de haren van mijn kat

30-07-2010 20:59 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Sinds een paar maandjes hebben we een poes uit het asiel.

Toen ze bij ons kwam verhaarde ze enorm. Volgens ons omdat ze in de kou gezworven had en nu binnen zat. Maar nu blijft ze ruien.

Ik borstel haar dagelijks maar wordt stiekem een beetje gek van die haren overal.

Is er iets wat ik hieraan kan doen?

Bedankt voor het lezen,

Groetjes, Snoet
Voer je toevallig Purina One?
Het is een periode mijn kat haart ook nog, steeds komt door de aanhoudende warmte!

Ik word ook gillend gek maar ja er is weinig tegen te doen.
Het gras aan de overkant is niet groen.
Eh... het is zomer en warm, dan verliezen katten meer haar dan in de winter.
quote:Kletsmajoor schreef op 30 juli 2010 @ 21:00:

Voer je toevallig Purina One? Ja,heb ik iets gemist?
Volgens sommigen moet je duur voer geven omdat dat haarverlies zou tegen gaan. Ik geef mijn katten ook Purina One. En ze haren als de ziekte. Maar dat komt gewoon omdat het heel erg warm is. Daarom duurt het ruien langer dan normaal.

Lekker blijven kammen/borstelen en stofzuigen. Niks aan de hand, over een maand is het voorbij, als het kouder wordt.
Ik noem mijn katten tegenwoordig 'de haarfabrieken'. Mén wat een haren overal aan, op en tussen. De zwartwitte hoef je maar twee keer over zijn body te strijken en dan heeft een heel netwerk van losse haren zich aan het einde van zijn rug geposteerd.

De tijger heeft iets ander haar, wat stugger, dat iedere ochtend een waas op mijn dekbed heeft achtergelaten.

Ik heb standaard een doos met operatiehandschoenen in mijn slaapkamer staan om die haren er vanaf te vegen.

En ja, ze eten tegenwoordig weer Purina One.

Wat heeft dat er mee te maken?
Het is helaas per kat wisselend hoeveelhaar eraf komt, twee van mijn katten verharen nauwelijks en twee van mijn katten verliezen zoveel haar dat ik verbaasd ben dat ze ondertussen niet kaal zijn geworden .
ik heb 3 katten

ééntje haart als de ziekte,al 10 jaar lang.

de andere een beetje,ook al 10 jaar lang en de derde haart bijna niet...

en allemaal hetzelfde voer...dussss..

gevalletje accepteren?
Ooh en voor de duidelijk,die van mij krijgen géén Purina one
supermarktvoeding kan nog zo duur zijn maar is nooit echt gemaakt-ontwikkeld als kattenvoer. het is allemaal restafval van grote merken als bijv. mars.

er zit veel te veel troep in.

verharen hoort er nou eenmaal bij. gewoon wat meer stofzuigen,plakrol in je tas en genieten van je schatten.
Poelepoelepoelepoes!
quote:iris1969 schreef op 30 juli 2010 @ 21:17:

Het is helaas per kat wisselend hoeveelhaar eraf komt, twee van mijn katten verharen nauwelijks en twee van mijn katten verliezen zoveel haar dat ik verbaasd ben dat ze ondertussen niet kaal zijn geworden .

Dat heb ik ook. Een van mijn katten is héél klein en licht en oh oh oh wat komt daar een haar vanaf. Ik kan blijven kammen. De andere vallen op zich wel mee maar die zwarte is verschrikkelijk.
heb er hier 2. haren uit als de neten. wat is daar zo erg aan? elke dag even borstelen en stofzuigen. klaar.
Ok, dit onder voorbehoud. Bij honden geldt: vooral niet iedere dag borstelen, want dan stimuleer je het verharen alleen maar.

Iemand die weet of dat bij katten net zo is?
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Het is niet erg, het hoort erbij.

Maar omdat het voor mijn gevoel zo veel was maakte ik me een beetje zorgen. Maar ik ben gerustgesteld.

Dank je wel voor jullie reacties
quote:Spijker schreef op 30 juli 2010 @ 21:31:

Ok, dit onder voorbehoud. Bij honden geldt: vooral niet iedere dag borstelen, want dan stimuleer je het verharen alleen maar.

Iemand die weet of dat bij katten net zo is?

Bij de dierenkliniek waar ik werk adviseren we juist om katten dan vaak te borstelen, voor zover ik weet geldt dat dus niet bij katten. Bij een kat die verhaart krijgt de kat zelf heel veel haren binnen, en alles wat je eraf borstelt vormt al geen haarballen meer. Voor de kat erg prettig. Daarnaast vallen die haren ook niet meer op je bank, kleren, eten, huisraad etc...

Veranderingen in voer kunnen nogal eens wat uitmaken in verharing, en daarnaast kan regelmatig ontvlooien met goede vlomiddelen ook echt goed helpen. Geen vlooien (en je ziet ze niet altijd! Je wilt niet weten hoeveel mensen bij ons versteld staan als we zeggen dat hun lieve poezepoes vlooitjes heeft...) betekent geen irritatie van de huid, betekent minder haaruitval.

Maar helemaal geen rui zit er helaas niet in...
Alle dieren -behalve de mens- weten dat het leven in de eerste plaats bedoeld is om ervan te genieten. ~Samuel Butler~
Ik zou een ander supermarktmerk proberen.

Het hoeft helemaal niet duur te zijn, maar ik persoonlijk, heb het idee dat er bij One een soort overmatige verharing op gang komt of zo. Geen wetenschappelijke onderbouwing voor en is maar mijn mening maar ík zou eens een ander merk proberen.
Thnx Soezie! Zo zie je maar weer; katten zijn geen honden
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Ja hier ook erg verharende katten en die eten vreselijk duur dieetvoer van de dierenarts.

Buurpoes heeft ook wat duurder normaal voer en die verhaart ook erg.

Dus is de tijd van het jaar.

En mijn complimenten dat je het voor elkaar krijgt om je kat te borstelen terwijl ze in het asiel heeft gezeten en heeft gezworven. Dus volgens mij is ze wel op haar plek bij jullie

En ja ook ik vind het echt wel irritant hoor. Vooral omdat ik ook vreselijk veel haar op bed heb. bluh.

Wat trouwens werkt als een tierelier. Dingen met veel haar erop in de droger gooien (die erin mogen uiteraard).

En bij de hema kun je een roller kopen, niet zo'n plakband roller, maar een soort statisch iets kleverig ding. Werkt erg goed en daar spoel je dan zo de haren af.

De mijne komt dacht ik van de hema.
Al mijn katten zijn bange ex-zwervers uit het asiel en twee ervan waren zelfs wild, maar borstelen vinden ze echt heerlijk. Gewoon eerst vermengen met veel aaien en dan steeds meer uitbreiden tot alleen borstelen. Dan kun je (bijna) iedere kat aan.
We hebben ook echt geluk. Poes is erg op haar gemak. Krijgt graag aandacht maar is geen schootpoes.

( scheelt weer haar op je broek )

Bedankt voor de tip van de Hema roller,ga er morgen meteen voor kijken.

Ik gebruik normaal zo'n plakroller maar heb altijd ruzie met de velletjes!!
Hier komt de tsip van de week....

Haal een furminator. Een wat??!! Een furminator. Een speciaal kammetje waarbij je de topvacht van je kat laat zitten maar de ondervacht keurig bijwerkt

En haal hem via ebay.co.uk voor 15 euro inclusief verzendkosten ( in de gemiddelde dierenspeciaalzaak in Nederland kost De Furminator 35 euro of meer)
Weet iemand dan ook toevallig hoe een soort wisser voor kattenhaar heet?

Heel handig om bijvoorbeeld haren van de bank te halen. Als we ook over de furminator gaan beginnen.
Ik weet wat je bedoelt maar geen idee hoe zo'n ding heet. Ze hangen bij de Blokker, van rubber. Die plastic plakrollers werken trouwens beter
Discus verkoopt ze ook. Ik zag een verkoopster de krabpalen schoonmaken met zo'n ding en ik was verbaasd. Hij was uitverkocht toen en zooo nodig is t ook weer niet.

Die plakrollers vind ik niet zo handig eigenlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven