Lang weekend België, waarheen?

06-08-2010 09:21 31 berichten
Ik heb hier toch wel advies bij nodig. Mijn vriend en ik proberen ieder jaar te vieren dat we samen zijn. Toen we 1 jaar samen waren zijn we 4 dagen naar Berlijn geweest en bij 2 jaar samen naar Hannover. 3 jaar samen kon i.v.m. werk niet op die manier gevierd worden maar dit jaar kan het wel.

Op zich is er geen vast land waar we heen willen voor dat lange weekend maar België is praktisch (niet zo ver weg) en lijkt me ook wel eens leuk om te zijn. Vandaar dat ik nu deze optie wil bekijken. Enige probleem is dat ik niet weet wat een leuke stad is in België om naartoe te gaan. Ik wil wel naar het Vlaamse gedeelte (ik vind de franse taal vreselijk ) en Antwerpen trekt vriendlief niet zo.

Heeft iemand nog leuke suggesties? We zaten bijvoorbeeld te denken aan Gent, is dat een leuke stad?

Edit: Heb van iemand de tip Brugge gekregen, iemand daar ervaringen mee?
Brugge is superleuk en er is genoeg te doen om een weekend te vullen. Ga vooral als eerste met de paardenkoets, is de 20 euro echt waard, want je ziet de hele stad en krijgt goeie tips waar je allemaal kunt gaab kijken. Ik vond de bierbrouwerij rondleiding ook erg leuk ( pas op als je hoogtevrees hebt, t is best spannend ) maar werd erg dronken van de brugse trippel biertjes
Alle reacties Link kopieren
Gent is leuk ja!

Mooie stad, wel veel toeristen, maar ach. Het lekkere eten maakt veel goed
http://www.visitgent.be/eCache/VGN/2/25 ... z1OTA.html
Ik zou gaan voor Brugge (zoals pruttel ook al aangaf) en dan met een uitstapje naar de kust, Blankenberge ofzo...
Brussel ligt weliswaar in Wallonie, maar genoeg mensen spreken Nederlands. En het is prachtig om te ontdekken. Veel afwisselende wijken; de volkse Marollen met kleine straatjes, de grootse gebouwen bij de musea, het Paleis, de grote parken, de winkelstraten, de kroegen, het gedeelte van de Europese Unie, het paleis van Justitie, de kerken. Genoeg te zien!
Niet naar Turnhout, is niets te beleven. Brussel (erg leuk) of Brugge (nog leuker).
Nee echt?
Als Belgische wil ik toch even reageren dat Brussel niet in Wallonië ligt, maar in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest Is wel een hele leuke stad.

Turnhout is echt niks.
Brussel vond ik echt niets aan, lelijke stad met veel toeristenfuiken. Wij waren in de winter en ik vond dat er 'binnen' weinig te doen was en ook de winkels niet zo bijzonder.

Brugge is ook een mooie stad maar ga dan wel als het mooi weer is, wij waren er ook in de winter en dan is het vooral koud, guur en deprimerend.

Gent is ook leuk, vond ik zelf een gezellig stadshart hebben.

Is je vriend al eens in Antwerpen geweest dat het hem niet trekt? dat vind ik zelf juist een superleuke stad met gezellige kroegjes, goede restaurants, veel te zien en te doen, zoo in het centrum etc. dus zelf zou ik dat aanraden maar ja dan moet je het wel allebei leuk vinden.
Bedankt voor de snelle reacties. Turnhout had ik ook nog niet eerder van gehoord maar die zal ik dan ook meteen schrappen als optie :P

Brugge en Gent zal ik nog eens goed gaan onderzoeken als optie en misschien Brussel dan ook wel.

@pruttel ik hou niet van bier en vriendlief drinkt er misschien 1x in de paar maanden 1 dus een bierbrouwerij zou niet echt wat voor ons zijn :P

Wel bedankt allemaal al voor de tips
@schorpioentje voor zo ver ik weet is vriendlief nog nooit in Antwerpen geweest nee. Het trekt hem gewoon niet.

Als we gaan, gaan wij eind oktober, begin november. Voordeel vind ik dan wel dat je niet in de hitte zit en dus ook geen geklooi met airco's in hotels :P

In Berlijn en Hannover gingen we ook gewoon de stad in, veel buiten en veel dingen bekijken of naar de dierentuin. Dat het dan kouder is maakt dus niet uit, buitendingen doen we dan ook wl (ligt er wel aan wat natuurlijk :P) maar deze 2 duitse steden waren niet grauw of deprimerend.
ik ben ook al een paar keer in Brugge geweest. Inderdaad heel erg leuk.
Brugge is echt een aanrader.

Antwerpen is ook leuk (mooie dierentuin), maar dat trekt je vriend niet zo. Gent heeft mooi stadshart, maar buitenwijken zijn stuk minder. Brussel viel me tegen.

Kortom, ik zou kiezen voor Brugge.
Ik heb trouwens ook wel eens gehoord dat Leuven mooi is, maar daar ben ik zelf niet geweest.
Ik zou naar de Ardennen gaan.
We zijn net terug uit Brugge. Wat een mooi stadje! Net een openluchtmuseum met een mooi Minnepark, grachten, begijnenhofje, kerken, leuke binnenplaatsjes etc.

Van Gent hadden we gehoord dat het momenteel behoorlijk in de steigers staat, dus kijk even op internet of dat ook nog zo zal zijn als jullie gaan.

En wat Elninjoo ook zegt: De Ardennen vond ik ook echt heel erg mooi (we hadden een combi-vakantie gedaan met Brugge). Wij zaten in Durbuy, leuk historisch plaatsje en de mensen kunnen er Nederlands spreken. Volgens de reisboeken is Roche-en-Ardennes (of zoiets) ook echt een aanrader.
Brussel blijft mijn favoriete Belgische stad, juist omdat er veel te zien is buiten de toeristische dingen als Manneken Pis en de Grote Markt. Denk aan de Marollen, de rommelmarkt op de Zavel, Matongé, mooie kerken en pleintjes en het Horta museum.

Daarna is Gent favoriet, maar ik zou wel even goed informeren hoe de straten in het centrum erbij liggen, want ze zijn flink met de weg bezig overal. Gent heeft vooral leuke winkeltjes, een mooi fort/kasteel/hoeheetzoiets, de wijk Patershol met veel restaurantjes. En vooral veel mooie oude gebouwen.

Brugge is weliswaar heel mooi, maar ik had het na één dag allemaal wel gezien. Voor een lang weekend zou ik het combineren met Gent. Vanuit Gent een dagje naar Brugge bijvoorbeeld.

En Antwerpen: vooral leuk als dagtripje. En dan niet op een zaterdag, want dan loopt de halve Randstad er

Veel gezellige cafeetjes, mooie rommelmarkten en brocante-winkels, fotomuseum, de Joodse wijk met goede bakkers en restaurantjes. Kortom: genoeg te zien voor meer dan één dag en daarom erg leuk om steeds weer terug te komen omdat het zo dichtbij NL ligt.
Knokke en omgeving.
Gent! Heel mooi middeleeuws centrum, en ook mooie musea, winkels, lekkere restaurants en leuke kroegjes. Ook vanwege de studenten hangt er een fijne sfeer.

Brugge is een soort openluchtmuseum, mooi maar heel toeristisch. Gent is een echte stad waar geleefd wordt.
Leuven! leuke winkels, gezellige restaurantjes en cafés, gemakkelijk te bereiken, echt een aanrader, vind ik.
Vriendlief en ik hebben afzonderlijk van elkaar gehoord van mensen dat Gent op het moment in de steigers staat dus dat gaat het denk ik niet worden. Wel jammer want het lijkt me een mooie stad.

Van Brugge hebben we juist allebei goede verhalen gehoord dus denk dat we die stad eerst eens gaan onderzoeken via internet.

Tips en ervaringen blijven welkom natuurlijk

Leuven hadden we nog niet aan gedacht. Misschien ook eens via internet onderzoeken.
Als je in brugge zit, kun je ook nog een middagje Damme doen(als je van boeken houdt tenminste)

Kijk wel even of de winkels open van te voren, weet niet of ze maar op bepaalde dagen open zijn
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
@nlies dat klinkt als een boeiende tip, ik ben namelijk gek op boeken :P Maar ik ken Damme niet dus vandaar, hoezo is Damme zo geweldig als je houdt van boeken? Zijn daar heel veel boekenwinkels? Of goedkope boekenwinkels?
Brugge is erg leuk, en een dagje naar zee bv de Haan is dan ok mogelijk. Met een bootje een vaart door de grachten...gezellig.

Brussel is ook fijn om te bekijken en Antwerpen vind ik ook leuk, met de Zoo enzo.

Leuven was ik snel uitgekeken en Gent is ook een fijne stad.

Gewoon iets kiezen en boeken

Leuk dat jullie het blijven vieren, doen wij ook :-)

Zo kom je nog eens ergens haah.
Brugge en Leuven.

Of Maastricht, niet in Belgie maar wel leuk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven