And this is the END

08-08-2010 15:53 441 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben boos, verdrietig en teleurgesteld.............

Pas terug van vakantie met het gezin, nog een paar daagjes ergens anders geweest, partner gewoon werken. Bij thuiskomst blijkt dat hij het niet meer ziet zitten, stopt ermee.

Na 12 jaar is het op.

Er zijn heel veel dingen die ik wil zeggen maar kom er niet mee.

Voel me op, maar doe mijn best niet de hele dag te huilen voor de meiden (11 en 10)

Moet morgen weer aan het werk, gelukkig is mijn baas een goeie en kan ik wellicht na een paar uurtjes weer naar huis.

Moet zoveel regelen............hoe kom ik aan een woning, hoe ga ik het doen allemaal.

Heb net al op de site van woningnet zitten kijken en dat stemt me nou niet bepaald rooskleurig. We zitten nu in een koophuis en dat kan ik niet betalen, werk maar 3 dagen.

(ex)partner is me volledig behulpzaam, wilt zelf niets van het huis.

Ik sluit me aan bij de rij van mijn vriendinnen die me voor zijn gegaan, MAAR DAT WIL IK NIET. Ik wilde samen oud worden, hij ziet er geen heil meer in, het gevoel is over zegt hij. Er valt dus weinig meer te bepraten dan de regeling voor de meiden en het zoeken naar woonruimte.

Ik hoef hier niet weg, hij van mij ook niet, heb geen last van hem.

De woorden van mijn jongste galmen nog door mijn hoofd "waarom moet ons dat gebeuren" Het verdriet wat ze hebben doet zo'n pijn...............

Wie kan me nuttige info geven (vooral mbt wonen)

Punt is ook dat hij staat ingeschreven als hoofdbewoner, ik sta erbij (wonen al 12 jaar samen) maar hoe moet dat met een huis huren. En ik wil, vooral voor de meiden die geen makkelijke achtergrond hebben, niet te veel veranderen zoals woonomgeving.

En klinkt misschien uit de hoogte maar zit eindelijk in een huis met tuin en wil voor geen goud in een flat (die zijn hier trouwens zo vies en.....)
Wat vervelend

Kun je meer gaan werken? En is je partner de vader van de kinderen, dan moet hij alimentatie betalen en kun je wellicht toch in het huis blijven zitten
Wat een rotsituatie.

Is het geen optie om beiden thuis te blijven wonen, een flat te huren en co-ouderschap aan te gaan? Zelf i.p.v. de kinderen elke week van huis te veranderen?
He dat is naar! Klinkt niet alsof er nog ergens een kans is dat hij wil proberen samen verder te gaan. Wat jammer, naast je kinderen ook voor jou. Ik zou evt. een gesprek aanvragen bij maatschappelijk werk oid, gewoon met iemand praten die je kan helpen meedenken. Er zullen vast nog wel meer haken en ogen aan zitten, en zij hebben daar vast tips voor...... Sterkte!
nou ja wat belachelijk zo plotseling. Zo eindig je toch niet een relatie van 12 jaar?? Waarom niet eerder aan de bel getrokken, waarom niet praten over problemen en proberen dmv therapie de boel te redden? Er zijn wel twee kinderen bij betrokken. Belachelijk
Tjee wat verschrikkelijk, ik kan mij goed voorstellen dat je, je verschrikkelijk verdrietig voelt. Ik vind de opmerking van Hariboooo in principe een geweldige oplossing. Zeker als hij zo goed mee wilt werken. Dan moet je wel kunnen leven in elkaars huis, dat moet dus geen verdriet mee brengen.

Sterkte voor zover je daar wat aan hebt.
Meer werken heb ik ook al bedacht maar zit er bij mijn huidige werkgever niet in. Heb nu al niet al te veel te doen. Feit is dat ik daar wel een vast contract heb, dichtbij huis en een makkelijke baas heb die mee denkt. Om nu een andere baan te gaan zoeken, ook met mijn leeftijd (39) en opleiding (bijna niets) zie ik niet zitten.

Alli moet en wil hij ook betalen (hij zegt 500.. is dit redelijk?)

Wil mij niet op een houtje laten bijten, verdien 1000,00.

Co-ouderschap gaat het denk ik niet worden. Hij heeft een eigen bedrijf en is vaker niet dan wel thuis. Vanaf 1 sept gaat hij in de avonduren werken van donderdag t/m zondag...........Om het weekend bij papa wordt het dus ook niet.

Nee weinig kans dat hij het nog een kans wil geven.

Voel me een beetje weggegooid...............ppppffff als "oud wijf" op de single markt GATVER

Heb 1 vriendin al verteld wat er gaande is, moet mijn moeder nog inlichten (god bewaar me) Voel me plotseling een vreselijk kleinkind die weinig goed kan doen, niet eens een relatie in stand houden
quote:meds schreef op 08 augustus 2010 @ 16:12:

nou ja wat belachelijk zo plotseling. Zo eindig je toch niet een relatie van 12 jaar?? Waarom niet eerder aan de bel getrokken, waarom niet praten over problemen en proberen dmv therapie de boel te redden? Er zijn wel twee kinderen bij betrokken. Belachelijk

Hij zegt dat het al langer speelt.

Ja natuurlijk heb ik wel dingen gemerkt en dingen gezegd maar echt erover gesproken........Nee.

Alleen zeggen wat je ervan vindt en als antwoord krijgen dat je altijd negatief bent.

Helaas
Sterke meis.........................ik weet hoe je je voelt.

Gatver......sterkte
quote:waaromdan schreef op 08 augustus 2010 @ 16:19:

[...]

Hij zegt dat het al langer speelt.

Ja natuurlijk heb ik wel dingen gemerkt en dingen gezegd maar echt erover gesproken........Nee.

Alleen zeggen wat je ervan vindt en als antwoord krijgen dat je altijd negatief bent.

Helaas

Goh, precies zoals die van mij het zei.

Waardeloos toch?
Wat een vreselijke situatie zo ineens en ook ik heb geen goed nieuws.

Van de week was er in het journaal een item over de vastgelopen huurmarkt en dat het eigenlijk alleen nog maar mogelijk is om te verhuizen met een urgentieverklaring.

Ga eens praten met een maatschappelijk werker hierover,of met je huisarts, misschien dat deze je daar in bij kunnen staan.

Veel sterkte gewenst voor jou en je meiden, dit soort dingen hebben altijd een heel grote impact.
Ga onder geen enkele voorwaarde accoord met alimentatievoorstellen, maar ga naar een mediator en laat de alimentatie berekenen aan de hand van zijn inkomen.

Maak copietjes van de belastingaangiften zodat er aangetoond kan worden wat er gemiddeld verdient werd per jaar.
Wat een afschuwelijke situatie heel veel sterkte. En met 39 ben je hartstikke jong hoor, je moet jezelf niet als 'oud wijf' bestempelen!
wat een klote situatie voor je zeg, en ook voor de kinderen. Wanneer heb je het gehoord van je man? Wat er ook allemaal nog moet gebeuren, overhaast nu niets. Als een klap zo hard en onverwachts aankomt, ben je helemaal overdonderd. Slaap er nog eens een nachtje over, laat het bezinken, en ga dan orde op zaken stellen. Je móet nu even helemaal niets. Er zijn allerlei opties, die je zelf kunt bedenken, maar ook met je man door kunt spreken.

Sinds 2 maanden zijn mijn man en ik uit elkaar, echter geen kinderen en we hebben er het afgelopen jaar samen voor kunnen vechten. Niet helemaal vergelijkbaar met jouw situatie dus; er komt nog een hoop onbegrip en wanhoop bij kijken bij jou. Maar wat wel vergelijkbaar is, is de manier waarop je nu met elkaar omgaat. Man en ik hebben alles samen kunnen regelen, geen ruzie gemaakt en naar behoren de spullen kunnen verdelen. We wonen dicht bij elkaar (ivm de dieren) en komen nog geregeld bij elkaar over de vloer. De reden hiervan is oa dat we elkaars tempo hebben proberen bij te houden; even pas op de plaats als het te snel ging, even versnellen als het nodig was. Sterkte!
Als ik mijn vriendinnen mag geloven is het nog niet eens zo'n gek bedrag (als ik hoor wat zij krijgen)

Hij heeft, nog niet zo lang, een eigen bedrijf. Weet wat hij per maand als salaris neemt maar zijn werkelijke inkomsten...... Weet ook dat de belasting goed boert met hem, de aanslagen liegen er niet om. Wil hem ook niet kaal plukken (alhoewel....!!!) maar wil wel leuk blijven leven en mijn kids ook.

Weet ook dat de ali vastgelegd bij de rechter beter is, moet het nog even bekijken.

Leuk dat van de huurmarkt............mijn humeur zakt gelijk een paar levels!!!

Bedankt in ieder geval voor jullie knuffels en lieve woorden
quote:waaromdan schreef op 08 augustus 2010 @ 15:53:

Wie kan me nuttige info geven (vooral mbt wonen)

Ik zou je willen adviseren om geen haast te maken. Waarschijnlijk is je man al vele stappen verder in het proces en heeft hij, nu de kogel door de kerk is, wellicht haast. Da's zijn probleem.

Laat je voorlichten. Er zijn sites zoals ouderalleen.nl en 1ouder.nl waar je vele herkenning kunt vinden en veel practische info kunt krijgen.

Je kan een afspraak maken bij een paar advocaten. Het eerste orienterende gesprek is gratis en vrijblijvend en kunnen je ook weer een hoop kennis opleveren.

Meer gaan werken is natuurlijk leuk, maar als je man er niet kan zijn voor de kinderen zal dat ws. op jou (blijven) terechtkomen. In dat geval kan naast kinderalimentatie ook partneralimentatie relevant zijn.

Sterkte ermee!
Zo raar, kind staat te koken in de keuken, mama op laptop en papa ligt op de bank en we praten over wel/geen nieuwe vriendjes/vriendinnen...............

Weet niet of hij haast heeft, woning kan niet eerder weg dan dat ik eruit ben. Hij kan wel een aerobed nemen op zijn kantoor!!!

Zal eens informeren bij een advocaat morgen ofzo.

Ppppfffff hoofdpijn en dikke ogen, word er niet mooier op
quote:waaromdan schreef op 08 augustus 2010 @ 16:31:

Als ik mijn vriendinnen mag geloven is het nog niet eens zo'n gek bedrag (als ik hoor wat zij krijgen)

Hij heeft, nog niet zo lang, een eigen bedrijf. Weet wat hij per maand als salaris neemt maar zijn werkelijke inkomsten...... Weet ook dat de belasting goed boert met hem, de aanslagen liegen er niet om. Wil hem ook niet kaal plukken (alhoewel....!!!) maar wil wel leuk blijven leven en mijn kids ook.

Weet ook dat de ali vastgelegd bij de rechter beter is, moet het nog even bekijken.

Leuk dat van de huurmarkt............mijn humeur zakt gelijk een paar levels!!!

Laat die alimentatie maar door een advocaat uitzoeken, als hij zo goed boert dan valt er veel te halen. En hoe zo wil je hem niet kaal plukken? Jij bent 12 jaar goed om het huishouden te doen en meneer loopt zo ineens weg en dan moet jij in een smerig flatje met een mager salaris gaan zitten met jullie kinderen? Dacht het niet. Kom op meid waar is je vechtlust. Hij loopt zomaar weg uit jullie relatie alsof jij een wegwerpartikel bent, houdt geen rekening met de kinderen en jij? jij kijkt lijdzaam toe? Waarom niet in jullie huis blijven, laat hem maar betalen, dat is voor de kinderen het beste. Betaalt hij het huis.

Bedankt in ieder geval voor jullie knuffels en lieve woorden
quote:waaromdan schreef op 08 augustus 2010 @ 16:47:

Zo raar, kind staat te koken in de keuken, mama op laptop en papa ligt op de bank en we praten over wel/geen nieuwe vriendjes/vriendinnen...............

Weet niet of hij haast heeft, woning kan niet eerder weg dan dat ik eruit ben. Hij kan wel een aerobed nemen op zijn kantoor!!!

Ppppfffff hoofdpijn en dikke ogen, word er niet mooier opje kan toch eisen dat hij weggaat?? Hij wil uit jullie relatie, laat hem maar op een kamer gaan zitten, waarom moet jij weg?
Ja Meds, wellicht heb je gelijk maar ik wil niet tegen hem zeggen "ga maar op kantoor zitten en bij je ma eten" Zo ben ik niet.

Hij komt mij tegemoet met alles (nu dan, we wachten af) maar zoals ik hem ken ben ik niet bang dat hij me laat vallen. Die ali, tja...............500 is toch een mooi bedrag???? En bij hem komen ze ook niets te kort, dat weet ik zeker.

Als ik het laat uitzoeken of vaststellen ben ik bang dat ik minder krijg (ben een hebbert!!)

Ga even verder met het eten.

Kom zeker nog terug
quote:waaromdan schreef op 08 augustus 2010 @ 16:58:

Ja Meds, wellicht heb je gelijk maar ik wil niet tegen hem zeggen "ga maar op kantoor zitten en bij je ma eten" Zo ben ik niet.

Waarom niet? Hij wil toch zo graag weg? Nou dat gaat ie toch? Waarom moet jij nog voor hem koken? HIj wil je niet meer.

Hij komt mij tegemoet met alles (nu dan, we wachten af) maar zoals ik hem ken ben ik niet bang dat hij me laat vallen. Die ali, tja...............500 is toch een mooi bedrag???? En bij hem komen ze ook niets te kort, dat weet ik zeker.

Dat is een mooi bedrag als hij een bepaald inkomen heeft. Maar stel dat hij veel meer verdient en jou bij wijze van spreke volgens de wet 1000 euro verschuldigd is?? Laat dat dus uitzoeken door een advocaat. De rechter kijkt naar de levensstandaard van de kinderen, die mogen er na de scheiding niet op achteruit gaan

Als ik het laat uitzoeken of vaststellen ben ik bang dat ik minder krijg (ben een hebbert!!)

Ga even verder met het eten.

Kom zeker nog terugoverweeg ook partneralimentatie, als jij zegt dat je man goed verdient, dan hoef je niet bang te zijn voor minder. Je hebt ook recht op de helft van zijn pensioenopbouw
quote:waaromdan schreef op 08 augustus 2010 @ 16:47:

Ppppfffff hoofdpijn en dikke ogen, word er niet mooier op

Ik zou dit soort gesprekken niet voeren waar de kinderen bij zijn, dat jullie uit elkaar gaan is al erg genoeg, hele diepgaande gesprekken, daar hebben ze niets aan

En wat de alimentatie betreft, het is geen kaalplukken, je hebt met kinderen recht op een bepaald bedrag afhankelijk van zijn inkomsten
500 euro is niet heel erg veel, voor twee kinderen die nog de puberteit in moeten gaan en nog naar het voortgezet onderwijs moeten etc

Het lijkt een boel geld maar de rekeningen liegen er niet om bij mijn puberts, het zijn bodemloze putten wat kosten betreft.
en ik wil je niet ontmoedigen, maar vaak is er als mannen ineens zonder schijnbare aanleiding weg willen sprake van een vriendinnetje of verliefdheid
Dat was ook mijn idee Meds, met name omdat hij haar zo vreselijk tegemoet wil komen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven