Geld & Recht alle pijlers

Onterven kinderen

02-08-2010 21:56 370 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goede avond.

Ik lees vaak op dit forum en vond het nu nodig een account aan te maken. Ik heb namelijk een vraag.

Is het mogelijk mijn kinderen te onterven? Ik wil zelfs niet dat zij hun zogenaamde legitieme portie krijgen. Ik wil alles aan mijn hond en poes nalaten. Ik wil dit niet met de kinderen bespreken. Wil ze juist verrassen als het zover is.

Het is niet gebruikelijk dat er kapitaal aan een hond nagelaten wordt. Geloof mij, ik heb er mijn redenen voor. Weet iemand of er juridisch iets te omzeilen valt?
Dag dames,

Met tranen in mijn ogen lees ik jullie commentaren.

Nessemeisje, ineens wordt het me duidelijk. Flarden van gesprekken die ik met Dennis (verloofde) gevoerd heb komen ineens naar boven. Natuurlijk is er geen enkele reden om in gemeenschap van goederen te huwen. Altijd zijn gemaar, dat ik vertrouwen in hem moet hebben. Want wat voor een verschil maakt het als alles vastgelegd wordt. Hij deed quasi onverschillig als ik probeerde hem te overtuigen dat het in onze kring gebruikelijk is dat men op huwelijkse voorwaarden trouwt. Hij meende zeker te weten dat ik zijn grote liefde ben. Ik ben de vrouw waar hij altijd op gewacht heeft. Ook vindt hij mijn zoons egoistisch gedrag vertonen. Mijn jongens zijn nooit egoistisch geweest. Twee van mijn zoons zijn met heel gewone meisjes getrouwd. Met gewoon bedoel ik geen groot geld en bezit. Het zijn werkelijk waar schatten van schoondochters voor mij geweest. Ik ga dit alles steeds beter in perspectief zien.

Ik voel me op het moment ontredderd. Wat heb ik mijn jongens aangedaan! En hoe heb ik ooit kunnen overwegen dat zij me mijn geluk niet gunnen!

Morgen komt mijn verloofde bij me. Ik ga een indringend gesprek met hem voeren. Het zal me benieuwen hoe hij reageert. Nooit maar dan ook nooit heeft hij geprobeerd mij te doen inzien dat ik contact met mijn kinderen op moest nemen. Ik was in de ban van zijn mooie verhalen en van zijn mooie lichaam wat mij tot ongekende hoogten wist te brengen.

Mijn man zaliger heeft me op het hart gedrukt dat ik weer gelukkig moest worden. Ik was volgens hem geen vrouw om alleen te blijven. Ik ben 10 jaar alleen geweest. Had geen behoefte aan een andere man. Maar toen mijn therapeut toenaderingspogingen zocht was ik als was in zijn handen. Ik was/ben hopeloos verliefd geworden. Ik ben verslaafd aan hem. Ik weet niet hoe ik dit moet gaan aanpakken. Ik bedoel: ik ben ook maar een vrouw van vlees en bloed. Ik zie jullie weleens schrijven over een SV of neukerT. Ik ga me eens verdiepen in het onderwerp Seksvriend. Ik ben alleen bang dat de liefde van zijn kant over is als hij bemerkt dat er financieel niks te halen valt. Want dat er getrouwd wordt in gemeenschap van goederen is van de baan. Ik vind mijn kinderen belangrijker dan hem. Mijn kleinkinderen, waarvan ik ruim 7 maanden niks gehoord heb, zijn mijn alles. De baby die ik niet heb mogen zien is naar mij vernoemd zag ik in een advertentie in de streekkrant. Elsje. Mijn eerste kleindochter. In onze familie komen veel zonen voor. Ik had graag ook een dochter gehad.

Dank jullie wel voor het inzicht.

Groeten,

Elsbettina
Ik ga nu echt op mijn handen zitten. Therapeut? Elsje? NeukerT?

Bold & the Beautiful is er niks bij...
Ja, dat vind ik echt.
Wat een aparte omslag ineens!

Misschien zijn je zoons loyaal aan hun vader en willen ze niet dat zijn geld naar een nieuwe partner gaat? (is vast mosterd...)
Mh, leuk dat (o.a.) ik zo overtuigend ben, maar zo'n abrupte omslag geloof ik dan weer niet zo.

"wat mij tot ongekende hoogten wist te brengen."

"De baby die ik niet heb mogen zien is naar mij vernoemd zag ik in een advertentie in de streekkrant. Elsje"

"Mijn man zaliger"

"Flarden van gesprekken..."
quote:nessemeisje schreef op 04 augustus 2010 @ 00:30:

Mh, leuk dat (o.a.) ik zo overtuigend ben, maar zo'n abrupte omslag geloof ik dan weer niet zo.

"wat mij tot ongekende hoogten wist te brengen."

"De baby die ik niet heb mogen zien is naar mij vernoemd zag ik in een advertentie in de streekkrant. Elsje"

"Mijn man zaliger"

"Flarden van gesprekken..."*snik van ontroering terwijl grote tranen op mijn bevallige decolleté druppen*
Ja, dat vind ik echt.
quote:Prima69 schreef op 02 augustus 2010 @ 22:12:

Ach, je kunt natuurlijk alles nalaten aan huisdieren,

oh ja?

Huisdieren zijn geen natuurlijke personen en geen rechtspersonen. Hoe kunnen huisdieren iets bezitten? Hoe kunnen ze dus het eigendom verkrijgen over de erfenis?

Je tandeborstel iets laten erven, denk je dat dat ook kan?
quote:Elsbettina schreef op 02 augustus 2010 @ 22:33:

Als ik in gemeenschap van goederen trouw dat krijgt hij en mijn dieren alles. Hoe vervelend het gedrag van je kinderen, je bent hier het contact met de realiteit echt even kwijt. Huisdieren ZIJN bezit, ze hebben geen bezit. Wat stel je je daar nou bij voor, een hond met geld? Kom op, dit kan je niet serieus denken.
Jammer Elsbettina, je ging zo goed maar je laatste bericht, nee, dit klinkt als een 'puppet'.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
quote:Mamasaar schreef op 04 augustus 2010 @ 00:32:

[...]

*snik van ontroering terwijl grote tranen op mijn bevallige decolleté druppen*Waarna zij van de spanning een flauwte kreeg en aanstonds ineen zeeg.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
quote:Elsbettina schreef op 03 augustus 2010 @ 16:16:

Hij heeft me verzekerd dat hij zielsveel van me houdt en dat het niet nodig is dat er voorwaarden aan ons huwelijk vastgelegd dienen te worden. Dat noemen we dan: nogal wiedes.
quote:domnaiefmutsje schreef op 03 augustus 2010 @ 16:54:

Als jij serieus bent, zijn jouw zoons terecht kwaad en ben je een draak van een vrouw dat je je kinderen dit zodanig kwalijk neemt dat je hen maar niks gunt.

Het lijkt nogal... ongeloofwaardig dit.ach, die hond geeft het wel een leuke draai. Noemde iemand in het begin van dit topic al niet de betere B-film?
mm, altijd achteraan beginnen te lezen, dat scheelt weer serieus reageren op overduidelijke rijke fantasie.
"Ik ben alleen bang dat de liefde van zijn kant over is als hij bemerkt dat er financieel niks te halen valt."

Elsbettina: wat je hier schrijft over je angst/gevoel zegt eigenlijk wel alles, he...? Is niet goed, vrouw. Liefde werkt niet op die manier.

Ik kan me voorstellen dat het voelt alsof ze jou je geluk niet gunnen en dat je dat heel veel verdriet doet. Maar los van het gevoel van je kinderen, krijg ik geen goede vibes bij dit gebeuren... Als het wél echte liefde is, dan stimuleert hij in alles wat hij kan doen/laten dat de band met je (klein)kinderen z.s.m. hersteld wordt, trouwt hij niet met je, of op HV (ook daarin moet je oppassen; iedere zoveel periodes concreet afrekenen, anders wordt het in een evt rechtzaak al snel gezien als gemeenschap van goederen), luistert hij serieus naar jouw twijfels en hóórt hij die ook. Ik vind het nogal respectloos om daar zo overheen te denderen en dat zou mijn achterdocht wekken. Voor hem is het makkelijk aan te voeren dat hij alles met je wil delen; hij heeft financieel niet veel te delen. Een huwelijkscontract zou ik zakelijk benaderen - daar sluit je een contract voor af. En dan moet je juist the worst case scenarios helder voor ogen nemen.

Als het alleen symbolisch bedoeld is dat je ten overstaan van geliefden en bekenden je liefde voor elkaar wil uiten, dan kun je ook een mooie ceremonie zonder rechtsgeldige consequenties houden...
Elsbettina, de opbouw van je verhaal ging goed, de afronding is een beetje overhaast.

Werk wat langzamer naar het eind toe, dat maakt het verhaal spannender.

Weet je al of je boek een open einde krijgt?
quote:emmenn schreef op 04 augustus 2010 @ 08:52:

Elsbettina, de opbouw van je verhaal ging goed, de afronding is een beetje overhaast.

Werk wat langzamer naar het eind toe, dat maakt het verhaal spannender.

Weet je al of je boek een open einde krijgt?
Ja, dat vind ik echt.
Laat me raden, Dennis heeft een dochter met een zwakke gezondheid...
Ik vertrouw die man van je niet Els.

Om het maar bot te zeggen/schrijven.

Jij komt over als een lieve, zorgzame vrouw. Wel naief.

Als Dennis echt uit liefde wil trouwen dan zal hij met je trouwen op huwelijkse voorwaarden.

Manches klinkt viel schlimmer, als es sich anhoert (Victor Hugo).
Goede morgen,

Ter verduidelijking: mijn toestand is geen fictie maar bittere ernst. Was het maar een boek, dan zou ik het nu dichtslaan. Of het, om in jullie termen te spreken, een open einde wordt hoop ik niet. Tenzij ik straks dood neerzijg. Dan zal niemand het vervolg weten en is misschien, zolang ik niets vastlegd heb, alles opgelost.

Mijn omslag is geheel te wijten aan jullie inzichten. Ik probeer elk commentaar op me in te laten werken. De voor- en nadelen af te wegen. Gisterenavond ben ik inderdaad wat sceptisch geworden. Lijkt mij niet geheel vreemd na alles wat hier voorbij komt. Zelfs de benaming golddigger is ter sprake gekomen. Jullie moeten je wel realiseren dat ik hier alleen in sta en er met niemand van gedachten kan wisselen in mijn omgeving. Ik voel me soms wat verward en zal wellicht zo overkomen.

Sneez, ik heb jouw laatste alinea ter harte genomen. Ik heb zelf nooit aan deze manier gedacht en ik vind het wel een aardige oplossing voor toch iets feestelijks. Maar de belangrijkste personen zullen hier niet bij aanwezig zijn.

Eigenlijk had ik een trouwdag voor ogen met alle toeters en bellen daarbij aanwezig. Ten overstaan van God en de gemeente onze liefde te uiten en te laten zegenen. Misschien is dat mogelijk zonder de burgerlijke stand. Ik zal het met de pastoor bespreken.

Vanmiddag komt hij lunchen en ik ga met hem praten. Hij heeft 2,5 uur voor me vrijgemaakt en een paar cliënten verzet voor de oefentherapie. Hij is een graag geziene therapeut en kan nauwelijks tijd vrijmaken. Het verbaast mij niet dat de dames gek op hem zijn. Hij is werkelijk waar zo goed in zijn beroep. Nadat ik een nieuwe heup gekregen heb is hij intensief met mij aan de slag gegaan en na een week had ik mijn rollator niet meer nodig. Ook heeft hij andere spiergroepen, in het bijzonder de bekkenbodemspieren, met mij getraind. Volgens hem waren die spieren ernstig verwaarloosd. Nu voel ik dingen waar van ik het bestaan niet wist. Maar goed, dit alles is niet relevant.

Ik ga proberen het menu voor de lunch samen te stellen. Ik ben nogal geagiteerd over het op handen zijnde gesprek.

Groeten,

Elsbettina

Postscriptum,

Hartelijk dank voor het lezen en voor jullie vertrouwen. Het doet me meer dan goed.
quote:Elsbettina schreef op 04 augustus 2010 @ 10:18:

Goede morgen,

Ter verduidelijking: mijn toestand is geen fictie maar bittere ernst. Was het maar een boek, dan zou ik het nu dichtslaan. Of het, om in jullie termen te spreken, een open einde wordt hoop ik niet. Tenzij ik straks dood neerzijg. Dan zal niemand het vervolg weten en is misschien, zolang ik niets vastlegd heb, alles opgelost.

Mijn omslag is geheel te wijten aan jullie inzichten. Ik probeer elk commentaar op me in te laten werken. De voor- en nadelen af te wegen. Gisterenavond ben ik inderdaad wat sceptisch geworden. Lijkt mij niet geheel vreemd na alles wat hier voorbij komt. Zelfs de benaming golddigger is ter sprake gekomen. Jullie moeten je wel realiseren dat ik hier alleen in sta en er met niemand van gedachten kan wisselen in mijn omgeving. Ik voel me soms wat verward en zal wellicht zo overkomen.

Sneez, ik heb jouw laatste alinea ter harte genomen. Ik heb zelf nooit aan deze manier gedacht en ik vind het wel een aardige oplossing voor toch iets feestelijks. Maar de belangrijkste personen zullen hier niet bij aanwezig zijn.

Eigenlijk had ik een trouwdag voor ogen met alle toeters en bellen daarbij aanwezig. Ten overstaan van God en de gemeente onze liefde te uiten en te laten zegenen. Misschien is dat mogelijk zonder de burgerlijke stand. Ik zal het met de pastoor bespreken.

Vanmiddag komt hij lunchen en ik ga met hem praten. Hij heeft 2,5 uur voor me vrijgemaakt en een paar cliënten verzet voor de oefentherapie. Hij is een graag geziene therapeut en kan nauwelijks tijd vrijmaken. Het verbaast mij niet dat de dames gek op hem zijn. Hij is werkelijk waar zo goed in zijn beroep. Nadat ik een nieuwe heup gekregen heb is hij intensief met mij aan de slag gegaan en na een week had ik mijn rollator niet meer nodig. Ook heeft hij andere spiergroepen, in het bijzonder de bekkenbodemspieren, met mij getraind. Volgens hem waren die spieren ernstig verwaarloosd. Nu voel ik dingen waar van ik het bestaan niet wist. Maar goed, dit alles is niet relevant.

Ik ga proberen het menu voor de lunch samen te stellen. Ik ben nogal geagiteerd over het op handen zijnde gesprek.

Groeten,

Elsbettina

Postscriptum,

Hartelijk dank voor het lezen en voor jullie vertrouwen. Het doet me meer dan goed.Aleen al hierom lieg je dat je barst.
Ja, dat vind ik echt.
Wat ga je maken...paddenstoelensalade?
quote:mayou schreef op 04 augustus 2010 @ 10:33:

Wat ga je maken...paddenstoelensalade?

Is wel lekker natuurlijk.
Ja, dat vind ik echt.
Wat een humor, dit topic.
...
quote:Mamasaar schreef op 04 augustus 2010 @ 10:30:

[...]

Aleen al hierom lieg je dat je barst.

Haha, dat viel mij ook al op. Ik heb als vpk gewerkt op de afdeling orthopedie, en mensen met een nieuwe heup krijgen geen rollator. Zij krijgen een rekje, dat is namelijk veel stabieler en veiliger, daarna krukken, maar een rollator is klinkklare onzin. Helaas pindakaas, mevrouw Elsbettina is door de mand gevallen.

Daarbij ga je het verhaal nu wel wat té erg aanpappen, Elsbettina, kom maar tevoorschijn.
Mamasaar, mijn vriendin kan na een heupoperatie ook na een week weer lopen zonder rollator! Dat vonden velen raar, maar het was wel zo.

Ik geef Elsbettina wel het voordeel van de twijfel en voel niet de behoefte haar af te zeiken.

Heb de verhalen gevolgd en realiseer me ineens dat het inderdaad wat vreemd is hoe jouw vriend reageert. Ik denk dat je hem niet hoeft uit te leggen waarom je trouwt op huwelijkse voorwaarden of niet.

geef hem aan 'we trouwen op huwelijkse voorwaarden of we trouwen niet'. Je zult dan zien hoe diep de liefde zit.

Dat hij geenszins positief moeite heeft gestoken om het contact met je kinderen goed te krijgen vind ik zwak.

Ik vind het naar dat je je man hebt verloren en eindelijk na zoveel jaren dacht je dat je je hart weer had verloren aan een man dat hij er zo mee om lijkt te gaan.

Sterkte.
DTEEZ!
Oja, ze had inderdaad geen rollater mijn vriendin, maar een rekje, dat is waar... Oh jee.
DTEEZ!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven