Gezondheid alle pijlers

hersteloperatie sterilisatie man

08-11-2007 19:21 107 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Heeft er iemand misschien ervaring met een hersteloperatie van een sterilisatie van een man ?

Welke zorgverzekeraar vergoed deze operatie, is het van belang hoelang geleden die hersteloperatie heeft plaatsgevonden ?En is de hersteloperatie succevol verlopen zodat jullie zwanger zijn geworden ?

Hoop dat jullie eigen ervaring hiermee willen delen.

Zie jullie berichtjes graag tegemoed !

Groetjes
Hoi

Een herstel sterlisatie word niet vergoed.

Voor de 5e jaar kun je het herstellen dan heb je meer kan op nog zwanger te worden.

Na die 5 jaar is de kans veel kleiner

Groetjes
http://www.berglandkliniek.nl/?pag=12&pid=75

no cure no pay
ik heb het samen met mijn vriendin via een setje van de gamma geprobeerd, verkeerde zuinigheid maar we hadden toch wat snelkoppelingen van de verwarmingskoppeling over, zij had er een hoop lol aan en ik sta nu voor een glanzende carriere in een vrouwenkoortje
*proest*
Ten 1e snap ik al niet dat iemand zich eerst laat steriliseren om het dan weer ongedaan te laten maken.

Wat ik helemaal niet snap is dat je het dan ook nog vergoed wilt hebben. Hij heeft het zelf laten doen, als ie nu spijt heeft dan moet ie maar dokken.
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
Ten 1e snap ik al niet dat iemand zich eerst laat steriliseren om het dan weer ongedaan te laten maken.

Wat ik helemaal niet snap is dat je het dan ook nog vergoed wilt hebben. Hij heeft het zelf laten doen, als ie nu spijt heeft dan moet ie maar dokken.

zuss gedeeletelijk met je eens:

Iemand kan zich (destijds zeer bewustsamen afwegend) laten steriliseren en dan kan er in de relatie iets mis gaan en iemand kan dan een ander iemand treffen en die 2 kunnen samen hopen/willen/beslissen dat .... heel natuurlijk en begrijpelijk

vergoeding: als we dan toch samen een kind willen dat gewoon geld gaat kosten dan moet ons dat samen ook helemaal waard zijn om de kosten te dragen om dat misschien weer mogelijk te maken, hebben wij dat geld niet dan kunnen wij ook beter niet meer aan een kind beginnen, dan dok je dus samen (met en uit liefde samen keuzes maken in de trant van "kippenleren bankstel nu aanschaffen of anti-sterilisatie uitvoeren"), een peanuts bedrag ten opzichte van de opvoeding van een kind, voor een doel wat je samen graag wil bereiken
Volgens mij laat je je steriliseren omdat je geen kinderen (meer) wilt, niet omdat je geen kinderen meer wilt van de huidige partner.
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
Eens met Zuss.

Als het goed is heb je verdomd goed nagedacht over die sterilisatie. Als je het niet zeker weet, moet je het niet doen, simpel. Regel je anticonceptie dan anders.

En als hhet vergoed zou worden door de verzekering, zou ik het helemaal schandalig vinden. Regel dat even lekker zelf, en wentel je besluiteloosheid niet af op de maatschappij.
Ook eens met Zuss.

Maar helaas wordt er wel meer onzin vergoed via aanvullende verzekeringen, neem nou allerlei alternatieve geneeswijzen.
nou nou, omdat meteen als onzin af te doen, beetje ongenuanceerd. Zo lust ik er nog wel een paar. Maar ik vind een herstel operatie vergoeden ook te ver gaan.
Hallo Tweeling 76,

Delta Lloyd vergoedde dit in twee van de vier aanvullende zorgpolissen, zowel in 2006 als in 2007. Ik heb nog geen informatie ontvangen over de polisvoorwaarden 2008. Het ziekenhuis was verbaasd dat mijn aanvullende verzekering het vergoedde, dus het is inderdaad zeldzaam.

Inmiddels heeft Delta Lloyd de kosten vergoed aan het ziekenhuis (ik ga volgende week onder het mes). De sterilisatie was 9 jaar geleden maar dat is voor Delta Lloyd verder niet relevant.

Voor de ongenuanceerden op dit forum: de aanleiding voor de sterilisatie is dat mijn partner om medische redenen niet zwanger mocht worden en ook de pil niet mocht gebruiken. Mijn partner is een paar jaar geleden overleden. Ik ben dit jaar hertrouwd. Als iemand het vreemd vind dat mijn nieuwe partner en ik een kinderwens hebben kan ik daar niet mee zitten.

Voor klachten over het in een aanvullende verzekering stoppen van zo'n operatie moet je ook niet bij mij zijn. Een ziektekostenverzekering is vrij in het bepalen van de voorwaarden van de aanvullende verzekering en de premie daarvoor. Waarom ze dit vergoeden (de redenering erachter) weet ik ook niet, maar er zijn wel meer dingen die worden vergoed die direct of indirect een gevolg zijn van eigen keuzes (kraamzorg, inentingen, gipsvluchten, sportfysio, etc).
Makukoe, als je partner niet zwanger mocht worden, en ook niet aan de pil mocht, dan had zij zich toch kunnen laten steriliseren?
Ja, had gekund. Maar dat is een veel ingrijpender operatie en ze had al genoeg gezondheidsproblemen. En het had met haar (en met mij) ook heel anders kunnen lopen. En als mijn huidige partner geen kinderwens had gehad of te oud was geweest was het nu ook niet aan de orde geweest, om maar een ander scenario te noemen.
De kosten in het ziekenhuis zijn trouwens 35% lager (namelijk ¤ 2500) ten opzichte van de Berglandkliniek.
Ik snap eerlijk gezegd niet dat je dan voor een sterilisatie keist Makukoe. De pil is veiliger én minder gecompliceerd.
ze mocht niet aan de pil, Zuss.
ik snap ook wel in jouw geval dat je het ongedaan laat maken, maar ik vind het niet terecht dat het dan vergoed wordt, het is de eerste keer al betaald door de verzekering. En, dan nog zijn er andere middelen, spiraaltje? icm condooms bijv? maar goed, daar gaat de discussie niet over natuurlijk.
Lekker kortzichtig zeg!

Hoe kun je nu oordelen over de reden van een sterilisatie als je de achtergrond niet kent. Er zijn genoeg situaties waarin paren besluiten dat een van de partners (en vaak is dat dan de man, omdat die ingreep nu eenmaal eenvoudiger is) zich laat steriliseren om welke reden dan ook, maar dat die relatie toch spaak loopt en de gesteriliseerde partner in een nieuwe relatie toch nog graag een kindje wil. Ik kan me daar best iets bij voorstellen.

Als je gaat trouwen denk je toch ook dat het voor altijd zal zijn en sta je voor 100% achter je keuze, maar dat kan ook heel anders uitpakken? In je leven maak je nu eenmaal keuzes die op dat moment logisch en goed lijken, maar die je later toch graag anders had gezien. Nou en? Toch fijn dat die mogelijkheid bestaat voor mensen die er wel behoefte aan hebben?

Ik zet wel mijn vraagtekens bij een eventuele volledige vergoeding door een ziektekostenverzekering. Op zijn minst zou ik een eigen bijdrage verlangen, maar idd het is zaak van de verzekering. Als zij het willen vergoeden, nou, prima.
Mijns inziens moet je pas steriliseren als je helemaal geen kinderen meer wilt. Dus niet 'geen kinderen meer met deze partner', maar gewoon 'helemaal geen kinderen'.

Als je dan van gedachten verandert, tja, jammer, maar je kunt je natuurlijk ook neerleggen bij de feiten zoals ze zijn.

Arwen, een sterilisatie wordt niet vergoed. Het is geen medisch noodzakelijk iets.
tilalia, dat dacht ik dus ook, maar makukoe schrijft dat het bij hem door delta loyd wel vergoed wordt.
@arwen173: er was ook een contra-indicatie v.w.b. een spiraaltje. En alleen condooms was niet acceptabel vanwege het zwangerschapsrisico (nogmaals, het ging niet om geen kinderen meer willen krijgen, maar om niet meer zwanger mogen raken).

Overigens had ik die ¤ 2500 uiteraard zonder meer zelf betaald als het was uitgesloten in de polisvoorwaarden. Om uit maatschappelijke overwegingen vrijwillig af te zien van vergoeding gaat me echter te ver.... :-)
ja dat snap ik dan ook wel weer heel goed makukoe. Ik snap jouw beweegredenen ook wel, denk alleen dat die behoorlijk zeldzaam zijn. Meestal zal het toch zo zijn dat een herstel operatie is omdat iemand eerst geen kinderen meer wil en dan toch bij een volgende operatie wel en dat vind ik toch anders.
quote:tilalia2 schreef op 09 november 2007 @ 11:34:

ze mocht niet aan de pil, Zuss.Heb ik ergens overheen gelezen dan?
@zuss: ja, ze mocht om medische redenen absoluut niet aan de pil.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven