Ik ben zo bang... deel 5

31-07-2010 10:15 3032 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 5 alweer.... en het leven blijft een achtbaan.

Maar gelukkig een achtbaan waarin ik me gesteund weet door alle lieve vrouwen die hier meeschrijven. met of zonder kanker, met of zonder ervaring met de ziekte, maar altijd met een groot gevoel voor humor en aandacht voor elkaar. En van honden houden is een vereiste :-)

Dit topic is er voor iedereen die mee wil lezen of schrijven over de grootste levensproblemen en de kleinste grappige ervaringen.

Van tomaatautootjes tot babies, van borstreconstructies tot bloeddrukkastjes, van verdwijnacts tot wasserette-ervaringen: ik hoop dat ik nog heel, heel lang mag blijven schrijven op het mooiste topic van het forum.

Deel 4: Ik ben zo bang... deel 4
Doe ik ook vaak Noanne, douchen na het ziekenhuis :-)

Ik wil het ook altijd weten trouwens, of het nou foute boel is of niet. De angst verdwijnt niet door je kop in het zand te steken. Ik weet liever waar ik aan toe ben, jij dus ook.

Morgen al de uitslag, geloof ik?

Ga je alleen, of gaat er iemand met je mee?
Dat afwachten is echt vreselijk. Ik leef met je mee Noanne. Ook al is het maar twee dagen, maar dan komt wel het dak naar beneden. Het is wat Bo zegt, beter zeker weten dan die onzekerheid. Die maakt je juist gek. voor jou. Voor het wachten en voor een goede uitslag morgen. Ik hoop het met heel mijn hart.

En de quote mag blijven staan hoor. Dan kunnen ze een beetje bedenken waar het over ging.

Bo dat is zeker een mooi ikje. Zo lief. Ik moet dan opeens weer aan mijn schoonmoeder denken. Die wist het ook niet meer en haalde er ook altijd vroeger bij.

En opeens is het waar Bo het in de OP over heeft. Het leven is een achtbaan. Soms in mindere maar veel te vaak in meerdere opzichten.

Daarom vind ik dit het mooiste topic van het hele forum.
Ja, morgen de uitslag al, morgenmiddag om deze tijd ongeveer. (Als er geen uitloop is enzo ;) )

Ik ga alleen, dat heb ik tot nu toe altijd alleen gedaan, merk dat ik me daar het prettigst bij voel. Zorg er wel altijd voor dat er iemand oproepbaar is. Morgen ga ik met een vriendin die in het ziekehuis werkt thee drinken na het gesprek.

Door je 'ikje' moet ik ineens weer denken aan die film: The Notebook. Dat vind ik ook zo'n mooi verhaal.

Ik laat het staan Zoebie, moet het over een week toch nog weg, dan laat je het weten ok?
Er zijn momenten waar je intens van geniet, tel die momenten en je leeft!
Zoeb, geen idee wat er allemaal stond maar ook een van mij, voor de troostheid, waar dan ook voor.

Noanne, wat zul je inderdaad bang zijn lieve schat.

Ik zou je graag opvrolijken maar ik ben bang dat 'dansen met je Germaanse oermoeders' je niet uit de put gaat halen. Mocht je behoefte hebben aan wat BEO-action, dan duik ik meteen in ons topic.

Verder denk ik aan je en leef ik met je mee.

Bo-lief, wat fijn dat het been geen trombose is. Goed te weten dat wat er aan scheelt vaker voorkomt na chemo. Niet fijn om het te hebben, naar zelfs en toch ook geruststellend, hoop ik.

Hier gaat het wel ok.

Wé heeft een gesprek gehad gisteren en dat ging goed. Morgen heeft hij weer een gesprek, voor een andere opdracht. De auto is terug, we hebben 'm zelfs betaald en er komt voor mij weer werk aan. (Gastrol in een hele leuke serie en een film o.a., nog niks aan geld nu maar voor over een tijdje).

Nu ga ik beslag maken voor pannenkoeken. Die ga ik bakken bij mijn ouders die met Fien in een stacaravan zitten, een paar dorpen verderop.

Ik hoop dat je gebakken ei smaakte schat!

O, en ik denk onverminderd vaak aan je.

Leo, ik zat zelf meer te denken aan een chakra meditatie, want uit de test blijkt dat die helemaal verstopt zitten. Zal t morgen ff voorleggen of het daardoor zou komen

Fijn dat er weer wat geld binnen gaat komen, geldzorgen zijn rotzorgen.

Bo, oedeembeen, bah, in D doen ze dan meteen zo'n fysiotherapie om het vocht af te voeren. Lymfdrainage ofzo, ik heb geen idee. Doen ze dat bij jullie ook?
Ze doen bij mij geen lymfedrainage, want dat oedeem komt wel degelijk door iets.

Alleen is het geen trombose, dat weten we al een week, maar er zit wél iets.

Alleen willen ze de PETscan afwachten om te kijken wat dan, dus tot die tijd is het voor hen "gewoon" oedeem.

Sinds ik het been vaker omhoog heb is het wel beter trouwens, maar je ziet dat eronder een bult zit, achter de spier. En wat die bult dan nou weer is..... tsja.
Bah, bulten. Pfff, snappen die bulten dan niet dat je geen kameel bent?

Die PET is pas in september las ik? Duurt dus nog ff.
Lé ik zal het je wel mailen. Ik heb het wel bewaard. Dus voor de nieuwsgierigen onder ons. En wat fijn dat je weer het één en ander in het verschiet hebt. Geldzorgen zijn rotzorgen.

Bo ik zat vanmiddag te bedenken onder mijn gebakken ei (nou ja erboven dan) waarom heb jij niet een lekkere zak patat in je diepvries? Voor die momenten dat je er juist heel erg zin in hebt.

Ik heb ook altijd zin in friet hoor. En hier is het elke woensdag frietdag. Dan staat er hier een frietwagen op het plein en die heeft hele lekkere. Ik pak er dan geen snack bij. Dat mag niet met mijn dieet (hoewel ik in de vakantie al vreselijk heb gezondigd met allerlei lekkere soorten vlaai en BBQ's) maar friet mag ik wel. Met echt Limburgs zuur vlees. Heerlijk is dat.

Noanne ik ga ook het liefst alleen naar het ziekenhuis. Daar voel ik me ook beter bij. Jan heeft mij er altijd het liefste bij.
Ik ben nog maar tot en met pag. 16 maar wil even laten weten dat ik weer thuis ben. Alles goed en heb een fijne kraamhulp.

Het is weer voeder-tijd, het begint op gang te komen.

Bo fijn dat (op de vsl na) de dag toch goed was verlopen. En dat been toch oedeem (hee dat rijmt) ik ken dat alleen van bergbeklimmersboeken, die krijgen zo'n hoofd van de hoogte.

Ik mis jullie wel hoor! Wil vaker lezen dan kan, moet rusten en voeden en en en.
Oh ik lees een klein stukje 19 en zie dat het dat het niet goed is en misschien geen oedeem. Ik ga zo de rest lezen maar mijn stukje van hierboven slaat dan nergens.
phoehee, welkom thuis. Fijn dat de borstvoeding op gang komt, alleen niet te lang doorgaan hè... dan krijg je zoiets:

Wat is er alweer een hoop bijgeschreven! En het is hier inderdaad een achtbaan van hoop en vrees momenteel:

Bo, het is nog een tijd wachten voor je echt duidelijkheid krijgt door de PET-scan. Kun je het een beetje loslaten? Ik geloof dat ik er continu mee bezig zou zijn. Maarja, dat is in de situatie waar ik nu in zit, weet niet hoe het is als ik al een hele ziektegeschiedenis heb.

De verhuizing... die gaat in een heleboel kleine stapjes, steeds een beetje meer van "mijn" naar "ons" huis. Er moet hier (in ons huis) nog het eea vertimmerd worden en dat wordt op z'n vroegst half september. Tot die tijd is sjurman errug druk met allerhande activiteiten op z'n werk: sail, uitmarkt, dam tot damloop (doe jij dit jaar weer mee ingmagh?). Ik denk dat minstens oktober en misschien wel november wordt dat ik mijn huur opzeg.

Luonto, gefeliciteerd! Wat een goed nieuws dat je een jaar "schoon" bent!

Noanne, alle knuffels helpen wordt er wel gezegd, toch? Kom hier, dan krijg je er een van me . Ik duim voor je!

Zoebie, jullie als uitzondering op de regel... waarom verbaast me dat eigenlijk niet? Ik bedoel, jullie hebben zóveel doorstaan! Als je dat in je eentje had moeten dragen, was dat veel te zwaar geweest toch? Ook een voor jou!

En alle andere topvrouwen hier, ik ben vandaag toch knuffels aan het uitdelen: !

Oja, ik had laatst nog een spinnetje beloofd. Komtie:

En om alle magen weer iets tot rust te brengen nog een lief vlindertje:

Fijne avond allemaal!
Sjur mij maak je niet bang met zo'n klein spinnetje. Mijn jongste heeft een vogelspin gehad toen hij nog thuis woonde. Na drie keer vervellen was het ding zo groot dat ie niet meer in mijn hand paste.

Het was er zo eentje en net zo groot. Helaas (voor het beest dan) heeft hij zijn vierde vervelling niet overleefd.
Phoehee wat een mooi mannetje is het.

Echt een fantastisch mooi kindje.

En geniet van je kraamtijd hé. Niks moet alles mag.
Luonto, sorry, ik vergeet jouw goede nieuws helemaal!

Kijk, om het goed te maken dat ik zo onattent was, de gruwelijkste glitterplaat die ik vinden kon!

Poehtje, welkom thuis!

Ow.....eh....beetje verwijfd plaatje voor een jongen zie ik nu pas echt.

Maar uit een goed hart!
Waar haal je die lilluke glitterplaatjes toch vandaan Leo?
Nou het gaat hier goed. Ik mag in september een bruidspaar rijden met de Renault. Zo gaaf is dat.
Leuk Zoebie!
Ja hé die plaatjes van Lé zijn mooi van lillijkhied
Ohw en wij liggen af en toe helemaal dubbel om Saar. Jan is een fiets aan het maken en was opeens gereedschap en zijn poetsdoek kwijt. Saar had het verzameld.
Sja, je hebt altijd baas boven baas Zoebie... Gaaf dat je een bruidspaar mag gaan rijden. Neemt het bruispaar Saar dan als bruidsmeisje?

Mooie namen Phoehee, allitereert zo lekker
Wat fijn dat je weer thuis bent Phoehee!! Met je zoon, ineens zijn jullie geen twee meer, maar drie. Wat is dat toch speciaal... ik ben blij te lezen dat alles goed gaat!

Sjur, enge spin inderdaad *brrrr*

Jij doet je verhuizing dus heel langgerekt en uitgebreid, ik zou dat niet kunnen denk ik. Voor mij moet altijd alles in één keer, en zeker verhuizen over zoveel maanden zou ik echt moeilijk vinden. Knap dat je het zo rustig volhoudt!

Zoeb, wat gaaf dat je dat bruidspaar mag rijden :-) Het is ook zo'n mooi wagentje, echt super.

En Saar is aan het verzamelen? Net als Joe, die heeft alle schoenveters uit Ro's schoenen "verzameld"

Leo, je bent inderdaad de queen of glitter, girl

lelijk of niet, er zit gevoél achter!!

Wij hebben net gewandeld in het bos en kwamen jagers tegen. Blijkt dat jagers hier het recht hebben loslopende honden af te knallen (ja echt), dus we gaan morgenavond naar de boswachter die wij goed kennen om te bespreken waar en wanneer we veilig kunnen wandelen.

Ik lust graag een stukje wild, maar het is toch van de gekken dat ze op honden mogen schieten?!?
Hé bah Bo, je moet er toch niet aan denken dat je lekker aan het wandelen bent en er zou zoiets gebeuren. akelig idee zeg.

Doen ze dat ook als de eigenaren van de honden in de buurt zijn? Dat is toch van de zotte eigenlijk hé.

Saar is een echte verzamelaar. Dus Joe doet dat ook.

Haha, dan moet Ro wel vaak veters zoeken. Ik vind het nog knap dat Sam en Joe nooit aan de schoenen zijn begonnen. Keus genoeg.

Als Saar boos is, of gestrest gaat haar oor overeind staan. Zo raar. Ik heb haar vanavond even aan moeten pakken, want ze was Sedi echt heel erg aan het uitdagen. En jawel toen ik haar weer op de grond zette, stond het oor recht overeind. Het ziet er zo grappig uit. Maar toen ik mijn fototoestel had gepakt, was het oor alweer naar beneden en normaal.

't Is me er één hoor die Saar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven