Liefe meiduh!!

05-07-2010 23:31 2507 berichten
Alle reacties Link kopieren
Haaaaai liefe meisjes!!!

Nou het is weer zover, we gaan flink voor een beeb!

Ook zijn er al wat met een , wat natuurlijk helemaal geweldig is!

De dikke buiken groeien goed en nog even en dan worden er weer geboren!!!

En wat zullen onze beebs smullen van de !!

We blijven wel voor nog meer !!!

Dus eerst even flink met onze hubbies, temperaturen en wat hulp inroepen van onze grote vriend en dan rennen naar de en even voor een !!!

Succes meisjes!!!

naamlftstand van zakenbijzonderhedendatumCarrera30bevallen!heeft de perfecte baby gebaard!21-04-2010Momo32bevallen!klaar met kolven...10-07-2010Nut30J. (09-'08), bevallen!Arie slaapt door!27-07-2011Melodie36zwanger!meiske mag nog even groeien13-09-2010 (35w) mAmbrosia24zwanger!duidelijk gevalletje nesteldrang!25-09-2010 (33w) zLoeszie362 mk, zwanger!19 aug. VK08-10-2010 (31w) vCake26zwanger!gaat lekker!20-10-2010 (29w) wSproet30K1(5), K2(2), mk, k, zwanger!VK g.b., 12 aug. gyn09-11-2010 (27w)Naski392 mk en zwanger!plonkende pukkel!15-12-2010 (21w) wMelody35D(7), S(2), 2 mk, zwanger!meisje doet het goed daarbinnen16-12-2010 (21w) dMaliboo253 mk en zwanger!hartje gehoord, 17 aug. echo, 15 sept. 20w-echo29-01-2011 (15w) zMariëlle28Lien (2), mk's, zwanger! Maksie doet het super!, 23 aug. VK+echo27-02-2011 (11w) oToosje352 mk, L. mrt.'09, zwanger! goede echo!!18-03-2011 (8w) vToadette35R. 9 jr, 3 mk, zwanger! pre-zwanger! 18 aug. gyn + echo24-03-2011 (7w) dVera341 bbz, 1 mklijf beter op orde, pauze voorbij!--Stefanie251 mkmineur... --Fee29dochter 5, 2 mknaar Turkije! 15 sept. operatie+ballonnetje en hormonen--Merder33onrustig 2009 gehadtrotse mama van mooie meid!--

Vorig deel
Ambroos: Nee, ik zou dat toch ook niet leuk vinden zo'n compleet ingerichte kamer met baby uitzet bij schoonouders.... dan heb je het gevoel dat je de baby er 3 nachten per week moet laten slapen...
Het is best handig dat ze wat in huis hebben, maar ja, dit is wel veel. Ik laat het maar zo, het is lief bedoeld...

Wie weet trouwens hoe het zit met je wettelijke eigen bijdrage voor bevallen in het ziekenhuis zonder medische indicatie? Dat is volgens mij 294, maar is dat in elk ziekenhuis hetzelfde, of kan het hoger uitvallen?
Melody: Dat is wel het ene uitsterste pff geen ranja of roosvicee of iets lekkers voor de kinderen...
Mel, dat is inderdaad ook niet echt leuk nee!

Mijn ouders hebben de middenmoot: campingbedje klaar voor het grijpen, een paar luiers en altijd wat lekkers in huis.

Schoonouders hebben het dus iets meer dan dat, maar goed, ook een ruimte in huis waarbij dat kan.

En aangezien ze beide met deze uk op 9 kleinkinderen zitten, is het ook niet zo gek dat ze zich een beetje voorbereid hebben op klein bezoek.
Ambrosia, ik heb echt geen idee!

Ik ben alle keren op medische indicatie bevallen, dus "gewoon" poliklinisch weet ik niet...
Goed dat je dat vraagt Ambroos, ik ben ook wel benieuwd, volgens mij kost het bij ons iets van 400 euro zonder medische indicatie. Geen idee of daar ook een wettelijke bijdrage voor is, ik ging er vanuit dat ik alles zelf moet betalen.

(heb man al gevraagd of ik niet kan vragen medisch te worden hahahaha, maar dat gaat me te ver. Heb 2 keer veel bloed verloren, maar das vast geen reden om je een medische indicatie te gaan geven.)
Nou Mel, dat zou best kunnen!

Schoonzus had de eerste keer een placenta die niet loskwam en daardoor uiteindelijk veel bloedverlies. Die werd daarom de tweede keer automatisch medisch. (En beviel toen probleemloos, dus dat was helemaal mooi!)
Ambroos, hier in het zkh kost het 285 euro.

Ik krijg 200 euro vergoed van de zorgverzekeraar (gelukkig)..
Ik Google nu snel, en zie dat het niet aan het ziekenhuis, maar aan je verzekeraar ligt wat en hoeveel je vergoed krijgt. Dus moet makkelijk te vinden zijn in je polis.
Is die vergoeding dan speciaal voor bevallen zonder medische indicatie (moet ik daar op zoeken? )
Oh, en zie nu dat het dus ook per ziekenhuis kan verschillen... Dus kwestie van nabellen...

Kind is maf geworden! Volgens mij danst ie de samba en draaien de billen nu rechts in het midden van mijn buik!

Of ze is omgedraaid en het is het koppie daar... Gek kind...
Ik zie dat ik 190 euro vergoed krijg.
Ja, eigen bijdrage voor een poliklinische bevalling. Medische indicatie krijgt alles vergoed.

(Ook als je poliklinische bevalling door een ingreep als een vacuümpomp alsnog medisch wordt verklaard, krijg je alles vergoed. Feitelijk zodra je een gyn aan je bed hebt gehad.)
En de eigen bijdrage is 294 zegt de verzekering ?

Pfff waarom snap ik dit nooit.

Dus als ie 300 euro kost, dan moet ik 294 betalen en krijg dan nog 6 euro vergoed ? Wie weet dit ?
Ikke niet...

Weet alleen de voorwaarden voor de vergoeding, maar ben een nul als het gaat om euro's...
Ja, door ervaring weet ik dat als de gyn erbij komt je van poliklinisch in medisch veranderd, vandaar dat ik ook geen idee heb hoeveel je moet betalen.

Maar stel dat nu alles goed gaat, is het wel handig om te weten wat het kost hahahaha.
Ik ga verstandig zijn en naar bed...

Hopen dat kind ook gaat slapen!
Volgens mij zit je bij dezelfde zorgverzekeraar als ik MelY. Er staat op de site van mijn verzekeraar:

Als er geen medische noodzaak is voor een ziekenhuisbevalling, krijgt u ¤ 190 vergoed voor het gebruik van de verloskamer en is het restant een wettelijke eigen bijdrage.

Eigen bijdrage

Voor het gebruik van de verloskamer geldt er, wanneer er geen medische indicatie is, een wettelijke eigen bijdrage. De hoogte van deze eigen bijdrage is ¤ 294,-.
Kijk ik ga het om de vergoeding niet laten, mijn gevoel van veiligheid gaat voor, maar het is wel handig om te weten of het per ziekenhuis verschilt of dat het in elk ziekenhuis hetzelfde is.
Achmea ?
Hehe slaap lekker met een samba dansend kind in je buik, dat doet ie van mij ook heel goed op het moment dat ik echt bijna in slaap val. En dan is het weer zo lief en fijn dat je er weer een half uur met je hand over heen ligt te wrijven...
Precies, veiligheid voor alles !

Wij wonen best ver van het ziekenhuis, voordat de ambulance hier is en weer in het ziekenhuis is zijn we een kostbaar uur verder. Mij niet gezien !
quote:Melody74 schreef op 08 augustus 2010 @ 23:13:

Achmea ?Yep, jij hetzelfde dus?
quote:Melody74 schreef op 08 augustus 2010 @ 23:14:

Precies, veiligheid voor alles !

Wij wonen best ver van het ziekenhuis, voordat de ambulance hier is en weer in het ziekenhuis is zijn we een kostbaar uur verder. Mij niet gezien !Hier precies hetzelfde + als het echt nood is, moet er een raam uit en moet ik van drie hoog naar beneden getakeld worden. Dat kost 1 teveel tijd en 2 bevorderd het van te voren niet echt mijn gevoel van veiligheid en rust.
Mel, gewoon vragen hoor! Stiekem hoop ik op iets heel onbenulligs waardoor ik ook medisch wordt/blijk te zijn. Let wel, iets onbenulligs...

Veel bloedverlies de vorige keren lijkt me toch behoorlijk serieus...

Ambroos, wat denken jouw schoonouders? Dat jullie kind daar half gaat wonen? Ook zonde van de kleertjes, Burmpje zal er vast snel uitgegroeid zijn, als hij ze al aan heeft..

Hier hebben de schoonouders wel een aantal dingen: verschoonkussen, slabbers, campingbedje, spuugdoekjes, waskom enzo, maar gelukkig geen gekke dingen en ze hebben alles gekregen. Ze wonen 10 min bij ons vandaan en ik gok dat we daar redelijk vaak zullen zijn.

Mijn moeder en mijn oudste zus hebben een campingbedje aangeschaft, te gebruiken als box, maar ook als bedje. Scheelt weer meeslepen.

Moeder is wel bezig met een ander huis kopen (eerst oude verkopen) en in de nieuwe tuin wil ze speeltoestellen hebben voor de kleinkids.. Dat gaat me al een beetje ver voor die 2x per jaar dat we die kant op gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven