Werk & Studie alle pijlers

Heb jij ook een webshop?

10-08-2010 09:26 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor erbij als bijverdienste, als hobby, of als dagelijks werk? Loopt het goed of juist niet?

Wat zijn jouw leukste ervaringen?

We hebben zelf ook een webshop en ik vroeg me af hoe het anderen vergaat.
Dit is je 2e topic in korte tijd waarin je alleen andermans ervaringen wilt, waarom is dat?
quote:feeks schreef op 10 augustus 2010 @ 09:51:

Dit is je 2e topic in korte tijd waarin je alleen andermans ervaringen wilt, waarom is dat?Waarom vraag en concludeer jij dit? Houd jij bij hoelang ik op dit forum zit en denk je nu echt dat ik alleen om andermands ervaringen vraag?

Mijn antwoorden: -ben al een poos niet meer op dit forum geweest en als dit wel zo zou zijn wat dan nog?

-vragen naar ervaringen van anderen wat is daar mis mee? Je kunt alleen een discussie starten of over een onderwerp praten als je reacties over het desbetreffende onderwerp van anderen en die van jezelf neerzet.

Jouw vraag is off topic en heeft niks met het onderwerp te maken.
Ik heb een webshop gehad en ben er na 2 jaar mee gestopt. Teveel werk tegenover de verdiensten (had het te kleinschalig aangepakt) en teveel last van klanten die niet betaalden, die spullen terugstuurden zonder reden en meer van dat soort gedoe. Ik was er teveel tijd aan kwijt en het bracht me in verhouding te weinig op.

Ik heb wel 2 websites nu maar geen shops (je kunt wel kopen maar dat gaat dan op een andere manier) en dat gaat goed.
En jouw webshop TO?

Wat verkoop je? Doe je het voor erbij als bijverdienste, als hobby, of als dagelijks werk? Loopt het goed of juist niet?

Wat zijn jouw leukste ervaringen?
Nee, maar ben wel geïnteresseerd. Wat verkoop je? Hoelang ben je al bezig? Gaat het goed?
Nee, maar ik ben ook wel geintresseerd!

Hoe loopt jouw webshop TO? Wat zijn jouw ervaringen?

Wat verkoop je? Doe je het voor erbij als bijverdienste, als hobby, of als dagelijks werk? Loopt het goed of juist niet?
quote:whopper schreef op 10 augustus 2010 @ 10:02:

Ik heb een webshop gehad en ben er na 2 jaar mee gestopt. Teveel werk tegenover de verdiensten (had het te kleinschalig aangepakt) en teveel last van klanten die niet betaalden, die spullen terugstuurden zonder reden en meer van dat soort gedoe. Ik was er teveel tijd aan kwijt en het bracht me in verhouding te weinig op.

Ik heb wel 2 websites nu maar geen shops (je kunt wel kopen maar dat gaat dan op een andere manier) en dat gaat goed.

Heb eerst een site gehad, maar verkocht fysiek meer dan via die site, als hobby is het leuk en is dus later een heuse shop geworden.

Om lastige klanten te vermijden moet je ze eerst laten betalen en dan pas opsturen! Dat werkt wel goed. Mijn leukste ervaringen zijn de tevreden of leuke spontane reacties als men het pakketje ontvangen heeft.
Tuurlijk. Eerst betalen en dan opsturen. Hoe had ik zo stom kunnen zijn.

Het gaat hier om gevallen van mensen die dan problemen hadden met ideal ofzo, en iets voor de vakantie nodig hadden. Dan stuurde ik het alvast op en dan kwam die betaling dus niet. Te goed van vertrouwen. En mensen die spullen terug sturen omdat ze het toch maar niet zo leuk vinden. Kun je alles weer administratief gaan verwerken en terugstorten.... dat soort dingen. Was ik uren mee bezig. Geen goed plan dus.
Ik ben ook erg geinteresseerd,is het makkelijk om een webshop te beginnen? Waar moet je zoal opletten,etc kun je hier iets over zeggen.
quote:Chamine schreef op 10 augustus 2010 @ 10:18:

[...]

Heb eerst een site gehad, maar verkocht fysiek meer dan via die site, als hobby is het leuk en is dus later een heuse shop geworden.

Om lastige klanten te vermijden moet je ze eerst laten betalen en dan pas opsturen! Dat werkt wel goed. Mijn leukste ervaringen zijn de tevreden of leuke spontane reacties als men het pakketje ontvangen heeft.

maar wat verkoop je dan?

En hoe ga je om met mensen die de boel gewoon retourneren.
ik ben erg benieuwd naar de host voor de site.. welke zijn goed, welke juist niet waar moet je op letten enz
en heb je een echte webshop of verkoop je gewoon veel via MP?
Ik heb een etsy.com winkel, laatste tijd even op inactief gezet ivm ander werk. Zolang je handgemaakte producten verkoopt, kun je meedoen. Het is erg makkelijk. je valt in een bestaand systeem en hebt er zelf dus weinig omkijken naar.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Ik heb een heuse webshop.. en het loopt als een tierelier..

We staan in veel media... Ik kan evt stoppen met werken maar vindt mijn werk als grafisch ontwerpster ook erg leuk:-)
Heb nu bijna 5 jaar een webshop, begonnen als bijverdienste naast het moeder zijn (wilde ook een steentje bijdragen).

Ondertussen uitgegroeid tot een zeer leuke bijverdienste.

Wel tegengevallen hoeveel werk er in gaat zitten.
quote:Superhuisvrouw schreef op 10 augustus 2010 @ 10:22:

Ik ben ook erg geinteresseerd,is het makkelijk om een webshop te beginnen? Waar moet je zoal opletten,etc kun je hier iets over zeggen.

Veel mensen denken dat het heel simpel is.

Maar dit is het eigenlijk niet, je moet met heel veel zaken rekening houden, En ja via MP verkopen we ook weleens, ook privespulletjes zoals merkkleding, schoenen, enz. naast minder leuke ook leuke dingen meegemaakt van iemand die oorbellen voor zijn vriendin kocht en later een bedankje stuurde. Die kleine dingen maakt het zo leuk, dat je iem. er blij mee kunt maken voor een gering bedrag.

Wat verkopen jullie zoal?
Watvoor webshops hebben jullie? Hoe promoten jullie het,want het is wel een moeilijke tijd,niet?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven