Geld & Recht alle pijlers

Internetbestelling: doos al open geweest?

04-08-2010 17:25 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen weekend heb ik een keukenmachine besteld via internet. Zojuist ben ik deze af gaan halen op het postkantoor, en nu blijkt dat het pakje al een keer open geweest is, de originele doos zit namelijk slordig dichtgetapet.

Ik ben hier niet zo blij mee, aangezien ik de volle mep voor de machine heb betaald en ik het ook niet zo netjes vind van het bedrijf.

Wat kan ik nu doen? Ik heb de doos zelf nog niet opengemaakt. Klantenservice kost 50 cent per minuut dus daar bel ik liever niet heen als het niet nodig is.
kun je ze ook mailen?
Is hij geïmporteerd? Dan zou het kunnen dat de douane hem heeft open gemaakt, maar volgens mij zit er dan een brief/sticker in/bij of op.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Hebben ze het niet bij het postkantoor opengemaakt? Of heb je dat gevraagd?
Is je bestelling nu beschadigd/incompleet?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Mailen heb ik net gedaan, maar ik wil ook weten wat mijn rechten zijn.

himalaya, nee hij is niet geimporteerd voor zover ik weet. Heb hem gewoon bij een nederlandse winkel besteld.

tuffers, heb dat niet gevraagd, niet aan gedacht.
himalaya, ik weet het niet want ik heb hem niet opengemaakt. Leek me beter om daar even mee te wachten, omdat ze straks dan misschien zeggen dat ik hem dan niet meer terug mag sturen ofzo.
Vind het gewoon vervelend dat ik een nieuw produkt bestel en dan blijkt dat de doos al open geweest is.
Maak anders een foto van vóór en na. Dan kun je erbij zeggen van "kijk, zo zag de doos eruit!"

Kun je ook niet in het online register kijken of er een doorkeuzenummer bij staat ipv een duur nummer?
Als de doos op het postkantoor of tijdens het vervoer open is gegaan, plakt de TNT hem weer dicht met TNT-tape. En een excuusbriefje zit er dan ook bij.
Nou, dat laatste is niet het geval geweest, dat is wel duidelijk.

Heb inmiddels wel een normaal nummer op internet gevonden, dat ga ik morgen dan maar eens bellen.

Ga het pakje voorlopig niet openmaken, vind het gewoon echt niet netjes.
Je mag sowieso een internet bestelling binnen 7 dagen na ontvangst van de bestelling terugsturen, het bedrijf is dan verplicht jou het aankoopbedrag terug te storten binnen 30 dagen. Staat in de wet kopen op afstand. De verzendkosten zijn dan wel voor jou.
Ik werk bij een transport bedrijf en als bij ons een doos opengaat tijdens het vervoer,wordt de inhoud gecontroleerd en er herkenbaar plakband op gedaan.

Als je hem geaccepteerd hebt,als beschadigde doos denk ik niet dat je nog rechten hebt.

Je had hem dan moeten weigeren omdat hij beschadigd is.....en dan gaat ie terug naar de verzender met de reden waarom je hem weigerde.Maarja,das bij ons,en wij leveren pakketten aan de deur af,en er moet voor getekend worden.
Ja, daar was ik dus al bang voor. Stond in dubio op dat postkantoor, maar besloot er thuis over na te denken en ik heb dus getekend.

Naja, ik kijk wel wat ik doe dan. Wellicht kan ik hem toch openmaken om te kijken of in ieder geval de inhoud onbeschadigd is.
Waarschijnlijk zat de originele doos met apparaat in een andere doos en heeft ze niet kunnen constateren ter plekke dat hij al open is geweest.
Niet accepteren, zou ik zeggen.

Ik had laatst een nieuwe led tv gekocht, gewoon bij een witboer.

Tv werd gebracht, ik had in de winkel al betaald, bezorger weg met een fooitje, en ja hoor, ook de hele doos dichtgetapet.

Ik heb de zaak gebeld, dat ze het weer op konden komen halen, dat ik er geen genoegen mee nam.

Het was het laatste toestel in dat model, dus pech, ik heb mijn geld teruggekeregen, wel 10 dagen op moeten wachten, er was gepind, dus het kwam ook over de bank terug.

Boebele, succes met het retourneren, nieuw is nieuw, en niet anders!
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
nee, dat was niet het geval Gravinnetje :(
Je mag je bestelling over het algemeen retourneren (en in een winkel terugbrengen). En vervolgens wordt ie dan naar de volgende klant gestuurd.

Tja, ze kunnen moeilijk elke geretourneerde bestelling weggooien en terug naar de fabriek voor een nieuw doosje dan is er net zo goed aan de inhoud gezeten.

Ik heb er ook een hekel aan spullen niet in een ongeopende originele verpakking te krijgen, maar helaas gebeurt het wel vaak.
update:

na lang wikken en wegen heb ik besloten het pakje open te maken. Uit de inhoud bleek echter dat alles al een keer uit de verpakking geweest is, en er zat een smoezelige, half verkreukelde, gebruiksaanwijzing bij. Ik heb nog even nagedacht en toen besloten de boel terug te sturen. Ik wil gewoon een nieuw apparaat! Gelukkig werkt de internetwinkel goed mee: ze zijn het pakje op komen halen en een nieuwe machine is onderweg. Ik ben benieuwd.....
quote:boebele schreef op 14 augustus 2010 @ 12:24:

update:

na lang wikken en wegen heb ik besloten het pakje open te maken. Uit de inhoud bleek echter dat alles al een keer uit de verpakking geweest is, en er zat een smoezelige, half verkreukelde, gebruiksaanwijzing bij. Ik heb nog even nagedacht en toen besloten de boel terug te sturen. Ik wil gewoon een nieuwe apparaat! Gelukkig werkt de internetwinkel goed mee: ze zijn het pakje op komen halen en een nieuwe machine is onderweg. Ik ben benieuwd.....Het is hoogstwaarschijnlijk een zogenaamde ' renew' geweest. Wat op zich prima kan zijn als je daarvan van tevoren op de hoogte wordt gesteld, en bovendien mag je dan een forse korting verwachten. Is trouwens ook een optie, het apparaat houden en vervolgens die korting opeisen, misschien scheelt het aardig wat. Kan de moeite waard zijn om over te informeren.
Ow, daar wist ik niets van. Ik dacht wel dat het niet in de haak zou zijn als ik het volle pond voor een misschien wel 2dehands produkt zou moeten betalen, maar daarom was ik dus ook behoorlijk pissig. Apparaat is nu al retour en ik krijg (hopelijk) snel een nieuwe.
Op zich vind ik deze gang van zaken behoorlijk eigenaardig. Waarom mij een 2dehands produkt sturen? Ze kunnen er toch de donder op zeggen dat klanten dat niet accepteren en dat brengt voor hun alleen maar kosten met zich mee. Terwijl als ik het van tevoren had geweten en we er afspraken over hadden gemaakt ik het apparaat misschien wel had gehouden.
Update:

kreeg afgelopen donderdag de 'vervangende' machine. Doos zat wederom heel slordig dichtgetapet en was half open. Heb het pakket bijna geweigerd, maar de bezorger zei dat met de inhoud waarschijnlijk niets mis was. Naja, toch maar aangenomen dus. Blijkt gewoon hetzelfde apparaat weer in de verpakking te zitten! Dit kon ik zien aan de beschadiging in de vulopening van het deksel.

Wat moet ik nu doen? Op internet lees ik dat ik niet de enige ben die problemen heeft met dit bedrijf. Dat was dus eens maar nooit weer! Voor nu wil ik het produkt terug sturen en mijn geld terug, maar ik weet niet zeker of ik in mijn recht sta. Het is immers al meer dan 7 werkdagen geleden dat ik de 1e machine bezorgd kreeg.
Oja, het gaat hier trouwens om www.internetshop.nl

Daar ga ik dus nooit meer iets bestellen.
Ze zijn aangesloten bij Thuiswinkelwaarborg. Daar zou ik heen gaan met de klacht. En morgen meteen doen, er is alweer een week voorbij, kennelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven