Toeval bestaat niet?
vrijdag 6 augustus 2010 om 15:29
Madrid 1998: in de metro ging een errrug leuke, lange, blonde man naast me zitten. Hij hield een brief vast en bovenaan stond zijn naam (op de een of andere manier keek ik er naar), die ik nooit vergeten ben.
Gisterenavond: kijk ik in de facebook van een oude (vage) studiegenoot, staat die naam erbij... kijk ik naar de mooie foto en hij is het! 'Woonplaats: Madrid!' Helaas net getrouwd.
Maar ik bedoel, van de miljoen mensen in Madrid, dat je hem zo weer tegen komt. Hij is ook Nederlander terwijl ik toen dacht dat hij uit Denemarken kwam ofzo.
Ik heb wel vaker dat er dingen 'toevallig' op mijn pad komen. Hebben jullie nu ook zulke dingen? En waar geloven jullie in? Ik denk dat er toch engelen oid aan het werk zijn. (geen Viva-engelen
).
Gisterenavond: kijk ik in de facebook van een oude (vage) studiegenoot, staat die naam erbij... kijk ik naar de mooie foto en hij is het! 'Woonplaats: Madrid!' Helaas net getrouwd.
Maar ik bedoel, van de miljoen mensen in Madrid, dat je hem zo weer tegen komt. Hij is ook Nederlander terwijl ik toen dacht dat hij uit Denemarken kwam ofzo.
Ik heb wel vaker dat er dingen 'toevallig' op mijn pad komen. Hebben jullie nu ook zulke dingen? En waar geloven jullie in? Ik denk dat er toch engelen oid aan het werk zijn. (geen Viva-engelen
vrijdag 6 augustus 2010 om 15:40
vrijdag 6 augustus 2010 om 15:48
Vraag me echt af of toeval niet bestaat.
-Via Hyves weer in contact gekomen met een studiegenoot (die een hele goede vriend van mij was in die tijd), zijn vrouw kent mijn man heel goed, toevallig... (ik kende mijn man nog niet toen ik studeerde).
-Jaren geleden liep ik in Jeruzalem op straat en kwam ik de zus van mijn beste vriend tegen (die onverwacht een paar weken op vakantie was in Israël, en ik woonde in die tijd níet in Jeruzalem maar veel noordelijker)
-In Amsterdam, toen ik daar net twee weken woonde, kwam ik bij het CS een Canadese vriend tegen (van de kibbutz). Nooit adressen uitgewisseld o.i.d.
-Bij mijn _nogal bijzondere_ hobby heb ik eens tijdens een evenement met een zeer gezellige heer zitten kletsen. Vorige week kwam ik erachter (via via) dat dat de vader is van iemand waar ik een paar jaar geleden vrij intensief mee omging...
Allemaal toeval? Ik weet het niet..
-Via Hyves weer in contact gekomen met een studiegenoot (die een hele goede vriend van mij was in die tijd), zijn vrouw kent mijn man heel goed, toevallig... (ik kende mijn man nog niet toen ik studeerde).
-Jaren geleden liep ik in Jeruzalem op straat en kwam ik de zus van mijn beste vriend tegen (die onverwacht een paar weken op vakantie was in Israël, en ik woonde in die tijd níet in Jeruzalem maar veel noordelijker)
-In Amsterdam, toen ik daar net twee weken woonde, kwam ik bij het CS een Canadese vriend tegen (van de kibbutz). Nooit adressen uitgewisseld o.i.d.
-Bij mijn _nogal bijzondere_ hobby heb ik eens tijdens een evenement met een zeer gezellige heer zitten kletsen. Vorige week kwam ik erachter (via via) dat dat de vader is van iemand waar ik een paar jaar geleden vrij intensief mee omging...
Allemaal toeval? Ik weet het niet..
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
vrijdag 6 augustus 2010 om 16:17
quote:Hasse88 schreef op 06 augustus 2010 @ 15:48:
Vraag me echt af of toeval niet bestaat.
-Via Hyves weer in contact gekomen met een studiegenoot (die een hele goede vriend van mij was in die tijd), zijn vrouw kent mijn man heel goed, toevallig... (ik kende mijn man nog niet toen ik studeerde).
-Jaren geleden liep ik in Jeruzalem op straat en kwam ik de zus van mijn beste vriend tegen (die onverwacht een paar weken op vakantie was in Israël, en ik woonde in die tijd níet in Jeruzalem maar veel noordelijker)
-In Amsterdam, toen ik daar net twee weken woonde, kwam ik bij het CS een Canadese vriend tegen (van de kibbutz). Nooit adressen uitgewisseld o.i.d.
-Bij mijn _nogal bijzondere_ hobby heb ik eens tijdens een evenement met een zeer gezellige heer zitten kletsen. Vorige week kwam ik erachter (via via) dat dat de vader is van iemand waar ik een paar jaar geleden vrij intensief mee omging...
Allemaal toeval? Ik weet het niet..Ik weet het wel: ja.
Vraag me echt af of toeval niet bestaat.
-Via Hyves weer in contact gekomen met een studiegenoot (die een hele goede vriend van mij was in die tijd), zijn vrouw kent mijn man heel goed, toevallig... (ik kende mijn man nog niet toen ik studeerde).
-Jaren geleden liep ik in Jeruzalem op straat en kwam ik de zus van mijn beste vriend tegen (die onverwacht een paar weken op vakantie was in Israël, en ik woonde in die tijd níet in Jeruzalem maar veel noordelijker)
-In Amsterdam, toen ik daar net twee weken woonde, kwam ik bij het CS een Canadese vriend tegen (van de kibbutz). Nooit adressen uitgewisseld o.i.d.
-Bij mijn _nogal bijzondere_ hobby heb ik eens tijdens een evenement met een zeer gezellige heer zitten kletsen. Vorige week kwam ik erachter (via via) dat dat de vader is van iemand waar ik een paar jaar geleden vrij intensief mee omging...
Allemaal toeval? Ik weet het niet..Ik weet het wel: ja.
vrijdag 6 augustus 2010 om 16:28
vrijdag 6 augustus 2010 om 16:34
quote:Starshine schreef op 06 augustus 2010 @ 16:29:
[...]
waarom zou een engel jou een hyvesprofiel van een man toespelen die je ooit eens in het voorbijgaan gezien hebt en die ook nog eens getrouwd is?Misschien is hij 'de ware' en zijn ze 'soulmates' en komen ze elkaar over 25 jaar tegen op een begrafenis van iemand die ze allebei kenden. Alleen wisten ze dit niet van elkaar. Zo dichtbij, maar nooit gezien. En dan is de vonk niet meer tegen te houden, ze blijken beiden vrijgezel, pats! boem! en leven ze nog lang en gelukkig.
[...]
waarom zou een engel jou een hyvesprofiel van een man toespelen die je ooit eens in het voorbijgaan gezien hebt en die ook nog eens getrouwd is?Misschien is hij 'de ware' en zijn ze 'soulmates' en komen ze elkaar over 25 jaar tegen op een begrafenis van iemand die ze allebei kenden. Alleen wisten ze dit niet van elkaar. Zo dichtbij, maar nooit gezien. En dan is de vonk niet meer tegen te houden, ze blijken beiden vrijgezel, pats! boem! en leven ze nog lang en gelukkig.
vrijdag 6 augustus 2010 om 16:35
quote:Friezin71 schreef op 06 augustus 2010 @ 16:34:
[...]
Misschien is hij 'de ware' en zijn ze 'soulmates' en komen ze elkaar over 25 jaar tegen op een begrafenis van iemand die ze allebei kenden. Alleen wisten ze dit niet van elkaar. Zo dichtbij, maar nooit gezien. En dan is de vonk niet meer tegen te houden, ze blijken beiden vrijgezel, pats! boem! en leven ze nog lang en gelukkig.Lijkt meer op een uitzending van memories
[...]
Misschien is hij 'de ware' en zijn ze 'soulmates' en komen ze elkaar over 25 jaar tegen op een begrafenis van iemand die ze allebei kenden. Alleen wisten ze dit niet van elkaar. Zo dichtbij, maar nooit gezien. En dan is de vonk niet meer tegen te houden, ze blijken beiden vrijgezel, pats! boem! en leven ze nog lang en gelukkig.Lijkt meer op een uitzending van memories
vrijdag 6 augustus 2010 om 16:57
vrijdag 6 augustus 2010 om 17:04
Ik heb wel eens iets heel raars meegemaakt, dat was echt te toevallig.
Via een internationale chatbox een jongen 'leren kennen'. We waren allebei pubers.
We hebben jaren met elkaar gechat/gemaild/gesmst en later gebeld. Toen ik 22 was verwaterde het contact, heel af en toe eens een mailtje, en als één van ons een ander nummer/mailadres kreeg, smsten/mailden we dat door.
2 jaar geleden was ik met mijn zus in de hoofdstad van het land waar hij woont, een weekendje op vakantie.
We zaten in een eetcafé, waar ik opeens een man zag zitten die me op een rare manier bekend voorkwam. Ik moest gewoon steeds naar hem kijken. Opeens viel het kwartje, hij was het. Ik durfde niet zomaar naar hem toe, we hadden elkaar nooit IRL ontmoet.
Ik heb hem toen een smsje gestuurd om te vragen wat hij op dat moment aan het doen was. Toen ik hem verstuurde en ik hem op hetzelfde moment naar zijn telefoon zag reiken, wist ik het zeker, dus ben naar hem toe gelopen. Het was echt heel leuk om elkaar in het echt te zien na al die jaren.
Toeval? Ik weet het niet, hij was daar voor zijn werk en zou eigenlijk vrijdags weer terug naar huis gaan, maar de klus was nog niet af en daarom bleef hij het weekend over.
Via een internationale chatbox een jongen 'leren kennen'. We waren allebei pubers.
We hebben jaren met elkaar gechat/gemaild/gesmst en later gebeld. Toen ik 22 was verwaterde het contact, heel af en toe eens een mailtje, en als één van ons een ander nummer/mailadres kreeg, smsten/mailden we dat door.
2 jaar geleden was ik met mijn zus in de hoofdstad van het land waar hij woont, een weekendje op vakantie.
We zaten in een eetcafé, waar ik opeens een man zag zitten die me op een rare manier bekend voorkwam. Ik moest gewoon steeds naar hem kijken. Opeens viel het kwartje, hij was het. Ik durfde niet zomaar naar hem toe, we hadden elkaar nooit IRL ontmoet.
Ik heb hem toen een smsje gestuurd om te vragen wat hij op dat moment aan het doen was. Toen ik hem verstuurde en ik hem op hetzelfde moment naar zijn telefoon zag reiken, wist ik het zeker, dus ben naar hem toe gelopen. Het was echt heel leuk om elkaar in het echt te zien na al die jaren.
Toeval? Ik weet het niet, hij was daar voor zijn werk en zou eigenlijk vrijdags weer terug naar huis gaan, maar de klus was nog niet af en daarom bleef hij het weekend over.
vrijdag 6 augustus 2010 om 17:09
Ik heb mijn vriend leren kennen via een forum. Voordat ik uberhaupt 1 woordje per PM met hem had gesproken, viel hij me al op. Of het zijn naam, avatar of onderschrift of alledrie was weet ik niet meer.
Ik wist niet hoe je nou zag dat je een PM had gekregen, dus vroeg of iemand mij ff een PM kon sturen. Ik kreeg al snel een PM van iemand, hele aardige behulpzame man. En een paar uur later kreeg ik ook een PM van mijn vriend. Hij voelde zeg maar aan dat ie er eentje moest sturen.
En zo is het balletje gaan rollen.
Ik wist niet hoe je nou zag dat je een PM had gekregen, dus vroeg of iemand mij ff een PM kon sturen. Ik kreeg al snel een PM van iemand, hele aardige behulpzame man. En een paar uur later kreeg ik ook een PM van mijn vriend. Hij voelde zeg maar aan dat ie er eentje moest sturen.
En zo is het balletje gaan rollen.
vrijdag 6 augustus 2010 om 17:15
Ik ging dit jaar voor het eerst op vakantie met vriend. We gingen naar Terschelling, Oerol. Ik wist van mijn nichtjes dat ze daar ook altijd heen gingen. Maar hoe en wat, dat wist ik niet.
Wij zaten op de boot en kregen een reclamedinges in ons handen. Die bladerden we even door. Vriend wees mij op een camping en zei: "Daar gaan we naar toe." We kenden beiden heel die camping niet.
Achteraf blijkt dat dat de camping was, waar mijn nichtjes ook op hadden gestaan. Maar die waren dezelfde dag, als wij aankwamen, naar huis gegaan.
Wat blijkt, die camping waar wij op stonden was zelfs de Z(mijn dorpje)camping. Heb een aantal mensen uit mijn woonplaats gezien.
Dit terwijl ik het nooit met mijn nichtjes erover heb gehad, waar zij zouden staan.
Wij zaten op de boot en kregen een reclamedinges in ons handen. Die bladerden we even door. Vriend wees mij op een camping en zei: "Daar gaan we naar toe." We kenden beiden heel die camping niet.
Achteraf blijkt dat dat de camping was, waar mijn nichtjes ook op hadden gestaan. Maar die waren dezelfde dag, als wij aankwamen, naar huis gegaan.
Wat blijkt, die camping waar wij op stonden was zelfs de Z(mijn dorpje)camping. Heb een aantal mensen uit mijn woonplaats gezien.
Dit terwijl ik het nooit met mijn nichtjes erover heb gehad, waar zij zouden staan.
vrijdag 6 augustus 2010 om 18:08
In 1998 heb ik na een ongeval in het ziekenhuis gelegen in het buitenland (wel Europa). Afgelopen zomer was in Azie op reis en sprak ik met een meisje, zij bleek dat het dorp te komen waar ik ooit in het ziekenhuis had gelegen. Sterker nog; haar moeder was hoofdzuster op de afdeling waar ik lag.
Toeval?
Toeval?
vrijdag 6 augustus 2010 om 18:31
Ik geloof in het toeval. Die paar keer dat mensen "het onverklaarbare" meemaken is te verwaarlozen op "de mensheid". Het aantal keren dat deze dingen niet gebeuren is miljoenen malen groter. Laat hier maar eens een statistische berekening op los! Maar ja..... de "toevallige"verhalen... die zijn de moeite waard om te vertellen.