Januari 2009 (Deel 2)

22-04-2009 15:40 2502 berichten

En hier weer verder!

Link oude topic: JANUARI 2009
Alle reacties Link kopieren
Weten de twee zwangeren eigenlijk al wat jullie krijgen? Care to share?
Ik vind twee bovenal heel erg leuk hoor! En zeker de laatse 2 maanden beginnen ze echt samen te spelen. Om beurten van de glijbaan, samen met de bal rollen, samen modder maken, hand in hand achter me aan lopen door het winkelcentrum, s morgen samen in ons bed kruipen, gezellig samen in bad, naast elkaar in de tripp trapp, samen zingend achterin de auto.

En zo kan ik nog een hele lijst maken hoor.

En 1 uitbesteed is leuk, 2 het beste . Al wil ik ze altijd ook weer zo snel mogelijk halen omdat ik ze mis!
Hahaha, bedankt. Ik krijg er weer zin in .

NJB, ik weet niet wat we krijgen aangezien ik nog maar 9 weken ben. We willen het trouwens ook niet weten. Volgende week krijg ik m'n eerste echo. Wie weet, krijgen we een tweeling . Ik hoop het trouwens niet hoor. M'n vriendin kan ze niet meer missen maar is er ook heel eerlijk over. Ze hebben zeker een half jaar nog geen twee uur per nacht geslapen. Haar man is zelfs bij z'n baas geroepen omdat hij door z'n vermoeidheid zoveel fouten maakt..... Nee, niet iets waar ik op zit te wachten!

Ik geloof dat Lucia binnenkort haar 20 weken echo krijgt en wel het geslacht wil weten.
Hi!

Yep, volgende week de 20 weken echo, nog even geduld dus. Ik wil het wel vertellen, maar wel op hyves. Of misschien zet ik t even hier en haal het weg als je t gelezen heb NJB.

Sterkte met je wond en het opknappen, hopelijk blijft het nu weg.

Hihi, lekker he Kitty dit soort verhalen als je alweer zwanger bent.. Maar wij krijgen zulke leuke, rustige en makkelijke kinderen dat 1+1=1,5

Leuk dat Elena zich zo lekker kan vermaken!

Och en nou Oudste weer ziek.. Beterschap!

Maar de verhalen van jou klinken ook wel weer heel lief...

Heerlijk vooruitzicht hoor wen, leuk!! Heb je er veel zin in? Vast wel! En gepoept op een bakje, knap zeg!

Chica geeft het wel aan, en als je dan vraagt of ze gepoept heeft zegt ze nee en rent hard weg, al lachend..

Vanochtend lag ze even bij ons in bed te knuffelen en te stoeien en opeens stootte ze haar hoofd zo hard tegen mijn mond, dat ik een tand door mijn lip had. Auw!! Staat ook heel leuk moet ik zeggen.. Mijn man is al bang dat men denkt dat hij het gedaan heeft..
Haha, heb je een leuk wapen in handen als je nog iets gedaan wilt krijgen van je man de komende dagen Maar wel au!

Golfje, gaat het al beter met oudste? Ik vind het ook heel schattig klinken, al die verhalen over twee knuffelende kinderen. Je zou er bijna... maar nee toch maar niet

Gisteren rook ik wat verdachts bij Bloem, vroeg of ze gepoept had en toen haalde ze het potje op Ach, zo zullen er wel steeds meer linkjes gelegd worden tot ze over 2 maanden zindelijk is (ja, ik gebruik wasbare luiers, dan zijn ze snéller zindelijk hoor!)

Kittycat, wat ik me afvroeg, gaat jullie tweede spruit straks ook zo vaak naar opa en oma in Nederland toe? Dat lijkt me een stuk lastiger te organiseren met twee kinderen
Ja, lekker positief blijven Lucia! Heb je een voorkeur voor een jongen of een meisje? Zelf heb ik een lichte voorkeur voor weer een (gezond) meisje en m'n man een lichte voorkeur voor een (gezonde) jongen.

Oei, dat moet pijn doen, een tand door je lip!

Wen, dat gaat de goede kant op. Bloem is zo inderdaad voor haar tweede zindelijk als ze zo doorgaat.

Nee, ik denk niet dat twee kinderen naar NL brengen zo gemakkelijk gaat. Daar komt bij dat het voor m'n ouders denk ik ook wel een stuk zwaarder moet zijn. Tijdens m'n zwangerschapsverlof zal ik denk ik wel veel tijd met de kids in NL doorbrengen (is tijdens de zomer dus komt goed uit!) en daarna zien we wel weer.

Vandaag hebben de creche definitief geboekt. M'n man en ik waren tijdens de bezichtiging aangenaam verrast. Elena blijkbaar ook, want die liep meteen op het speelgoed af en zag ons niet meer staan. Het is een kleine creche met in totaal maar 35 kinderen. Daardoor is het ook erg persoonlijk en, heel belangrijk, wordt het hele beleid op de kinderen afgestemd en hoeven de kinderen zich dus niet aan de creche aan te passen (zoals op Elena's vorige creche). Ze hebben er dus ook aparte slaapruimten voor peuters en als ze toevallig slapen tijdens het eten, dan krijgen ze het eten gewoon later. Het kan dus wel hier! Verder is het heel huiselijk. Het is in een groot vrijstaand huis aan een landweggetje dat verbouwd is tot creche. Buiten zijn er grote tuinen afgescheiden voor de jonge en oudere kinderen met een megagrote zandbak, glijbanen, schommels ed. En wat ook heel leuk is, de creche is ook nog een paar honderd euro per maand goedkoper dan Elena's vorige creche! Het enige nadeel is dat we er een beetje voor om moeten rijden (5 minuten) als we naar ons werk gaan. Maar dat hebben we er graag voor over! M'n man heeft al aangeboden om haar 's morgens weg te brengen. Prima dus!

O ja, gisteren was ik in het winkelcentrum hier in de buurt en waar valt m'n oog op..... op leuke winterjasjes! Is altijd het geval, als je er niet naar op zoek bent zie je ze!
Wauw, dat klinkt echt super Kittycat! Lekker veel en veilig buiten spelen dus, en super dat ze kijken naar de kinderen en daar hun beleid op aanpassen.

Wel jammer voor spruit #2 dat die minder naar opa en oma kan gaan straks, volgens mij heeft Elena zowat vier ouders
Klinkt goed Kitty, beetje als mijn kdv eigenlijk. Lekker veel buiten spelen en alles draait om de kinderen. Fijn!

Wat lekker dat bloem al interesse heeft in het potje enzo. Hier echt nog 0,0 interesse op dat vlak. Al voelt ze prima aan wanneer ze moet poepen/gepoept heeft. Maar ja, ik heb dan ook die extra superdroge en superdunne luiers van een niet nader te noemen merk..
Die hebben wij ook als backup hoor Lucia en voor 's nachts. Als er weer eens luieruitslag is of eczeem oid, gaat er een wegwerp aan vanwege de crème. Maar dat is niet vaak genoeg om er 'last' van te hebben kennelijk

Vanochtend weer zoiets, ze pakte het potje, ging er wat mee schuiven en erop zitten, en terwijl ze erachter stond zag ik dat ze aan het poepen was. Ik vraag me af waar dit naartoe gaat, het lijkt me wel erg snel zo. Als het nu wat mooier weer was kon ze lekker in haar blote togus rondrennen.
Knap van Bloem hoor! Elena maakt het ook niet uit of ze nu wel of niet met een poepluier rondloopt. Enne, ja wij gebruiken ook dunne en droge luiers van het merk dat de laatste tijd veel in het nieuws is door de fraudeuze aktie die ze georganiseerd hebben . Het zal daar toch wel mee te maken hebben dan.

Inderdaad Wen, Elena's opvoeding wordt keurig netjes verdeeld over 4 volwassenen .
Toch wel grappig hoor, om nog eens terug te denken aan hoe je erover dacht tijdens de zwangerschap, dat je moeder wat verder weg woonde.
Tja, toen was de relatie tussen ons inderdaad wel anders. Gelukkig is het nu wat relaxter. Wat dat betreft heeft Elena veel goedgemaakt.
Jeetje, Bloem is binnen een paar dagen zindelijk als ik dat zo lees

Dat gaat goed!

Fijn dat jullie een goed gevoel hadden bij de creche Kittycat.

Dat is vast een rustgevend gevoel en het klinkt goed.

Weer een operatie achter de rug njb, hopelijk knap je snel op en is het dan helemaal goed.

Nu vergeet ik vast weer op een heleboel te reageren.

Ik moet ook niet met een half been in bed nog gaan forummen..

We zijn dus weer terug zoals jullie merken.

Alsnog vorige week maandag op de boot gestapt en eigenlijk best goed weer gehad.

1 ochtendje hebben we regen gehad en toen zijn we gewoon lekker lang blijven liggen aan de kade in Workum.

Bakker dichtbij, winkels enz. maar eerlijk gezegd hebben we gewoon met zn allen liggen slapen

Dieke vond het helemaal geweldig, elke dag lol en lachen, geen onvertogen woord of gedoe.

Bij elke boei werd er druk boei, boei, geroepen.

Bij elke brug werd er enthousiast open, open geroepen.

Duuk, de hond paste zich ook prima aan, hij sliep vooral veel en het liefst dichtbij Dieke.

Hij moest alleen wel weer even wennen toen hij thuis weer gewoon beneden in zijn bench moest slapen.

Dat koste een nachtje nachtrust...

Zal nog even een keer wat foto's op hyves gooien ervan.

Nu snel naar bed!
Klinkt goed Hip, jullie vaarvakantie. Ik heb de foto's snel even bekeken. Zo leuk, Dieke en de hond samen op de boot! Nog even en ze treedt in de voetsporen van Laura Dekker .

Toen ik gisterenavond naar m'n ouders belde lag Elena daar uitgeput op de bank naar Barney te kijken (dvd). Ze waren weggeweest op een huifkar door het Brabantse land. Eindbestemming was een speelboerderij met een kindertheater. Blijkbaar was Elena er niet weg te slaan. Ze heeft volop staan zingen en dansen met andere kinderen op het podium. Na afloop zijn ze pannekoeken gaan eten in een pannekoekenhuis met een grote ballenbak. Dat viel natuurlijk ook goed in de smaak.

Toen ik haar aan telefoon had vroeg ik waar Barney was. Ik hoorde niets maar volgens m'n moeder liep ze naar de tv en hield de telefoon tegen de tv aan..... met de verwachting natuurlijk dat ik zelf wel zou zien waar Barney was .
Bijdehandje!

Hip, dat klinkt als een fijne, gezellige vakantie! En wat lekker dat Duuk en Dieke nog steeds zo goed met elkaar kunnen opschieten (sprak zij jaloers: Bloem en Mao hebben een haat-liefdeverhouding ontwikkeld, waarbij Mao inmiddels vooral de haatkant vertegenwoordigt en Bloem afwisselt: ze wil wel aaien maar o wee als hij met haar speelgoed speelt of op haar stoel springt)
Dat gaat goed wen, met die zindelijkheid! Hopelijk zet het door! Zou lekker zijn, toch? Wie weet is ze zo snel hiermee.

Klinkt heerlijk die vakantie, ik ga zo eens foto's kijken. En wat gezellig met die hond..

Haha, die Elena, wat leuk bedacht. Chica geeft altijd wel kusjes aan de telefoon als papa aan de telefoon is, zo lief vind ik dat..

Mijn dikke lip is gelukkig al weer een stuk dunner geworden. Geeneen collega heeft er nog iets van gezegd, dus het zal wel niet opvallen..

Alvast fijn weekend allemaal!
Haha Wen, moet lachen om de relatie die Bloem met de kat heeft. Zo lief als Dieke met de hond omgaat, zo gaat Elena ook niet met onze katten om hoor! Ze is er gek op en ziet het als een heel leuk spelletje om achter de katten aan te rennen. Helaas waarderen de katten dat spelletje wat minder.....

Dat valt dan weer mee van je lip Lucia. Ik ging vanmorgen naar het werk met een heel wijd en lelijk vest aan in de hoop m'n buik nog verborgen te houden. Het is vandaag echter veel warmer als ik verwacht had en ik durfde dat vest niet uit te doen. In de pauze ben ik naar het winkelcentrum gereden en heb ik een leuk zwangerschapstopje gekocht. Toen ik terugkwam heb ik dat aangetrokken. Ik ben vandaag maar met 1 collega op kantoor en zij heeft nu pauze dus ik ben benieuwd of ze iets zegt als ze terugkomt. Ik heb besloten om er niet omheen te draaien als ze wat vraagt en het maar gewoon te vertellen.
Ik ben heel benieuwd naar de reactie van je collega Kitty of ze het durft te vragen. Het is nu dus wel zichtbaar neem ik aan? (verhullende zwangerschapstopjes zijn geloof ik iets uit het verleden)
En, wat zei de collega, Kitty?
Ze heeft er niets van gezegd . Ik ben wel snel nadat ze terugkwam naar huis gegaan omdat het zo rustig was. Het scheelt ook wel dat ze hier niet zo direct zijn als in Nederland. Ik hoop het nog tot eind volgende week geheim te houden en als de echo goed is op donderdag mogen ze het allemaal weten. Zal wel een opluchting zijn. Ik krijg ineens wel visioenen van een tweeling aangezien m'n buik zo hard groeit.. .

Prettig weekend allemaal.
Leuke foto's op hyves van Dieke en Elena. En wat zijn ze beide alweer groot!!

Ohhhh Kitty, he komt vast omdat je al eens zwanger bent geweest. Ik moet eerlijk zeggen dat mij een tweeling wel heel heftig lijkt.

Fijn dat jullie een leuke vakantie hebben gehad Hip en al met al viel het weer deze week ook nog wel mee toch? En vandaag ook heerlijk weer. Ga zo lekker even in het zonnetje liggen. Yuna slaapt nog even hoop ik .

Wauw, knap van Bloem hoor. Zet het een beetje door denk je? Hier zegt Yuna 'poep' gelijk nadat ze gepoept heeft en wil dan op het potje...

Slapen jullie kindjes trouwens nog in een slaapzak? Mijn moeder vond het raar dat Yuna daar nog in slaapt. Is dat zo?

Lucia; wat eet jou meisje rare dingen zeg Hier ook hoor, zal wel normaal zijn. Ze blijft ook zand eten uit de zandbak *zucht* want daarna maakt ze kokhals geluiden...
Hier ragazza ook nog in slaapzak hoor, en dat zal ze ook nog wel even blijven doen. Ragazzo is sinds begin dit jaar uit de slaapzak, dus met 2 jaar en een paar maanden. Het ligt lekker vertrouwd, lekker warm in de winter en ze kan er niet onder komen: madammeke blijft deze winter nog even lekker in de slaapzak. Wel krijgt ze rond dr 2e verjaardag een kussen(tje) als ze dat wil. Ragazzo wilde altijd graag op ons kussen liggen, dus toen voor hem ook een peuterkussen gekocht.

Kitty; komt vast door mijn opmerking over tweelingen

Steeds vaker zijn we er hier uit dat er (ooit) een derde komt. Het voelt als een opluchting, een beetje de kogel door de kerk. Wanneer, dát weten we nog steeds niet, maar ik denk voor 85% te wetn dat er nog wel eentje bij gaat komen. (dan is het ook wel echt klaar...ppffff) Golfje, mocht je nog twijfelen: www.havingthreekids.com -leuke herkenbare columns!

Gisteren gebeten door een wesp...ai, man o man, wat doet dat zeer. Hij zat op mn onderarm/binnekant van mijn elleboog en ik had het niet door. Toen bracht ik mijn arm naar mijn hoofd, en crushte ik de wesp...en hij dacht:'help ik word vermoord...dus prik'...Is nu nog gevoelig.

Nu even dutje doen op de bank. Ragazza slaapt en man en zoon zijn naar't voetbal. Dag!
Kitty, zelf denk je soms dat iedereen het ziet, maar dat blijkt dan toch mee te vallen, was bij mij ook zo.

Nu is het wel duidelijk zichtbaar, maar nog steeds durven mensen die me niet goed kennen het niet te vragen, dus heel overduidelijk zwanger is het blijkbaar nog niet.

Hier ligt chica ook nog in een slaapzak hoor! Ze kan ook niet slapen zonder. Toen het zo heet was, hebben we haar weleens zonder slaapzak in bed gelegd, maar dan ging ze echt niet slapen. Pas als ze een slaapzak aanhad, ging ze slapen..

Ieh, vervelend die wespenprik. Doet pijn he!! Bah. Ik haaaaaaaaaat die beesten..
hier ook nog een slaapzak hoor! zolang hij er nog inpast blijf ik die zeker nog aandoen.

dat is pijnlijk een wespensteek. Ik ben een paar weken geleden ook gestoken. Ik heb zo n uitzuigpompje en kan het echt aanraden. Ik heb het gif eruit gezogen en er helemaal niks meer van gevoeld. Ideaal!

ik ben benieuwd of je collega het echt niet heeft gezien of gewoon niks gezegd. Ik heb het bij 2 collega s in de gaten gehad dat ze zwanger waren, voor ze er iets van hadden gezegd, maar ik deed ook net alsof ik niets in de gaten had.

Zindelijkheid is hier niet aan de orde. Volgend jaar ga ik daar wel mee aan de slag. Oudste was met 25 maanden helemaal droog overdag. Mooi streven om dat met uk ook te halen. Nu sinds 2 weken is oudste ook s nachts helemaal droog. echt gek, 2 maanden geleden heb ik er zelfs nog een topic over geopend hoe hem zindelijk te krijgen s nachts en het lukte gewoon niet. Nu heeft hij ineens besloten geen luier meer te willen en is hij van de ene op de andere nacht droog. Gek ventje!

Uk heeft ineens een blik met woorden open getrokken. Zo leuk, tot 2 weken geleden zei hij amper iets en sinds deze week houdt hij maar niet op. Echt ook al beginnende zinnetjes. Muis, visie, bank. Vrij vertaald:ik wil muis kijken op de televisie, terwijl ik op de bank zit . Hij riep ook ineens mijn broertje bij zijn naam. Volgens mij heeft hij gewoon alles in zijn hoofdje opgeslagen en ineens bedacht dat hij het maar eens gaat gebruiken.

ik ga lekker even bij vriend op de bank liggen. Ik heb er weer een lang werkweekend op zitten! Nu nog 2 dagen werken en dan heerlijk 3,5 week vrij!
Heerlijk Golfje, ander halve week vrij! Zie je nog op tegen de vliegreis? Jullie gaan in ieder geval de goede kant op, richting zon. Helaas is het in Zuid-Zweden nog niet echt fijn... Leuk trouwens dat uk ook aan het kletsen is geslagen. Is toch wel bijzonder he?!

NJB da's niet fijn zeg. Zit je niet echt mee de laatste tijd. En toch ooit voor een derde, bijzonder.

Yuna sliep toen het zo warm was ook prima zonder zak. Dus wat dat betreft kan ze wel zonder maar volgens mij blijft ze niet onder een dekentje liggen, ze woelt nu ook zo onder haar lakentje vandaan . Komende winter dus nog gewoon lekker in de slaapzak.

Hier nog steeds drama met tandenpoetsen trouwens. Maak me wel een beetje zorgen, raak gewoon niet altijd goed haar tanden en kiezen daardoor. Iemand nog tips?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven