Doorleven in een moelijke periode

06-08-2010 15:26 68 berichten
-
Nah, meer een tijdelijke opleving aangezien er vandaag maar drie mensen op het werk zijn. Van de 45
Goh, hoe herkenbaar. Heb halve dag verlof genomen en zie...ben ik hier beland!

Wordt dat tijdelijke nog omgezet in vast denk je?
Alle reacties Link kopieren
quote:gekkie schreef op 06 augustus 2010 @ 16:12:

@BarbaraAnn: Het is ook een grillige rotziekte, maar gelukkig is de overlevingskans van mensen met borstkanker de laatste decennia enorm toegenomen. Beter is ze nog niet, maar de prognose is in ieder geval goed. Ben jij nu aan het werk? En kun je het van je af zetten?

Mij lukt het nu goed nu ze in behandeling is. In het begin, in de onzekerheid of er uitzaaiingen waren of niet (de tumor zat al twee jaar in haar borst, vandaar) wist ik niet waar ik het zoeken moest.

Voor jou en Julus beiden bedankt voor de steun. Ik bewonder jullie voor de tijd die jullie doormaken, hoe jullie daar in staan. Gewoon weten dat het niet meer goedkomt, maar tóch doorgaan. Je familie voor altijd moeten missen, dat kan toch gewoon niet? Ik vind het vaak zo verdrietig als ik lees op het forum dat zoveel mensen zieke moeders, vaders, broers, zussen en partners hebben. En ook diegene die hier ronddwalen die zelf ziek zijn. Zo bewonderingswaardig...
-
quote:gekkie schreef op 06 augustus 2010 @ 16:21:

Ik zou het wel fijn vinden als het hier een beetje on topic blijft.Omdat er 2 posts zijn die niet over jou gaan, maar waarin Fleurtje (hoooooooi!!!) terug verwelkomd wordt? Jemig, zeg.
.
-
Sorry gekkie Ik heb een topic geopend zodat het hier weer ontopic kan.
Nee, niet erg helpend? Weet je wat, gekkie, zoek het effe lekker uit, ok?

Blijven ademen was de beste tip die ik ooit kreeg, en kijk: ik ben er nog.
Je kunt de angel even vragen of ze het topic voor je opschonen. Vind het topic ook wat zwaarbeladen voor dit soort berichtjes (verder no hard feelings hoor!). Wellicht kan er een welkom terug topic voor Fleur geopend worden?
Gekkie, snap je wel maar juist de luchtige noten kunnen juist voor wat verademing zorgen. Is althans mijn ervaring.

Ik lach met mijn collega's, ben soms hard maar is allemaal om er ook even niet aan te hoeven denken. Het wordt anders zo zwaarbeladen, maar snap dat dit voor iedereen iets persoonlijks is. Maar ik ga niet meer off topic, sorry daarvoor.
-
Je hebt gelijk hoor, dit kun je net even niet hebben nu. Jouw wereld staat op zijn kop, je hebt geen zekerheden. Maar voor een ander gaat het leven ook door, inclusief de leuke dingen.

Ik vind het soms ook zo wrang dat anderen allemaal leuke vooruitzichten hebben en ik...mag naar een begrafenis straks.

En dan denk ik tegelijkertijd; mijn broer heeft helemaal geen vooruitzichten meer, zijn leven eindigt.
gekkie, je vergeet voor het gemak even dat mijn eerste post in jouw topic een tip was. Dat jij die tip afdoet als 'niet helpend', ja, daar kan ik ook niks aan doen.
quote:gekkie schreef op 06 augustus 2010 @ 16:31:

Ja, of je probeert je even te verplaatsen in iemand die het al moeilijk genoeg vindt om dit verhaal op te schrijven. Fleurtje's opmerking 'gewoon blijven doorademen' was niet erg helpend en vervolgens moet ze kennelijk worden begroet. Prima, het zal wel...

Ja, of jij probeert even te bedenken dat jij niet de enige bent die het moeilijk heeft. For your information: ik vond Fleurtje's advies helemaal zo gek nog niet.

Jij opent een topic, krijgt een groot aantal hartstikke lieve reacties van hartstikke lieve mensen, en op dit topic wordt ook Fleurtje (een gewaardeerde stamgast die lang weg geweest is) even begroet. Boehoe, erg zeg.

Maar goed, ga jij lekker on topic zitten zijn hier. Ik had nog wel het een en ander aan goed advies over doorleven in moeilijke periodes (want, jawel: jij bent niet de enige die moeilijkheden heeft!), maar daar heb ik eigenlijk helemaal geen zin meer in nu.

Ik wens je alle succes en sterkte toe.
.
-
quote:gekkie schreef op 06 augustus 2010 @ 16:50:

[...]

Ik vergeet niets, ik vatte het alleen niet op als tip. Ik adem al 7 maanden door en ja, ik leef nog, maar daar is alles mee gezegd. In plaats van alleen maar overleven wil ik nu graag door met mijn leven.Ja, en misschien moet je voorlopig ook even genoegen nemen met 'daar is alles mee gezegd'. Zal nóg wel een tijdje overleven worden hoor.
Gekkie, fleurtjes tip is wel waar, feitelijk zei ik het ook al. Jouw leven moet/gaat ook door. Dat je het misschien negatief hebt geinterpreteerd kan zijn, dat leest iedereen anders.

Jammer dat je hierdoor nog adviezen gaat mislopen, hopelijk komen die nog.
Ik denk dat het voor iedereen anders is, hoe je zo'n periode doormaakt. Geldt ook voor een rouwproces.

Zoals ik al zei, ik ben van het cynische, het harde. Dat komt raar over misschien maar dat is mijn manier van dealen met.

Het gaat ook met ups en downs, heb jij dat niet?

Als het een tijd goed gaat raakt het wat op de achtergrond, maar als er een complicatie is, wordt het ineens confronterend.
De beste tip die ik je kan geven is als de wiedeweerga weer een baan zoeken en doorgaan met je leven.

Ik weet wel dat de algemene consensus hier op de Viva, en ik geloof ook in het gewone leven, is dat je alles laat vallen om je ouders te helpen bij zulk slecht nieuws, maar ik denk daar anders over. En zeker als je zo ver gaat als jij, door zelfs je baan op te zeggen.

Alles laten vallen kan, maar dan moet het ook kunnen. Wij hebben dat ook gedaan toen mijn schoonmoeder ziek werd en overleed. Maar dat was een periode van 8 weken, en we konden het ons permiteren om alles te laten vallen. Ons leven lag nog steeds op ons te wachten.

Ik vraag me altijd af of die keuze om alles te laten vallen gemaakt wordt omdat je het wil, of omdat je denkt dat het zo moet/hoort.

Sterkte in ieder geval.
Wat vervelend, sterkte! Mijn situatie lijkt heel veel op die van jou en het heeft mij veel geholpen om toch weer door te gaan. De dingen op te pakken die je voorheen ook deed.
Het eerste wat ik wilde schrijven voor ik de rest las was blijven doorademen. Vanuit dezelfde motivatie als fleurtje. Een goede.

Neem elke dag per stuk. Probeer niet teveel vooruit of achteruit te kijken voor zover het lukt. Dit is echt goed advies en helpt zware tijden door te komen.

Sterkte
Ik denk ook niet dat je vader er mee geholpen is als jij je leven stil legt.

Vind het eerlijk gezegd geen gezonde situatie.
Frankly my dear, I don"t give a damn
Meeste zieke mensen moeten er ook niet aan denken dat de omgeving zich er op díe manier mee bezighoudt. Dat is tenminste wat ik om me heen zie: mensen die niet steeds geconfronteerd willen worden met hun ziekte, terminale mensen die niet willen dat hun partner steeds thuis blijft... Het maakt het allemaal nog méér beladen.
quote:fleurtje schreef op 06 augustus 2010 @ 21:15:

Meeste zieke mensen moeten er ook niet aan denken dat de omgeving zich er op díe manier mee bezighoudt. Dat is tenminste wat ik om me heen zie: mensen die niet steeds geconfronteerd willen worden met hun ziekte, terminale mensen die niet willen dat hun partner steeds thuis blijft... Het maakt het allemaal nog méér beladen.

Is mijn ervaring ook.

Zou ik zelf overigens ook niet willen als ik ziek zou zijn

Ja, de laatste dagen misschien.
Frankly my dear, I don"t give a damn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven