Grondige schoonmaak wc
maandag 8 maart 2010 om 13:48
Misschien een hele stomme vraag, maar hoe krijg je een wc ontsmet?
Ik woon in een studentenhuis met verder alleen kerels. Volgens mij hebben ze een beetje moeite met richten want er hangt echt een ranzige pisgeur in de wc, terwijl de pot wel schoon is (die wordt regelmatig schoongemaakt).
Hebben jullie tips om de grond weer fris te krijgen (we hebben wel een dweil)? Een of ander wondermiddel? En als ik toch bezig ben neem ik de pot zo ook even onder handen, hebben jullie daar nog goede tips voor?
Ik woon in een studentenhuis met verder alleen kerels. Volgens mij hebben ze een beetje moeite met richten want er hangt echt een ranzige pisgeur in de wc, terwijl de pot wel schoon is (die wordt regelmatig schoongemaakt).
Hebben jullie tips om de grond weer fris te krijgen (we hebben wel een dweil)? Een of ander wondermiddel? En als ik toch bezig ben neem ik de pot zo ook even onder handen, hebben jullie daar nog goede tips voor?
maandag 2 augustus 2010 om 01:45
Ik zou zeggen, probeer eens schoonmaakazijn, giet gewoon een heel flesje leeg over de vloer, laat het een paar uur intrekken en dan alles opdweilen. Bacteriën verdwijnen door zuur en het neutraliseert. Als alles goed droog is zou je siliconenspray over de voegen kunnen spuiten om ze af te dichten. Wel ontzettend smerig zeg, ik heb met je te doen.
maandag 2 augustus 2010 om 01:50
Dettol kan je trouwens het goedkoopst op de markt kopen, 5 euro voor een fles, ik doe dat altijd verdund volgens de gebruiksaanwijzing in een mini plantenspuitje en spuit hier wc bril en aanrecht en vaatdoekje etc mee in na het schoonmaken en laat het dan zo opdrogen. Desinfecterende werking van dettol heeft pas effect als het een poosje in kan werken.

maandag 2 augustus 2010 om 01:56