Outsiders

24-05-2010 13:40 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kom hier gezellig kletsen over wonen in het buitenland.

Waar woon je?

Wat doe je er?

Wat mis je aan Nederland?

Wat niet?
Hallo! Hier nog iemand die in het buitenland woont.

Ik woon sinds 4 jaar in Dublin, Ierland. Ik werk momenteel bij een bank maar ben hier begonnen bij een Amerikaanse printer-multinational (zal geen reclame maken ;) ).

Wat mis ik aan Nederland? Heel eerlijk gezegd ben ik al een beetje aan het plannen om volgend jaar maar weer eens terug te gaan. Ierland is prachtig hoor! maar ik merk dat ik wel erg veel dingen begin te missen: het eten en dan vooral al het lekkere beleg wat je in NL kunt krijgen, gewoon afspreken met je vriendinnen zonder dat je een vlucht hoeft te boeken, familie natuurlijk, op de fiets stappen en een lekker stuk fietsen. Niet dat dat niet kan in Ierland, maar de wegen hebben vaak geen berm en zijn in de buurt van Dublin vrij druk. Lekker een keer per week weer eens paardrijden. Kan ook hier maar is belachelijk duur en bijna alle lessen zijn gebaseerd op springen en cross country waar ik niet echt van hou (lees: ben watje). En ik mis de 'logica' van Nederland. Natuurlijk zijn er veel wetten en regeltjes, maar eigenlijk is NL een verrekt goed geregeld land. Dat ontbreekt er in Ierland nog wel eens aan.

Wat mis ik niet: de 'sociale controle' in Nederland. Steek je hoofd boven het maaiveld uit en je bent al 'raar'. ''Ga je naar het buitenland? Wat leuk! Maar hoe doe je dat met je WAO/Pensioen/Verzekering/huisdieren/vrienden/familie/auto? Wil je je niet settelen? Je bent al zo en zo oud, zou je geen huis kopen hier? Wil je geen leuke baan in Nederland?'' etc.

Wat ik ook niet mis is de moeilijkheid om een huurwoning te vinden in NL. Hier in Ierland kun je, als je wil, binnen een week verhuisd zijn naar een volledig ingericht huis .
He Pino, welkom!

En nog een paarden fan! Ongelovelijk.

Ik ga volgende week trouwens foto shoot met paarden doen!

Wat je omschrijft bij de dingen die je mist aan Nederland, daar kan ik me heel goed invinden.

Je bent al snel 'raar' in Nederland.

En ik ben nog raarder, want ik wil geen kinderen en ben ontzettend lang vrijgezelf geweest, ik wilde geen vriend!

Nou, ik was heel erg raar hoor! En ik kom dan ook nog eens uit Groningen, daar zijn ze nog een stukje 'nuchterder'.

Soms vind het nuchtere ook wel weer leuk hoor, maar meestal niet.

Vinden jullie ook niet dat je altijd tussen 2 werelden in leeft?

Pino, als je straks weer terug gaat naar Nederland, zul je dingen van Dublin gaan missen. Je hebt er 4 jaar gewoond, dat is toch wel lang.

Ik mis hier natuurlijk mijn familie en vrienden. Maar als ik in Nederland ben, dan heb ik ook weer een waslijst met dingen die ik mis.

Ik heb 6 jaar in Amerika gewoond en ik mis dat nog steeds.

Alle vooroordelen van Amerika kloppen wel hoor, maar toch vind ik het een heerlijk land.

Nu in London. Super leuk. Zoveel gratis musea, mooie parken, Westend musicals, lekker winkelen.........

Zal ik echt missen, als ik naar.... nou ik noem zomaar een land: Macedonie zou verhuizen.

Maar daar heb ik weer andere dingen
Welkom Pino, Ierland is mijn favoriete land binnen Europa, zo mooi en romantisch. We hadden zo in Donegal (West-Ierland) willen settelen, maar het was te duur voor ons. And it gets lonely in wintertime...dat zeiden de locals tenminste tegen ons in een pub die 'The rusty macquerel' heette, waar allemaal bordjes aan de muur hingen waar dan bv. op stond:'Work is the curse of the drinking classes!' En elke avond een live jamsessie, waarbij de dorpsgek ook een paar liedjes mocht meezingen. Mijn man heeft het wel eens over terugkeren naar Donegal (Galway, Sligo en Connemara vond ik ook helemaal geweldig overigens).En je hoeft Nederland niet echt te missen, want je bent er zo, dat is aan de overkant van die grote plas echt wel anders!

Wat paardenbetreft is hier endurance rijden het modeding, dat wordt vooral met Arabieren en half-Arabieren gedaan. Lastpakken, maar taaie rakkers met een superuithoudingsvermogen. Ik ga zo weer een trainingsessie doen met een jonge Arabier, dat blijft trouwens wel beperkt tot ongeveer 16 km (10 mijl) want je moet het langzaam opbouwen, maar die wedstrijden gaan over 50 mijl! Zaterdag komen er kopers naar haar kijken , dus dan is het paardje misschien weg. Vandaag laatste keer dan, maar er zijn weer genoeg andere paarden hoor. Leuk dat je ook een paardenliefhebber bent! Zo, ik moet aan het werk, tot later!
Hoi vivagirl! Ja ik denk dat ik inderdaad dingen ga missen van Dublin als ik terugga naar NL. Maar dat vindt ik ook niet erg. Liever wat dingen missen dan met een negatieve blik terugkijken op mn Dublinperiode. Het is toch al 4 jaar mijn thuis en ik heb naast minder leuke dingen ook zeker veel leuke dingen meegemaakt :D

De reden dat ik terugwil is ook niet zozeer omdat ik het heel slecht heb hier, maar ik heb het idee dat ik het wel heb gezien. Het is en blijft een (prachtig) eiland en dan wordt je kringetje erg klein. Ook deel ik een huis omdat de huizenprijzen hier erg hoog zijn (1100-1300 per mnd voor een gewone gezinswoning) en ondanks dat ik goed met mn huisgenote overweg kan en mijn privacy heb, is het huis niet echt voor jezelf.

Mijn werk is ook niet echt bijzonder en ik wil graag wat anders, maar de werkloosheid onder de Ieren is in 16 jaar nog niet zo hoog geweest, dus ben je als Nederlander zijnde meestal aangewezen op de Nederlandstalige callcenter banen (die er dan ook genoeg zijn ;) ) ipv Engelstalige 'meerbetekenende' banen. Ook merk ik dat als ik in NL ben, ik eigenlijk geen zin meer heb om terug te gaan naar Ierland...

Ik ben inderdaad ook bang dat het altijd 'tussen twee werelden' blijft. Als ik weer een tijdje terug zou zijn in Nederland, dan zou het zeker weer gaan kriebelen. Ben 10 jaar geleden al eens een jaar in het buitenland geweest, en als je eenmaal geproeft hebt van het Reizen... dan is het moeilijk te genezen ;)
Ja, als je het niet meer naar je zin hebt, dan moet je gaan.

Ik had een droombaan op een cruiseschip en ik had ook niet meer naar mijn zin. En was bang dat ik het zou gaan haten en dat zou de complete herinnering dat veranderen. Dus ik heb ook ontslag genomen, voordat dat ging gebeuren.

En geen spijt gehad!

Maar inderdaad, als je eenmaal het reisvirus te pakken hebt, dan kom je er niet weer van af. Is een ongeneeselijke ziekte!
Hoi Sahara_desert, leuk dat Ierland je favo land is ,het is en blijft inderdaad een ontzettend mooi land. Donegal is schitterend, ben er al een aantal keer geweest. Vooral in de lente en zomer is het ontzettend leuk om er lekker met de auto op uit te trekken.

Het klopt dat het duur is hier, en dat is best jammer. Daardoor vertrekken veel Europeanen ook weer terug naar hun eigen land.

Dat het eenzaam wordt in de winter kan ik me ook bij aansluiten, als je je eenmaal verveelt, dan verveel je je echt hier! Ik heb altijd het idee dat ik in NL veel meer te doen had. Het woord 'verveling' kwam dan ook niet echt voor in mijn woordenboek .

Ik heb ik Nederland erg lang paardgereden, onder andere veel op Friezen, maar ben in Ierland gestopt ivm prijs en aanbod van rijlessen.

In Ierland is springen echt je van het blijkbaar en laat ik daar nou net niet zo dol op zijn. Ik reed zelfs bij een manege die niet eens dressuurlessen gaven omdat ze anders bang waren dat ze klanten kwijtraakten....:S Maar het schijnt bij elke manege zo te zijn, dus dat is best jammer. Daardoor rij ik al meer dan drie jaar niet meer..

Endurance lijkt me erg leuk trouwens! Doe je dat al lang?
Ja, laten we even gezellig over paarden kletsen (bij voorbaat excuses aan iedereen die dit een non-onderwerp vindt).

Ik heb vanaf mijn 8e ofzo paardgereden in Nederland (Engelse dressuur, ook springen en buitenritten) en de laatste vijf jaar voor ons vertrek had ik samen met een vriendin van me twee Friese merries. Volgens mij is Kym ook gek op Friezen, zie haar avatar! Fantastische paarden zijn dat, hoewel die Ierse Tinkers ook erg leuk zijn, vind ik. Wat me van Ierland bijstaat is dat het een echt paardenland is, net als Engeland trouwens. Overal kon je leuke buitenritten maken en zelfs in de buitenwijken van Dublin hielden heel wat mensen er een paardje of wat op na, in hun achtertuin bijvoorbeeld (dat is in Nederland vast verboden, maar daar heel gewoon). Dus ik vroeg me af: kun je niet gewoon een paard bijrijden van iemand, die daar niet 7 dagen per week tijd voor heeft? Advertenties in kranten napluizen of zelf eentje zetten misschien?

Or go with the flow en ga op springen/ cross country! Lekker spannend en daar leer je vast weer heel veel van! Endurance lijkt wel een beetje op cross-country, daarbij moeten paard en ruiter hele einden alleen over oneffen terrein draven en galopperen (bossen, heuvels, stranden) met ook af en toe een sprongetje over een omgevallen boomstam, bijvoorbeeld...daar worden de paarden dapper en taai van! Mooi gespierd ook. Ik wissel het wel af met een beetje dressuurtraining overigens. Hier niet heel gebruikelijk, maar ik vind het wel een nuttige basis voor de africhting van een paard. Hier is alles freestyle western, ook wel Natural Horsemanship genaamd. Makkie als je zelf klassiek Engels getraind bent: cowboy-style met lange teugels in een hand, geen bit, maar neck-reining en alles doorzitten.

Dat endurance doe ik sinds een paar jaar, de tours met de toeristen zijn ook niks anders dan dat, vooral de bergentour is erg pittig. Daarnaast train ik jonge paarden voor particuleren.

Volgende week begin ik met een nieuw, interessant paard: een Andalusierhengst, die herstellende is van een carcrash. Hij heeft heel wat meegemaakt en nu heeft mijn buurvrouw hem gekocht. Langzaam weer opbouwen met werken. Hengsten zijn behoorlijk lastig, longeren willen ze bijvoorbeeld niet, dan steekt hun dominantie de kop op! Nu ga ik volgende week met hem zwemmen in een kreek en in zee, wel spannend. Ik heb daar wel een speciale hengstenketting bij nodig om hem in bedwang te houden! Ben heel benieuwd hoe dat allemaal gaat uitpakken.
Ik ben geen paarden fan, heb er niks mee eigenlijk.

Wel ooit in Australie op een farm gewerkt en dus de hele dagen paard rijden en dat was wel erg gaaf.

En volgende week ga ik dus een foto shoot doen met paarden en ik heb gevraagd of ik na die tijd ook even mocht rijden en dat mocht!

Dus daar heb ik wel zin in.

Nu weekend en het regent! Bah!

Ik heb weer internet. Maar met een 'dongle', dus z'on USB stick

Erg langzaam en ook beperkt.

Maar ik heb in ieder geval weer iets!
Hey allemaal,

Pino, welkom hier! (er is nog een Pino he, die uit Amerika!)

Ierland lijkt me prachtig, wil er altijd nog eens graag heen. Een walhalla aan natuur, heerlijk.

Leuk dat je ook paardrijdt (ik denk dat jij er toch echt weer mee moet gaan beginnen VG, dan is 't clubje helemaal compleet ), of nou ja, je doet het dus niet meer nu je in Ierland bent doordat er niet genoeg geboden wordt..jammer zeg. In mijn 'nieuwe' land is er ook geen fatsoenlijk paard&aanbod te vinden. Dat vind ik echt erg.

(even verder over de paarden dan:)Ik ben zelf ook niet zo van het springen. Vroeger wel, het kon me niet heftig en gevaarlijk genoeg, maar gek genoeg klopt het dat je als je ouder wordt toch vaak wat voorzichtiger wordt. Ik heb overigens ook veel Friezen gereden.

Je keert dus wel binnenkort terug naar NL, heb je al concreet wat je er gaat doen? Je mist het, dan lijkt het me een prettig idee voor je dat je binnenkort weer 'thuis' zult zijn. En mocht het weer gaan kriebelen..ach, wat let je?

VG, wat voor een shoot ga je precies doen dan? Sta je voor of achter de camera?

Fijn dat je weer internet hebt!

SD; nog steeds druk met het rijden en trainen. Tot wanneer loopt het drukke seizoen bij jullie eigenlijk?

Hier gaat het allemaal goed. Zie mijn beste vriendinnen nog even deze week, lekker uit eten etc. Ben gister op stap geweest, maar toch geconstateerd dat ik daar weinig meer aan vind. Overdreven gedoe hier, bah.

Nu lekker aan het luieren met een appelflap en een kopje thee...Mmmm
Uitgaan in Nederland niet meer leuk? Volgens mij een teken that you're ready to move on...Zelf heb ik wel goede herinneringen aan de feesten in Nederland, hier ben ik meestal te moe 's avonds om nog ergens naar toe te gaan. Soms zit ik 's middags in een strandbarretje met een biertje en lekkere reggaemuziek, ter ontspanning. Nog een week of twee, dan zit het hoogseizoen er weer op, omdat de scholen e.d. in Europa en Amerika weer beginnen. September is de rustigste maand hier, terwijl we dan meestal zonnig weer en een kalme, blauwe zee hebben. Hetzelfde in mei en juni, het hoogseizoen in de winter loopt van december tot april, wanneer het in het hoge noorden bar koud is.

Over emigreren en je familie niet meer zien, vroeger in de jaren '50 en '60 zijn heel wat Nederlandse gezinnen naar Australie vertrokken, ook wat familieleden van mij. In die tijd waren mensen arm, dus ze hadden net geld genoeg voor de overtocht per schip. De eerste jaren ginds woonden ze in barakken en moesten keihard ploeteren om een leven op te bouwen. Als er in Nederland iemand van de familie overleden was, konden ze niet overkomen voor de begrafenis...Australie is echt het andere eind van de wereld, twee keer zo ver als de Caribbean.

Pas toen mijn oom en tante iets van 70 jaar waren, konden ze het zich permitteren om op vakantie naar Nederland te gaan. Dat was een ontroerend weerzien...maar eigenlijk wilden ze al vlug weer teruggaan...omdat al hun kinderen en kleinkinderen ginds wonen en ze in Nederland niets of niemand meer hadden eigenlijk. Die kinderen en kleinkinderen spraken alleen Engels overigens, niks geen Nederlandse roots hadden ze meer.

Dat is het doorsnee lot van een emigrant, behalve als je dichtbij in Europa blijft, misschien.
Ik sta achter de camera!

Ben gevraagd door een paar vrouwen of ik dat wilde doen.

En dat wil ik heel graag!

Ik ben geen professioneel fotograaf ofzo, maar ik heb een zeer goede DSLR camera, een goed oog en een grote passie voor fotograferen.

En straks als mijn nichtje geboren is, kan ik niet wachten om een mooie shoot te doen!

Ja, mensen die vroeger emigreerden gaven echt alles op.

Toen ging je ook ver. Canada was ook populair.

Nu kun je, waar je ook woont, op zich iedere paar jaar wel een keer naar Nederland, of familie uit Nederland komt langs.

Die tijden zijn dus wel vernadert.

Ik heb net een brief geschreven aan mijn managers, met het voorstel of ik het werk wat ik nu doe, vanuit Macedonie mag doen.

Ga ik morgen afgeven.

Spannend!

Nee heb ik, ja kan ik krijgen. En is het wel nee, dan weet ik ook waar ik aan toe ben!
hallo vivagirl, hallo iedereen,

woon alweer 16 jaar in Duitsland en voel me "heimatlos".

Als ik in Nederland ben voel ik me niet meer thuis en hier voel ik me ook niet thuis. Ik werk als verlpeegkundige ( was ook in Saudie Arabie en Zwitserland). Heb al jullie verhalen gelezen en ik moet echt zeggen: ik geniet!!

Aan vivagirl wilde ik vragen waar en wat haar vriend studeert.

Sorry voor mijn duits accent. Hier praat ik eigenlijk nooit nederlands.
Hey SD, Bedankt voor alle tips, maar ik denk dat zolang ik in Ierland ben ik niet meer ga beginnen aan paardrijden. Ik snap dat springen/cross country een uitdaging is en dat ik het ook zeker wel zou kunnen, maar omdat ik al 20 jaar heb gereden en al 20 jaar springen niet leuk vind, denk ik niet dat ik het ooit echt leuk ga vinden. Plus dat ik mijn rijlaarzen + benodigdheden al naar Nederland heb gedaan en qua financien andere dingen belangrijker vindt op het moment.

Heb best veel gesprongen vroeger, maar met een verzorgpaard die het zelf erg leuk vond . Dat maakt het een stuk makkelijker haha. Buitenritten heb ik ook erg veel gedaan in Nederland.

Als ik terugga naar NL dan zou ik graag leren Westernrijden. Heb dat ooit eens in Amerika en Australie gedaan en vond het een verademing! Het is zo anders dan Engels rijden. In Australie heb ik op die manier koeien en schapen gedreven, geweldig!

Hoi Kym! Ik ben idd van plan terug te gaan naar Nederland, maar de plannen zijn nog niet echt concreet. Ik blijf dit jaar zowiezo nog hier, en wellicht nog wat maanden in het volgende jaar. En, als echte reiziger zijnde, wil ik natuurlijk niet meteen 'echt' terug naar NL, maar er tussenin nog wat ondernemen. Ik zou graag een talencursus doen ergens in Zuid-Amerika ofzo met aansluitend een vakantie. Dat is makkelijker om tussen 'landen' en banen in te doen in verband met het opnemen van vrije tijd (op mijn werk krijg je al met moeite twee en halve week vrij )
Wat een hondenweer! Maar heerlijk om even in mijn bed te blijven liggen met 't laptopje

SD, dus de drukte zit er bijna op voor je. Wat doe je dan in de rustige maanden eigenlijk? Blijf je veel bezig met de paarden of heb je er dan ook werk naast? Ben ik benieuwd naar..

Het is natuurlijk zo dat emigratie tegenwoordig iets anders inhoudt dan tig jaren geleden. Eigenlijk is de wereld zo klein geworden. Je bent overal in een mum van tijd, gek eigenlijk. Maar dat neemt niet weg dat je je in het land van bestemming altijd zult moeten aanpassen en automatisch leid je dan dus een heel ander leven. Ik kan best een paar keer per jaar naar Nederland, maar in de praktijk vraag ik me af of dat echt zal gebeuren. Ik zit natuurlijk ook in een multi-culturele relatie wat maakt dat we veel meer bezoekjes zullen moeten afleggen en soms keuzes moeten maken. Best lastig kan dat worden.

Maar..nu is nu en later zien we wel weer. Dingen lossen zich vanzelf vaak ook

SD: klinkt goed, actie wat betreft je werk! Ben echt heel erg benieuwd hoe je werkgever zal reageren. Ben trots op je dat je de stap gezet hebt! Ik duim met je mee hoor!

En leuk van die shoot. Plaats je een resultaatje hier tegen die tijd?

Heidelberg, welkom! Je Nederlands is perfect hoor, niks aan te zien! .;-)

Je schrijft dat je je niet thuis voelt in Duitsland en in NL eigenlijk ook niet meer..lijkt me een rot gevoel! (herken het ook wel een beetje hoor) Weet je hoe het komt en laat je het zo of heb je stiekem al plannen gemaakt die als oplossing kunnen werken?

Leuk dat je verpleegkundige bent; een job waarmee je over de hele wereld terecht kunt. Hoe vond je Saoudi Arabie, ben je er lang geweest?

Pino, jouw plannen klinken ook goed. Je zit niet op de schopstoel, maar kunt dus al wel rustig aan voorbereiden eventueel. Succes daarmee!
Hi Kym,

hier is het ook pokkeweer.

Als ik in Nederland kom (1x per jaar) is er zoveel veranderd dat ik er niets meer herken van mijn jeugd. Huizen worden gesloopt, de omgeving is niet vertrouwd meer.

Als verpleegkundige zijn er genoeg opties, alleen ben ik geen single meer. Ben getrouwd en heb 2 grote meiden (13 en 11 jaar). De meiden zijn trouwens ook gek op paarden. Ja plannen genoeg, als de meiden de deur uit zijn.

Die kunnen met 18 de wijde wereld in.

Heb dus tijd genoeg om te dromen.

Dank je voor je compliment mbt mijn nederlands, ik voel me zelf vaak als prins Bernhard (duitse accent). Gelukkig kun je me niet horen!!!
Hoi.

Heidelberg, ik 'ken' je natuurlijk al van het Macedonie topic.

Mijn vriend woont en studeert in Stip. En hij studeert Hotel en Restaurant Management.

Mag ik vragen waarom je dat wilt weten?

Ik merk ook niks aan het Nederlands hoor, maar schrijven is natuurlijk anders als praten.

Hoe zit het met iedereens Nederlands?

Dat van mij is gewoon nog goed hoor. Soms wel wat spelfouten, vooral met d, t en dt's.

Schakelen van Engels naar Nederlands gaat me ook makkelijk af, maar soms struikel ik dan wel even over woorden, of komt het er wel met een giga fout accent uit.

Ik vertaal wel spreekwoorden fout. Soms weet ik niet meer of het nou Engels of Nederlands is, en vertaal ik dus iets letterlijk, en word ik wel eens raar aangekeken.

Ik ken hier ook een jongen, begin 20, woont hier sinds 2 jaar en hij spreekt geen Nederlands meer! Dat snap ik dus niet!

Net als Jan de Bont, die zo walchelijk fout klinkt in interviews.

ALs je tot je 20ste in Nederland hebt gewoond, dan verleer je dat toch niet?
Hi vivagirl,

ik ben niet nieuwsgierig hoor alleen praktisch. Je vriend kan dus kyrillisch

ik dacht aan "kyrillisch leren in Ohrid", is misschien een gat in de markt. Vanaf Düsseldorf gaat er 2 keer per week een vlucht naar

Ohrid/Skopje. Misschien wil het Ministerie van buitenlandse zaken je daar wel steunen, als je het met den Doolaard verbind (subsidie). Die hebben zelf ook een stichting waar je misschien eens kunt informeren. Ik wens je in eerste instantie veel succes met de brief aan je manager.

Hi Kym,

KSA is ook alweer een poos geldeden. Ik was in de buurt van Aramco, leuke tijd, mooi strand (zonder Saudi's), het werk was ook okay. Moest vanwege de Golfoorlog terug. Een heerlijke single-tijd, als ik eraan terug denk!
Ja, mijn vriend kan ook Kyrillisch. Al zijn vrienden kunnen dat, en ze schrijven het door elkaar. De ene keer gewoon, de andere keer weer kyrillisch. Ik snap er allemaal niks van, wat ze ook schrijven

En je gat in de markt is om kyrillische les te gaan geven?

Leuk voor mijn vriend, maar ik moet werk hebben

Brief aan mijn managers is opgesteld, maar ik ga hem morgen door mailen.
Je moet het zo bekijken, hij heeft de knowhow en jij legt de connecties. Bovendien kun je zelf ook dan kyrillisch leren.

's Morgens kyrillische les, 's middags toeristische trips.

Slapen bij gastfamilies.

Vraag je vriend eens wat hij er van vindt?
We gaan straks naar Nederland en dan gaan we uitgebreid over de opties praten.

En hij woont in Stip, dat is nogal ver van Ohrid......

Hij had het ook over Engelse les geven.

Ook een leuk idee. Maar ik heb nooit de droom gehad om lerares ofzo te worden.

Ja, ik moet ook niet zeuren, ik moet er wat voor over hebben om bij hem te zijn. Maar het was helemaal niet mijn bedoeling om daar heen te verhuizen, omdat er gewoon geen mogelijkheden voor mij zijn, en de salarissen liggen zo ontiegelijk laag.

En ik heb hier een goede en erg leuke baan, met toekomst mogelijkheden.....

Allemaal leuke excuses om het niet te doen

Nu moet ook naar mezelf luisteren en het gewoon doen en niet zeuren.

Maar het is helemaal niet zeker of ik daar heen ga. We zijn gewoon aan het kijken wat de mogelijkheden en opties zijn.

En zijn die gewoon slecht, veel te laag salaris, een baan zonder uitdaging..... dat soort dingen, dan ga ik dus niet. Dan is het nog even 2 jaar door zetten.
Je weet nooit hoe een balletje rolt, wie weet komt er een positieve reactie van je manager(s)!!!

Always look on the bright side of life...
Tja VG, ik denk ook niet dat je al te kritisch kunt zijn. Misschien is het gewoon al goed om wat dan ook te doen in Macedonie, dan ben je in elk geval met je vriend en dat is wat je wil toch?

En precies wat Heidelberg zegt; je kunt op die manier wel ergens inrollen of bepaalde contacten opdoen die je verder kunnen helpen, je weet het nooit!

Ja, jullie hebben helemaal gelijk.

Ik wacht morgen eerst de reactie af van mijn managers. Al verwacht ik een 'nee', wie weet word ik verrast!

En ja, ik wil bij hem zijn. Maar als ik daar helemaal geen werk kan krijgen, dan houdt het natuurlijk op.

En ik haal veel voldoening uit mijn werk. Niet alleen het werk wat ik nu heb, alle banen die ik ooit heb gehad. Dus als ik 2 jaar lang een stomme baan moet doen, dan word ik dood ongelukkig, dat weet ik nu al.

Moeilijk. Erg moeilijk.

Maar bedankt voor het mee denken.
You'll never walk alone....
Vivagirl, duimen dat je management instemt met telewerken! En anders zou ik rustig doorzoeken naar een goede, interessante baan...en niet gaan voor een laagbetaald rotbaantje, beter dan even afwachten. Wat leuk dat hij hotelschool doet, da's handig voor de B & B die jullie later samen gaan hebben;-)))

Heidelberg, van harte welkom bij de Outsiders! Hier op het forum meeschrijven is ook heel goed voor je Nederlands (ik neem aan dat jullie thuis Duits praten?). En kijk je weleens Nederlandse programma's via internet-televisie? Dat is ook goed om er een beetje in te blijven, blijf je meteen op de hoogte van actualiteiten die in Nederland spelen en van allerlei culturele verschijnselen,want er is vast veel veranderd in NL sinds jouw vertrek.

Hier een rustige dag, niet veel te melden. De hoefsmid was er vandaag, die heb ik geassisteerd met het bekappen en beslaan van de paarden. 's Middags nog een beetje in de tuin gewerkt: dat is altijd veel blaadjes harken, die vallen in de tropen namelijk het hele jaar door van de bomen...het herfstseizoen hoef je eigenlijk niet echt te missen dus, dat hebben we hier altijd een beetje (oktober-november was altijd veruit mijn favoriete jaargetij in Europa, vandaar).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven