Hollandsche zuunigheid
zaterdag 31 juli 2010 om 20:24
Ik las zojuist in een ander topic een opmerking van een andere forummer die haar eigen chips mee nam naar de bioscoop. Weer een andere dame vertelde dat ze altijd haar eigen water en snaai meenam omdat ze het in de bios te duur vond.
Nu zijn dit stuk voor stuk hele lieve meiden hoor maar ik ben eigenlijk een beetje flabbergasted dat je je eigen eten meeneemt als je uit gaat. Een bioscoopbezoekje vind ik persoonlijk een uitje, en dat mag best wat kosten.
Wat vinden jullie?? En voor de volledigheid uiteraard een poll
Nu zijn dit stuk voor stuk hele lieve meiden hoor maar ik ben eigenlijk een beetje flabbergasted dat je je eigen eten meeneemt als je uit gaat. Een bioscoopbezoekje vind ik persoonlijk een uitje, en dat mag best wat kosten.
Wat vinden jullie?? En voor de volledigheid uiteraard een poll
zondag 1 augustus 2010 om 11:25
quote:Marels schreef op 01 augustus 2010 @ 11:22:
He ja Miekie, dan worden we een soort dealer
Handelaar in Aldi-chips aan de helft van bioscoopprijzen.
*ziet het voor zich*
Dat je daar dan met je potloodventerjas staat en die open slaat en dat de binnenkant dan vol hangt met Aldi M&M's en zakken chips en magnetronpopcorn...
begint in d'r broek te piesen... (mag dat overigens wel???)
He ja Miekie, dan worden we een soort dealer
Handelaar in Aldi-chips aan de helft van bioscoopprijzen.
*ziet het voor zich*
Dat je daar dan met je potloodventerjas staat en die open slaat en dat de binnenkant dan vol hangt met Aldi M&M's en zakken chips en magnetronpopcorn...
begint in d'r broek te piesen... (mag dat overigens wel???)
zondag 1 augustus 2010 om 11:27
zondag 1 augustus 2010 om 11:30
Eigen eten/ drinken meenemen naar de bioscoop mag niet, staat in de huisregels. Als je de huisregels niet na leeft mag je er in principe uit worden gezet. (al komt dit naar aanleiding van eigen voer meebrengen eigenlijk niet voor, tenzij je MacDonalds en overige smerige stinkzooi mee neemt want dan veroorzaak je overlast)
Bioscopen doen dit voornamelijk omdat ze geen winst op kaartjesverkoop maken. Dit doen ze d.m.v. verkoop producten aan het buffet. Daar verdienen ze aan en niet aan de films zelf. De filmmaatschappijen krijgen het grootse deel van de tickets die zijn verkocht. De rest is kosten personeel, pand, afschrijvingen e.d.
Bioscopen doen dit voornamelijk omdat ze geen winst op kaartjesverkoop maken. Dit doen ze d.m.v. verkoop producten aan het buffet. Daar verdienen ze aan en niet aan de films zelf. De filmmaatschappijen krijgen het grootse deel van de tickets die zijn verkocht. De rest is kosten personeel, pand, afschrijvingen e.d.
zondag 1 augustus 2010 om 11:33
quote:dangeensuus schreef op 01 augustus 2010 @ 11:30:
Of je neemt je eigen stoel mee
Dan vraag je wel om korting natuurlijk want je maakt geen gebruik van de dure stoelen van Pathé
Gewoon vooraan neerknallen die handelEn ook een "windscherm" anders heb je alleen maar last van die mensen achter je en om je heen
Of je neemt je eigen stoel mee
Dan vraag je wel om korting natuurlijk want je maakt geen gebruik van de dure stoelen van Pathé
Gewoon vooraan neerknallen die handelEn ook een "windscherm" anders heb je alleen maar last van die mensen achter je en om je heen
zondag 1 augustus 2010 om 11:37
Ben eigenlijk zeer verbaasd dat mensen eigen drinken en eten meenemen naar een bios. Eigenlijk wist ik niet dat dat ook en optie was
Het is een stuk zuinigheid en cultuur denk ik. In nl krijgen we echt een eet cultuur, men kan niet 2,5 uur zonder te drinken of te eten. Ga maar eens kijken naar het gemiddeld nederlands winkelpubliek. Als je een in stad loopt zie je driekwart van de mensen eten.
en over het niet kunnen betalen van uitjes...Als je naar de bios gaat kost dat geld, dat weet iedereen. Loopt je avondje uit nu echt stuk, op het geen geld meer hebben voor een drankje?
Spaar dan nog even door voor écht een avondje uit.
Maar goed nu zal ik wel een reactie krijgen dat ik het dan niet begrijp
Het is een stuk zuinigheid en cultuur denk ik. In nl krijgen we echt een eet cultuur, men kan niet 2,5 uur zonder te drinken of te eten. Ga maar eens kijken naar het gemiddeld nederlands winkelpubliek. Als je een in stad loopt zie je driekwart van de mensen eten.
en over het niet kunnen betalen van uitjes...Als je naar de bios gaat kost dat geld, dat weet iedereen. Loopt je avondje uit nu echt stuk, op het geen geld meer hebben voor een drankje?
Spaar dan nog even door voor écht een avondje uit.
Maar goed nu zal ik wel een reactie krijgen dat ik het dan niet begrijp
zondag 1 augustus 2010 om 11:38
Als ik naar de bios ga dan is het altijd met mijn kinderen en dat kan best low budget, het plezier is er niet minder om. Dus MaDiWoDo bonnen die ik eerder het jaar bij bepaalde producten bij het Kruidvat kreeg, of gebruik ik mijn airmiles. En ik maak thuis zelf popcorn (magnetronpopcorn 1 euro voor 3 grote porties bij de Xenos) Ik verdeel dan 1 portie verse warme popcorn (meer dan genoeg) over mijn kids; kosten dus 30 cent. En voor allemaal een pakje drinken of blikje fris.
Tegenwoordig zijn veel van de films 3D en betaal je gauw 11 euro per persoon. Als daar dan ook nog wat te knabbelen en drinken bijkomt wordt het voor ons gezin gewoon te kostbaar.
Tegenwoordig zijn veel van de films 3D en betaal je gauw 11 euro per persoon. Als daar dan ook nog wat te knabbelen en drinken bijkomt wordt het voor ons gezin gewoon te kostbaar.
Egels kunnen momenteel moeilijk aan water komen. Help ze door een schoteltje met water op een beschut plekje neer te zetten, liefst met wat speciaal egelvoer (te koop in dierenwinkels). Voor insecten op een hogere plek een schoteltje water met steentjes.