Toeval bestaat niet?

06-08-2010 15:29 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Madrid 1998: in de metro ging een errrug leuke, lange, blonde man naast me zitten. Hij hield een brief vast en bovenaan stond zijn naam (op de een of andere manier keek ik er naar), die ik nooit vergeten ben.

Gisterenavond: kijk ik in de facebook van een oude (vage) studiegenoot, staat die naam erbij... kijk ik naar de mooie foto en hij is het! 'Woonplaats: Madrid!' Helaas net getrouwd.

Maar ik bedoel, van de miljoen mensen in Madrid, dat je hem zo weer tegen komt. Hij is ook Nederlander terwijl ik toen dacht dat hij uit Denemarken kwam ofzo.

Ik heb wel vaker dat er dingen 'toevallig' op mijn pad komen. Hebben jullie nu ook zulke dingen? En waar geloven jullie in? Ik denk dat er toch engelen oid aan het werk zijn. (geen Viva-engelen :-) ).
Alle reacties Link kopieren
Madrid? Dan geloof ik in Sinterklaas.
Don't compare yourself to others. You've got no chance.
Week 25 van de Extremely Demotivational Calendar
Alle reacties Link kopieren
Toeval is ook maar een term voor alles waar we (nog) geen rationele verklaring voor hebben.
Ik geloof wel gewoon in wellekeurige toeval en het bestaan van engelen vind ik echt veel te zweverig (no offence Angels ).
Alle reacties Link kopieren
Bijzonder hoor. jammer dat je er niets mee kunt doen (uit je post lees ik af dat je 'op zoek' bent of begrijp ik het verkeerd?).



misschien dat je hem eens een berichtje kunt sturen?

lijkt me toch wel vleiend voor de man. als je het maar een beetje normaal houdt ivm zn vrouw :D
Poelepoelepoelepoes!
Alle reacties Link kopieren
Vraag me echt af of toeval niet bestaat.

-Via Hyves weer in contact gekomen met een studiegenoot (die een hele goede vriend van mij was in die tijd), zijn vrouw kent mijn man heel goed, toevallig... (ik kende mijn man nog niet toen ik studeerde).

-Jaren geleden liep ik in Jeruzalem op straat en kwam ik de zus van mijn beste vriend tegen (die onverwacht een paar weken op vakantie was in Israël, en ik woonde in die tijd níet in Jeruzalem maar veel noordelijker)

-In Amsterdam, toen ik daar net twee weken woonde, kwam ik bij het CS een Canadese vriend tegen (van de kibbutz). Nooit adressen uitgewisseld o.i.d.

-Bij mijn _nogal bijzondere_ hobby heb ik eens tijdens een evenement met een zeer gezellige heer zitten kletsen. Vorige week kwam ik erachter (via via) dat dat de vader is van iemand waar ik een paar jaar geleden vrij intensief mee omging...



Allemaal toeval? Ik weet het niet..
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Alle reacties Link kopieren
toe·val: gebeurtenis of omstandigheid die vooraf niet te voorzien, niet te berekenen is geweest



Ik geloof inderdaad in toeval.
Alle reacties Link kopieren
ik geloof ook in toeval...
Alle reacties Link kopieren
Het is gewoon 'toevallig' daar moet je niks achter zoeken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hasse88 schreef op 06 augustus 2010 @ 15:48:

Vraag me echt af of toeval niet bestaat.

-Via Hyves weer in contact gekomen met een studiegenoot (die een hele goede vriend van mij was in die tijd), zijn vrouw kent mijn man heel goed, toevallig... (ik kende mijn man nog niet toen ik studeerde).

-Jaren geleden liep ik in Jeruzalem op straat en kwam ik de zus van mijn beste vriend tegen (die onverwacht een paar weken op vakantie was in Israël, en ik woonde in die tijd níet in Jeruzalem maar veel noordelijker)

-In Amsterdam, toen ik daar net twee weken woonde, kwam ik bij het CS een Canadese vriend tegen (van de kibbutz). Nooit adressen uitgewisseld o.i.d.

-Bij mijn _nogal bijzondere_ hobby heb ik eens tijdens een evenement met een zeer gezellige heer zitten kletsen. Vorige week kwam ik erachter (via via) dat dat de vader is van iemand waar ik een paar jaar geleden vrij intensief mee omging...



Allemaal toeval? Ik weet het niet..Ik weet het wel: ja.
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof dan toevallig weer niet in engelen.
Don't compare yourself to others. You've got no chance.
Week 25 van de Extremely Demotivational Calendar
Alle reacties Link kopieren
Er is zo krankzinnig veel toeval om ons heen, dat het erg toevallig zou wezen als je nooit iets onwaarschijnlijk toevalligs zou meemaken.
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht opeens weer aan iemand die ik een jaar geleden heb leren kennen, en ineens zag ik hem zitten in een verre, voor ons beide vreemde stad. Is het toeval? Vast wel, maar wel erg leuk.
Alle reacties Link kopieren
'Toeval', 'engelen'... Ik vind dat je er meer van maakt dan dat het is.



Serieus, je kent iemand via-via; daar is echt geen Hogere Macht voor aan het werk.



En als dat wel zo zou zijn, wat zou Haar Bedoeling dan zijn dat je er nu achter komt dat deze kerel via-via kent?
quote:Azur schreef op 06 augustus 2010 @ 15:29:

? Ik denk dat er toch engelen oid aan het werk zijn. (geen Viva-engelen :-) ).waarom zou een engel jou een hyvesprofiel van een man toespelen die je ooit eens in het voorbijgaan gezien hebt en die ook nog eens getrouwd is?
Alle reacties Link kopieren
Ken je het boek de Celestijnse belofte?

Het is een boek dat gaat over of we nou aan elkaar hangen van toevalligheden of dat het een het ander beinvloed waardoor toeval niet bestaat. Wel grappig om te lezen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Starshine schreef op 06 augustus 2010 @ 16:29:

[...]





waarom zou een engel jou een hyvesprofiel van een man toespelen die je ooit eens in het voorbijgaan gezien hebt en die ook nog eens getrouwd is?Misschien is hij 'de ware' en zijn ze 'soulmates' en komen ze elkaar over 25 jaar tegen op een begrafenis van iemand die ze allebei kenden. Alleen wisten ze dit niet van elkaar. Zo dichtbij, maar nooit gezien. En dan is de vonk niet meer tegen te houden, ze blijken beiden vrijgezel, pats! boem! en leven ze nog lang en gelukkig.
Alle reacties Link kopieren
quote:Friezin71 schreef op 06 augustus 2010 @ 16:34:

[...]





Misschien is hij 'de ware' en zijn ze 'soulmates' en komen ze elkaar over 25 jaar tegen op een begrafenis van iemand die ze allebei kenden. Alleen wisten ze dit niet van elkaar. Zo dichtbij, maar nooit gezien. En dan is de vonk niet meer tegen te houden, ze blijken beiden vrijgezel, pats! boem! en leven ze nog lang en gelukkig.Lijkt meer op een uitzending van memories
Alle reacties Link kopieren
Memories wordt uiteraard door de engelen geproduceerd om mensen ein-de-lijk bij elkaar te brengen als ze al drie miljoen toevalligheden hebben genegeerd
Alle reacties Link kopieren
De ex van mijn vriend is op dezelfde dag als mij jarig, ok, dat kan. Maar, haar moeder is dezelfde dag als mijn moeder jarig.



Toeval? Ach, ik denk dat mijn vriend zijn vriendinnen selecteert op data, hij heeft waarschijnlijk moeite met het onthouden van verjaardagen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel eens iets heel raars meegemaakt, dat was echt te toevallig.



Via een internationale chatbox een jongen 'leren kennen'. We waren allebei pubers.



We hebben jaren met elkaar gechat/gemaild/gesmst en later gebeld. Toen ik 22 was verwaterde het contact, heel af en toe eens een mailtje, en als één van ons een ander nummer/mailadres kreeg, smsten/mailden we dat door.



2 jaar geleden was ik met mijn zus in de hoofdstad van het land waar hij woont, een weekendje op vakantie.

We zaten in een eetcafé, waar ik opeens een man zag zitten die me op een rare manier bekend voorkwam. Ik moest gewoon steeds naar hem kijken. Opeens viel het kwartje, hij was het. Ik durfde niet zomaar naar hem toe, we hadden elkaar nooit IRL ontmoet.



Ik heb hem toen een smsje gestuurd om te vragen wat hij op dat moment aan het doen was. Toen ik hem verstuurde en ik hem op hetzelfde moment naar zijn telefoon zag reiken, wist ik het zeker, dus ben naar hem toe gelopen. Het was echt heel leuk om elkaar in het echt te zien na al die jaren.



Toeval? Ik weet het niet, hij was daar voor zijn werk en zou eigenlijk vrijdags weer terug naar huis gaan, maar de klus was nog niet af en daarom bleef hij het weekend over.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn vriend leren kennen via een forum. Voordat ik uberhaupt 1 woordje per PM met hem had gesproken, viel hij me al op. Of het zijn naam, avatar of onderschrift of alledrie was weet ik niet meer.



Ik wist niet hoe je nou zag dat je een PM had gekregen, dus vroeg of iemand mij ff een PM kon sturen. Ik kreeg al snel een PM van iemand, hele aardige behulpzame man. En een paar uur later kreeg ik ook een PM van mijn vriend. Hij voelde zeg maar aan dat ie er eentje moest sturen.



En zo is het balletje gaan rollen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ging dit jaar voor het eerst op vakantie met vriend. We gingen naar Terschelling, Oerol. Ik wist van mijn nichtjes dat ze daar ook altijd heen gingen. Maar hoe en wat, dat wist ik niet.



Wij zaten op de boot en kregen een reclamedinges in ons handen. Die bladerden we even door. Vriend wees mij op een camping en zei: "Daar gaan we naar toe." We kenden beiden heel die camping niet.



Achteraf blijkt dat dat de camping was, waar mijn nichtjes ook op hadden gestaan. Maar die waren dezelfde dag, als wij aankwamen, naar huis gegaan.



Wat blijkt, die camping waar wij op stonden was zelfs de Z(mijn dorpje)camping. Heb een aantal mensen uit mijn woonplaats gezien.



Dit terwijl ik het nooit met mijn nichtjes erover heb gehad, waar zij zouden staan.
In 1998 heb ik na een ongeval in het ziekenhuis gelegen in het buitenland (wel Europa). Afgelopen zomer was in Azie op reis en sprak ik met een meisje, zij bleek dat het dorp te komen waar ik ooit in het ziekenhuis had gelegen. Sterker nog; haar moeder was hoofdzuster op de afdeling waar ik lag.



Toeval?
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof in het toeval. Die paar keer dat mensen "het onverklaarbare" meemaken is te verwaarlozen op "de mensheid". Het aantal keren dat deze dingen niet gebeuren is miljoenen malen groter. Laat hier maar eens een statistische berekening op los! Maar ja..... de "toevallige"verhalen... die zijn de moeite waard om te vertellen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven