Lang weekend België, waarheen?

06-08-2010 09:21 31 berichten
Ik heb hier toch wel advies bij nodig. Mijn vriend en ik proberen ieder jaar te vieren dat we samen zijn. Toen we 1 jaar samen waren zijn we 4 dagen naar Berlijn geweest en bij 2 jaar samen naar Hannover. 3 jaar samen kon i.v.m. werk niet op die manier gevierd worden maar dit jaar kan het wel.

Op zich is er geen vast land waar we heen willen voor dat lange weekend maar België is praktisch (niet zo ver weg) en lijkt me ook wel eens leuk om te zijn. Vandaar dat ik nu deze optie wil bekijken. Enige probleem is dat ik niet weet wat een leuke stad is in België om naartoe te gaan. Ik wil wel naar het Vlaamse gedeelte (ik vind de franse taal vreselijk ) en Antwerpen trekt vriendlief niet zo.

Heeft iemand nog leuke suggesties? We zaten bijvoorbeeld te denken aan Gent, is dat een leuke stad?

Edit: Heb van iemand de tip Brugge gekregen, iemand daar ervaringen mee?
Het is al meerdere keren gezegd, maar Gent en Brugge zijn erg leuke plaatsen.
Alle reacties Link kopieren
quote:kareltje01 schreef op 09 augustus 2010 @ 08:26:

Brugge en Leuven.

Of Maastricht, niet in Belgie maar wel leuk.Vanuit Maastricht kun je ook naar Hasselt, Genk, Tongeren. Allemaal leuke plaatsen.
quote:witch87 schreef op 08 augustus 2010 @ 20:37:

@nlies dat klinkt als een boeiende tip, ik ben namelijk gek op boeken :P Maar ik ken Damme niet dus vandaar, hoezo is Damme zo geweldig als je houdt van boeken? Zijn daar heel veel boekenwinkels? Of goedkope boekenwinkels?

Damme is een boekendorp, net als Bredevoort in Nederland, en In de Ardennen (waals) is er nog een. IK dacht dat dat Redu was. aar google even op boekendorp belgie Damme en je komt een boel te weten

Redu is in mijn herinnering wel uitgebreider, maar meer franstalig
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Of lekker naar het strand en de duinen! Nieuwpoort bij Oostende in de buurt! Super.

Gent is in ieder geval een echte aanrader!

Ben benieuwd waar je voor hebt gekozen!

GR
@Annie als we gaan is het eind oktober/begin november dus strand lijkt me dan wel wat minder (lijkt me net een beetje te koud).

@nlies ik zal eens gaan googlen, bedankt voor de tip!

Tja aangezien Gent volgens mij in de steigers staat en Brugge ook veel positief genoemd wordt denk ik dat we voor die laatste zouden gaan. Ik ga me maar eens verdiepen in hotels daar :P

@Kareltje in Maastricht zijn we al eens een dagje geweest, was niet helemaal onze stad.

@flatscreen ja we proberen het toch ieder jaar te vieren. Vind het leuk en bijzonder om samen nieuwe plaatsen te bezoeken en zo maak je ook tijd en een bijzondere tijd voor/met elkaar.
Tip voor een leuk en niet te duur hotel in Brugge: Hotel Gulden Vlies.

10 minuten lopen van het centrum, auto gratis voor de deur parkeren (overkant van de straat) en heerlijk ontbijt. Neem wel een kamer aan de achterkant, bijv. kamer nr. 1. Dan heb je het lekker rustig. De voorkant is de straatkant.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven