Januari 2009 (Deel 2)

22-04-2009 15:40 2502 berichten

En hier weer verder!

Link oude topic: JANUARI 2009
Alle reacties Link kopieren
uk draagt in zijn broekjes nog 74-80. Helaas zit het doorschuiven van broer's kleding er niet helemaal in daardoor, die zat ook al aan de grotere maten. Uk heeft eigenlijk altijd spijkerbroeken aan in de winter. Ziet er stoer uit en past tenminste bij alle truien etc.

Het lijkt de goede kant op te gaan met uk. Vanmorgen nog best wat koorts, vanavond was deze weg. Voor het slapen gaan nog een flink stukje gaan lopen in de frisse lucht en nu slaapt hij al vanaf 19.30 aan een stuk. De laatste nachten steeds hooguit 3 kwartier aan een stuk, dus dit geeft hoop voor vanacht.
Mijn nieuwe draagdoek is binnen! Wat is ie mooi! Heb 'm meteen uitgeprobeerd met een flinke knuffel Ik kan 'al' twee knopen (met behulp van de handleiding...)

Manlief vond het in eerste instantie maar een vreemd ding, zo'n enórme lap stof, maar toen hij 'm zag, met knuffel erin, vond ie t toch wel heel leuk staan, haha.

Fijn dat het wat beter gaat met uk, hopelijk slapen jullie vannacht lekker!

Chica heeft nu zo'n beetje 80/86 qua broeken. Ligt een beetje aan het merk. 98/104 klinkt nog heeeeeeeeeeeeeeel ver weg!

Kitty, goede reis alvast, jullie gingen dit weekend toch weer naar NL?

Mijn buikje kwam ook sneller hoor. Ik heb nu deze week voor het eerst een positiebroek aan gehad. Rokjes en jurkjes aan nog prima, althans, die met een soepel stofje

Fijn weekend allemaal!
98/104 draagt oudste hier! Maar als Elena zo zie is ze toch echt nog wel stukje kleiner als hem. Vallen de maten bij jullie anders of heeft ze dat in de Nl maten ook al nodig??

wat grappig, oefenen met een knuffel. Ik zou er niet meer naar buiten gaan . Ik ben niet heel erg thuis in de doeken, maar kan chica hier ook nog in? (ok, snap dat ik het risico loop dat dit een hele rare vraag is)

kitty, is de reis goed gegaan?

Vanacht was al iets beter, elk uurtje even wakker, maar wel direct weer slapen na de hoestbui. Hij heeft wel nog tussen ons in gelegen, hij legt steeds heel lief zn hoofdje boven op mijn borst, zo schattig, zijn armpje in mijn nek. Ga hem nog missen als hij de hele nacht in zijn eigen bedje blijft.

Hij heeft vandaag echt weer geprobeerd te spelen etc. alleen na de kleinste inspanning hijgt hij al als een 80 jarige verstokte roker. Hij hoest ook echt als een oude man, ergens klinkt dat wel grappig, zo n grote mensen hoest uit zo n klein ventje!

Morgen gaat uk weer picasso uithangen. Mijn broer gaat trouwen en als cadeau gaan uk en oudste, met het neefje van de andere kant van de familie, een groot doek beschilderen. T zal me wel een zooitje worden, maar wel leuk!

Nog twee weekjes, dan zitten we lekker in het zonnetje in Spanje!!!
Wat een heerlijk vooruitzicht Golfje. en het zal uk ook vast goed doen dat zonnetje. Schrok wel van je berichtjes hoor, blij dat het nu weer wat beter gaat.

Lucia; ook alweer bijna op de helft. En wat leuk dat je de baby al voelt. Chica dus weer de oude door de druppels?

Hier ook al nieuwe broeken hoor Wen Hier maat 86 maar die zijn nog wel een beetje aan de lange kant. Hier ook veel leggings hoor Kitty. Ik vond het zo leuk met een rokje. Maar toch ook wel wat spijkerbroeken (hennes), vind ik toch ook wel leuk met een simpel shirt.

Kitty; ik hoop dat je hebt genoten van de zonnige dag hier vandaag. Het was heerlijk, het weer had zich alleen een dagje vergist, gister was mijn vrije dag (ik heb heel vaak geluk op mijn vrije dag op dinsdag en om de week op donerdag). En heb je het nog even verborgen kunnen houden voor je familie?

Wen; ik had de sandalen laatst in maat 21 gekocht en die kan ze nog wel aan. Ook qua weer gelukkig, het is niet te koud. Maar denk dat we binnenkort ook naar 22 moeten. Ik wil graag leuke laarsjes dus hoop dat de nieuwe collectie snel komt. Hebben jullie trouwens al een nieuwe winterjas? Zag een hele leuke van Nono maar die ging maar tot maat 86 en die was te krap bij haar buik. De rest was alleemaal of heel glimmend of met stippen...

Hip Dieke ook weer de oude door de AB kuur? En het weer viel mee deze week dus nog lekker kunnen zeilen?

Hoe is het Sam en Sammie? En NJB en haar ziekenhuis bezoeken?
Oh Yuna noemt zich zelf overigens 'mij' Verder komen er wel steed s meer woordjes bij maar haar naam zeggen duurt nog wel even volgens mij.
haha, mij is wel heel to the point!

Golfje, da's helemaal geen gekke vraag aangezien ik Bloem nog zowat dagelijks draag in een doek. Wel meestal op de rug dan.

Oh jee, is het alweer winterjassentijd? Glimmend en stippen is het hier ook allebei niet, moeten we er zeker weer vroeg aan geloven...
Even snel. Reis was goed gegaan. Ondanks dat man besloot op het laatste moment om thuis te blijven. Reden was dat we in onze nieuwe buurt nog niemand hebben die de katten te eten kan geven. Ik had wel al een pension geboekt maar dat vond ik vlak na de verhuizing niet leuk voor de katten en het was erg duur. Maar goed, gelukkig hadden we een lege stoel naast ons dus Elena had wat ruimte en ik had voldoende voorraad aan (gezonde) snacks meegenomen.

Gisterenavond hier lekker buiten friet gegeten. Verder lag ik vroeg in bed want ik was wel doodmoe.

Vanmorgen Elena op de weegschaal gezet en die stopte bij 14,3 kg! Maat 98/104 is de maat van kleding die we in NL kopen trouwens. Ik zal haar ook 'ns proberen te meten want m'n ouders en zus vonden haar duidelijk langer geworden en dat terwijl ze haar maar 3 weken niet gezien hebben!

Golfje, fijn dat Uk in ieder geval weer beter slaapt. Dat scheelt vaak al zo veel! Veel schilderplezier!
so, dat is inderdaad echt een flinke dame! Uk heeft nog steeds de 10 niet gehaald. Oudste is 15,5kg en 3,5 jaar oud!!

Winterjassen, brr, krijg een beetje dr kriebels dat ik daar al over moet gaan denken. Dat glimmende vind ik ook afschuwelijk. Ik zal eerst eens het jasje van vorig jaar proberen, daar is hij de vorige winter nooit goed ingegroeid,bleef te ruim. dus misschien past die nu wel eindelijk gewoon.

Vanacht was weer ellendig, met hoge koorts. Het hoesten komt wel los, maar ik het idee dat er nu ook een tand kom. Pff, ik ben er wel een beetje klaar mee nu, arm ventje.

Vanmorgen heb ik hem maar weer een zetpil gegeven, dan is hij er verder wel ok aan.

vriend is de hele dag weg naar de vrijgezellendag van mijn broer, ik ga dus met schoonzus op stap. Haar ouders hebben een boerderij, dus we gaan daar in het veld picknicken en daar beestjes kijken. Is vlak bij, dus als het niet goed gaat met uk kunnen we snel naar huis!
so, dat is inderdaad echt een flinke dame! Uk heeft nog steeds de 10 niet gehaald. Oudste is 15,5kg en 3,5 jaar oud!!

Winterjassen, brr, krijg een beetje dr kriebels dat ik daar al over moet gaan denken. Dat glimmende vind ik ook afschuwelijk. Ik zal eerst eens het jasje van vorig jaar proberen, daar is hij de vorige winter nooit goed ingegroeid,bleef te ruim. dus misschien past die nu wel eindelijk gewoon.

Vanacht was weer ellendig, met hoge koorts. Het hoesten komt wel los, maar ik het idee dat er nu ook een tand kom. Pff, ik ben er wel een beetje klaar mee nu, arm ventje.

Vanmorgen heb ik hem maar weer een zetpil gegeven, dan is hij er verder wel ok aan.

vriend is de hele dag weg naar de vrijgezellendag van mijn broer, ik ga dus met schoonzus op stap. Haar ouders hebben een boerderij, dus we gaan daar in het veld picknicken en daar beestjes kijken. Is vlak bij, dus als het niet goed gaat met uk kunnen we snel naar huis!
Het komt er nu nog wel schattig uit. Maar sinds zondag zegt ze ook Yuna. Ook wel weer bijzonder.

Golfje: nog een leuke dag gehad? En is uk er weer helemaal boven op door de kuur?

En hoe is het met Dieke? En Chica? Hopelijk zijn de meisjes weer helemaal beter.

Ik zag dat er dus nu al weer jassen hangen en omdat ik niet zo veel leuk vind, was ik al gaan kijken. Maar nog niets gevonden helaas.

Kitty; jij hebt echt al een grote meid. Ben wel benieuwd hoe lang ze al is. Leuk weekend gehad bij je ouders?

Zo te zien vandaag weer geluk met het weer, gaan dus weer heerlijk naar buiten. Fijne dag allemaal!
Wow Kittycat, zijn jullie allebei ook heel lang of zo? (van wat ik me herinner ben je niet heel klein, maar toch ook niet heel lang?)

Ik heb maar weer eens een bestelling gedaan bij kleertjes.com, voor Canada moeten er wel wat warmere kleertjes komen, en een winterjas. Inderdaad állemaal van die glimdingen, één mooi wollen manteltje à 200 euro (tweehonderd!) en een leuk jasje van 30 euro. Dus die heb ik maar besteld

Ik kan ook nog wel eens kijken of ze het jasje van vorig jaar nog past, die was ook iets te ruim. Ik heb al wel superleuke wantjes (mimitens) met hele lange mouwen eraan: dan kan ze ze niet uittrekken!

Bloem stond gisteren in bad, zegt: poepen, ik pak een bakje en vang zo de drollen op

Helaas is het de helft van de keren nog zo dat we pas na een tijdje erachter komen dat ze gepoept heeft (= niet fijn voor de billen), ze geeft het verder niet aan. Maar dit vond ik wel grappig

Chili, jeetje, jij hebt écht bijna elke week mazzel! Lekker hoor
Wat knap van Yuna, dat ze ook al haar naam zegt. Chica zegt iets wat er op lijkt, maar ze heeft ook het MIJ!!!! ontdekt. Ze kan nu heel bezitterig een knuffel oid tegen zich aanhouden en dan roepen MIJ!! Volgens mij kijkt ze dat soort dingen af van de oudere kinderen op het kdv..

Het gaat trouwens wel beter met Chica, al begint ze ook weer te hoesten. Pff, wanneer gaat het nou n keer over.. Wordt er gék van.. Met die oordruppels moeten we nog tot het weekend doorgaan en dat doe ik dan ook maar.

Poeh, ik ben ook nog niet toe aan winterkleren hoor. Ik ga ook eens kijken wat Chica nog past aan winterspul. Vorig jaar had ze al veel maat 80 kleren voor de winter, en veel past ze denk ik nog wel eventjes.

Inderdaad een flinke meid die Elena! Is ze ook zo lang?

Hoe is het met Uk? Hopelijk nu alweer een stukje beter..
ff snel tussen door:

Alles goed?!?!

Lucia: bij de Mama die ik gisteren binnenkreeg zat een modespecial. Daarin staat Peruviaase kleding voor kinderen!(gebaseerd op) www.littlefeet.eu

Kende je het al?
o leuk! Nee, kende ik nog niet!

Hoe is t met jou? En met je gezondheid?

Zoals je leest zijn er hier weer 2 babies op komt, bij Kitty en bij mij
Ja hardstikke leuk! Had al zo'n vermoeden Gefeliciteerd!

Het is heeeel leuk met 2 kinderen, ook een stuk drukker (1+1=inderdaad 3) maar het is zo geweldig om ze zo dol op elkaar te zien. Daarom ook de wens voor een derde. Maar wat is wijsheid he...

Gezondheid: vorige week voor de tweede keer geopereerd aan fistel. Dus nu weer grote open wond. Daarom wat meer tijd om te forummen :-) Borstonderzoek is niets uitgekomen (althans, ik heb niks gehoord, geen bericht, goed bericht, toch) Eerst maar eens nu herstellen van die wond. (en hopen dat het nu echt weg is, en blijft)

Lastig he, zieke kindjes. Ragazzo heeft er nauwelijks last meer van, Ragazza nog wel. We zijn nu flink bezig met zindelijk worden met de oudste. Maar kleine meid wil daardoor nu wel ook op het potje, zonder resultaat, maar das niet raar.

Naam zegt ze nog niet, maar het praten neemt wel flinke sprongen. Ze zegt al: valluh, als iets gevallen is, slapuh, stappuh, apoes(=onze poes: Assepoes) and zo on. Het begin is er.

En natuurlijk de naam van haar knuffel: Abu. Ragazzo heeft een aap als knuffel en die heet apie. Nu dacht ragazza denk ik dat het woord voor knuffel apie is en probeerde dat ook tegen haar haas te zeggen. Maar dat lukt nog niet helemaal, dus werd het abu. Nu zeggen wij ook maar abu tegen haas

Kleertjes.com kan ik ook niet weerstaan, heb ook al ingeslagen voor de winter en komende zomer. (!) Zelfs al schoenen, dus hopen dat ik goed heb gegokt. Maar het scheelde allemaal 50%.

Zo komen er wat collega's op ziekenbezoek, dus daaag!
Volgens mij komt dat kledingmerk iedere collectie uit gebaseerd op een ander land. Ditmaal(herfst dus) op Peru!
little feet heeft iedere collectie op een ander land gebaseerd inderdaad! Hier in huis hebben we veeeeel little feet. De opvolger is Mood street. Ik vind echt ontzettend leuke kleding. de meisjes collectie ken ik niet, maar de jongens kleren zijn altijd stoer, met een leuk accentje, bijv. knoopjes waar een kevertje opstaat etc.

Ik ga me na de vakantie pas storten op winterspul. Ik wil er nog niet over nadenken, zit nog in de zomermodus

njb dat klinkt niet lekker, die fistel! hopelijk geneest het allemaal goed op nu! Inderdaad ontzettend leuk om te zien hoe ze met elkaar omgaan, al kan het er hier ook hard aan toe gaan. Ik heb uk al betrapt op terugslaan, daar ben ik echt niet blij mee, maar oudste verdiende het eigenlijk wel, die mepte hem nl met een speelgoedhamertje op zijn hoofd. Als ik het zo typ lijken het net een stel losgeslagen ettertjes

De meisjes weer beter? Uk is sinds vandaag echt opgeknapt, ook weer naar de opvang geweest. Helaas, om 15.00 gebeld, nu heeft oudste het te pakken, lijkt precies hetzelfde. Nou ja, als ze volgende week maar beter zijn als we vertrekken!!

Praten begint hier ook langzaam op gang te komen. Gisteren hebben we zijn eerste zinnetje gehoord. "Ik ook"!! Hahaha, je zal eens iets iets niet krijgen dat je broer wel heeft!!

Mij of zijn eigen naam heeft hij echt nog niet door. Hij heeft wat last van grootheidswaanzin, want als hij zichzelf ziet zegt hij "papa".

Wat knap die Bloem, poepen op een bakje. Uk zegt hier nu steeds poep en wijst naar zijn kruis. Als ik dan in zijn luier voel is die steeds warm van de plas, dus wel enig besef dat er iets gebeurd. Maar wel dus pas achteraf!

Ik ga maar eens een zieke verzorgen!
Hahaha, 'papa' Dat duurt nog even

Oh, golfje, hier ook slaan en schoppen hoor. Van beide kanten. Ze is klein, maar fel. En zoon is groot, maar fel.

Maar s ochtends ook meteen elkaar een kusje willen geven, dat soort dingen. En raar dat ze het vinden als er 1 met de andere ouder even weg is! Zelf ragazza blijft dan wijzen naar het lege autostoeltje van ragazzo...haha. Het is echt net een tweeling...met die 15 maanden ertussen
Ik vind het ook belachelijke prijzen voor een kinderjas Wen. Ik heb er vanmiddag een gekocht en zilvergrijze van Bakkaboe, ook voor maar 30 euro. Weet alleen niet of ik hem houd , ik twijfel nog. Denk dat de jas ook mee moet naar Zweden. Het is daar niet bijster warm... Wanneer vertrekken jullie naar Canada?

Lucia; kan me voorstellen dat je er klaar mee bent. Da was ik aan het einde van de winter al en Chica heeft er nog steeds last van... KNO arts geen advies?

NJB; hoop ook voor je dat het deze keer helemaal goed komt! Heb je er veel pijn aan?

Golfje; nu grote broer weer ziek... jij hebt het ook wel zwaar te verduren zeg. Duim ook voor je dat de vakantie zonder zieke kindjes en ouders zal zijn!
Die jas van mij is vandaag binnengekomen, best aardig. Dus die mag wel blijven. Wij gaan half september weg, en komen 7 oktober terug geloof ik.

NJB, hopelijk komt dat rotding niet meer terug nu! En ik ga ook uit van geen nieuws is goed nieuws wb je borstonderzoek, je hebt wel genoeg ellende gehad nu toch?

Aah Golfje, nu oudste ziek. Wat zielig, hopelijk is hij er niet zo ziek van als uk.

Ik zit ook nog in de zomermodus hoor, word alleen in de winterstand gedwongen door de mogelijke Canadese temperaturen (van alles tussen 0 en 25 graden rond die tijd, we gaan ook nog de bergen in en naar woestijngebied...)
ja, t zou natuurlijk sneu zijn als Bloemetje t daar steenkoud heeft in een zomerjasje

Pff, ik zou nu reuze actief moeten zijn, wasssen, strijken en vouwen, even stofzuigen en dweilen, maar ik heb geen fut.

oudste heeft het vanacht aardig benauwd gehad. Hij is er nu wel eentje redelijk aan, zit naast me te kleien. Uk slaapt en ik probeer oudste over te halen met mij op de bank een dutje te doen, helaas werkt hij niet mee. Kan wel een uurtje of wat slaap gebruiken om bij te tanken.

Grappig om te lezen dat Raggaza en Ragazzo elkaar dan ook zo missen, dat is hier precies hetzelfde. S morgens rent oudste ook direct naar uk zijn kamer en gaan ze samen "slapen"in uk zijn bedje. Echt heel lief!
ja, t zou natuurlijk sneu zijn als Bloemetje t daar steenkoud heeft in een zomerjasje

Pff, ik zou nu reuze actief moeten zijn, wasssen, strijken en vouwen, even stofzuigen en dweilen, maar ik heb geen fut.

oudste heeft het vanacht aardig benauwd gehad. Hij is er nu wel eentje redelijk aan, zit naast me te kleien. Uk slaapt en ik probeer oudste over te halen met mij op de bank een dutje te doen, helaas werkt hij niet mee. Kan wel een uurtje of wat slaap gebruiken om bij te tanken.

Grappig om te lezen dat Raggaza en Ragazzo elkaar dan ook zo missen, dat is hier precies hetzelfde. S morgens rent oudste ook direct naar uk zijn kamer en gaan ze samen "slapen"in uk zijn bedje. Echt heel lief!
Aan een winterjas heb ik zelfs nog niet eens gedacht (totdat ik er hier over las ). Haar jas van vorig jaar is maat 86 en daar past ze zeker niet meer in dus we zullen wel een nieuwe moeten kopen.

Leuk Chili, dat Yuna haar eigen naam kan zeggen.

Wen, nee, lang zijn wij niet. Ik ben 1.68 en m’n man 1.75 meter dus dat is vrij gemiddeld. M’n schoonvader is echter wel aan de grote kant en ook een van m’n schoonzussen dus daar zal ze het wel van hebben. De baby van m’n schoonzus die vorige maand geboren is, was bij de geboorte ook 55 cm. Aan de lange kant dus.

Dat is handig, dat Bloem dat zegt dat ze gaat poepen ook al gebeurd het niet altijd. Maar... als je het niet aan ziet komen bij haar, ruik je het dan ook niet? Bij Elena duurt het nooit lang voordat we weten dat ze gepoept heeft. Je ziet het en ruikt het :)!

Lucia, dat ‘mij’ zeggen komt me ook bekend voor. Elena zegt dat ook, maar dan in het Engels, ‘me, me, me’. Ze zegt het al sinds we op vakantie gingen in juni en we denken dat ze het van haar buurjongetje van 3 geleerd moet hebben aangezien ze daar veel tijd doorbracht voordat we met vakantie gingen.

Vervelend zeg, dat Chica blijft aanmodderen met haar gezondheid. Hopelijk gaat het een stuk beter tegen de tijd dat nummer 2 geboren wordt.

NJB, bedankt he, 1+1=3 hoor ik liever niet . Afgelopen weekend had ik het tegen m’n beste vriendin en haar man verteld dat ik zwanger ben. Zegt haar man: als je er meer hebt bedenk je je hoe gemakkelijk het is om er maar 1 te hebben...... Klonk ook niet echt bemoedigend vond ik. Alleen ‘nummer 2’ bleek voor hen een tweeling te zijn dus dat maakt het er niet gemakkelijker op.

Ik hoop ook echt dat dit het einde voor je is van ziekenhuisbezoeken. Als ik het me goed herinner ben je daar al het grootste deel van dit jaar mee zoet geweest.

Haha, Elena’s favoriete knuffel is ook nog steeds haar aapje en die noemt ze ook ‘apie’.

Golfje, dat is ook niet leuk. Uk net aan de betere hand en nu je oudste weer ziek. Maar inderdaad, hopelijk ben je er dan wel van af als jullie op vakantie gaan.

Wen, die vakantie van jullie klinkt heel avontuurlijk!
Gelukkig lees nu ook wat positievere berichten over het hebben van 2 kinderen .

Golfje, ik wist niet dat je oudste ook zo'n last had van benauwdheid. Het moet wel bij jullie in de familie zitten.

Afgelopen weekend was wel leuk, al voelde ik me niet altijd even goed.

Zaterdag naar een binnenspeeltuin geweest samen met m'n vriendin en haar 3 kinderen. Het was grappig om te zien dat Elena (nog) niets gemeen had met de tweeling van 14 maanden maar het heel goed kon vinden met Julia, die 3,5 is. Samen met haar vermaakte ze zich opperbest in het gebied voor de 3-12 jarigen. Ze deed Julia in alles na en het lukte ook nog! Gelukkig was het niet druk, anders had ik het te gevaarlijk gevonden.

Zondag zijn we met met m'n ouders en zus naar een verbouwde boerderij geweest waar een binnenplaats met terras is omringd door koeienstallen! Wederom vermaakte Elena zich prima. Als ik tijd heb zal ik een paar foto's op Hyves zetten.

Elena is momenteel weer bij m'n ouders. Zij komen haar eind volgende week terugbrengen en ze blijven dan nog een week zodat Elena die week rustig weer aan de creche kan gaan wennen.
Kittycat: twee kids is drukker, maar echt, ook daar wen je aan! Het is idd zo dat het een walhalla is als we er 1 hebben uitbesteed en er dus maar 1 thuis hebben, maar het voelt dan nooit 'compleet'.

We zijn altijd weer blij als we weer met zn viertjes zijn! Wonderbaarlijk hoe snel je van zo'n kleine hummel gaat houden alsof het nooit anders is geweest!

Maar een tweeling...nee...daar zou ik ook niet om staan te juichen...maar daar wen je ook vast aan. Je moet wel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven