Namen
zaterdag 31 juli 2010 om 11:56
Ik kan nu al uittekenen hoe ze in groep 3/ 4 genoemd gaan worden........ Lorin wordt " Lorre, Koppiekrauw " en iets als " Lorin wil d'r wel wat in " , terwijl Jorik natuurlijk ideaal is als je iets met " pik / dik " wil roepen ; " Jorik met zijn mini-pik " .
Misschien nog niet in groep 3 of 4, maar je kan er eigenlijk wel op wachten.
Misschien nog niet in groep 3 of 4, maar je kan er eigenlijk wel op wachten.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zaterdag 31 juli 2010 om 12:04
zaterdag 31 juli 2010 om 12:07
Ik ken een Jorrik, dat vind ik best een aardige naam. Jorik vind ik dan net wat minder.
Lorin vind ik vergezocht en doet mij denk aan een naam voor medicijnen.
wikipedia zegt trouwens: Jorik is een jongensnaam die komt uit het germaans en betekent "Vriend van de ever(zwijn)". De naam is mogelijk afgeleid van George of Joris wat "Bewerker van de aarde" betekent.
en babybytes.nl
Betekenis en herkomst van Lorin
Lorin is een Engelse jongensnaam.
De betekenis van de naam is `gekroond met laurierblad`.
Lorin vind ik vergezocht en doet mij denk aan een naam voor medicijnen.
wikipedia zegt trouwens: Jorik is een jongensnaam die komt uit het germaans en betekent "Vriend van de ever(zwijn)". De naam is mogelijk afgeleid van George of Joris wat "Bewerker van de aarde" betekent.
en babybytes.nl
Betekenis en herkomst van Lorin
Lorin is een Engelse jongensnaam.
De betekenis van de naam is `gekroond met laurierblad`.
zaterdag 31 juli 2010 om 12:13
zaterdag 31 juli 2010 om 12:14
zaterdag 31 juli 2010 om 12:25
quote:blijfgewoonbianca schreef op 31 juli 2010 @ 12:13:
[...]
Nee, hoor. Er zijn namen waar je niet op rijmen kunt. Die hooguit afgekort kunnen worden.Toch zou ik het daar echt niet van laten afhangen. Die kindjes overleven dat echt wel hoor. Ik heb zelf ook een naam irl waar best wel het één en ander op gerijmd kan worden. Mijn kindje heeft ook een naam waar wel iets op verzonnen kan worden. Ze zal tegen die tijd toch echt wel gebekt genoeg zijn om iets terug te zeggen daarop. Zou me daar geen zorgen over maken, je beperkt jezelf zo.
[...]
Nee, hoor. Er zijn namen waar je niet op rijmen kunt. Die hooguit afgekort kunnen worden.Toch zou ik het daar echt niet van laten afhangen. Die kindjes overleven dat echt wel hoor. Ik heb zelf ook een naam irl waar best wel het één en ander op gerijmd kan worden. Mijn kindje heeft ook een naam waar wel iets op verzonnen kan worden. Ze zal tegen die tijd toch echt wel gebekt genoeg zijn om iets terug te zeggen daarop. Zou me daar geen zorgen over maken, je beperkt jezelf zo.
zaterdag 31 juli 2010 om 12:27
zaterdag 31 juli 2010 om 12:28
quote:Wiewaar schreef op 31 juli 2010 @ 12:25:
[...]
Toch zou ik het daar echt niet van laten afhangen. Die kindjes overleven dat echt wel hoor. Ik heb zelf ook een naam irl waar best wel het één en ander op gerijmd kan worden. Mijn kindje heeft ook een naam waar wel iets op verzonnen kan worden. Ze zal tegen die tijd toch echt wel gebekt genoeg zijn om iets terug te zeggen daarop. Zou me daar geen zorgen over maken, je beperkt jezelf zo.Ik heb dat dus wel mee laten wegen. Als er op een creatieve manier iets op verzonnen kan worden....prima. Maar Rik-pik, of Griet-met-je-dikke-tiet,........ dat was gewoon " mijn eer te na " .
[...]
Toch zou ik het daar echt niet van laten afhangen. Die kindjes overleven dat echt wel hoor. Ik heb zelf ook een naam irl waar best wel het één en ander op gerijmd kan worden. Mijn kindje heeft ook een naam waar wel iets op verzonnen kan worden. Ze zal tegen die tijd toch echt wel gebekt genoeg zijn om iets terug te zeggen daarop. Zou me daar geen zorgen over maken, je beperkt jezelf zo.Ik heb dat dus wel mee laten wegen. Als er op een creatieve manier iets op verzonnen kan worden....prima. Maar Rik-pik, of Griet-met-je-dikke-tiet,........ dat was gewoon " mijn eer te na " .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zaterdag 31 juli 2010 om 12:29