Onkruid door Coniferen
dinsdag 3 augustus 2010 om 20:38
Mijn buren hebben coniferen in hun tuin staan. Deze zorgen voor onkruid in mijn tuin (het lijken wel een heleboel kleine conifeertjes).
Gewone onkruidbestrijdingsmiddelen helpen helemaal niet. Er ligt anti-onkruiddoek onder het grind, maar daar gaat het dwars doorheen.
Heeft iemand een idee hoe ik hiervan afkom?
Alvast bedankt.
Groetjes Rianne
Gewone onkruidbestrijdingsmiddelen helpen helemaal niet. Er ligt anti-onkruiddoek onder het grind, maar daar gaat het dwars doorheen.
Heeft iemand een idee hoe ik hiervan afkom?
Alvast bedankt.
Groetjes Rianne
donderdag 5 augustus 2010 om 10:35
Weet je zeker dat het kleine coniferen zijn? ik ken veel tuinen met coniferen maar heb nog nooit gezien dat door zaadjes kleine struikjes/boompjes gaan groeien.
Wat wel op kleine conifeertjes lijkt is heermoes, een sporenplant die wel op schrale grond voorkomt. Echt troep, je raakt het bijna niet kwijt. Zelfs round-up werkt amper.
Vanaf het begin uittrekken en de grond verbeteren (oh nee, je hebt grind, dat werkt dus niet)
Ik hoop voor jou dat het toch mini-coniferen zijn......
Wat wel op kleine conifeertjes lijkt is heermoes, een sporenplant die wel op schrale grond voorkomt. Echt troep, je raakt het bijna niet kwijt. Zelfs round-up werkt amper.
Vanaf het begin uittrekken en de grond verbeteren (oh nee, je hebt grind, dat werkt dus niet)
Ik hoop voor jou dat het toch mini-coniferen zijn......
dinsdag 7 september 2010 om 11:02
Zou je even willen doorgeven welk bestrijdingsmiddel dit is?
Wij hebben zelf ook al jaren last van heermoes (daarom herkende ik jouw verhaal van de kleine conifeertjes ook direct..) Het is toch niet zo dat het bruin wordt omdat de winter in aantocht is? Ik ga zodadelijk eens buiten kijken hoe onze plantjes er bij staan
Wij hebben zelf ook al jaren last van heermoes (daarom herkende ik jouw verhaal van de kleine conifeertjes ook direct..) Het is toch niet zo dat het bruin wordt omdat de winter in aantocht is? Ik ga zodadelijk eens buiten kijken hoe onze plantjes er bij staan
woensdag 8 september 2010 om 13:03
Het is vlak na het spuiten bruin geworden en gaan hangen. In de tuin van de buren staat het nog overeind en is het nog steeds groen. Ik hoop niet dat ik te vroeg heb gejuicht.
Het bestandsdeel is MCPA. Wij hebben onkruidbestrijdingsmiddel gekocht voor op gazon waarop staat dat het bestandsdeel MCPA is (volgens mij van Bayer).
Het bestandsdeel is MCPA. Wij hebben onkruidbestrijdingsmiddel gekocht voor op gazon waarop staat dat het bestandsdeel MCPA is (volgens mij van Bayer).