Is Bangkok verstandig?

08-08-2010 13:21 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Mijn vriend en ik willen graag naar Thailand in september. Lekker strandhoppen . Mijn vriend wil ook een paar dagen Bangkok er aan vast knopen. Is dat wel veilig? Weet iemand hoe de situatie daar nu is en of we daar naar toe kunnen?

Groetjes,

Els
Volg het nieuws of informeer bij buitenlandse zaken of reisbureau.
Deze week was Bangkok weer negatief in het nieuws en het lijkt erop dat het ieder moment weer mis kan gaan.

Ik zat zelf in Bangkok tijdens de coupe een paar jaar terug en toen hadden wij nergens last van. Ook was in in Thailand toen het vliegveld van Bangkok bezet was, weer niets gemerkt. Stel dat wij toen hadden moeten vliegen, hadden wij wel een probleem gehad.

De situatie is nu anders omdat het nu de regeering is die ingrijpt en die zijn niet mis. Als het leger wordt ingezet kan je beter uit de buurt blijven.

Toch zou ik gewoon gaan. Bangkok is groot en als je uit de buurt van de rellen blijft is er niet veel aan de hand. Wel zou ik zodra er weer rottigheid is Bangkok verlaten en naar de stranden gaan.
quote:dutskop schreef op 08 augustus 2010 @ 13:23:

Volg het nieuws of informeer bij buitenlandse zaken of reisbureau.Ja, dat doe ik ook maar daar wordt ik niet echt wijs uit. De een zegt dit de ander dat. Een reisbureau heeft commerciële belangen, dus...
quote:theekransje schreef op 08 augustus 2010 @ 13:35:

Toch zou ik gewoon gaan. Bangkok is groot en als je uit de buurt van de rellen blijft is er niet veel aan de hand. Wel zou ik zodra er weer rottigheid is Bangkok verlaten en naar de stranden gaan.

Dank je! Ehm het punt is dat mijn aan het einde van de reis Bangkok wil aandoen. We zijn dan al naar de stranden geweest.

Maar toch bedankt.
Blijf gewoon lekker wat langer op de stranden. Bangkok is echt niet heel erg interessant. Gewoon twee dagen is genoeg.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Mijn zus is net twee dagen terug uit Thailand en er was niets aan de hand in Bangkok, dus volgens mij kun je gewoon gaan.
@Chica34

Mijn vriend wil dolgraag naar Bangkok. Hij is gek van grote wereldsteden. Ik ben nog wat gaan googelen en kwam dit nog tegen: Bangkok veilig voor toeristen? daar zeggen ze ook dat het wel meevalt. Ik vindt het toch een beetje eng.
Maar Bangkok is groot dus als er wat gebeurd dat kun je altijd ergens anders heen. Tevens geloof ik niet dat als de regering ingrijpt dat dit in de toeristen buurten zal gebeuren. Daar willen ze juist meestal geen heibel. Slecht voor het toerisme ed en kost ze veel geld.

Maar....hoe.....hoe kun je nu gek zijn van grote wereldsteden? Ik vind die steden echt vreselijk. Vies, goor, stinkend, te druk, te veel chaos, te veel armoede, te veel mensen op elkaar. Leuk om een keer te zien, maar nog leuker om meteen weer weg te gaan. Heeft hij er al veel gezien?
Oke, nee dan word je niet veel wijzer als ze allemaal wat anders zeggen. Ik zou zeggen: gaan. Want als je daar bent, neem van mij aan, wil je heel snel weg. De meningen zullen ongetwijfeld verdeeld zijn, maar ik vond de stad niet bijzonder: te druk, chaos, stinken etc etc.

Geniet van al het andere schoon in het land.
Sterker nog: ik kom er alleen uit bittere noodzaak. Goedkope vliegtickets, visa regelen en inkopen doen. En dan weer zo snel mogelijk weeeeeeg. (maar ja, ik ben beetje bevooroordeeld want ik vind heel Thailand niks )
quote:Chica34 schreef op 08 augustus 2010 @ 13:54:

Sterker nog: ik kom er alleen uit bittere noodzaak. Goedkope vliegtickets, visa regelen en inkopen doen. En dan weer zo snel mogelijk weeeeeeg. (maar ja, ik ben beetje bevooroordeeld want ik vind heel Thailand niks )Waarom niet? Is toch een mooi land?
.
quote:elsje38nieuw schreef op 08 augustus 2010 @ 13:57:

[...]

Waarom niet? Is toch een mooi land?Ach, ik vind het gewoon te toeristisch allemaal. En ja, ik weet dat je ook best plekken hebt waar je geen ladingen toeristen op olifanten trekking hebt, maar ik ga dan toch maar liever ergens anders heen. Maar nogmaals, dat is mijn eigen mening hoor, andere mensen zijn er lyrisch over.
Het is inderdaad een heel mooi land maar erg toeristisch en vol met SBS6-types (als je begrijpt wat ik bedoel ).
quote:elsje38nieuw schreef op 08 augustus 2010 @ 13:37:

[...]

Ja, dat doe ik ook maar daar wordt ik niet echt wijs uit. De een zegt dit de ander dat. Een reisbureau heeft commerciële belangen, dus...

Reisadvies van BuZa:

http://www.minbuza.nl/nl/ ... en_alfabetisch/T/Thailand

Het is een code 4; dat is een best stevige nee. Ik zou het er zelf niet op wagen.

Edit: ik zou me in ieder geval bij de NL ambassade laten registreren, zodat ze je in geval van nood kunnen opsporen.
Ik zou wel gewoon gaan, de stad is groot en je zal je niet zo snel in het heetst van de strijd begeven. Komt misschien ook omdat ik niet zo snel bang ben en ook van wereldsteden hou (raar he )!
Ik zit nu in Bangkok en heb de afgelopen dagen heel Bangkok gezien en heb echt niks gemerkt hoor!!!! Het leven hier gaat gewoon door.. Voel me ook echt veilig. En als er al wat zou zijn.. Bangkok is zoo groot!
quote:Chica34 schreef op 08 augustus 2010 @ 14:00:

[...]

Ach, ik vind het gewoon te toeristisch allemaal. En ja, ik weet dat je ook best plekken hebt waar je geen ladingen toeristen op olifanten trekking hebt, maar ik ga dan toch maar liever ergens anders heen. Maar nogmaals, dat is mijn eigen mening hoor, andere mensen zijn er lyrisch over.Eindelijk iemand die mijn mening deelt! Vorig jaar ben ik er geweest en ook ik vond het niks.
Ik vond Bangkok vorig jaar geweldig. En idd heel groot dus je kunt evt onrusten vast omzeilen. Maar het is nu echt niet te zeggen hoe de situatie daar in september is, dat kan per week wisselen.

Maar je kan altijd als je eigenlijk Bangkok had gepland, als alternatief een paar dagen ergens anders dicht in de buurt heengaan. Petchaburi (Petburi) is ca 1,5 uur met de trein en daar zijn heel mooie tempels. En de andere kanten uit zijn ook mooie plekken. Je kan toch gewoon die dagen inplannen en als je daar bent, zien of je in Bangkok gaat zitten of erbuiten?
Oja en ik vind Bangkok wel heel interessant, er is zoveel te zien en te doen. Ik vind zelf 3 dagen meer dan zat, dan heb je al het boeiends gezien. Het is een stad vol tegenstellingen; vies, schoon,mooi en ook lelijk, druk, levendig maar ook gezellig! De meningen verschillen maar ook Bangkok moet je gezien hebben vind ik.
Oh ja, en wij zijn aan het begin vd reis 3 dagen en aan het eind van de reis nog 2,5 dag in Bangkok geweest, juist omdat we het zoooo leuk vonden en er zoveel te zien is. Als je de rest van Thailand hebt gezien is het leuk om daarna weer terug te komen in Bangkok omdat je alles wat beter begrijpt, vond ik.
quote:26gelukkig schreef op 08 augustus 2010 @ 15:11:

Oh ja, en wij zijn aan het begin vd reis 3 dagen en aan het eind van de reis nog 2,5 dag in Bangkok geweest, juist omdat we het zoooo leuk vonden en er zoveel te zien is. Als je de rest van Thailand hebt gezien is het leuk om daarna weer terug te komen in Bangkok omdat je alles wat beter begrijpt, vond ik.Helemaal mee eens! Ik heb er úren rondgefietst en amper een toerist gezien. Héérlijk!
SBS6 Types, Pardon????? Ik weet niet in welk deel van Thailand jij komt maar die ben ik echt zelden tegen gekomen.

Bangkok is leuk, juist omdat het zo divers is, voor elk wat wils. De demonstraties en rellen waren in een deel van Bangkok waar de overheidsgebouwen staan. Als je daar uit de buurt blijft is er niets aan de hand. Ik ga zelf ook weer terug in september en kijk er nu al naar uit. Sbstypes pfffff.....

TO kijk eens op het Thailand topic, daar staan heel veel tips.
quote:iris1969 schreef op 08 augustus 2010 @ 14:00:

Het is inderdaad een heel mooi land maar erg toeristisch en vol met SBS6-types (als je begrijpt wat ik bedoel ).laat maar.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven