wat moet ik nu doen?

29-07-2010 14:02 199 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo lezers,

ik heb even jullie mening/advies nodig.

mijn vriend en ik zijn 3 jaar samen. we hebbn een zoontje van 1 jaar.

vandaag had ik gewoon een naar voorgevoel omdat mijn vriend geheimzinnig doet met zijn telefoon dus ik wilde zijn email checken maar hij heeft er een ander wachtwoord op gezet.

toen gingen bij mij de alarmbellen rinkelen en heb op een ander mailadres van hem gekeken en ja hoor ik vond mailtjes..

hij heeft op meerdere sites berichtjes geplaatst dat hij seks wilde eenmalig. ook vond ik een berichtje naar een meid die ik ken dat hij haar graag wil zien als ik er niet bij ben omdat hij haar lekker vind.

ik ben woedend geworden en heb hem via mail alle linkjes doorgestuurd die ik heb gevonden was zelfs nog van een recente datum vorige week..

nu ben ik ook gaan terugdenken en maandag moest hij overwerken hij stuurde mij om 19.00 savonds een berichtje dat hij naar huis toe mocht en hij was pas om 22.00 thuis met het smoesje dat hij nog wat dingetjes moest doen hij was toen ook niet bereikbaar..tja dat zegt mij genoeg..

het ergste vind ik nog dat wij elke dag seks hebben dus hij komt niets te kort en hij wil graag een 2e kindje met mij.

nu probeer ik hem te bereiken want ik wil gewoon weten waar ik aan toe ben maar hij laat niets van zich horen.

ook weet ik niet hoelaat hij klaar is met werken maar ik wil niet dat hij hier nog binnenkomt als ik niet van te voren weet hoe het zit heb geen zin in ruzie in huis aangezien we een kleine hebben.

wat moet ik nu doen?

het liefst flikker ik al zn spullen naar buiten maar dat is geen goede optie en als ik de deur op slot doe krijg ik ook problemen.
vind dit ook zo schrijnend....
Je maakt je zorgen over je inkomsten (of beter gezegd het gebrek daaraan) je huur enz. maar als je niet 1,2,3 werk vindt heb je in jouw situatie het volste recht bijstand aan te vragen hoor! En je kan altijd huurtoeslag aanvragen of, als je huur hoger is dan 647,53 woonkostentoeslag bij de gemeente (waarbij je in het laatste geval wel verplicht wordt te verhuizen naar een goedkopere woning, maar hiervoor krijg je dan weer urgentie op basis van financiele gronden).

Al deze dingen ontvang je met terugwerkende kracht, dus als je hem bijv vandaag eruit zet, zal je bijstand ingaan per 29 juli.

Dus alsjeblieft, laat dat geen reden zijn om deze vreselijke toestanden te tolereren.

Wees sterk en denk aan je zoontje. Geloof me, je zal nog verbaasd zijn hoe snel je 'opbloeit' want hier gaat ieder mens aan onderdoor.

Je verdient beter!!!
Trouwens, meneer zegt dat die mailtjes van een jaar geleden zij, maar maakt dat het dan okee?? Aangezien jullie een kind hebben samen neem ik aan dat jullie langer dan een jaar samen zijn
Tjeetje... lijkt wel of het steeds erger wordt. Ben zo benieuwd hoe het met jullie is. Hoop dat je veilig elders zit.
Mams, je mag dan wel in een gat wonen maar er is daar toch ook openbaar vervoer?

Ik zou op de bus stappen naar vrienden toe..

Die heb je toch wel hoop ik?

Mocht hij bellen kan je hem altijd nog zeggen dat je zo van hem walgt dat je hem even niet wil zien.

Dat die mailtjes best van een jaar geleden kunnen zijn maar dat jullie een jaar geleden ook al samen waren (daar ga ik dan maar even van uit)

Sterkte!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Ze zijn al 3 jaar samen schreef ze ergens. En ze had mailtjes gelezen die heel recent waren. Dus die vlieger gaat niet op.

Mams, ik hoop dat je voor jezelf kiest en ben heel benieuwd hoe het met je gaat!
...
En weer heel snel die pil gaan slikken lijkt mij!
ze moet bij deze man weg. haar spullen kapot slaan is niet acceptabel. dat zij zich zorgen maakt over wanneer hij thuis komt en hij dreigt de ruiten in te slaan. dat gaat veel te ver.

dit klinkt niet als een leuke relatie waarin zij en haar zoontje zich veilig in kunnen voelen. ik hoop dat ze de juiste keuze maakt.
Ohoh, als dit maar wel goed gegaan is....
Ik vind dat je niet zomaar moet opgeven. Je bent per slot van rekening al drie jaar bij elkaar, hebt een zoon samen, en mogelijk nog een kind erbij. Je hebt indertijd voor hem gekozen. Je kunt je zoontje z'n papa toch niet zomaar ontnemen?

Je zou wel een zelfverdedigings- of assertiviteitscursus of zo kunnen doen. Als hij dan de volgende keer agressief is, kun je tegenwicht bieden.

En praat met hem over wat jullie beide dwarszit. Streven naar een gelijkwaardige relatie dus.
quote:elsalinde schreef op 29 juli 2010 @ 22:41:

Ik vind dat je niet zomaar moet opgeven. Je bent per slot van rekening al drie jaar bij elkaar, hebt een zoon samen, en mogelijk nog een kind erbij. Je hebt indertijd voor hem gekozen. Je kunt je zoontje z'n papa toch niet zomaar ontnemen?

Je zou wel een zelfverdedigings- of assertiviteitscursus of zo kunnen doen. Als hij dan de volgende keer agressief is, kun je tegenwicht bieden.

En praat met hem over wat jullie beide dwarszit. Streven naar een gelijkwaardige relatie dus.

en hoe stel je je die zelfverdedigingscursus dan voor?

de eerstvolgende keer dat de man van TO agressief wordt hoekt ze hem zelf neer om erger te voorkomen?????
elsalinde, dat klinkt allemaal heel leuk en aardig, maar heb je ooit es een relatie gehad met iemand die 'agressief' is? geloof me maar, een zelfverdedigings of assertiviteits (hahaha) cursus... dat wordt 'em niet, hoor.

die relatie is niet gelijkwaardig en helaas denk ik niet dat ie ooit gelijkwaardig kan worden.
quote:missthing80 schreef op 29 juli 2010 @ 17:05:

Al deze dingen ontvang je met terugwerkende kracht, dus als je hem bijv vandaag eruit zet, zal je bijstand ingaan per 29 juli.

Een WWB-uitkering wordt in beginsel niet met terugwerkende kracht verstrekt, maar vanaf datum melding bij het UWV Werkbedrijf (voormalig CWI).

verder alles goed met je?

Het beste wat ze voor haar zoontje kan doen is hem uit deze agressieve situatie halen en dan daarna eens kijken hoe een bezoekregeling ingevuld kan worden..

Dat een cursus zelfverdediging de oplossing is is wel heel erg naief.

En praat met hem over wat jullie beide dwarszit. Streven naar een gelijkwaardige relatie dus.??? Ik hoop dat je dit sarcastisch bedoelt?????
quote:Michelle1974 schreef op 29 juli 2010 @ 23:13:

[...]

??? Ik hoop dat je dit sarcastisch bedoelt?????Ik hoop het eigenlijk ook maar ik ben bang dat ze deze wollige hulpverlenerstaal serieus meent..
quote:Michelle1974 schreef op 29 juli 2010 @ 23:13:

[...]

??? Ik hoop dat je dit sarcastisch bedoelt?????Ik vrees van niet Michelle, ik vrees van niet...
quote:superstar_2 schreef op 29 juli 2010 @ 23:15:

[...]

Ik hoop het eigenlijk ook maar ik ben bang dat ze deze wollige hulpverlenerstaal serieus meent..Ben er ook bang voor! Ben ook heel benieuwd hoe de zelfverdedigingscursus gaat helpen; z'n klappen zodanig afweren dat ze minder pijn doen of hem in z'n kruis trappen oid? En dat alles onder toeziend oog van kind 1 + evt. 2, die tenslotte contact met hun pappa moeten hebben...
quote:Summerdance schreef op 29 juli 2010 @ 23:20:

[...]

Ik vrees van niet Michelle, ik vrees van niet... Nou Summer in theorie zou het natuurlijk kunnen werken zoals zoveel dingen maar helaas is de praktijk altijd net ff anders..
quote:Michelle1974 schreef op 29 juli 2010 @ 23:22:

[...]

Ben er ook bang voor! Ben ook heel benieuwd hoe de zelfverdedigingscursus gaat helpen; z'n klappen zodanig afweren dat ze minder pijn doen of hem in z'n kruis trappen oid? En dat alles onder toeziend oog van kind 1 + evt. 2, die tenslotte contact met hun pappa moeten hebben...

Ja maar voor dat de klappen vallen moet zoonlief al heel pedagogisch verantwoord elders zijn ondergebracht natuurlijk.

Anders klopt de theorie niet meer..
quote:mams21 schreef op 29 juli 2010 @ 14:21:

als ik zijn spullen buiten zou zetten word hij agressief dus dat kan ik niet doen moet ook denken aan de veiligheid van mijn zoontje.

ik ga hier niet weg ik heb niets verkeerd gedaan.

ben zo kwaad. hij laat ook niets van zich horen.

maar ben zo bang dat als ik de deuren op slot doet dat hij dan heel kwaad gaat worden en ruiten oid gaat kapot maken.

Dat zeg je zo stellig dat ik me afvraag hoe je het in godsnaam in je kop haalt een tweede kind met hem te willen maken.

Edit na het lezen van het hele topic; Dat zeg je zo duidelijk dat ik me afvraag waarom je gisteren nog bij hem was.
Hoe is het nu met je??
Vriendin van mij had vriend, leuke looks, hersens, lief, alles wat je maar kunt bedenken. Alleen, als hij dronk, en dat deed hij twee/drie keer per maand, werd hij agressief, en niet zo'n beetje ook. Ze kon dan niet tegen hem op, met alle narigheid van dien. Bedreigingen, aan haar zitten, kinderen bejegenen, buren lastig vallen, etc.

Ze heeft toen trainingen gedaan, waaronder assertiviteitstraining. Haar hele houding is een stuk zelfverzekerder nu. Resultaat: vriendje gedraagt zich tegenwoordig als hij gedronken heeft, omdat hij zelfs in dronken toestand haar houding ziet: "doe normaal of je krijgt met mij te maken".

En die Zelfverdedigingscursussen, die zijn altijd goed om meer vertrouwen te krijgen.
quote:elsalinde schreef op 30 juli 2010 @ 09:42:

Vriendin van mij had vriend, leuke looks, hersens, lief, alles wat je maar kunt bedenken. Alleen, als hij dronk, en dat deed hij twee/drie keer per maand, werd hij agressief, en niet zo'n beetje ook. Ze kon dan niet tegen hem op, met alle narigheid van dien. Bedreigingen, aan haar zitten, kinderen bejegenen, buren lastig vallen, etc.

Ze heeft toen trainingen gedaan, waaronder assertiviteitstraining. Haar hele houding is een stuk zelfverzekerder nu. Resultaat: vriendje gedraagt zich tegenwoordig als hij gedronken heeft, omdat hij zelfs in dronken toestand haar houding ziet: "doe normaal of je krijgt met mij te maken".

En die Zelfverdedigingscursussen, die zijn altijd goed om meer vertrouwen te krijgen.tuurlijk! Lost ook heeeeeeeeel veel op!
quote:elsalinde schreef op 30 juli 2010 @ 09:42:

En die Zelfverdedigingscursussen, die zijn altijd goed om meer vertrouwen te krijgen.Ik vind dit toch een heel hoog ‘omgekeerde wereld’ gehalte hebben. Híj is degene die agressief wordt als ‘ie drinkt en vervolgens moet zíj zich leren te verweren? Ben het met je eens dat meer zelfvertrouwen geen kwaad kan, maar het kan natuurlijk ook juist vreselijk escaleren als zij zich ineens weerbaar opstelt. En wat nou als ze er een keer niet is en hij is alleen met het kind en drinkt en wordt boos? Of ze liggen te slapen en hij komt geagiteerd dronken thuis? Ik zou geen seconde bij zo’n vent willen blijven, laat staan m’n kind daaraan blootstellen. Snap ook niet dat TO niet allang weggegaan is en het zelfs nog over een tweede kind heeft. Maar goed, dat soort verhalen lees je hier dagelijks en zal ik nooit begrijpen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven