And this is the END

08-08-2010 15:53 441 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben boos, verdrietig en teleurgesteld.............

Pas terug van vakantie met het gezin, nog een paar daagjes ergens anders geweest, partner gewoon werken. Bij thuiskomst blijkt dat hij het niet meer ziet zitten, stopt ermee.

Na 12 jaar is het op.

Er zijn heel veel dingen die ik wil zeggen maar kom er niet mee.

Voel me op, maar doe mijn best niet de hele dag te huilen voor de meiden (11 en 10)

Moet morgen weer aan het werk, gelukkig is mijn baas een goeie en kan ik wellicht na een paar uurtjes weer naar huis.

Moet zoveel regelen............hoe kom ik aan een woning, hoe ga ik het doen allemaal.

Heb net al op de site van woningnet zitten kijken en dat stemt me nou niet bepaald rooskleurig. We zitten nu in een koophuis en dat kan ik niet betalen, werk maar 3 dagen.

(ex)partner is me volledig behulpzaam, wilt zelf niets van het huis.

Ik sluit me aan bij de rij van mijn vriendinnen die me voor zijn gegaan, MAAR DAT WIL IK NIET. Ik wilde samen oud worden, hij ziet er geen heil meer in, het gevoel is over zegt hij. Er valt dus weinig meer te bepraten dan de regeling voor de meiden en het zoeken naar woonruimte.

Ik hoef hier niet weg, hij van mij ook niet, heb geen last van hem.

De woorden van mijn jongste galmen nog door mijn hoofd "waarom moet ons dat gebeuren" Het verdriet wat ze hebben doet zo'n pijn...............

Wie kan me nuttige info geven (vooral mbt wonen)

Punt is ook dat hij staat ingeschreven als hoofdbewoner, ik sta erbij (wonen al 12 jaar samen) maar hoe moet dat met een huis huren. En ik wil, vooral voor de meiden die geen makkelijke achtergrond hebben, niet te veel veranderen zoals woonomgeving.

En klinkt misschien uit de hoogte maar zit eindelijk in een huis met tuin en wil voor geen goud in een flat (die zijn hier trouwens zo vies en.....)
quote:waaromdan schreef op 08 augustus 2010 @ 16:17:

Co-ouderschap gaat het denk ik niet worden. Hij heeft een eigen bedrijf en is vaker niet dan wel thuis. Vanaf 1 sept gaat hij in de avonduren werken van donderdag t/m zondag...........Om het weekend bij papa wordt het dus ook niet.

dit is vreemd... hoe dan? de kinderen altijd bij jou? of dat ze mogen komen als het hem uitkomt?

Dit is niet alleen jouw probleem he? jullie gaan scheiden dus het is jullie probleem ( huis/ kinderen / financien )
ja dat tegemoet komen, daar heb ik een hard hoofd in. Meneer wil al langer weg dus heeft al uitgebreid zitten rekenen, hij is zeker vijf stappen voor op haar. Zij moet hem niet blind geloven... Ze heeft niet eens in beeld wat hij verdient.
Schakel alsjeblieft een mediator of advocaat in.... jij krijgt nog genoeg aan je hoofd met de verwerking, laat experts zich bezig houden met de financiele afhandeling.

En ja, ik snap net als Nieuweauto ook niet zo goed wanneer de kinderen dan bij papa kunnen zijn? Hij elk weekend de handjes vrij voor inderdaad een vriendin? En jij dan, wanneer mag jij uit om een nieuw leven op te bouwen.

Rustig aan doen inderdaad... en je mag hem best wegsturen hoor! Je bent zijn huishoudelijke hulp niet!

Kun jij niet in dat huis blijven met de kinderen zoals eerder werd geopperd? En hij op een flat? Hij is toch altijd aan het werk....
Daarom dus copietjes van de aangiften, verzamel zo veel mogelijk informatie, niet om hem kaal te plukken maar om te krijgen waar je recht op hebt. En ga dus niet accoord met zijn voorstellen maar laat een advocaat/mediater het uitzoeken
En zorg er voor dat het geen vechtscheiding wordt, omdat je je ineens allerlei dingen in het hoofd haalt die niet waar hoeven te zijn.
quote:dangeensuus schreef op 08 augustus 2010 @ 17:13:

500 euro is niet heel erg veel, voor twee kinderen die nog de puberteit in moeten gaan en nog naar het voortgezet onderwijs moeten etc

500 euro is zeker niet veel voor twee pubermeiden. Ik vermoed dat zijn auto per maand meer kost. Die van mij in elk geval wel

TO, je moet nog zeker een jaar of 7 vooruit met de afspraken die er nu gemaakt moeten gaan worden. Kom voor jezelf op.
O meid, ik weet zo goed hoe jij je voelt. Mijn man kwam in november met dezelfde boodschap. Ik moest dan nog het gesprek beginnen want ik vond dat ik zo afstand voelde. Dus als ik er niet over was begonnen, hoelang zou hij dan nog gewacht hebben ???? Hij zei ook dat hij al jaren niets ùmeer voor mij voelde en had al alles uitgezocht qua financiele regelingen, evt. woonregeling en co-ouderschap. We zijn echter beginnen praten met elkaar en wat verder aangemodderd tot het er eiond januari uitkwam dat hij verliefd was op een ander. Hij had dit wel eerst tegen die ander gezegd en werd afgewezen. Nu rest bij mij de vraag of de mededeling dat hij niets meer voor mij voelde wel klopte of was dat gewoon maar om die eventuele relatie met die ander te vergoelijken voor zichzelf. Enfin, we hebben nu de kans gegrepen om toch te vechten voor onze relatie wat niet eenvoudig is gezien die verliefdheid van hem die er nog steeds tussenzit.

Ik vind het echt jammer dat jouw man geen ruimte laat voor gesprekken of om aan te geven wat hij juist voelt of mist. Hij geeft niet eens de kans aan jou om het nieuws te verwerken. Hij heeft inderdaad die afstand al genomen maar hij moet toch beseffen dat jij zover nog niet staat !!!

Veel sterkte aan jou en je dochters. Ik vind het trouwens ook al erg vroeg dat je het aan de kinderen hebt meegedeeld of heeft hij echt zoveel haast. Hebben jullie samen het nieuws verteld ?? Ik heb ook 2 dochters (7 en 9) en denk dqat het inderdaad aartsmoeilijk is om dit te melden aan de kinderen zeker omdat het nieuws zo plots komt. (hier hebben ze van de hele situatie niets door en zou het ook als donderslag bij heldere hemel komen). Ook zij hebben tijd nodig om dit nieuws te verwerken. Dikke knuffel.
Heb zijn tel.rekening al nageplozen....... geen rare veel voorkomende tel.nummers etc.

Ik ben echt niet bang voor een nieuwe liefde oid (daar ken ik hem te goed voor) Klinkt naief maar dat is het echt niet.

Dat ik hem niet wegstuur heeft een groot deel met de meiden te maken en ook dat hij ze opvangt als ik werk. Dat wil ik niet op kantoor. En ik heb geen moeite met hem hier (nog niet)

Elk weekend vrij, nee hij moet werken. Hij heeft een beveiligingsbedrijf en gaat op die dagen als portier aan het werk.

Tja als hij dan wat leuks tegenkomt kan ik er niks aan doen, dat kan nu ook gebeuren als hij aan het werk is.

Ik zal zo google even opduiken voor advocaten hier in de buurt.

Partnerali heb ik trouwens in ons samenlevingscontract va af gezien..............Dat hij betaald voor de kids vind ik niet meer dan normaal, ik kan voor mezelf zorgen
@tinkerbelblZaterdag bij thuiskomst maakte ik een niet al te tactische opmerking tegen de dames.

Daarna kwam ik er niet meer onderuit om het te vertellen (zelf had ik hem die dag ervoor aan de tel gesproken maar dat wilde hij liever niet, liever face to face) Heb gelijk hem gebeld en gezegd dat hij naar huis moest komen omdat ik het de meiden had verteld en dat hij het verder op kon lossen aangezien het zijn idee was.

Misschien niet helemaal pedagogisch verantwoord maar was daar toe niet echt in staat.

Probeer niet naar over hem te praten maar moet me wel inhouden. Spuien over hem t.o de meiden is niet eerlijk.

Het is en blijft hun (altijd goed geweest) vader
quote:waaromdan schreef op 08 augustus 2010 @ 17:43:

Heb zijn tel.rekening al nageplozen....... geen rare veel voorkomende tel.nummers etc.

Ik ben echt niet bang voor een nieuwe liefde oid (daar ken ik hem te goed voor) Klinkt naief maar dat is het echt niet.

Meid, je man is al een tijdje afstand van je aan het nemen en dat heb je niet door gehad. Het kan dus heel goed mogelijk zijn dat hij toch een vriendin heeft. Kan, hoeft natuurlijk niet.

Je moet het toch ook wel vreemd vinden dat hij zomaar vanuit het niets besluit de relatie te beëindigen?
Waar ik me erg over verbaas is dat je nog midden in een rouwproces zit en je vooral denkt aan de praktische kant. De meeste adviezen gaan alleen over de hoogte van de alimentatie. De een weet het nog beter dan de ander. 500 euro per maand is te weinig voor twee kinderen. Is dat zo? Weten wij hoe veel haar man verdiend? Ik niet. De vader moet een evenredig deel meebetalen voor de opvoeding zijn kinderen. Dus bekijk hoeveel er nu wordt uitgegeven aan de kinderen. Ieder jaar wordt dit bedag weer geindexeerd. En er bestaat natuurlijk ook zoiets als partneralimentatie zolang je alleen woont met je kids. Dit moet je (ex) partner aan jou betalen. Ik geloof dat het op dit moment 12 jaar is.

Als je denkt dat je er samen niet uitkomt laat je het door een advocaat berekenen. De rechtbank zal het vervolgens bekrachtigen.

Het Nibud heeft ook een handig boekje over dit onderwerp.

Dan kun je alvast globaal uitrekenen wat straks je inkomsten zijn en wat je overhoudt voor een woning.

Sterkte met alles!
quote:meds schreef op 08 augustus 2010 @ 17:16:

en ik wil je niet ontmoedigen, maar vaak is er als mannen ineens zonder schijnbare aanleiding weg willen sprake van een vriendinnetje of verliefdheidPrecies, in het begin hartstikke meegaand, in de hoop dat alles snel gaat, maar o wee als het straks niet gaat zoals hij wil snel genoeg gaat.

Sterkte TO
Dat van die telefoonrekeningen zegt ook niets. Als 1 van beiden partijen geen beller/sms-er is, dan is er op die manier ook weinig contact.
Nee, ik geloof echt niet dat hij een vriendin heeft.

Mocht dit wel zo zijn en hij is niet eerlijk dan gaat alsnog het spreekwoordelijke velletje over zijn neus........... Maar dat weet hij wel. Heb altijd gezegd dat hij alleen voor de kids hoeft te betalen en dat is niet veranderd. Vind het al erg genoeg dat ik voor mijn hele leven aan hem vast zit door de kinderen.

Ga nog even verder kijken over de ali en de woonsites.............pppfff leuke besteding van je zondag
Sterkte Waaromdan!!
Sterkte. Het is geen kattepis.
quote:waaromdan schreef op 08 augustus 2010 @ 16:17:

Meer werken heb ik ook al bedacht maar zit er bij mijn huidige werkgever niet in. Heb nu al niet al te veel te doen. Feit is dat ik daar wel een vast contract heb, dichtbij huis en een makkelijke baas heb die mee denkt. Om nu een andere baan te gaan zoeken, ook met mijn leeftijd (39) en opleiding (bijna niets) zie ik niet zitten.

Alli moet en wil hij ook betalen (hij zegt 500.. is dit redelijk?)

Wil mij niet op een houtje laten bijten, verdien 1000,00.

Ik zou toch maar aan de gedachte gaan wennen dat je financieel zelfstandig zult moeten worden. Bovendien moet je nog minimaal zesentwintig jaar mee in het arbeidsproces. Het is de vraag of je je kunt veroorloven je huidige parttime baan te behouden. Vierentwintig uur per week is voor de meeste mensen niet genoeg om het hoofd boven water te houden.
Eensch met Meds, Suus, Its.

Doe niks overhaast en neem geen genoegen met minder dan je (wettelijk) toekomt.

Sterkte!
Ja wuiles kom dan maar met een baan die meer oplevert dan wat ik nu krijg, met mijn leeftijd en alleen ervaring en een MAVO diploma.

Geloof mij dat ik al gekeken heb en al eerder gesolliciteerd.

Werd ik al uitgenodigd dan werd ik afgewezen omdat ze "iemand hadden gevonden die een lager salaris geen probleem vond"

Ik al niets overhaast doen en me goed laten informeren.

Bel morgen even met de boekhouder om te vragen wat zijn jaarsalaris is en wat ik eventueel nog meer nodig mocht hebben.

Ga maar vroeg naar bed, morgen 1e werkdag na de vakantie.....LEUK heb zovééél te vertellen
quote:waaromdan schreef op 08 augustus 2010 @ 20:20:

Ja wuiles kom dan maar met een baan die meer oplevert dan wat ik nu krijg, met mijn leeftijd en alleen ervaring en een MAVO diploma.

Geloof mij dat ik al gekeken heb en al eerder gesolliciteerd.

Werd ik al uitgenodigd dan werd ik afgewezen omdat ze "iemand hadden gevonden die een lager salaris geen probleem vond"

Ik al niets overhaast doen en me goed laten informeren.

Bel morgen even met de boekhouder om te vragen wat zijn jaarsalaris is en wat ik eventueel nog meer nodig mocht hebben.

Ga maar vroeg naar bed, morgen 1e werkdag na de vakantie.....LEUK heb zovééél te vertellenIk dacht niet dat het tot mijn verantwoordelijkheden behoort om te zorgen dat jij je voldoende schoolt om mee te kunnen draaien op de arbeidsmarkt en daardoor economisch zelfstandig te worden.
Als jij moet werken of meer moet werken, zal je ook iets moeten regelen met de kinderen. Ik stel voor dat je wel van hem verwacht dat hij hetzelfde doet. Om en om het weekend minimaal als medeverantwoordelijke voor de kinderen? Moet ie dan werken? Dan lost hij het maar op.

Dat wordt heel erg moeilijk omdat je niet wil dat de kinderen iets tekort komen. Echter wel belangrijk om je grenzen nu al aan te geven voor hij het gaat uitbuiten.

Het komt nu rauw op je dak, maar het loont wel om meer te gaan werken of een aanvullende opleiding te doen voor de toekomst. Je kunt niets meer van hem verwachten. Je bent nog jong en moet nog even op de arbeidsmarkt.
Het hoort ook niet tot je plicht om mij vertellen dat ik het vast niet ga redden zoals vele andere. Als het zover is dat ik verzuip zal ik het je laten weten dat je gelijk heb. Tot die tijd kan je wellicht wat info geven die ik kan gebruiken.

En zelfstandig ben ik altijd al geweest hoor, dopte jaren lang mijn eigen boontjes. Maar als zoveel moeders heb ik gekozen voor parttime ivm de kinderen (en ja de vader deed zijn deel van de opvang)

PPffffffff
quote:waaromdan schreef op 08 augustus 2010 @ 20:38:

Het hoort ook niet tot je plicht om mij vertellen dat ik het vast niet ga redden zoals vele andere. Als het zover is dat ik verzuip zal ik het je laten weten dat je gelijk heb. Tot die tijd kan je wellicht wat info geven die ik kan gebruiken.

En zelfstandig ben ik altijd al geweest hoor, dopte jaren lang mijn eigen boontjes. Maar als zoveel moeders heb ik gekozen voor parttime ivm de kinderen (en ja de vader deed zijn deel van de opvang)

PPffffffff

Nou nou, toontje lager kan ook wel. Je kunt defensief reageren of je kan kijken of ze een punt heeft.

Als jij parttime wil werken, by all means. Het beperkt je mogelijkheden alleen enorm.

Maar wat wel vanaf nu zo is, is dat je 100% verantwoordelijk bent voor wat je nu gaat doen. Ongeacht wat je ex doet. Het zal je goed doen om dan te horen wat mensen te zeggen hebben die weet waar ze het over hebben, dan zo reageren.
Jong............... dat is volgens mij midden 20/begin 30.

En scholing heb ik al aan gedacht hoor, wat is alleen nog de vraag, je moet het nog wel 26 jaar volhouden...............

Ik wil gewoon niet dat als hij om het weekend de kinderen heeft, dat ze dan bij mijn ex-schoonmoeder moeten slapen. Dat willen ze nu al niet, dus wordt het echt geen feest zeg maar. Hoe ik dat ga doen, is van latere zorg. Zie het dichtbij gebeuren en ben al blij als hij ze door de weeks vaker wilt zien dan 3 uurtjes 1 x p.week
Ik begrijp best wat jullie bedoelen maar waar vind je nu in deze tijd een baan met zekerheid, dus contract, die ook nog flexibel is.

Misschien kan ik wel meer uren werken verdeeld over meer dagen bij deze baas. Misschien zie ik straks wel DE perfecte baan met opleiding voorbij komen...........

Eerst wil zorgen voor een huis en dat wordt al een klus op zich hier in de stad

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven