
Ha streepjescode: ja, hoe zit het met die platte schoenen, is dat vanaf het begin af aan dat hakken niet handig zijn?
@rituals; dat is inderdaad niet erg aardig zeg. Bij ons reageerden ook best veel mensen van : 'o, was dat de bedoeling dan? moet ik je feliciteren of euh?' En de eerste reactie van mijn huisarts was: 'O jee!' Moest ik hem helemaal uitleggen 'neenee dokter, het is juist hoera!' haha. Ik snap zulke reacties ook niet helemaal? Als ik nou 15 was of dakloos ofzo...:p

@teepje; dat hoor ik ook heel veel inderdaad! Van zowel mannen als vrouwen trouwens. Mijn borsten zijn dan inderdaad ook enorm gegroeid en dat valt extra op aangezien ik van mezelf cupje AA heb!

@streepjescode; fijn dat je zo gerustgesteld bent, zal nu wel niet meer zo lang duren voor je de kleine voor het eerst voelt toch? Of bij hoeveel weken is dat meestal?
@littlegreen: ik snap dat dus echt niet he: ik bent inderdaad toch geen 15 meer? Ik ben 27! Lijkt mij een hele mooie leeftijd om moeder te worden... En al helemaal als ik met een big smile sta. Als ik het niet leuk zou vinden, zou ik het ook niet zomaar uit mezelf aan iemand vertellen.....

@streepjescode: 18 weken! wat ga je hard! Leuk joh en fijn zo'n extra check up :-)
Streepjescode, wat fijn weer even een checkup! 18 weken alweer! Wat ga je snel zeg!

Rituals, jeetje wat een rare mensen? Ik heb gelukkig nog geen rare reacties gehad. Allemaal mensen die heel blij voor ons zijn. Zo leuk.

Mensen beginnen me helemaal te verwennen nu. Zo leuk! Heb net maar eens een doos gepakt om alles in te doen, het lag allemaal maar te slingeren nu. Nu alles bij elkaar. Zo leuk.

Vanmiddag met mijn moeder en zusje naar de babydump geweest. Heel leuk pakje gekocht....papa+mama=ikke

Kon hem niet laten liggen.

Verder even achter wat wagens gelopen en ik blijf verliefd op de bugaboo. Leuke aanbiedingen ook...bij een wagen een gratis maxicosi. En heb een mooie box gezien. Leuk leuk leuk.

Volgende week met vriend eens gaan kijken!
@maliboo: krijg je die maxicosi bij de Babydump ook bij de Bugaboo?

Vrijdag hebben man en ik allebei vrij en hoop ik naar Breda naar KidsFactory te gaan (zit ook in Amsterdam). Ben pas met mijn moeder al naar de KinderCompagnie (in Lithoijen, ook Noord-Brabant) geweest, erg leuk om ideeën op te doen!

@LittleGreen: wat vervelend dat je niet aankomt. Maar het feit dat je kleren strakker zitten betekent dat er wat groeit! En ik denk niet dat je iets hebt aan goedbedoelde adviezen over welke gezonde maar vette producten je moet eten, want dat zul je al vaak genoeg gehoord hebben. En je hebt nu eenmaal een slanke bouw!! Het komt allemaal wel, je eet toch voldoende!

@teepje: hoe was het bij de VK? En een goede vraag aan Streepjescode, van die platte schoenen. Ik ben het laatste jaar echt helemaal into hakken en dacht dat dat wel kon tot een maand of zes. Maar is eigenlijk sowieso niet geod voor mij, heb nl. doorgezakte voeten, dus platte schoenen met steunzolen zijn het helemaal voor mij... Heb in de uitverkoop al stoere platte laarzen gekocht!

En een antwoord op je vraag: mijn borsten zijn wel gegroeid, maar heb ze niet meer 'opgemeten' om te kijken wat nu eigenlijk mijn maat is. Die maat wisselt toch al wel eens (als ik maar een kilo aankom of afval, merk ik dat al). Dat betekent dat ik mijn 'kleinere' bh's niet meer pas, maar mijn 'grotere' nog wel.

Hebben jullie al nieuwe bh's gekocht? En dan meteen 'meegroeibh's'? Zijn dat ook meteen voedingsbh's? Want volgens mij hebben die gewoon vier haakjes in plaats van drie en meestal geen beugel. En dat maakt het dan een meegroeibh. Of heb ik het mis? Helaas hebben ze niet echt veel keus, vaak toch gewoon zwart of wit katoen...

O ja, ik heb tussen de middag een spijkerbroek van Mamalicious gekocht bij Prenatal. Broeken bij Prenatal variëren van 30 tot 60 euro. O ja, van het eigen merk hadden ze gelukkig maat 38. Maar helaas was déze 38 weer te groot! en was de maat 36 uitverkocht.. Maar gelukkig dus toch iets mee naar huis kunnen nemen. Is helaas weer een halve meter te lang, maar daar vinden we wel wat op. Helaas waren bijna alle leggings op.. Ik draag ook veel jurkjes en rokjes trouwens, die gaan gelukkig wat langer aan dan mijn spijkerbroeken!

@Sofia: leuk zeg, het hartje voor het eerst gehoord! Lukte dat niet bij de 12-weken echo?

@Rituals; nee, zulke rare opmerkingen heb ik gelukkig nog niet gehad. De meeste mensen verwachtten het ook wel. Tja, dat krijg je als je 31 bent en net getrouwd (en nee, ik ben niet gelovig dus het had ook andersom gekund ).

@Streepjescode: fijn zo'n collega!

Zo, is weer een heel verhaal geworden...@bijna 16 weken!
dag allemaal, eerst ego-nieuws: alles was goed bij de VK! Een hele opluchting weer om het hartje te horen. Stom eigenlijk, dat ik me er zo druk over maak elke keer. Maar nu denk ik weer dat ik nu echt alleen nog maar ga genieten. Zal je zien dat ik me straks rond de 20-weken echo weer druk ga maken of het allemaal wel goed is enzo. Ach, het blijft natuurlijk spannend! Mijn bloeddruk was goed, zelfs aan de lage kant, maar dat is alleen maar prima, en minder gevaarlijk dan te hoog. Ik moest alleen maar wel gaan zitten in een volle tram, en als er geen plek was, moest ik maar vragen of ik mocht zitten en erbij zeggen dat ik zwanger ben ;) Verder was eigenlijk alles goed. Gek dat zo'n VK de handen op je buik legt en dan meteen constateert dat het goed groeit, terwijl mijn buik voor mijn gevoel nog slechts bestaat uit vet.....

Voor de tabel: nieuwe afspraak is 23/8 voor controle, en 3/9 voor de 20-weken echo!

Ik heb het trouwens ook gevraagd van die hakken. Ze zijn niet persee uit den boze, en als je gewend bent om erop te lopen kan het ook gewoon. Maar in de loop van je zwangerschap kun je meer last van je rug krijgen en dan zijn platte schoenen toch fijner.

@streepjescode: fijn dat je op die manier een extra check hebt gehad, en dat alles goed was!

@mickey: ik heb trouwens wel al nieuwe bh's, die andere daar barste ik echt uit. Ik heb wat van mijn zussen geleend ook. Ik begreep dat het bij je zwangerschap al niet echt meer fijn was om beugels te dragen, dus al mijn bh's zijn nu beugelloos. Sommige zijn met van die voedingsclipjes voor, zodat je straks kunt voeden, en anderen zijn van die flexibele, die 'meegroeien'.

Over die babydump aanbieding: ik merk wel dat bij Babypark de Bugaboo bv 770 kost ten opzicht van 899 bij babydump. Met dat verschil betaal je de maxicosi alsnog zelf! en bij babypark krijg je dan weer korting op accesoires enzo. Uiteindelijk maakt het dus volgens mij weinig uit.

Ik ben daarnet lekker wezen zwemmen en ben nu wel moe, dus ga lekker in bed liggen en wat tv kijken!
Mooi al die goede hartjes de afgelopen tijd!

Ik heb nog geen zwangerschapsbroeken nodig, deze gaan nog dicht. Nu was ik al niet dun, maar ik merk nu dat mijn 'bovenbuik', om het zo maar even te zeggen, wat voller wordt. Een collega zei vandaag dat ze vond dat ik een mama-buikje krijg. Was wel leuk om te horen! Ik ben benieuwd of het te zien gaat zijn bij mij.

Aan mij borsten merk ik nog niet zoveel qua grootte (was altijd al DD/E), wel zijn mijn tepels een stuk gevoeliger. En komen er af en toe van die bultjes omheen.

Leuk dat sommigen van jullie al bij die babywinkels geweest zijn, dat moeten wij nog doen. Alleen is het nu een beetje hectisch op het werk van Streepjesman. Als dat wat achter de rug is, gaan we naar die winkels toe. Ook moeten we nog een niewue bank hebben en zoals jullie weten het een en ander verbouwen, dus we gaan het nog druk krijgen. Hihi!

@ Rituals_addict: Ook een stomme reactie zeg... Of je er blij mee bent?

@ Teepje: Ze heeft het er niet over gehad dat het vanaf het begin goed is om op platte schoenen te lopen. Ze zei alleen dat de schoenen die ik aan had (platte ballerina's) prima waren en dat hoge hakken niet goed zijn. Ook zei ze nog dat ik beslist niet mocht rennen, wel lopen, maar niet rennen. Dat had ze ook tegen mijn collega gezegd (die nu bijna gaat bevallen).

En mooi dat alles goed was bij de VK, fijn! Ik vind het ook zo knap dat mijn collega het kon voelen, ik voel zelf geen verschil als ik op de bank lig en probeer te voelen. Maar ja, daar zijn zij dan weer goed in.

@ LittleGreen: Ik heb af en toe het idee dat ik die kleine voel, maar toch twijfel ik dan weer. Volgens de echoscopiste bij de vorige pretecho ging mijn placenta naar achteren, dus zou ik het met 17/18 weken kunnen gaan voelen. Ik ben vandaag 17w1d, dus het zal mij benieuwen...

@ Maliboo: Ja, het gaat zeker hard, zij schatte het met voelen op 18 weken, dus ze zit aardig in de goede richting. Ze dacht ook aan 6 januari voor de datum, dus we zullen zien.
.
He Sofia, wat leuk! Ik dacht het gisteravond ook. Ik slaap altijd op mijn buik en tegenwoordig leg ik dan onbewust mijn hand ter hoogte van mijn baarmoeder (toch het gevoel dat ik het kindje dan 'vast' kan houden ). Gisteravond voelde ik toen ook een paar keer een plopje. Het konden mijn darmen niet zijn, want die liggen hoger. Weet het nog niet zeker hoor, lijkt me erg vroeg (vandaag naar mijn idee 16 weken). Maar ja, als de VK hard op mijn baarmoeder duwt voelt ze ook al heel wat, ik deed nu eigenlijk hetzelfde.

Ik wilde eigenlijk niet weten of we een meisje of jongen krijgen, maar nu twijfel ik zo. Nou ja, eigenlijk wil ik het nu toch weten. Je kunt hem/haar dan al echt een naam geven, zodat je je kindje al een beetje 'kent'.
Ik denk heel af en toe ook het kindje te voelen, maar alleen in heel specifieke situaties. Benen omhoog, beetje onderuitgezakt, en dan als ik heel ontspannen ben en me concentreer op mijn baarmoeder. Het kan wel volgens de VK, maar het is wel vroeg. Ach, ik ben er zelf helemaal blij van op zo'n moment, dus of het nu verbeelding is of niet, maakt niet uit toch?

ik heb zelf het idee dat ik mijn baarmoeder niet echt voel, het is wel iets steviger voor mijn gevoel, maar dat is het wel een beetje. Ik hoop dat het nu toch wel snel te zien gaat zijn.

Heb een correctie voor de tabel, ik moet 24/8 naar de VK (en niet 23/8, zoals ik gisteren zei), echo is 3/9
Ik heb hem/haar volgens mij al wel een paar keer gevoeld! Iedere keer als ik even rustig ga zitten nadat ik druk ben geweest voel ik echt zo'n kriebeltje precies op de plek van m'n baarmoeder en heel af en toe ook een soort zenuwtrekje. Alsof er van binnen iets beweegt, maar je hebt er zelf geen controle op.

Geen idee of dit mn kindje is, maar vind het idee wel erg leuk Zal over een paar weken ook allemaal wel beter voelbaar zijn.
Sinds anderhalve week begin ik echt een buikje te krijgen en valt het mensen ook op!!! Als je op je rug ligt voel je duidelijk een soort van harde ballon, die elke keer wat verder naar boven komt!

Ik heb nog niets gevoeld van de baby, maar ben dan ook nog 'maar' 15w5d.

Aankomende maandag moet ik weer aan de slag, ik heb er zin in ook omdat ik me zo goed voel!!

@mickey ik heb begrepen dat je niet meer op je buik mag slapen, vanwege teveel druk ( en ook niet meer op je rug) vanaf 15 weken) Of heb ik dat mis?
o, help Helena, mogen we weer iets niet?

Ik slaap op mijn rug en heb dat ook bij mijn 1e zwangerschap gedaan. Heb echt nog nooit gehoord dat het slecht is. Aan het einde voelt het niet prettig, dat dan weer wel.

Iedereen van harte met de mooie hartjes die te horen waren! En alle positieve controles.

Vindt het echt raar hoe sommigen reageren op een aangekondigde zwangerschap! Bij ons zei men "nu al?" Terwijl wij juist enorm blij zijn omdat het de 1e ronde raak was en onze eerste met IUI verwekt is! Het is toch gewoon geweldig (vinden we zelf!).

Niks van aantrekken zou ik zeggen!

Ik voel de baby ook heel af en toe al. Weet natuurlijk waar ik op moet letten maar het begin is er. Vanaf nu voelen we alleen nog maar meer.

Ben nog steeds erg moe vanwege die bloeddruk en slaap vrijwel iedere nacht 10 uur. Als het kan pak ik de 12 makkelijk.

Ach, ja ik geef er maar aan toe.
Helena, lijkt me erg vreemd, de druk wordt toch verdeeld over je buik? En als een por al geen kwaad kan, dan dit toch ook niet?

Ik heb gelezen dat je het moet vergelijken alsof je geheel onder water in een opblaaszwembad zwemet en dat er dan iemand tegen de zijkant aan valt (vanaf de buitenkant). Het enige wat er gebeurt is dat het water gaat golven.

Volgens mij kun je zolang op je buik slapen als je het zelf nog prettig vindt. Maar ik vraag het volgende week donderdag wel even aan mijn verloskundige.

Dan vraag ik meteen of ik ook niet mag rennen. Hardlopen mag niet meer, maar ik ren nog regelmatig om bijv. de bus te halen of zo, kleine stukjes dus, maar dat is eigenlijk hetzelfde..
Aaah af en toe word ik wel gek van alle 'magditnuwelofniet-twijfels'. Ik vergeet heel vaak aan alles te denken dus ik lig gewoon nog op mijn buik, draag hoge hakken en ren als ik haast heb. Ga er soms ook maar vanuit dat mensen ook kinderen kregen toen ze nog niet zo'n overvloed aan informatie hadden dus dat ik maar gewoon wat mijn gevoel/lichaam moet volgen.

Anyway, ik voel mijn wurmpie al best duidelijk! Als ik in de weer ben geweest en dan onderuit ga hangen op de bank, of even op bed ga liggen, voel ik nu bijna standaard van die plopjes in mijn buik. Ben bijna 17 weken en dit is de eerste, dus volgens mij is dat behoorlijk vroeg? Maandag weer naar de VK, even fijn het hartje weer horen!
Ik slaap ook gewoon nog op mijn buik hoor! Ik kan echt niet inslapen als ik niet op mijn buik lig, al zal ik wanneer ik straks echt een enorme toeter heb een andere houding moeten vinden. Ook moet ik best vaak bukken en dingen tillen enzo, het is niet anders. Ik ben wel heel voorzichtig en heb nog weinig last van harde buiken/buikpijn. Volgens mij is het ook een kwestie van goed naar je lichaam luisteren. Dat geeft vaak wel aan wat het kan hebben.

Ik voel de uk volgens mij nog niet en ben 18 weken. Volgens de gyn kan het wat langer duren omdat mijn placenta aan de voorkant ligt. Ik merk wel dat maag en darmen in de verdrukking gaan komen. Als ik teveel eet krijg ik buikpijn. Ik moet dus meer verspreid over de dag gaan eten.
He dames,

Wou even laten weten dat ik regelmatig met jullie meelees. Ik ben ook in januari uitgerekend (6 januari). Ik heb al een dochter uit januari 2009, dus ik weet hoe leuk januari kindjes zijn

Succes allemaal met de zwangerschap en laat je niet gek maken door wat allemaal wel en niet mag. Je merkt het vanzelf wanneer het niet meer lekker ligt op je buik en rug.

groetjes! Lucia
hi meiden, ik lees ook al tijd mee, ook uitgerekend in januari (08.01) en heb dochtertje van juni 2009. Ik kom hier niet actief schrijven want zit al op ander topic maar lees wel lekker mee.

En ook ik zeg "doe wat je altijd doet en je voelt echt wel wanneer iets niet lekker of fijn is".

En buikslapers (ik ben dr ook 1): neem als je dikker wordt en t niet lekker meer voelt zo'n voedingskussen mee naar bed ja erg romantisch maar die klem je tussen je knieen en leg je langs je zij/buik en lijkt het bijna alsof je op je buik ligt maar is wel comfortabel voor je dikke buik.

Mickey waarom mag je niet meer rennen?

Bij vorige zwschap heb ik gemountainbiked en geskied tot ca. 6 maanden....niemand wat gevraagd gewoon gedaan en van genoten tot het niet lekker meer ging.
Mijn verloskundige zei dinsdag ook op veel van mijn vragen dat je het vanzelf voelt als iets niet meer zo handig is. Als je bijvoorbeeld hebt gesjouwd en je hebt daarna enorm last van je rug ofzo, is dat dus niet zo handig voortaan. En als je gewend bent om aan hardlopen te doen, kun je dat ook in je zwangerschap gewoon doen. Het gaat gewoon om bewegingen die je niet gewend bent, die kunnen ineens belastend zijn.

ik voel soms ook wel iets van het kindje hoor, ben ik zelf van overtuigd, ook al is het heel voorzichtig en heel soms. En ik ben nu 15.3 weken.

Weer even verder werken, was even afgeleid door jullie!
Thanks Lucia en Pira! Zo denk ik grotendeels ook wel,hoor, zo lang het niet ongemakkelijk voelt of pijn doet kan het geen kwaad.

Maar over hardlopen schijnen de deskundigen het toch eens te zijn dat het beter is dit niet te doen na vier maanden. De reden weet ik echter niet... Fietsen mag bijvoorbeeld wel. Er is mij trouwens niet gezegd dat ik niet mag rennen (dat was iemand anders) maar als hardlopen wordt afgeraden, dan trek ik daar mijn conclusie uit dat 'even rennen naar de bushalte' ook niet mag. Maar misschien heeft het meer te maken met je ademhaling en bloeddruk bij langere stukken hardlopen?? I don't know...

Net als bij skiën trouwens: skiën zelf is niet slecht, maar vanwege kans op botsingen/valpartijen wordt het waarschijnlijk niet aangeraden.

Maar ik probeer me niet gek te laten maken, maar ga het toch even voorleggen volgende week bij de VK...
Het is inderdaad zoals teepje zegt, gewoon naar je lichaam luisteren. Van mijn kleine sprintje naar de telefoon van vanmiddag zal de kleine er niet uitvallen, maar prettig voelde het daarna niet....

Zijn jullie ook zo vreselijk moe? Ik ben echt gesloopt... Alles is me te veel op het moment. Vanavond ga ik even goed voor mezelf zorgen, lekker in bad, insmeren en dan m'n bed in. Ook ff flink ijzerrijk eten, misschien ligt het daar ook wel aan....
Ik had vandaag een lekker mama dagje. Zoonlief 'gedumpt' bij opa en oma en toen lekker naar de kapper en de schoonheidspecialiste. Mijn haar zat helemaal nergens meer naar en het valt ook heel erg uit. Nu zag de kapper wel dat mijn hele hoofdhuid geirriteerd was en dat het daar waarschijnlijk door kwam....heb ik weer haha.

Dus we gaan nu maar experimenteren met shampoo's in de hoop dat het overgaat....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven