ex van nieuwe vriend

05-08-2010 15:33 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb echt even advies nodig. Ik weet niet zo goed wat ik van deze situatie moet denken.

Na een slechte relatie van 4 jaar en een vrijgezelle periode van 1 1/2 jaar heb ik sinds een paar maanden weer een nieuwe vriend. Ik ben echt ontzettend gek op hem en wil er echt voor gaan, MAAR.....

Hij heeft vanaf een jonge leeftijd tot aan een paar jaar terug dezelfde vriendin gehad. Zij zijn op een goede manier uit elkaar gegaan en hebben nog goed contact. Voor zover voor mij geen probleem maar nu heb ik al meerdere keren gehoord dat zij meer als vriendschap zou willen. Uiteraard hebben ik en mijn vriend daar over gesproken en hij zegt dat het onzin is en dat het van zijn kant zeker niet hoeft. Ik heb me er dus nooit druk over gemaakt want voor zover ik wist zagen ze elkaar toch niet heel veel, maar nu krijg ik het idee dat ze elkaar meer zien dan ik weet. En naar vandaag ben ik daar eigenlijk wel zeker van. Hij heeft net een nieuw huis gekocht en is dat aan het opknappen dus ik was in de buurt en ik dacht laat ik even kijken hoe het gaat nog voor ik in de voortuin stond was hij al buiten en naar mijn idee was hij ook niet echt blij om me te zien toen ik door het huis heen keek wie zag ik daar dood leuk in de tuin staan... je raad het al zij dus. Naar mijn idee werd ik ook echt buiten gehouden en moest hij opeens snel weg dus ben ik maar weer gegaan. Nu zit ik dus thuis op de bank en weet echt niet wat ik hier van moet denken. Kwam ze gewoon even kijken hoe het ging, moet ik er wat achter zoeken? doe ik moeilijk om niks? pfff ik weet het niet meer.. iemand hier advies?
Nee dwergje, het is niet normaal om dan zo te reageren.

Het kan even ongemakkelijk zijn, maar dit gedraai lijkt me niet fris. Hij kan jullie toch gewoon even aan elkaar voorstellen?
Datgene wat zij met elkaar hebben nu, dat haal je niet meer in. Ze zijn met elkaar opgegroeid. Ze hebben een bandje met elkaar en dat moet nog losweken.... En pas als dat los is dan wordt jij helemaal toegelaten. Zo denk ik erover.

Het is aan jou of je het aankunt, of je met die gevoelens om kunt gaan. Geen spijkers op laag water gaan zoeken, ben ik het zeker mee eens.

Ik heb zelf een relatie gehad met iemand van jongs af aan, bijna vanaf pubertijd. Toen mee gaan trouwen en na 7 jaar scheiden. We kenden elkaar ons halve leven. We hadden aan 1 woord genoeg. Duurde bij ons ook even voordat we los van elkaar waren. Tja totdat hij een ander kreeg, toen wilde hij niets meer met me te maken hebben. Overigens was ik degene die van hem wilde scheiden omdat we uit elkaar waren gegroeid. We zagen elkaar daarna nog wel maar niet uit het oogpunt hem terug te willen. Er gebeurde dus ook niets.

Wellicht kan je hier iets mee? Wat ik al zeg, aan jou om te kijken of je ermee om kunt gaan. Als je jaloers aangelegd bent en een beetje verlatingsangst hebt, tja dan kan het wat harder werken zijn...

En het feit zoals je nieuwe vriend reageert, het is voor hem ook wennen dat hij nog niet vrij omgaat met jou en haar in 1 omgeving. Ik snap het wel hoor...
quote:dwergje_88 schreef op 05 augustus 2010 @ 16:31:

Het kan natuurlijk ook zijn dat de situatie voor hem vanmiddag ook gewoon ongemakkelijk was ik stond daar opeens onverwachts zij was daar ook misschien wist die gewoon even niet zo goed hoe die moest reageren, uiteindelijk wist ik dat ook niet echt goed.

Dat zou inderdaad goed kunnen Dwergje. Gezien de extra info uit je posts zie ik niet direct een aanleiding om te denken dat ze nog wat met elkaar zouden hebben. Het is al jaren uit, ze zijn bevriend gebleven in die jaren, maar ze zijn nooit meer bij elkaar gekomen.

Maar het kan wel zo zijn dat hun vriendschap nog wat verder gaat dan een 'normale' vriendschap, dat zie ik wel vaker gebeuren bij mensen die bevriend blijven met hun ex. Dan heb ik het niet over seks maar over belangrijke dingen met elkaar blijven delen, veeeeeel contact (veel meer dan met andere vrienden) etc. Ik denk daarom wel dat het belangrijk is dat je dit onderwerp met hem bespreekt.

Heeft hij in de tussentijd nog andere relaties gehad?
Tja voorstellen, dat was dan wel handig van hem geweest... Wat ik zou doen is hem het gewoon te laten aangeven hoe hij zich erbij voelt, verwarring, ongemak etc. Vaak als het eenmaal is uitgesproken waar gevoelens vandaan komen, dan is een bepaald gedrag ook verklaard, voor jou maar ook voor zichzelf.
.........................................
Bedankt allemaal voor jullie reacties! Vanavond zal ik het gesprek zeker open gooien wil gewoon weten waar ik aan toe ben.. misschien zit ik mezelf inderdaad op te vreten terwijl het voor hem gewoon ongemak ofzo was of misschien zit ik me tijd te verdoen aan een vent die toch nooit loskomt van zijn ex. anyway de enige manier om hier achter te komen is er inderdaad nog een keer goed over te praten!

allemaal bedankt!
quote:dwergje_88 schreef op 05 augustus 2010 @ 16:31:

nooit meer komen ze zijn ondertussen al een paar jaar uit elkaar.

Het kan natuurlijk ook zijn dat de situatie voor hem vanmiddag ook gewoon ongemakkelijk was ik stond daar opeens onverwachts zij was daar ook misschien wist die gewoon even niet zo goed hoe die moest reageren, uiteindelijk wist ik dat ook niet echt goed.Nu ben je al smoesjes voor hem aan het verzinnen..
WoW deja-vu all over the place!

Jaren terug (was toen denk ik 21 ofzo?) had ik een vriend, die voor mij zijn vorige vriendin had verlaten. Zij woonden toen net samen. Maanden later, wij dacht ik nog helemaal happy samen, voelde het ineens heel raar. Hij smste heel raar, kwam met heel vaag verhaal dat hij naar een vriend was waar ik nog nooit van had gehoord.

Dus ik fiets langs (moest toch die kant op) en ja hoor: zijn ex was er.

En nee er was niets aan de hand, ze was alleen de vakantiefoto's laten zien maar een week later was het uit en Nee hoor niet om haar. Ze wonen alleen sindsdien wel weer samen, heel raar
Bedenk me net dat mijn verhaal misschien niet helemaal is wat je wilde horen.

Ik zou idd rustig polsen, 'goh wat heb je gedaan vandaag'.

En verzwijgen betekent niet altijd dat er ook echt iets is gebeurd, maar toch vind ik dat hij er open over moet zijn
Hoe is het afgelopen dwergje?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven