recept Sangria
dinsdag 8 september 2009 om 13:06
Hoi allemaal,
met deze temperaturen krijg ik zin in sangria. Iemand een idee hoe dit te maken? Ik heb al gesurfd op het web maar krijg de meest uiteenlopende recepten. Ik heb zelfs een recept gezien met als ingredienten sinas en cola!!!
Kortom: iemand een lekker beproefd recept zonder sinas en cola?
dank!
met deze temperaturen krijg ik zin in sangria. Iemand een idee hoe dit te maken? Ik heb al gesurfd op het web maar krijg de meest uiteenlopende recepten. Ik heb zelfs een recept gezien met als ingredienten sinas en cola!!!
Kortom: iemand een lekker beproefd recept zonder sinas en cola?
dank!
dinsdag 8 september 2009 om 13:07
ik heb het "laatst" gemaakt met:
seven-up
jus d'orange
rode wijn
suiker
kaneel
appel
perzik
smaakte prima
oh ja, en de verhoudingen een beetje gegokt. We hebben een recept op internet gevonden en daar een beetje gekeken hoe/wat en af en toe geproefd. Neem geen jus d'orange met extra vruchtvlees, da's niet zo lekker! En doe easy on the kaneel, dat is ook wat too much! Hmm, krijg er zin in! Misschien voor vrijdag maar Sangria maken ipv cocktails
seven-up
jus d'orange
rode wijn
suiker
kaneel
appel
perzik
smaakte prima
oh ja, en de verhoudingen een beetje gegokt. We hebben een recept op internet gevonden en daar een beetje gekeken hoe/wat en af en toe geproefd. Neem geen jus d'orange met extra vruchtvlees, da's niet zo lekker! En doe easy on the kaneel, dat is ook wat too much! Hmm, krijg er zin in! Misschien voor vrijdag maar Sangria maken ipv cocktails
dinsdag 8 september 2009 om 13:26
Ik gebruik een recept van good old Wina Born maar doe niet alles wat ze zegt.
1fles Spaanse wijn (liefst Rioja),2 sinaasappels,1 citroen,1 borrelglaasje grand marnier,2 eetlepels witte basterdsuiker,1 fles spuitwater.
was de sinaasappels en citroen ,snijd in schijven,verwijder de pitten en leg ze laag voor laag in kom. Strooi er basterdsuiker tussen. Giet de grand m. en de wijn erover. Laat zo een uurtje afgedekt staan. Vul de glazen voor 2/3 met sangria en giet er spuitwater bij.
Spuitwater doe ik niet maar gooi wel wat ijsklontjes erbij. Soms een kaneelstokje.En nog wat appels of andere fruit.
Even gekopieerd uit een ander topic, wel zelf geplaatst.
1fles Spaanse wijn (liefst Rioja),2 sinaasappels,1 citroen,1 borrelglaasje grand marnier,2 eetlepels witte basterdsuiker,1 fles spuitwater.
was de sinaasappels en citroen ,snijd in schijven,verwijder de pitten en leg ze laag voor laag in kom. Strooi er basterdsuiker tussen. Giet de grand m. en de wijn erover. Laat zo een uurtje afgedekt staan. Vul de glazen voor 2/3 met sangria en giet er spuitwater bij.
Spuitwater doe ik niet maar gooi wel wat ijsklontjes erbij. Soms een kaneelstokje.En nog wat appels of andere fruit.
Even gekopieerd uit een ander topic, wel zelf geplaatst.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
dinsdag 8 september 2009 om 13:30
Sangria
4-6 eetlepels suiker
1 limoen
1 sinaasappel
1 citroen
4 eetlepels brandy (volgens mij kun je die best weglaten evt.)
1 fles droge, rode wijn
soda- of koolzuurhoudend mineraalwater
ijsblokjes
Fruit in schijfjes snijden, samen met suiker in kan doen.
Wijn erbij en ongeveer een uur koud laten worden in de koelkast. Daarna het mineraalwater (ook koud) erbij doen. (ongeveer 7 dl)
IJsblokjes in glas doen, sangria erbij.
4-6 eetlepels suiker
1 limoen
1 sinaasappel
1 citroen
4 eetlepels brandy (volgens mij kun je die best weglaten evt.)
1 fles droge, rode wijn
soda- of koolzuurhoudend mineraalwater
ijsblokjes
Fruit in schijfjes snijden, samen met suiker in kan doen.
Wijn erbij en ongeveer een uur koud laten worden in de koelkast. Daarna het mineraalwater (ook koud) erbij doen. (ongeveer 7 dl)
IJsblokjes in glas doen, sangria erbij.
dinsdag 8 september 2009 om 15:39
Fruit in stukjes doen (vooral perzik, ander fruit kan ook), suiker eroverheen doen, limoen en kaneel eroverheen, één liter niet te dure wijn erbij gooien (bv. Jumilla) en een stuk of twee uitgeperste sinaasappels. Je moet het even laten staan zodat de drank ook in het fruit trekt. Als je hem wat sterker wilt maken kan je er een glaasje jenever bij doen.
En wat ook heel lekker is en op sangría lijkt: Tinto de Verano. Daar doe je de wijn in en evenveel sprite, fanta limoen of spa (in spanje: casera). Verder een glaasje vermouth (martini),
Wat Lucifer noemt is idd ook heel lekker (gewoon sneeuwwitje toch) in Spanje heet het 'clara' en is het gewoon cool om te bestellen
En wat ook heel lekker is en op sangría lijkt: Tinto de Verano. Daar doe je de wijn in en evenveel sprite, fanta limoen of spa (in spanje: casera). Verder een glaasje vermouth (martini),
Wat Lucifer noemt is idd ook heel lekker (gewoon sneeuwwitje toch) in Spanje heet het 'clara' en is het gewoon cool om te bestellen
dinsdag 8 september 2009 om 20:02
Zo,
er zijn meerdere mensen die aan de sangria zijn. Dacht even dat ik hopeloos achterliep. Met bovenstaande kan ik wel wat. Ik dacht trouwens dat er witte rum in kon maar dat kom ik hierboven dan weer niet tegen...
Ik denk dat ik maar eens ga experimenteren... goede smoes, toch???
dank voor alle reacties!
Viva la sangria!
er zijn meerdere mensen die aan de sangria zijn. Dacht even dat ik hopeloos achterliep. Met bovenstaande kan ik wel wat. Ik dacht trouwens dat er witte rum in kon maar dat kom ik hierboven dan weer niet tegen...
Ik denk dat ik maar eens ga experimenteren... goede smoes, toch???
dank voor alle reacties!
Viva la sangria!
zondag 1 augustus 2010 om 22:07
Ik ben net terug uit Spanje, en heb een fles Tinto de Verano meegenomen.
Gelukkig heb ik dit in de vakantie zelf niet geproefd, anders had ik een stuk of wat flessen meegenomen.
Dan was mijn man niet zo blij geweest, want de auto zat al flink vol op de terugweg .
Maar nu mijn vraag: is dit in nederland ook kant en klaar te koop?
Gelukkig heb ik dit in de vakantie zelf niet geproefd, anders had ik een stuk of wat flessen meegenomen.
Dan was mijn man niet zo blij geweest, want de auto zat al flink vol op de terugweg .
Maar nu mijn vraag: is dit in nederland ook kant en klaar te koop?
zondag 1 augustus 2010 om 23:14
Geen idee of ik 'mijn' recept wel eens gepost hebt, het komt van een 'workshop' bij een Riu hotel.
1 liter rode wijn
1 borrelglas bananenlikeur (de gele, géén Pisang Ambon)
1 borrelglas brandy
1 borrelglas cointreau
1 limoglas 7-up
fruit: sinaasappel, banaan, ananas, perzik, meloen, appel (kortom alles wat voorhanden is)
In grote kan eerst rode wijn en je fruit, daarbij de likeurtjes, dan 7-up en voor serveren flink wat ijsblokjes erbij.
Heeeeeerlijk!
1 liter rode wijn
1 borrelglas bananenlikeur (de gele, géén Pisang Ambon)
1 borrelglas brandy
1 borrelglas cointreau
1 limoglas 7-up
fruit: sinaasappel, banaan, ananas, perzik, meloen, appel (kortom alles wat voorhanden is)
In grote kan eerst rode wijn en je fruit, daarbij de likeurtjes, dan 7-up en voor serveren flink wat ijsblokjes erbij.
Heeeeeerlijk!