Hollandsche zuunigheid
zaterdag 31 juli 2010 om 20:24
Ik las zojuist in een ander topic een opmerking van een andere forummer die haar eigen chips mee nam naar de bioscoop. Weer een andere dame vertelde dat ze altijd haar eigen water en snaai meenam omdat ze het in de bios te duur vond.
Nu zijn dit stuk voor stuk hele lieve meiden hoor maar ik ben eigenlijk een beetje flabbergasted dat je je eigen eten meeneemt als je uit gaat. Een bioscoopbezoekje vind ik persoonlijk een uitje, en dat mag best wat kosten.
Wat vinden jullie?? En voor de volledigheid uiteraard een poll
Nu zijn dit stuk voor stuk hele lieve meiden hoor maar ik ben eigenlijk een beetje flabbergasted dat je je eigen eten meeneemt als je uit gaat. Een bioscoopbezoekje vind ik persoonlijk een uitje, en dat mag best wat kosten.
Wat vinden jullie?? En voor de volledigheid uiteraard een poll
zaterdag 31 juli 2010 om 20:46
quote:dangeensuus schreef op 31 juli 2010 @ 20:40:
Zouden ze het accepteren Star, als ik een verlengsnoer meenam en een mini oventje? Voor mijn nacho's? Je hebt toch van die pakjes met "magnetron popcorn", even vragen of je het even in hun magnetron mag opwarmen. Ik zou denk ik in mijn broek piesen als iemand dat zou durven vragen.
Zouden ze het accepteren Star, als ik een verlengsnoer meenam en een mini oventje? Voor mijn nacho's? Je hebt toch van die pakjes met "magnetron popcorn", even vragen of je het even in hun magnetron mag opwarmen. Ik zou denk ik in mijn broek piesen als iemand dat zou durven vragen.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
zaterdag 31 juli 2010 om 20:47
Nee, wij gaan niet vaak uit eten of naar de bios, maar als we gaan wil ik ook niet neuzelen met eigen water of geen toetje kunnen nemen.
Ik ben er wel zoeen die een hekel heeft aan kip snijden maar toch geen kipblokjes koopt omdat dat 'zonde van het geld' is en weekmenu's maakt zodat ze zo min mogelijk weg gooit.
Ik ben er wel zoeen die een hekel heeft aan kip snijden maar toch geen kipblokjes koopt omdat dat 'zonde van het geld' is en weekmenu's maakt zodat ze zo min mogelijk weg gooit.
zaterdag 31 juli 2010 om 20:48
Ik koop, áls ik naar de bioscoop ga, wel mijn popcorn daar maar mijn water neem ik zelf mee. Waarom? Popcorn zelf meenemen vind ik teveel gesleep en ik hou niet zo van frisdrank dus daar hoef ik mijn geld niet aan uit te geven. De 2.50 ofzo die ze voor een flesje water vragen vind ik belachelijk (net zo belachelijk als de prijzen voor popcorn trouwens) dus dan kan ik beter even het flesje vullen wat toch al in mijn tas zit.
Semi-zuinig dus. Overigens smijt ik wel weer met geld op terrasjes enzo.
Semi-zuinig dus. Overigens smijt ik wel weer met geld op terrasjes enzo.
zaterdag 31 juli 2010 om 20:49
quote:Mevrouwdekees schreef op 31 juli 2010 @ 20:47:
Nee, wij gaan niet vaak uit eten of naar de bios, maar als we gaan wil ik ook niet neuzelen met eigen water of geen toetje kunnen nemen.
Ik ben er wel zoeen die een hekel heeft aan kip snijden maar toch geen kipblokjes koopt omdat dat 'zonde van het geld' is en weekmenu's maakt zodat ze zo min mogelijk weg gooit.Grappig, ik gooi dan juist meer weg.
Ik ben er wel zoeen die een hekel heeft aan kip snijden maar toch geen kipblokjes koopt omdat dat 'zonde van het geld' is en weekmenu's maakt zodat ze zo min mogelijk weg gooit.Grappig, ik gooi dan juist meer weg.
zaterdag 31 juli 2010 om 20:49
Nee dan is het gewoon crisis Star. Ik ben zelf misschien wel gruwelijk verwend, als ik geen geld heb om gewoon iets te drinken te kopen en geen popcorn etc, dan ga ik niet naar de bios. Ik vind het echt een voor schut om met een eigen kneuterig zakje pindaknabbels van de lidl en een 2 literfles cola daar te gaan zitten.
zaterdag 31 juli 2010 om 20:50
Ik vind het best logisch dat je zelf iets meeneemt als je naar de film gaat. Als ik naar de bios ga kom ik langs een AH en een AH Togo, en als ik trek heb in wat lekkers dan haal ik daar wat.
Een andere keer koop ik wat lekkers bij de bios, het ligt er maar net aan hoe alles loopt.
Maar vaak koop ik ook niks omdat ik naar de film ga om die te kijken en tijdens de film wil ik niet afgeleid worden door eten.
Een andere keer koop ik wat lekkers bij de bios, het ligt er maar net aan hoe alles loopt.
Maar vaak koop ik ook niks omdat ik naar de film ga om die te kijken en tijdens de film wil ik niet afgeleid worden door eten.
zaterdag 31 juli 2010 om 20:50
quote:dangeensuus schreef op 31 juli 2010 @ 20:48:
Waarom wel voer van thuis voor in de bios, maar niet een fles rosé voor op het terrasje naderhand?
Ik zie het helemaal voor me, een hele koelbox vol vreterij en flessen drank, en dan lekker op een terras gaan zitten dikkedakken En dan, als er een ober aankomt: 'Nee hoor, dank je, ik heb al!' wijzend naar de koelbox.
Waarom wel voer van thuis voor in de bios, maar niet een fles rosé voor op het terrasje naderhand?
Ik zie het helemaal voor me, een hele koelbox vol vreterij en flessen drank, en dan lekker op een terras gaan zitten dikkedakken En dan, als er een ober aankomt: 'Nee hoor, dank je, ik heb al!' wijzend naar de koelbox.
zaterdag 31 juli 2010 om 20:51
Wij hebben het niet super breed en dus neem ik naar de bios wel eens wat drinken en wat lekkers mee voor de kids. Hoef ik in de pauze ook niet in de rij te gaan staan.
Naar pretparken en dierentuin enzo nemen we ook wat drinken mee en broodjes voor tussen de middag. Tegen de avond kopen we dan wat eten in het park zelf (of onderweg de Mac) want eten wat je zelf mee neemt is aan het eind van de dag niet echt meer te eten....krijg je van die kleffe broodjes.
Naar pretparken en dierentuin enzo nemen we ook wat drinken mee en broodjes voor tussen de middag. Tegen de avond kopen we dan wat eten in het park zelf (of onderweg de Mac) want eten wat je zelf mee neemt is aan het eind van de dag niet echt meer te eten....krijg je van die kleffe broodjes.
zaterdag 31 juli 2010 om 20:53
zaterdag 31 juli 2010 om 20:53
Ik vind dat echt het toppunt van sneu he, sorry voor de mensen die het wel doen. Niks zo triest als mensen die een meegebracht zakje Aldi-pinda's gaan zitten knagen tijdens een film...
Als je nu wel geld hebt voor de film, maar niet voor iets lekkers, waarom dan niet gewoon niet snoepen tijdens de film? Dat je standaard een flesje water in je tas hebt zitten, soit, kan ik mee leven, maar alles behalve dat; het toppunt van sneue krenterigheid.
Als je nu wel geld hebt voor de film, maar niet voor iets lekkers, waarom dan niet gewoon niet snoepen tijdens de film? Dat je standaard een flesje water in je tas hebt zitten, soit, kan ik mee leven, maar alles behalve dat; het toppunt van sneue krenterigheid.
668, the neighbour of the Beast
zaterdag 31 juli 2010 om 20:55
Ik heb nu ik drie kinderen heb altijd wel een granola bar bij me of een pakje drinken. Anders heb ik vijf keer zo veel uitgaven als iemand die zijn loon alleen voor zichzelf heeft. Hier in huis leven we namelijk op een inkomen.
Broodjes meenemen doe ik niet: vind ik echt niet te kanen als dat een half uur heeft meegehobbeld in je rugzak.
Broodjes meenemen doe ik niet: vind ik echt niet te kanen als dat een half uur heeft meegehobbeld in je rugzak.
zaterdag 31 juli 2010 om 20:55
Ach als ik naar de bios ga neem ik soms zelf wat te snaaien mee, soms koop ik m en ms.
Wel heb ik standaard water in mijn tas dus dat koop ik eigenlijk nooit bij de bios. Als ik een dagje naar een pretpark ga neem ik ook mijn eigen broodjes mee en drinken. Puur omdat de prijzen in die parken belachelijk hoog zijn.
Maar ik let ook wel op de centen, aangezien ik ze niet zoveel heb.
Wel heb ik standaard water in mijn tas dus dat koop ik eigenlijk nooit bij de bios. Als ik een dagje naar een pretpark ga neem ik ook mijn eigen broodjes mee en drinken. Puur omdat de prijzen in die parken belachelijk hoog zijn.
Maar ik let ook wel op de centen, aangezien ik ze niet zoveel heb.