Ervaringen Easy Jet

04-08-2010 18:56 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik nog nooit met Easy jet heb gereisd, maar dit aanzienlijk scheelt op het bedrag (de goedkoopste 103 en bij Easy Jet 55), zou ik graag ervaringen willen van mensen, die al wel eens met hen zijn gevlogen.

Tot nu toe lukte mijn bestemming niet met hen, nu dus wel. Ik hoef maar ± 1 uur te vliegen, dus het is de moeite wel waard.

Graag positieve en negatieve ervaringen en zaken waar ik rekening mee moet houden!
quote:Nammma schreef op 04 augustus 2010 @ 18:56:

Tot nu toe lukte mijn bestemming niet met hen, nu dus wel. Ik hoef maar ± 1 uur te vliegen, dus het is de moeite wel waard.

Dit snap ik niet?!

Maar rekening houden met...

-je geen eten en drinken krijgt (kan wel kopen)

-de medewerkers hele lelijke oranje kleding aanhebben

-iedereen tegelijk het vliegtuig ingaat

Verder niks, prima maatschappij!
De service is bagger, de prijs is laag.

What else is there to know?
I only get one shot at life - so I shoot to kill
waar vlieg je naartoe?
Prima maatschappij voor maximaal een paar uur vliegen. Ik ga vaak naar Geneve of Milaan en ik vlieg altijd met ze. Nog nooit vertraging gehad. Eten en drinken moet je kopen aan boord maar een uurtje droog staan moet wel lukken denk ik toch?
Eten krijg je tegenwoordig op heel veel vluchten niet meer. Laatst 4,5 uur gevlogen en ook daar geen eten en drinken. (wel te koop) Dus daar zou ik het zeker niet voor laten.

En als het de helft scheelt met de goedkoopste, zou ik voor Easy jet gaan!
Goede maatschappij! Ben een aantal keer met hun naar Londen gevlogen. Tot nu toe maar 1 keer vertraging gehad maar dat kwam door noodweer in Londen. Prima service voor de prijs die je betaald!
Ik vlieg naar Basel. Dat drinken en eten voor 1 uurtje zal wel lukken. Oranje kleding geen bezwaar. Hoeveel kg bagage mag je mee?
quote:El_lebel schreef op 04 augustus 2010 @ 19:02:

[...]

Dit snap ik niet?! Ik kon nooit naar Zurich vliegen, maar Basel ik ook goed.

-je geen eten en drinken krijgt (kan wel kopen) geen probleem

-de medewerkers hele lelijke oranje kleding aanhebben: geen probleem

-iedereen tegelijk het vliegtuig ingaat: veel laatsten zullen....

Verder niks, prima maatschappij!
Verschillende keren met Easyjet (en Ryanair etc) gevlogen, en nooit problemen gehad. Efficient, geen luxe (geen gratis eten of drinken) en kale ruimtes om voor je gaat boarden.

Maar als je voor een paar centen ergens heen kunt, hoor je mij niet klagen.

Zorg dat je je ticket al uitgeprint hebt, dan kun je sneller inchecken (dus niet alleen het nummer opschrijven, maar de boel printen).
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Oh, en ze zijn wel streng op handbagage (afmeting), dus hou daar rekening mee.
Het klinkt allemaal behoorlijk positief, wat jullie schrijven, dus ik denk dat dit hem wordt....

bedankt!

Qua handbagage neem ik nooit veel mee, ik heb een handige reistas en die is niet groot, wel veel vakjes.
quote:El_lebel schreef op 04 augustus 2010 @ 19:02:

[...]

Dit snap ik niet?!

Maar rekening houden met...

-je geen eten en drinken krijgt (kan wel kopen)

-de medewerkers hele lelijke oranje kleding aanhebben

-iedereen tegelijk het vliegtuig ingaat

Verder niks, prima maatschappij!Dat gebeurd toch ook bij een KLM of transavia vlucht (of welke vliegmaatschappij dan ook)?
quote:Nammma schreef op 04 augustus 2010 @ 19:25:

Het klinkt allemaal behoorlijk positief, wat jullie schrijven, dus ik denk dat dit hem wordt....

bedankt!

Qua handbagage neem ik nooit veel mee, ik heb een handige reistas en die is niet groot, wel veel vakjes.De afmeting van je handbagage kun je op hun site vinden (of googlen) en voor bagage anders dan je handbagage, moet je wel apart betalen!!
Als je niet te lang hoeft te vliegen is het echt geen probleem.

Ja, je stijgt&landt vaak in eea verwegterminal en de service kan honds zijn (ben laatst afgeblaft omdat ik tegen een hekje leunde, nou sorrrrry hoor), maar verder niks aan de hand inderdaad.

Neem wel maar 1 stuks handbagage mee, niet stiekem twee. Had -toen ik tegen hekje leunde- naast mijn minitrolley ook een soort 10x15 cm enveloppeschoudertasje mee, daar doe ik dan mobiel+paspoort+geld in. Dat mocht ook niet, ik moest het in trolley proppen of bijbetalen, vond ik erg flauw aangezien een krant meer plek inneemt, maar goed...
Easy Jet is zoals een Amsterdamse bus met vleugels. Heb een aantal keer met ze gevlogen naar Londen en altijd vertraging gehad, soms wel 2 uur. Toch ben ik er tevreden over, voor die prijs.
En met 'iedereen tegelijk het vliegtuig in' wordt bedoeld geen slurf met rustig doorlopende mensen die hun plekje zoeken, maar schuifdeuren waar iedereen staat te wachten en dra ze openen op het vliegtuig afrent om (lang leve free seating) de beste plek te zoeken...
Maar je kunt ook online inchecken zag ik...dan kun je dus zélf de stoel uitzoeken!
De service is heel slecht. Zolang je zelf alles volgens het boekje doet (denk aan juiste gegevens op ticket, juiste bagage, etc) en er geen vertragingen zijn, heb je daar geen last van. Het gedonder begint als er wel iets verkeerd gaat. Ticket wijzigen, extra bagage, etc is allemaal erg duur. En de service bij een vertraging (verzorging, overnachting, etc) is een ramp. Ook duurt het vaak langer voor ze je op een andere vlucht overboeken / cq een uitgevallen vliegtuig vervangen is. Als je de tijd hebt, is dat geen probleem. Maar als je echt ergens op tijd moet zijn dan zou ik het risico niet nemen en gaan voor een maatschappij met een hoger serviceniveau.
Nee, je kunt dan alleen online inchecken. Je boarding pass is een pas voor het vliegtuig, maar niet voor de stoel..
Dat is dus easy jet... Je mag je stoel uitzoeken in het vliegtuig. Zijn dus geen stoelnummers.

Dat wordt (denk ik ) ook bedoeld met zijn allen tegelijk het vliegtuig ingaan...

Je kan een upgrade nemen (ik geloof 16 euro) dan mag je als eerste het vliegtuig in (met diegenen die ook die upgrade hebben). Maar als je online incheckt kom je in het A vak (dacht dat het zo heet) en mag je dus voor de mensen naar binnen die pas op de luchthaven inchecken. Dus wel een voordeel om online in te checken.

Het enige nadeel van easyjet vind ik dat je op de luchthavens zo allejezus ver moet lopen naar je gate (en weer terug ) maar aan boord vind ik het geen noemenswaardig verschil met bijvoorbeeld transavia.
waarom zou je voor een korte vlucht duur vliegen? Easyjet is goedkoop en zonder poespas brengt je gewoon van a naar b
Je vliegt meestal vanuit de H gates, pas vlak van te voren weet je welk nummer (ze zijn allemaal bij elkaar dus dat maakt niet uit). Ze willen je wel eens in de hal beneden (na de paspoortcontrole) een tijd laten wachten, daar staat alleen een apparaat waar je flesjes water kunt kopen.

En hal H is ongeveer bij Den Haag.
Paar x mee gevlogen, niks mis mee.

Wel ver lopen naar de terminal, helemaal aan het einde.

Maar voor het prijsverschil, had ik dat graag over.
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
Oh, dat had Vl43inder ook al gezegd.

Bitterballen erbij graag . .
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven