hoe zit dat bij jullie?

06-08-2010 19:08 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat vinden jullie ervan als je partner afspreekt met iemand van het andere geslacht? Iemand die hij/zij pas heeft leren kennen?

Samen koffie drinken, uit eten, concertje... dat soort dingen.
Vind ik oke, ik heb zelf ook mannelijke vrienden.
Cum non tum age
Moet kunnen toch?

anders leer je nooit mensen kennen.

Verschilt ook per relatie..
Ik neem het voor kennisgeving aan.
Als hij mij maar niet buitensluit (stiekem gaat doen, meer met haar ondernemen dan met mij, haar niet aan mij wil voorstellen etc.)
Kan. Kan soms ook niet. Wat denk je zelf? Platonisch of stiekeme vlinders?
Ik vraag of ik mee mag.
Moeilijk!
Ik zou het eerlijk gezegd erg merkwaardig vinden als mijn man het nodig zou vinden om met een vrouw die hij pas heeft leren kennen samen uit eten te gaan of naar een concert. Tenzij er een goede uitleg is of een zakelijke reden misschien. Maar als hij uitgaat met een aantrekkelijke vrouw zonder duidelijke reden, dan zou ik dat niet accepteren.
Prima, ik heb ook een mannelijke vriend gehad. Vriendschap is vriendschap, het gaat om de klik en gezamenlijke interesses.

Maar in onze gevallen ging het om vriendschappen die al jaren bestonden, is misschien anders.
Ligt eraan hoe hij reageert als ik vraag of ik mee mag.

Het ligt er ook wel aan hoe zij eruit ziet. Als zij 1.78 lang is mooie lange blonde haren en cup d en verder maatje 34. Dan nee.
Gewoon. Doe ik zelf ook. Zolang dat in alle openheid gaat en zo.

Man en ik hebben een verschillende smaak qua muziek bijvoorbeeld. Ik vind het leuk om dan met iemand anders naar een concert te gaan en dat zou bij gelegenheid ook best eens een man kunnen zijn.
Prima.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Kan in onze relatie niet.
Ik zou me in mijn vrijheid beperkt voelen als dat niet zou kunnen. Ben blij dat we beide zo ruimdenkend zijn, ik zou nl niet mijn jarenlange vriendschap met een vriend kwijt willen. Een partner kan volgend jaar exit zijn, die vriendschap blijft en hoort bij jou.

Hij heeft het maar te accepteren en v.v. natuurlijk ook.
Ligt er een beetje aan waar hij haar van kent en hoe hij 'ineens' aan haar komt. Maar als hij er niet stiekem over doet, haar ook aan mij voorstelt vind ik het niet erg. Oh en onze 'uitjes' moeten er dan niet onder gaan lijden

Partner en ik hebben wel vriendschappen van het andere geslacht maar die kenden we al voor we elkaar kenden. Maar stel we blijven nog 40 jaar bij elkaar..zouden er in die 40 jaar geen nieuwe vriendschappen gesloten kunnen worden?
Perfectionisme is niet perfect...
Gebeurt in onze relatie niet dat wij een-op-een contact met het andere geslacht hebben. Het is nooit ter sprake gekomen maar blijkbaar hebben we beiden geen behoefte aan vriendschappen met het andere geslacht.
Het is ook niet iets wat je opzoekt, oriane. Je treft iemand, het blijkt te klikken en toevallig is het een man/vrouw. Ik vind dat niet persé een behoefte hebben aan.
Als het vrienden zijn, en ik ken haar ook vind ik het geen probleem.

Maar toen mijn vriend laatst met zijn ex-scharrel koffie ging drinken, vond ik dat helemaal niet leuk! Ik was jaloers, en ik durfde dat niet te vertellen. Dus hele dag chagrijnig geweest tegen hem.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
We hebben allebei een beste vriend/vriendin van het andere geslacht. Deze zijn beiden wel bezet en zijn (ex)-collega's.

Mijn vriend ziet ook nog regelmatig oud studiegenoten van het andere geslacht en daar gaat ie gewoon in zijn eentje naar toe. Hij heeft bv een winkelvriendin, wij krijgen altijd ruzie als we samen kleren voor hem kopen Van haar neemt ie blijkbaar meer modetips aan.

Prima toch? Als ik een leuke mannelijke collega/sportmaatje oid heb waar ik het platonisch erg goed mee kan vinden, dan ga ik daar rustig na het werk een terrasje mee pakken of stappen. Mijn vriend en ik hebben nu eenmaal veel hobbies ed die niet hetzelfde zijn.

We zijn niet zo jaloers ingesteld, we hebben een sterke basis en daar komt niet makkelijk iemand anders tussen.

Ik moet wel zeggen dat ik wel meer moeite zou hebben met het contact wat hij heeft met zijn collega als zij aantrekkelijker zou zijn. Ze bellen dagelijks, gaan samen studeren en kunne heel goed praten. Ik zou er toch anders over denken als zij dezelfde leeftijd of jonger dan mijn vriend zou zijn en aantrekkelijk, maar ze is 15 jaar ouder, getrouwd met 4 kinderen en 120 kilo oid. Het voelt gemeen dat ik haar beoordeel op haar uiterlijk, want het is een toffe vrouw, maar als ze aantrekkelijker was, zou ik wel jaloers zijn.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Ik zou die ander wel willen kennen, maar ik heb zelf ook mannelijke vrienden, dus dat is niet echt het punt.

Ik ben het wel met yathibiyya eens wat betreft de openheid.
waarom moet ik iets vinden van de geslachtsorganen van kennisen, vrienden, collegae, etc, van mijn partner?
Ik vind de meeste hier wel ineens heel soepel en open-minded reageren.

Geloof er eerlijk gezegd niet zo veel van.
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:calvijn1 schreef op 06 augustus 2010 @ 19:42:

Ik vind de meeste hier wel ineens heel soepel en open-minded reageren.

Geloof er eerlijk gezegd niet zo veel van.

Het ligt eraan hoe intensief het contact is. Mijn danspartner zie ik 1-2 keer per week en dan gaan we echt voor het dansen. Mijn ex-collega waar ik mee uitga, die vind ik niet op een relatiemanier fysiek aantrekkelijk. Dan heb ik nog een soort vriend die ook van mijn vriend is... daar kan ik echt als een soort therapeut tegenaan lullen en vertrouw ik volledig. Daarbij hebben we echt geen enkel bijgedachtes. Hem zie ik maar een paar keer per jaar oid.

Mijn vriend heeft dus een vriendin die hij heel intensief ziet, en daar zou ik als ze aantrekkelijk voor hem was, wel moeite mee hebben. Maar dat is ze niet en ze is gewoon een schat en ik mag haar graag.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Wat mij betreft, niet ineens hoor. Zo gaat het bij ons al jaren.

Maar ik heb het over vriendschappen die er al waren he, dat scheelt. Als hij ineens met een nieuwe vriendin komt en daarmee veel tijd doorbrengt, zou ik me afvragen waarom dat ineens is. Als hij haar thuis uitnodigt, dan weet ik dat het goed zit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven