Internetdating kletstopic

29-03-2010 22:29 4410 berichten
Deel je ervaringen, stel je vragen, iedereen welkom!

(Hier stond een poging tot een overzicht van de stand van zaken bij diverse hier regelmatig terugkerende posters. Was echter nauwelijks bij te houden door snelle veranderingen en wisselende aanwezigheid. Nu moeten jullie hier dus weer even zelf de kluwen zien te ontwarren.)
anoniem_90685 wijzigde dit bericht op 12-02-2011 23:41
Reden: Overzicht verouderd, nieuw overzicht nauwelijks te doen
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hello, ik meld me ook even. Ben nu aantal weken aan het internetdaten en loop ook tegen vragen en dilemma's en uiteraard ervaringen aan.

Bibine: dat is toch het nadeel van een site waar je pas later een foto geeft, vind ik. Heel nobele gedachte en ik date ook bij zo'n (betaal)site, maar heb me nu ook op een gratis site ingeschreven en vind het toch wel erg fijn dat je al foto's ziet.

Ik ben overigens niet kritisch op foto's. Ik realiseer me dat een foto heel anders kan overkomen. Ik selecteer dan ook alleen op foto door te kijken of iemand echt mijn type niet is. Een snor, een oorbel, een te strak shirtje met fout petje naast een motor etc. Dat werk. Dan schrijf ik eerlijk dat ik denk dat we 'elkaars type niet zijn'.

Als het er verder gewoon uitziet ga ik door met contact. Dus ook al vind ik hem op de foto niet echt aantrekkelijk of alleen maar neutraal, als het klikt spreek ik af.

Ik ben ook zelf een aantal keer afgewezen nadat ik mijn foto had vrijgegeven. Schreef zo'n man gewoon letterlijk dat hij niet op me valt en eentje schreef letterlijk dat hij op zoek was naar een slanke vrouw (terwijl mijn profiel al 'stevig' en 'volslank' vermeldde). Vond ik de eerste keer niet leuk en daarna dacht ik: prima joh.....dan niet en smaken verschillen.

Wel had ik eerst meerdere foto's en heb ik er nu nog maar eentje. De mooiste.

Want ik vind zelf dat ik in het echt veel leuker, vrolijker, spontaner en aantrekkelijker ben dan foto's kunnen laten zien. En dus prijs ik mezelf aan met de mooie foto (waarop mijn gezicht en ook een gedeelte van postuur wel goed te zien is, maar die niettemin wel flatteus is!). Zou ik in het echt een man dan tegenvallen op uiterlijk, dan is dat pech. Dan vindt hij ook mijn uitstraling en persoon dus niet leuk genoeg en dan zijn we per definitie geen goede match.
Zelf heb ik overigens eergisteren een date gehad met een man die mij op de foto niet enorm aansprak.

Maar de man was door zijn type/uitstraling/humor/zelfvertrouwen en persoonlijkheid dus heel leuk en daardoor ook fysiek aantrekkelijk.

En nu zit ik dus in het stadium van afwachten of ik wat hoor. Ik ga bij deze niet zelf als eerste wat sturen. Heb ik eerder wel gedaan en ben ik ook niet op tegen. Maar deze meneer is behoorlijk zelfverzekerd, zou op zich best een player kunnen zijn en het is mij ook niet duidelijk hoe serieus hij op datingpad is (of hij gaat voor een relatie of alleen voor fun). Dus neem ik de afwachtende ouderwetse houding aan.

En eigenlijk geef ik hem maar 48 uur. Vanwege bovenstaande. Gisteren was hij even online op de site maar heeft mij niets gestuurd (en wel profielen van andere dames gecheckt, kon ik via de site zien).

Dus ik hoop vandaag wat te horen want ik zou het leuk vinden om hem beter te leren kennen.

En als dat niet zo is, is het toch balen. Vindt hij mij blijkbaar toch niet aantrekkelijk genoeg (want interessant was ik wel.....we hadden leuke gesprekken). En hoewel ik weet dat ik bij mezelf moet blijven en dat het om mij en niet om hem gaat, zou dat toch een uurtje pijn doen.

I'll keep you posted.
Een uurtje pijn, mooi gezegd Hiltje! Jouw date van eergisteren bewijst trouwens dat je je niet blind moet staren op een foto. Waarschijnlijk vond je hem in het echt ook gewoon leuker omdat hij zelfverzekerdheid uitstraalde. Dat zie je niet op een foto. Hoop dat je nog iets van hem hoort!

Bibine, dat is inderdaad het nadeel van sites waarbij je niet meteen foto's prijs geeft. Ik ken dat van Paiq. Daar moet je eerst een tijdje chatten voordat je elkaars foto's ziet. Meestal merk je het daarna snel genoeg als iemand niet geïnteresseerd meer is. Zelf blijf ik ook altijd beleefd of doe het af met de dooddoener 'je bent mijn type niet'.

Wat je moet met die man die qua uiterlijk tegenvalt, kan ik moeilijk beoordelen. Kan inderdaad zijn dat het een moet-je-in-het-echt-zien geval is. Als iemand me echt niet aanspreekt dan kap ik het zelf altijd af. Maar ja, wie weet wat voor leuke mannen ik daarmee mis ben gelopen...
hallo allemaal!

Nou hier mijn verhaal hoor. Vind dit zo'n oprecht leuk klankbord!

Gisteren op rp mijn wensen bij zoeken zo volledig mogelijk ingevuld. Ik dacht nu blijft er vast geen kip meer over, maar het viel mee! ;)

Heb een man die mij opviel met zijn foto's en teksten een hartje gestuurd! Kort erna kreeg ik een geinteresseerd mailtje terug. Beetje over en weer gemailt over interesses, ambities enzovoorts, hardstikke leuk. Wat blijkt nou....deze man (31, ik 29 jaar) is vrienden met de allerbeste vriend van een jongen (inmiddels 27) die vroeger bij mij in de straat woonde. Ik heb met hun en nog een heleboel andere kinderen vroeger eindeloos buiten gespeeld. snappen jullie het nog? ;)

De 2 heren waren bij elkaar toen ik een berichtje had gestuurd en ik werd herkent! (20 jaar later). Ik dacht eventjes ojee...ze halen vast een grap met me uit, maar de mailtjes waren zo oprecht en kwamen onschuldig over dat ik uiteindelijk toch heb ingestemd om even te msnen. Hardstikke gezellig gesprek gehad en kort daarna naar bed gegaan.

Vanmorgen weer een mailtje gekregen (hij was alleen) dat hij me echt leuk vind overkomen en graag contact houd. Weer paar korte mailtjes over en weer gestuurd en toen kwam het gesprek per ongeluk op smsen. Ik bedoelde mailen, maar typte smsen in een mailtje aan hem.

Hij gaf aan dat hij best wil smsen met een grap over mijn verspreking en knalde zo z'n nummer neer! Ik teruggemailt met de vraag of dat niet een beetje snel is en hij antwoordde met ik kan het me voorstellen, ik vind het in ieder geval leuk, maar laat de keuze bij jou liggen.

Uiteindelijk (volgens mij ben ik nieuwsgierig) toch later een smsje gestuurd en kreeg een heel vrolijk smsje terug: hij vond het stoer dat ik smste en vertelde dat hij ging moterrijden, omdat het lekker weer is.

Nou vraag ik me dus af wat jullie visie op dit contact is. Ik vind hem tot nu toe hardstikke leuk! Laten we zeggen dat mijn interesse is gewekt, maar zo'n bizar contact heb ik nog nooit meegemaakt! Ben ik heel naief? Of is deze jongen oprecht heel leuk?

ben benieuwd! Xx
oja hij is volgens eigen zeggen pas 2 dagen lid ....ik iets langer en had hem inderdaad ook nog nooit eerder voorbij zien komen. hij gebruikt ook godzijdank niet van die doorgewinterde chatteksten en afkortingen dus ik geloof hem wel daarin.
Daar kom je toch pas achter als je hem in het echt ontmoet? Daar kan toch niemand hier iets zinnigs over zeggen!? Jij ervaart het contact als leuk, jij hebt er een goed gevoel bij. Dus onderzoek deze gevoelens gewoon verder en dan kom je er vanzelf achter.

Succes!
Eens! Het ging in eens allemaal zo raar en zo snel.....ik word er beetje onzeker van denk ik. Ik wil niet zo'n muts zijn waar iedereen later tegen zegt...sja meid, de signalen waren van begin af aan al duidelijk!
quote:meral schreef op 30 juli 2010 @ 17:06:

Eens! Het ging in eens allemaal zo raar en zo snel.....ik word er beetje onzeker van denk ik. Ik wil niet zo'n muts zijn waar iedereen later tegen zegt...sja meid, de signalen waren van begin af aan al duidelijk!welke signalen zouden er niet okay moeten zijn in deze situatie?
quote:meral schreef op 30 juli 2010 @ 15:51:

Nou vraag ik me dus af wat jullie visie op dit contact is. Ik vind hem tot nu toe hardstikke leuk! Laten we zeggen dat mijn interesse is gewekt, maar zo'n bizar contact heb ik nog nooit meegemaakt! Ben ik heel naief? Of is deze jongen oprecht heel leuk?

ben benieuwd! Xx

Mijn visie of deze jongen oprecht heel leuk is...... Lieve schat, geen idee.

Kun jij ook nog niet hebben want je hebt hem nog niet gezien.

Het contact dat jullie nu hebben (dus niet de man, maar het contact dat jullie hebben) is wel leuk. Geniet daarvan, maak een afspraak en kijk hoe hij IRL is. Jullie kunnen in ieder geval herinneringen ophalen.

En hoezo ben je naief? Heeft hij iets gezegd of beloofd dat hij niet waar gaat maken?

Jullie gaan elkaar waarschijnlijk zien en dan kan het best dat een van jullie (of beiden) toch niet genoeg geinteresseerd is. Maar zo werkt daten en dat kun je niet voorkomen en dat heeft niets met naief zijn te maken.
quote:meral schreef op 30 juli 2010 @ 17:06:

Eens! Het ging in eens allemaal zo raar en zo snel.....ik word er beetje onzeker van denk ik. Ik wil niet zo'n muts zijn waar iedereen later tegen zegt...sja meid, de signalen waren van begin af aan al duidelijk!

Dus je bent bang dat je via het internet daten mannen gaat tegenkomen die jou gaan bedonderen of jou aan het lijntje gaan houden ofzo. En dat je daardoor gekwetst wordt en dat het dan je eigen stomme schuld is, omdat er genoeg signalen waren en je het had kunnen voorkomen.

Draai het eens om. Jij gaat toch juist in eerste instantie kijken of jij de mannen die je gaat ontmoeten wel leuk vindt!
De snelheid waarmee dit allemaal gaat en het feit dat hij samen met een vriend van hem in eerste instantie achter de pc zat of in ieder geval mee samen was toen hij reageerde. Ik heb meerdere mensen hier horen zeggen dat o.a. relatieplaneet-keetplaneet is. Evengoed ook gelezen dat er succesverhalen zijn hoor, maar om de een of andere reden blijft het doemscenario bij mij dan beter hangen

Ik weet van mezelf dat als ik ergens instap ik ook erg moeite heb met "eerlijk"naar de situatie kijken ipv alles idealiseren....Ik ben een soort van kamikaze die zich hup erin stort (en dus ook al vaak op m'n bek gegaan).
@Hiltje: helemaal gelijk! Volgens mij heb ik teveel tijd om na te denken (vakantie) en maak ik mezelf er onzeker mee!
Gewoon je hoofd erbij houden en verder lekker genieten meral!
Oke.... ontspan... ik ga het doen! (proberen)
Daar ben ik weer

Ik heb gisteren toch maar een kort mailtje geschreven naar R. Hij is dus net zo onzeker als ik haha lekker stel hé?

We gaan vanaf nu wat duidelijker naar elkaar zijn. En ik betrap mezelf er op dat hij wel erg veel in me hoofd zit.
Zo wat wordt hier veel geschreven! Leuk om alle verhalen te lezen.

Ik mailde eigenlijk altijd wel met meerdere mannen tegelijk, met de een wat intensiever dan de ander.

@Meral: of een man oprecht leuk is, tja dat weet je pas als je elkaar ontmoet

@Rasa: heb jij weer wat van je date gehoord?

@ Hiltje: ben benieuwd of je wat hoort!

Morgen wordt spannend! Mijn vriend gaat mijn familie ontmoeten tijdens een verjaardagsetentje! Ben echt heel erg benieuwd hoe het gaat klikken. Had eerst het idee dat het misschien te vroeg zou zijn, maar gisteren toch de open vraag gesteld of hij mee wilde naar het etentje (zeer klein gezelschap) en het leek hem ontzettend leuk! Na het etentje ga ik weer met hem mee om daar te slapen.
Jarala vind ik heel goed van je dat je toch even gemailt hebt.

Tis soms allemaal niet makkelijk met alle onzekerheden over en weer.

Bibine,,ik mail ook vaker me meer, zeker als je zo net de reacties binnen krijgt. Meestal wijst het zich vanzelf, was nu ook weer in m'n geval. 1 date betekent gewoon nog niks.

Er vallen er elke keer toch weer af. Ga pas als er echt iets leuks opgebloeit is andere contacten uit de weg.

Mail , msn ook met meerdere, sommige al mnd en nog nooit gezien in het echie. Heb ook al gehad dat het mail/msn contact toch uitliep op ....oh nee.

Date van afgelopen weekend heb ik niet meer op z'n mailjte geantwoord, Had zoiets als die zin anders bedoeld is dan mail je me vast nog wel.

Meral,,je onzekerheid misschien ook omdat het dan inneens toch wel snel dichtbij is (samen gespeeld)

Rasa,,al iets gehoord?
quote:Rasa schreef op 28 juli 2010 @ 23:37:

@HTFC, je bent nog erg jong, toch? Wat stuur je die vrouwen op datingsites precies? Een standaardbericht soms? En hoe oud zijn de vrouwen die je aanschrijft? Het valt me hier op dat je alleen maar over jezelf schrijft en niet reageert op wat een ander vertelt. Verdiep je je op die datingsite wél enigszins in de vrouwen die je aanschrijft?

Enne, relatieplanet toch? Ik zou een andere site zoeken...

Ja misschien dat dat wel het probleem is, (21), ik heb in het begin van die standaard interesse berichtjes gestuurd, maar al snel over gegaan op gepersonaliseerde berichtjes. Zijn allemaal 18-24 trouwens, en ja...verdiepen? 80% schrijft niet meer dan 3 regels op hun profiel.....en volgens mij mis je dan de helft van mn posts.

Welke site dan? Op andere sites zie ik 95% dezelfde mensen staan...

quote:Bibine schreef op 28 juli 2010 @ 23:37:

@HTFC, @HTFC: als je eens op het fokforum kijkt wordt er ook over RP gesproken. Kennelijk is het daar heel normaal geen reacties te ontvangen. Ikzelf zit ook op een andere site..Welke?
Nog even over foto's

Als ik echt afgestoten word door foto dan heeft ontmoeten echt geen zin.

Maar het is wel zo dat foto's soms maar betrekkelijk zijn, maar soms ook heel duidelijk.

Zo had ik van een ex date 10 foto's gezien, 2 was maar van ya leuk en 6 van mja en dan 2 echt een big no.

In het echie was hij dus van Ya.
Bedankt voor jullie reacties! Ik ga ervoor hoor....

Jullie hebben gelijk dat je toch pas echt weet hoe iemand is als je hem ontmoet. Wie weet gaat dat ooit wel gebeuren....

Voor nu heb ik hem na vanmiddag niet meer gesproken. Ik laat het smsen/ mailen maar even lekker bij hem liggen en ga zo aan de coctails met mijn broertje! :D

Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik stiekum al wel 2x mijn telefoon heb gecheckt, maar dan denk ik ook meteen maar weer ach....we zijn pas een paar uur verder kom op zeg! Ik geloof dat ik dit liever heb dan iemand die me 24/7 "stalkt".

Succes met jullie dates/ contacten! Keep you informed!

ps. foto's vind ik toch wel belangrijk. Niet perse in de zin van istie knap genoeg, maar ik val niet op goude kettingen, oorbellen en dat soort fratsen. Dan haak ik al meteen af. Ik heb ook altijd een beetje moeite met mannen die op iedere foto die ze online hebben staan poseren met een andere vrouw..... ik zou er niet op reageren. Mochten ze mij nou mailen en het is een superleuke mail dan mail ik misschien wel terug.
Jahaa, ik heb weer iets van R gehoord!

Zal nog even een korte samenvatting doen om het geheugen op te frissen of nieuwelingen hier bij te praten.

Ik ben al een aantal jaren aan het internetdaten. Ik ontmoet genoeg aardige mannen, maar word zelden van iemand warm of koud. Bijna altijd blijft het bij één date dus.

Eind maart kreeg ik mailcontact met R. Na drie maanden van lange mails naar elkaar (soms ook weleens twee weken niet) hebben we elkaar eindelijk ontmoet (niet mijn gewoonte, normaal spreek binnen een of twee weken al af). De vlam sloeg niet meteen in de pan, maar al aan het eind van de eerste date besefte ik dat hij mij toch wel iets deed.

Inmiddels zijn we drie lange dates verder. We hebben totaal maar liefst 27 uur met elkaar doorgebracht. Maar niet eens gezoend. Bovendien heb ik zijn telefoonnummer niet. Sinds een week zit R in een ver buitenland en straks ga ik zelf ook op vakantie. We kunnen elkaar waarschijnlijk begin september pas weer zien. Op de laatste date naar elkaar uitgesproken dat we dit allebei willen.

Woensdag stuurde ik mijn eerste mail sinds onze laatste ontmoeting. Die sloot ik af met de opmerking dat ik inmiddels wel nieuwsgierig was geworden hoe het zou zijn om met hem te zoenen. Vandaag reageerde hij...hij schrijft dat hij zoenen een mooi vooruitzicht vindt...

WOEHOE!

(zie voor alle ins en outs een ander topic dat ik hier niet schijn te mogen noemen)
Hey dat ben jij! Grappig, was me even ontgaan..... leuk topic!
Hi Rasa,

Ik heb je verhaal gevolgd hoor. Whoehoehoehoe, wat ontzettend spannend! En wat goed dat je die reactie krijgt! Wel vreselijk moeilijk hoor, dat je al zo lang contact met hem hebt (en een beetje gevaarlijk omdat het wel heel beladen wordt). Maar ik duim met je mee.

Ik heb nog niets gehoord. En ik voel me kut. Maar eigenlijk voornamelijk om andere zaken die in mijn leven spelen, waardoor ik niet zo heel lekker in mijn vel zit en me eenzaam en klote kan voelen. Maar dan helpt dit niet mee.

Ik geniet wel echt van het daten hoor, vind het heel leuk om een afspraakje te hebben en laatst had ik 2 dates met iemand en daar heb ik ook niets meer van gehoord en dat doet me niets om het ook niet wederzijds was.

Maar ik haat het wachten op een berichtje als de date wel leuk was en het risico om niets te horen.

Ik moet nog even beslissen wanneer ik het uurtje pijn om deze meneer laat ingaan. Morgen denk ik maar....
Het is hier druk zeg, kan moeilijk bijhouden wie waar precies mee bezig is, maar ik wens iedereen veel succes en vooral héél veel plezier! Gewoon ballen tonen en niet teveel afwachten :-)
twee keer succes dan maar

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven